{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Shelf units need fixing to wall 650 kr.
  • Varme i radiator - stiften virker ikke 800 kr.
  • IKEA PAX garderobeskab 2.500 kr.
  • Samle to pax skabe uden låger 650 kr.
  • Hjælp af fagmand til tilslutning af nyt komfur (rette kabel haves) 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Konsekvens - hvordan definerer DU det?
  • #1   14. nov 2008 gøre det samme hver gang uden undtagelse

• #2   14. nov 2008 at man holder fast på sit. Dvs hvis hunden ikke må være i sofaen så skal man konsekvent sige nej hver gang og ikke tillade en enkelt gang i sofaen ind imellem.

• #3   14. nov 2008 At være konsekvent er, at gøre det samme i den samme situation. Ganske enkelt...

At en bestemt handling til hver en tid udløser den samme reaktion.

• #4   14. nov 2008 Bare ok, CHINE *GG*

• #5   14. nov 2008 Eksempel - her med børneopdragelse:

Drengen sidder og spiser kiks i sofaen.

Moderen:Du må ikke spise kiks i sofaen

-drengen bliver siddende og spiser videre.

Moderen: Du må ikke spise kiks i sofaen.

- drengen fortsætter med at spise den nu halve kiks

Moderen: Du må ikke spise kiks i sofaen.

- drengen har nu spist kiksen færdig.

Moderen her mener, at hun var konsekvent - for hun blev jo ved med at holde på sit.........og var derfor konsekvent.

• #6   14. nov 2008 Det var drengen så også..

• #7   14. nov 2008 Så moderen har jo her gjort dét, som f.eks. CH skriver: At være konsekvent er, at gøre det samme i den samme situation.

Moderen blev jo ved med at gøre det samme.

Så der skal vel en bedre definition/forklaring til.

• #8   14. nov 2008 Ordet "konsekvens" sætter jeg i sammenhæng således: "Der er en konsekvens hvis du gør sådan"
    Jeg tilslutter mig de andre i tråden omkring ordet "konsekvent".

• #9   14. nov 2008 Nej, jeg mener ikke, der skal mere til.

Konsekvens kræver jo ikke en handling - det er til gengæld konsekvent, hvis den samme seance udspiller sig igen og igen hver gang ungen spiser en kiks ;o)

• #10   14. nov 2008 I eksemplet med moderen og barnet, ville barnet (ifølge mig) få konsekvenser af hans handlinger, dvs. jeg havde taget kiksen fra ham.

• #11   14. nov 2008 jaaa, Lea, men det er fordi du trækker begrebet noget længere end dets betydning.

En konsekvens er ene og alene et resultat af noget andet.

• #12   14. nov 2008 Jeg er pædagog og JEG er konsekvent. Hvis jeg EN gang har sagt til ungerne at de ryger udenfor, hvis de råber eller løber igennem storrummet en gang til, så ryger de sq ud,m hvis de råber eller løber igennem storrummet igen!!! UDEN diskussion!!!

Nu kan man jo ikke sige til hundene at NÆSTE GANG, SÅ!!!! Men hvis de tigger ved bordet, får de konsekvent at vide at de skal lægge sig ned. Hvis de hopper op, får de konsekvent at vide at de ikke må:-)

• #13   14. nov 2008 CH: Det er rigtigt... Måske skulle jeg hellere ha' formuleret det således, at en konsekvens er en følge eller virkning af noget.

• #14   14. nov 2008 En konsekvens kan jo også være noget positivt - hvis et barn kigger på sin mor på en bestemt måde, så er konsekvensen, at hun får et kram ;o)

En konsekvens - noget der følger noget andet...

• #15   14. nov 2008 LIse: På det her punkt var moren da også konsekvent. Det er så bare at det hun er konsekvent med, er at hun siger "Du må ikke spise kiks i sofaen", istedet for at være konsekvent med, at han ikke må spise kiks i sofaen. Dvs. at hvis han spiser kiks i sofaen, så tager hun hans kiks, eller lign (er det ikke dejligt at være ordkløver smiley

Og knægten fik 3 ting ud af det
    1. En kiks
    2. En blød placering i sofaen
    3. Mors opmærksomhed

Så prøv at gæt, hvor han spiser kiks næste gang ;-P

Dether var vel mere et eksempel på manglende konsekvenser, frem for en person, der er inkonsekvent...

• #16   14. nov 2008 Jeg opfatter de to begreber på flg. måde:

At være konsekvent betyder, at man reagerer på samme måde i en given situation hver gang - som andre har skrevet, hvis det er forbudt at være i sofaen er det forbudt altid og ikke kun en gang imellem.

Konsekvens er følgerne af en handling. Konsekvensen kan være positiv eller negativ. Altså sådan at hunden (eller barnet) lærer at hvis jeg gør sådan opnår jeg sådan og sådan.

• #17   14. nov 2008 Jeg synes ikke det var manglende konsekvens, men manglende handling i forhold til det mål, moderen havde sat sig - at få drengen til at gå væk fra sofaen, når han spiser kiks.

• #18   14. nov 2008 Omformulerer lige min sidste sætning (efter at have læst Miemivs indlæg ;-P )

Dether var vel mere et eksempel på manglende negative konsekvenser i forhold til den negative handling, frem for en person, der er inkonsekvent...

• #19   14. nov 2008 det er ikke at være konsikvent ved bare at sige nej til et barn med mindr det ikke skal hjælpe hvis jeg siger til Theis du må ikke løbe så løber han og hvis jeg siger til ham du må ikke spise kiks i sofaen bliver han ved til jeg fjerner ham hehe

• #20   14. nov 2008 tusind tak skal I have for alle jeres gode indlæg!

• #21   14. nov 2008 Lise L: Må jeg spørge hvad du skal bruge det til? smiley

• #22   14. nov 2008 Ditte: At være konsekvent, er at gøre samme handling i den samme situation hver gang.
    Så hvis hun hver eneste gang han spiser kiks i sofaen, kun siger at han ikke mådet, så er hun konsekvent.
    Og det har også en konsekvens, nemlig netop at knægten spiser kiks i sofaen.

Hvis hun, efter altid kun at have sagt "du må ikke spise kiks i sofaen" og intet andet, lige pludselig kom hen og fjernede kiksen, og satte ham ind på sit værelse, fordi han ikke ville høre, SÅ ville hun være inkonsekvent.

I længen ville hun nok få mere ud af det, men det er ikke det spørgsmålet var...

• #24   14. nov 2008 Lea

Jeg skal bruge det til inspiration til et oplæg om kommunikation træner/hundefører imellem.

Og takker igen for alle de gode bidrag!

• #25   14. nov 2008 Karina J og Miss Luci'fer -... - Jeg er helt enig med jer. I er bre bedre til at uddybe det og komme med eksempler :-))

• #26   14. nov 2008 Jeg opfatter ordet konsekvent, som at hvis man har sat sig for f.eks. at lære sin hund ikke at trække og vælger at bruge "stop-metoden" dvs. at man stopper hver gang hunden trækker og venter til den selv tager kontakt til en, så skal man gennemfører dette. Dermed mener jeg at man HVER gang hunden trækker, stopper og vender sig om og tager kontakt, FØR man går videre.

Dette gennemføres på hver eneste gåtur, indtil hunden har lært at gå pænt og ikke kun hver anden eller 3 eller 4 gåtur.

Eller hvis hunden hopper op i sofaen og den ikke må det, så bliver den HVER gang vist ned af sofaen og ikke kun hver anden.

Kommentér på:
Konsekvens - hvordan definerer DU det?

Annonce