809 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

Ang gigt Ang gigt

Hej alle HGere.
Jeg har en labrador på 10½ år snart. Og han har desværre fået gigt i det højre bagben.
Har er lige begyndt at få Glucosamin Pharma Nord.
Men der kan gå op til 5 uger før det virker.

Har har kun ondt når det er koldt. Så¨det er nu det er værst smiley Den stakkel.

Jeg tænkte så på. Jeg har købt et dækken til ham med for. Jeg har brugt det uden for, da det regnede, som regnjakke.
Men vil det kunne hjælpe ham hvis jeg giver ham for i, så han måske ikke bliver så kold???
Det skal lige siges, at jeg har brugt FURminator på ham, så han har jo ikke så meget underuld som han plejer.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Punkteret cykel dæk 300 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.500 kr.
  • Tilstoppet afløb 720 kr.
  • Vejledning til valg af matrialer og løsning af træterrasse ovenpå eksisterende fliser 1.000 kr.
  • Installing fence gate 950 kr.
  • Hylde mursten 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ang gigt
  • #1   23. nov 2008 Det er da værd at afprøve smiley

Ellers havde jeg valgt at gi ham en smule smertestillende i samråd med dyrlægen,når det er værst og langsomt trappe ud,for at se om Glucosaminen virker..

Det gør den jo ikke på alle hunde..

Et tilskud af omega 3 og 6,har gavnlig effekt på slidgigt..

• #2   23. nov 2008 Back on track laver også en del dækner til hunde med ledproblemer

(link fjernet)

• #3   23. nov 2008 Jeg har før givet ham en kodimagnl (staves?) Det var mi dyrlæge der sagde det.
    Men nu har jeg bare hørt flere som siger jeg kan slå ham i hjel af det. Så det tør jeg ikke mere.

• #4   23. nov 2008 Rene.........takker for link

Damn de er lækre :o)

• #5   23. nov 2008 Jeg siger også tak.
    Men nu har jeg lige købt et. Det går godt nok ikke ned over bagbene. smiley
    Kun over forbenene. og det er jo ikke der han har ondt smiley

• #6   23. nov 2008 Ja de skulle være super,dem Rene linker til..

Christina.. Jeg tænkte på,smertestillende specielt til hunde,som fås ved dyrlægen.. Dem kan de tåle over en længre periode smiley

Håber du finder en løsning for jer..

• #7   23. nov 2008 Fie har et "tæppe" fra dem hun ofte søger og ligger i, det er egenligt en rygvarmer (tror jeg det hed) til heste, men hestefolket oplevede tit at hundene stjal dem, når de lå i gangene

• #8   23. nov 2008 Stine:
    Nåårh okay.
    Det har han også haft fået før.
    Men der havde dyrlægen medicineret am forkert. Han fik 3 gange for meget. så han var ved at blive slået i hjel. Så jeg er blevet lidt skræmt.
    (har skiftet dyrlæge!)

• #9   23. nov 2008 Men vi skal til hundetræning med den "lille" nu.
    JEg ser om der er flere der har skrevet når jeg kommer hjem.
    Tak for rådene.

• #10   23. nov 2008 Christina

Fie får previcox og der så jeg en virkning meget hurtigt, hun er pt. på trods af kulden stadig kun på ½dosis, men ved ikke om de også hjælper mod gigt, de er dog rimelig dyre, men man kan købe dem i stor køb og få dem en del billigere

Metacam havde ingen virkning her

• #11   23. nov 2008 din dyrlæge kan udskrive nogle piller som Stine også siger. Min han har også fået konstateret slidgigt og vi har fået nogle piller med hjem som vi kan give ham i de perioder hvor han har ondt (har dog ikke brugt dem endnu) De hedder Previcox. Man giver dem efter behov eller i 3-5 dage.

Mht til glukosamin så skader det hvertfald ikke og olie er også et godt tilskud

• #12   23. nov 2008 Rene. He he sjovt vi lige skrev om det samme medicin. Men jo de kan bruges mod gigt, så nu ved du også det :O)

• #13   23. nov 2008 Jep Rene.. Som Linda skriver,blir perevicox brugt mod slidgigt smiley

Jeg er dog pt sluppet billigere med mine,da de har haft god effekt af methacam og havde fået lusket mig,til at få en til heste.. fløjte fløjte..

Ikke at det skal komme an på det..

Men har spyttet mine penge i syge hunde..

• #14   23. nov 2008 Mange siger også at Hills foder skulle være godt - det til ledpatienter

Stine må jeg lige ringe til dig nu her?

• #15   23. nov 2008 Fie får samtidig J/D foderet, som også skulle gavne led osv.

Ja Stine, udgifter er der nok af *GG*

• #16   23. nov 2008 Nå slettede lige da der jo ikke var en indholdfortegnelse over det *G*

• #18   23. nov 2008 Ja J/D er kanon..

Linda vi fik da snakket.. GG

Puha godt jeg ikke pt har hunde,med nogen sygdomme..

Tanker til jer alle sammen smiley

• #19   23. nov 2008 Jeg hopper med på back-on-track dækkenerne.

Min brors gamle hund havde gigt i begge bagben, og var meget besværet af det. Han fik sådan et dækken, og havde det på hvis han skulle være ude i længere tid. Og det gjorde en KÆMPE forskel for ham.

Derudover fik han glucosamin, og smertestillende på de dage hvor det var helt skidt.

Det er vigtigt når hunden har gigt, at man sørger for at holde hunden igang. Self ikke med hård motion, men at holde hunden helt i ro, gør faktisk stivheden og smerterne værre.
    Er smerterne slemme en dag, så gå en lille tur med hunden i snor, så ledende i hvert fald blive bevæget og brugt lidt.

Kommentér på:
Ang gigt

Annonce