{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.811 visninger | Oprettet:

Hunde med GIGT.. {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Jeg har et spørgsmål ang. hundegigt..

Vi har en super dejlig Bernersennen på 9år, han har haft lidt problemer med at rejse sig den senere tid, men hvis vi sørgerede for han kom ud at gå jevnligt så har han ingen problemer..

Men så i går, kunne han ikke rejse sig selv, det ene ben ville bare ikke som ham, han faldt lige så snart vi fik ham op at stå..
Vi kontaktede selvfølgelig dyrlægen og vi skulle komme med det samme..

Dyrlægen undersøgte ham grundig og han fant heldigvis ingen skader, men vi fik afvide det var hans gigt, HD der begyndte at gå helt amok.
Vi troede bestemt ikke vi fik ham med hjem, men vores dyrlæge syntes lige vi skulle prøve at give ham noget medicin/smertestillende..
Vi skulle give ham til fredag også skulle vi komme igen..

I går var ikke god, det må vi sige..
Men her til morgen juller han stille og roligt rundt, har lidt svært ved at komme op, men når han får sig rørt, så går han fint..

HVA er udsigterne for en hund med GIGT ????
Kan de havde et godt liv alligevel ???
Han er en hund, som ALDRIG vil vise os han har ondt..

Vi ved også han er en dreng som INGEN anden og vi ALDRIG vil kunne finde en som ham igen.
UHA det lyder som om vi ikke holder af vores andre hunde, men det gør vi bestemt, men ham her er en ENER... smill håber I forstår hva jeg mener..

Vi har det dog sådan at han bestemt ikke bare skal værer her pga. af os, han skal værer helt uden smerter osv..
Det en ting vi ved vi aldrig ville kunne tilgive os selv, hvis han skulle lide på nogle måder..

Vi ved også godt at Bernere ikke har en stor gennemsnits alder. Og at vi har været heldige han er her som 9års,
Han fik konstateret hud kræft for mange år siden, han har fået fjernet 2 små knuder.. Han har ingen smerter eller noget nu..
Dyrlægen holder jevnligt øje med hans tal og de ser super fine ud..

Nåå det var et sidespring..
Har I nogle gode råd ?????
Noget vi evt. kan gøre som kan gøre livet bedre for vores dejlige dreng ????

På forhånd tak..

KH Bitten og Boomer


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hunde med GIGT..
  • #1   19. jul 2012 Fie havde dårlige led og fik smertestillende i mange år.

    Hun reagerede absolut bedst på previcox, metacam havde ikke den store virkning.

    Dette blot skrevet for at gøre opmærksom på, at hunde også reagere forskelligt på smertestillende

    Håber det bedste for jeres gamle dreng


  • #4   19. jul 2012 Jeg ville nok starte med at at fodre med Hills J/D og så tale med dyrlægen om eventuelt at smertedække.

  • #5   19. jul 2012 Jeg har en gammel Golden Retriever der fylder 13 år om en måned. Han fik konstateret gigt for omkring 4 år siden. Jeg har givet Canosan hver dag lige siden og det har bare hjulpet fantastisk.
    Selvfølgelig har han lidt dårligere dage en gang imellem, men kan se på ham med det samme, hvis vi fjerner Canosanen.
    Det kunne måske være værd at prøve??


  • #6   19. jul 2012 Jeg har en hund med E hofter og dyrelægen sagde svært slid gigt da hun blev røntgen sidste gang. Hun er 6år og har ike problemer som sådan, kun at hun ikke kan gå mere en 3 km, så er hun træt. Hun har ingenproblemer med at komme op og stå eller løbe efter katte og skal ikke hvile i flere dage. Men jeg har fået anbefalet Canosan af en anden sheltie ejer hvis hund havde slidgigt og hun kunne se forskel, så det "forebygger" jeg med.

  • #7   19. jul 2012 Jeg hentede en hund i November måned, hun stod til aflivning.
    Jeg kunne se da jeg hentede hende at der var noget galt... Rigtig galt! Men ikke hvad. Hun skulle være sund og rask ifølge ejer.

    Hun kravlede ind i bilen og ud igen, hun kunne ikke hoppe op i seng og sofa, hun prøvede, men satte i et hyl hver gang. Kælede jeg hende ned over ryggen hylede hun, som bekendt skal der et del til før hunde reagere, men ikke i dette tilfælde. Bare mine anden hund kiggede på hende hylede hun op. Hun var trist og indesluttet, en hund i store smerter.

    Jeg tog hende straks til dyrlægen og fik smertestillende med det samme til 14 dage, for lige at se hvordan det ville gå og OM vi kunne smertedække hende. Dyrlægen var enig med mig i at hun havde problemer med enten ryggen eller hofterne og det så sort ud. Jeg var tudefærdig.

    Heldigvis reagerede hun allerede første aften på de smertestillende. Efter hun fik første pille lagde hun sig til at sove. Hun sov i 4-5 timer i træk og jeg turde dårlig trække vejret i skræk for hun skulle vågne op og have ondt. Hvis min anden hund gik hen til hende da hun sov viste jeg med tegnsprog at hun skulle gå væk og være stille!!!

    Da hun vågende efter luren så jeg for første gang en hund der kiggede på mig og logrede en lille bitte smule med halen smiley DER valgte jeg at gå vejen, hele vejen, 110 procent for denne hund!

    Bortset fra hun havde store smerter var hun os en meget underdanig hund, gik kun på min venstre side når vi var ude, snuste ikke rundt, heller ikke når hun var fri, tissede kun på bestemte tidspunkter i døgnet, legede ikke, løb ikke, turde ikke ligge sig i hundekurven med mindre jeg gav lov, gøede ikke, logrede ikke, ja fortsæt selv! Der var noget at arbejde med.. Vejen var lang.

    Efter de 14 dage på smertestillende valgte jeg at sende hende i røntgen hos dyrlægen, røntgen af hele kroppen.
    Hun fik i samme ombæring tjekket sine tænder da de er MEGET slidte, virkelig. Vi var bange for hun havde ondt i dem. Hun fik os fjernet et modermærke der væskede. Dyrlægen spurgte inden jeg kørte, om at hvis nu det så grimt ud i hendes krop, om hun så skulle vækkes igen? Jeg fik tudende fremstammet at min hund skulle med hjem, længere var den ikke. Dyrlægen sagde at så skulle de nok vække hende igen og passe godt på hende smiley


    Jeg kørte i 2-3 timer mens de ordnede Laika og da de ringede og sagde hun var ved at vågne, men intet nævnte om hvordan det så ud i telefonen, ja der blev jeg bange.

    Jeg kom ned til dyrlægen, mens jeg kæmpede mod tårene, Laika var ved at vågne, satte mig ned til hende mens dyrlægen ikke vidste hvor hun skulle starte.
    Hun startede med at sige at det var gået godt med modermærket, det var fjernet uden problemer og sendt ind. Tænderne var mod vores gæt, fine, ikke fine-fine, men hun havde ikke ondt i dem, heldigvis!

    Så sagde han at det var nogle skræmmede røntgenbilleder. De havde ALDRIG set så grim en ryg, så gigt ramt en ryg. Hun har gigt i hele ryggen, helt ud i halen... Hun har albuedysplasi i begge albuer, hun er dog ikke mærket af det, og hendes hofter er gudskelov en A eller max B.

    Her kunne jeg så ikke holde mine tåre tilbage.. Var sikker på jeg skulle sige farvel til min hund.


    MEN, dyrlægen havde andre planer smiley Laika skulle have en chance! Dyrlægen kender mig utrolig godt, det gør alle 3 dyrlæger og alle deres assistenter og de var enige om at jeg magtede den opgave at have en gigt hund.. Hun skulle på deres J/D foder, et foder til gigt hunde og hunde med dårlige led. Hun skulle på FlexVital tilskud i pulverform og så skulle hun have Previcox smertestillende fremover, 1 pille i døgnet. Jeg gik i gang og fulgte dyrlægens råd.

    Den dag i dag, 8-9 måneder senere står jeg med en hund der trivedes, en hund der ikke har ondt, en hund der tør være hund, hvilket vil sige at hun ikke længere går ved min venstre side dagen lang, hun gør det kun hvis jeg ber hende gå på plads, og selv der smutter hørelsen lidt nu smiley Hun render selv rundt i haven, hun gøer i leg, hun tisser som en hanhund, hun leger med legetøjet og stjæler det gerne fra min anden hund, hun har overtaget hundekurven, hun springer op og ned af seng og sofa som en gazelle, hun springer ind i bilen og ud igen osv.

    Hun har det SÅ godt at hun er sat ned til ½ smertestillende i døgnet og jeg kan nu tage FlexVital tilskud fra hende, hun behøves den ikke... Hun er nu begyndt at få nogle indsprøjtninger der skal gå ind og "genopbygge" hendes led og ryg, hun vil altid have gigt og dysplasi, men det vil hjælpe hende, uden tvivl.. Hun har lige været uden smertestillende i 3 dage op til første sprøjte og der var ingen forandring, INGEN. Hun opførte sig som hun plejer.
    Jeg har fået afvide at jeg skal tage hensyn til hende og give hende dækken på om vinteren, det sagde dyrlægen for 8 månder siden, jeg tager ikke hensyn til hende, hun er med på ligefod med de andre hunde og hun har intet dækken... Med dyrlægens accept selvfølgelig, hun har det for godt smiley

    Dyrlægen sagde til min i mandags at efter 4 sprøjter (Hun har kun fået 1 indtil nu), ja så er de sikre på hun kan undvære sin daglige dosis smertestillende.....

    Hvor der er vilje er det vej, jeg ved godt at ikke alle hunde reagere ens, men det er det værd at gå hele vejen.
    Det har kostet blod, sved og tåre, mange tåre og mange penge at rette hende op, men det er det hele værd når jeg hver evig eneste dag kigger på min skønne hund. Hun har et langt liv endnu og hun har et hjem for livet her. Min elskede hund smiley

    Det var min historie og undskyld den er så lang smiley


  • #8   19. jul 2012 Nu som medløber. DKK snob.: Hold dog op en historie , uha det giver lidt ro i sindet..
    For pokker vil sørme ikke undværer min gamle dreng, og har i dag gået og slået mig selv lidt i hovedet, HVORFOR FANDEN har vi ikke taget til dyrlægen noget før???

    Vi har desværrer lige mistet min elskede svigerfar og min mand er den eneste tilbage i hans familie, Hans mor døde da han var en ung knægt, SÅ vi har skulle stå med ALT og det kom som et chok at han lå der en morgen..
    Så der har bare været så meget.. MEN for pokker, vores hunde og andre dyr betyder ALT for os, så hvorfor tja hvorfor ????

    Lige nu ligger Boomer ved min side og vi har lige været nede og hente posten.. Vi har LANG vej igen og vi stadig slet ikke sikker på hva vi skal..
    MEN han har det bedre i dag, nu må vi se hva dyrlægen siger i morgen også må vi tage det hele derfra..

    JEG TAKKER FOR ALLES SVAR, det har sat rigtig mange tanker igan, både den ene og den anden vej..


  • #9   19. jul 2012 Vejen ER lang, men det er det hele værd, tro mig smiley

    Jeg håber du oplever samme succes som med min Laika. Hun er desuden 7,5 år og en schæfer, altså stor race. Du kan se hende på min profil hvis du har lyst.
    Krydser fingre for Boomer i morgen. +++


  • #10   4. aug 2012 Kom til at tænke på din tråd.. Noget nyt?

  • #11   5. aug 2012 Vi har Nova.

    Nova er en blanding på 12½

    Hun har gigt i det ene bagben og en begyndende spondylose i ryggen. Begge dele pga. slid pga arbejde. Hun er uddannet Redningshund og har kørt 10 år på gaden med mig som vagthund. Derudover har har hun gået konkurrencer på DM niveau.

    Vi har kunne holde hende stort set smertefri på naturmedicin. Nu får hun så Rimadyl (smertestillende) men for noget andet(tandskade).
    Men indtil da har vi holdt hende gående på naturmedicin.

    Novas stammer fra en korsbåndsskade til DM i 2007 , dette gjorde hun humpede i langtid og dette gav et skævt træk i bagkroppen som vi så bøder for idag.



  • #12   5. feb 2013 Jeg ville give ham Glu/Kon/MSM/C-vit og Grønlæbet musling fra DanskDyreHelse.dk.
    Har set mange gamle gigtplagede dyr, som liver op og igen kan løbe rundt efter at være begyndt på det.


Kommentér på:
Hunde med GIGT..

Annonce