{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.977 visninger | Oprettet:

Hunde med gigt {{forumTopicSubject}}

Vi har lige fundet ud af at vores dejlige lille gravhund har gigt i begge forben.

Det skulle være i et tidligt stadie heldigvis.

Vi giver ham J/D foder fra Hills som skulle være godt for ham, men han kan ikke fordrage det

Er der nogen af jer der ved hvordan man gør det optimale for sin hund mht tilskud og foder??

Vi går med ham en lang tur hver dag på 1 time som vi hele tiden har gjort (og en lille morgen og aften) så han får rørt sig.

Mvh Malene


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hunde med gigt
  • #1   7. jun 2011 Vital animin er rigtig godt

    Clykosamin og MSM som tilskud, det er også hvad man giver mennesker, jeg køber det her

    www.vital-horse.com



  • #2   7. jun 2011 Vores beagle Punktum fik gigt, da hun var knap 10 år gammel. Hun kom på tilskud af glucosamin og MSM, og i løbet af ca. 2 uger var alle symptomer på gigt væk, og hun var rask og rørig indtil vi mistede hende, da hun var godt 13 år.

  • #3   7. jun 2011 Hejsa Karina

    Det vil jeg helt sikkert bestille. Hvordan vidste i at hendes gigt var væk?? Skal de ikke scannes for at man kan se det??


  • #4   7. jun 2011 Jeg siger ikke, at hendes gigt var væk - men symptomerne var. Inden hun fik glucosamin og MSM var hun begyndt at skulle tage tilløb for at hoppe op i bilen eller i sofaen, og hun var stivbenet, når hun rejste sig, specielt når hun havde ligget stille efter en god lang gåtur. Men efter to uger på glucosamin havde hun fuld bevægelsesfrihed, og hun fik ikke nogle symptomer igen, og hun fik endda lov til at løbe lidt agility igen indimellem, uden det gav problemer.

    Vi fortsatte så også med at give hende begge dele resten af hendes liv.


  • #5   7. jun 2011 Som de andre siger, så et tilskud af glucosamin og chondroitinsulfat. Flex-vital er et godt produkt. Jeg ville nu forsøge med et andet foder også hvis ikke den vil spise J/D, f.eks. joint support fra Specifik - det har faktisk et højere indhold af glucosamin og chondrotinsulfat end J/D.

    Og gigt kan ikke gå væk når først de har det, men som Karina siger, kan symptomerne gå væk.


  • Inge T
    Inge T Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 16 Følgere: 15 Svar: 1
    #6   16. dec 2012 Hej Malene
    Hvor gammel er din hund, jeg har lige hørt om en grahund på 1½ år der har fået gigt og synes det lyder ret usandsynligt.


Kommentér på:
Hunde med gigt

Annonce