Sætte hunde sammen {{forumTopicSubject}}
Hey
Jeg har et mindre dilemma, må jeg få en hund?
Min kæreste og jeg søger bolig sammen til sommer og hun har en schæfer tæve, og jeg vil gerne have en golden retriever(tæve)..
Vi diskutere lidt hvorvidt det kan lade sig gøre, hendes schæfer er til sommer ca 3 år, hun har lidt et problem med andre tæver når hun møder dem på gaden og det er lidt det der bekymre os.
Men min mening er at der er stor forskel for hunden om det er en hund man bor sammen med eller en man bare møder, så min teori er lidt at det er ligemeget om det er en tæve eller han jeg får, endten vil hun acceptere en ny hund eller også vil hun ikke.
Jeg ved hun i forvejen vil få en længere periode hvor hun er sur, for det har jeg set mange gange, voksne hundes reaktion på en fremmed hvalp der flytter ind. Bekymringen går bare på hvordan det skal gå når den er blevet voksen..
For jeg ved hvor meget glæde to hunde kan have af hinanden i forhold til en, men det er jo ikke meget glæde hvis de ikke kan sammen..
Vi er i den heldige situation at min svigermor sagtens kan passe hunden hvis vi eventuelt skal have hvalpen et par uger/mdr inden de skal bo sammen, jeg ved ikke helt hvad der er bedst for begge to..
Min kæreste og hendes hund bor sammen ved hendes mor, og hunden er meget ret til moderen, hvilken påvirkning vil det have på hele situationen?
Det hele er lidt teoretisk endnu, jeg vil gerne vide hvad jeg skal være indstillet på, for hvis der er for meget der tyder på at det ikke vil gå vil jeg hellere vente med at få en hund end at risikere at skulle af med en af dem hvis det ikke går..
Så.. hvad er jeres erfaringer?
aug 2007
Følger: 50 Følgere: 83 Hunde: 9 Emner: 528 Svar: 12.719
dec 2006
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 2 Emner: 32 Svar: 847
for så ville det helt sikkert været smart at spille lidt på det.. så i vælger at få hvalpen hjem ca to måneder efter den voske tæve har været i læbetid, det passer nogenlunde med hvor hun selv ville have fået hvalpe og gør hun måske er mere modtaglig for en hvalp..
jun 2005
Følger: 84 Følgere: 76 Hunde: 5 Emner: 119 Svar: 8.030
Me jeg tager meget hensyn til den voksnes temperament. Står jeg med en dominerende, vælger jeg en "svag" og omvendt.
nov 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 2 Emner: 23 Svar: 90
Jeg vil ikke have en hanhund eller kastrat..
Hvis ikke jeg kan få en tæve må jeg vente de 12-13 år hun kan komme til at leve endnu, med at få hund..
dec 2006
jun 2005
Følger: 84 Følgere: 76 Hunde: 5 Emner: 119 Svar: 8.030
Der er himmelvid foskel på schæfer og labbe så hvis man vil træne på det lidt mere seriøse plan er de som nat og dag :o)
aug 2007
Følger: 50 Følgere: 83 Hunde: 9 Emner: 528 Svar: 12.719
nov 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 2 Emner: 23 Svar: 90
Det er jeg glad for at høre..
Iben:
Blandt andet fordi jeg mener det er sundt for en hund at have en ligestillet, jeg mener ikke hunde bør bo alene.
For det andet vil jeg gerne træne den op fra starten af alt efter hvad den bliver glad for vil jeg gerne konkurrere med den, som famøse siger, træne seriøst..
dec 2006
dec 2006
Sætte hunde sammen