425 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

Geronimo
Geronimo
Følger: 1 Emner: 40 Svar: 220

To hunde sammen To hunde sammen

Hej

Jeg har en labrador-schæfer blanding på to år, der er kastreret, en han selvfølgelig.

Nu har jeg lige fået en ny han hund igår eftermiddag, der er ingen aggression i mellem dem overhoved. Den lille er dog noget mere interesseret i den gamle end omvendt.

Normalt ligger den gamle i sin kurv i stuen, nu vil han ikke ligge der når den lille ligger ved siden af i sin kurv - også selvom den lille ikke viser interesse for ham.

Vi har givet den gamle MEGET mere opmærksomhed end normalt, men tidligere idag søgte han det også selv .- han ville være tæt på os hele tiden. Nu ligger han ude i bryggerset, hvis han kan komme til det.

Er det noget jeg skal være urolig for, eller er det helt normalt at der er en tilvænningstid?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Forhave + have 1.500 kr.
  • Klipning af hæk 2.000 kr.
  • Hækklipning 1.600 kr.
  • Græsslåning 350 kr.
  • Hjælp til fjernelse af ukrudt i forhaven 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  To hunde sammen
  • #3   21. sep 2009 Jeg ville ikke tage det så tungt endnu i hvert fald. Den gamle hund skal jo lige have tid til at væne sig til at der er en bette ny i huset, og finde ud af at den altså ikke er glemt af den grund.

Det kan godt tage lidt tid, men som regel kommer det nu tidsnok at den gamle osse bliver glade for det nye familiemedlem

• Geronimo
    Geronimo Tilmeldt:
    aug 2009

#4   21. sep 2009 Det er nok lidt individuelt fra hund til hund, men taler vi om et par dage, uger eller måneder?

• #5   21. sep 2009 Det er meget forskelligt. Men giv jeres gamle dreng noget tid, han skal lige have en chance for at vænne sig til det hele. Bare sørg for at der ikke bliver taget tid fr aham, og at i pgså gør nogle ting med hundene hver for sig. Altså gåtur og den slags.

• #7   21. sep 2009 Herhjemme har det også taget et stykke tid. Men nu kan de ligge i kurv sammen og putte uden problemer, men Balto var noget betuttet den første uges tid.

• Geronimo
    Geronimo Tilmeldt:
    aug 2009

#8   21. sep 2009 OKay, det gør mig noget roligere. Så vi må bare ruste os med tålmodighed og se tiden an. Mange tak for al jeres hjælp.

Kommentér på:
To hunde sammen

Annonce