To hunde sammen?? To hunde sammen??
Vi har lige fået tilbudt at tage os af et vennepars hund, da hun desværre er blevet allergisk. Frem for at den skulle afleveres på et internat, eller i værste fald aflives. En rigtig sød, gul labrador tæve på 8 år, som er SÅ henrivende. Men "problemet" er bare, at vi i forvejen har en 3 år gammel stafforshire bullterrier, en han. Ham har vi i forvejen planlagt at få kastareret, da vi bor inde i byen, og han bliver meget hyper og svær at styre (af ren ivrighed og legelyst, ikke arrighed!) når vi møder andre hunde. Og dyrelægen mente kastration måske ville hjælpe. Men aner ikke om det ville være synd at sætte de to hunde sammen? Ved de begge er vant til at være i centrum, da vi er "ikke-børnefamilier". Og det er to vidt forskellige racer! Min kæreste mener vores måske ville blive mere rolig, af at have en ældre og mere rolig hund omkring sig. Mens jeg samtiddig er bange for den modsatte effekt!
Håber virkelig der er nogen der kan hjælpe mig med at træffe denne beslutning! Da jeg er meget i vildrede.
På forhånd tusind tak!
aug 2005
Følger: 25 Følgere: 26 Hunde: 5 Emner: 267 Svar: 3.431
aug 2007
Følger: 40 Følgere: 81 Hunde: 8 Emner: 523 Svar: 12.605
maj 2007
Følger: 21 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 48 Svar: 1.751
okt 2006
Følger: 59 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 13.902
To hunde af hver sit køn, god alderssprædning, og to hunde som begge er robuste nok til leg og tumlen med hinanden.
Lad dem mødes første gang på en gåtur i snor, og følges hjem til jer. Så det ikke bliver "her kommer jeg og overtager"-agtigt..
Giv plads til de skal finde hinanden (måske jeres unge han er lidt for legelysten til en moden damehund). Men det burde hun selv kunne sige til og fra i. Ellers må i hjælpe hende.
Giv det en chance
I forhold til løbetider kan i enten kasterere jeres hanhund, hvis det alligevel var planen, eller i kan overveje at sterilisere tæven, da hun alligevel har en alder hvor hvalpe er udelukket, og i så fjerner risikoen for livmoderbetændelse og kræf i æggestokkene.
maj 2008
Følger: 22 Følgere: 25 Hunde: 4 Emner: 172 Svar: 2.817
Men det handler jo om de enkelte individer, så det må jo komme an på en prøve, vil jeg mene. Altså lad hundene møde hinanden i første omgang og se, hvordan de finder ud af det med hinanden.
Det er altid et større arbejde at få to hunde end at have én, men der er sandelig også mange fornøjelser med det, både for dyr og mennesker hvis ellers hundene kan sammen.
To hunde sammen??