3.250 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 26 Svar

To hunde sammen To hunde sammen

Nå Hg nu må i lige hjælpe mig. Jeg er blevet tilbudt en en fransk bulldog mere han er 3 år og kastereret. Jeg har i forvejen Vuck som er en lille fransk på 5 år som også er kastereret. Mit hjerte siger mig , at jeg skal sige ja til den nye buller men jeg har alligevel mine betænkeligheder ved det og vil derfor ikke tage en forhastet beslutning. Vil jo ikke have det på nogen måder skal gå ud over Vuck.

Så jer med flere hunde hvordan har det været for jer at føre flere hunde sammen..?? Er det mere bøvlet med flere hunde end med en hund..??

Min takne er jo, at de to bullerbasser vil få en masse fornøjelse af hinanden. Vuck er meget frembrusende hvor den ande er meget stille og rolig så håber di kan give hinanden lidt på den konto.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sæt TV op med stativ og 3 rammer på væggen 500 kr.
  • Lægge sten i indkørsel 4 kvm 800 kr.
  • Diverse ophængninger 4.500 kr.
  • hæk klipning 1.950 kr.
  • Stoppet håndvask i badeværelset 1.400 kr.
  • Hækkeklipning 2.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  To hunde sammen
  • #1   15. mar 2010 stavefejl er gratis i dag ;0))

• #3   15. mar 2010 Mig og de to brune. Tak for dit svar og sikke nogle dejlige billeder. Jeg har heldigvis mulighed for at prøve det af inden jeg bestemmer mig, udenfor har de det super sammen men det er jo ikke ensbetydende med at det går godt herhjemme, så nu skal jeg havde den lille på besøg et par gange for, at se hvordan det kommer til at gå.

• #5   15. mar 2010 Ulla. Det er også den der glæde de kunne få ved hinanden der trækker i mig. Hmm nu må jeg se hvordan det kommer til at gå for går det godt flytter der nok snart en buller mere ind her. Smiler

• #6   15. mar 2010 Mine 2 tæver har ufattelig meget glæde af hinanden:-)

• #7   15. mar 2010 Mette. Det håber jeg også Vuck og den ande vil få. Men nu må jeg se for Vuck er jo lidt af en bilsse.

• #9   15. mar 2010 Vi har 4 Boston Terriers - og de har vanvittig megen glæde af hinanden :0)

• #10   15. mar 2010 Dorte. Hvordan har de det inbyrdes..?? er de jaloux på hinanden.? tror nemlig godt det kunne blive et problem her men det må jeg jo så bare se at få stoppet inden det bliver et problem.

• #11   15. mar 2010 jeg har i lidt over 3 måneder haft to chier og Milo den ældste er ikke tryk ved andre mennesker og vil ikke kæles hvilket Salto har hjulpet stort på nu sidder Milo tit i sofaen og holder os ved selvskab og tror pga Salto bor her at han leger med Salto har aldrig set Milo lege med en anden hund,

• #12   15. mar 2010 ups lidt over to måneder#

• #13   15. mar 2010 Lea. Hvor lyder det bare super godt, sidder her og smiler og bliver lidt mere rolig ved tanken om to hunde

• #14   15. mar 2010 Min ældste tæve, Karla, har efterhånden været igennem nogle bofæller og hendes reaktion har alle gange i begyndelsen været irritation, lidt agression, knurren, madforsvar og generel lede. Hun har kort sagt været en sur kælling, både over for de hvalpe der er flyttet ind, men også over for de to voksne hanhunde, hun har boet sammen med.

Men alle gangene er hun efter 14 dages tilvænning blevet mildnet i alle facetter af omgangen med den nye hund og hun har nu virkelig stor gavn og glæde af de andre hunde hun bor sammen med.

Så hvis "blot" du lader en vis tid og indkøring foregå, hvor tingene kan blive sat på spidsen indtil de har lært hinanden at kende, så har to hunde der bor sammen umådeligt meget glæde af hinanden!

• #15   15. mar 2010 Mie. Tak for dit svar, tror lidt det er den samme måde Vuck vil reagere på, men nu må jeg se hvad der sker. Jeg tror i sidste ende det vil være godt for ham at få en lille ven at lege med, så han ikke altid skal underholdes af kæresten eller jeg.

• #16   15. mar 2010 Mandau, hvis du også bare er opmærksom på ikke at skabe situationer, hvor de vil kunne se sig sure på hinanden, så er der sikkert en god chance for at det kan fungerer.

Altså fodre dem adskilt, kødben adskilt, hvis en vogter på legetøj, så fjern det indtil de kender hinanden, osv.

Jeg havde mine hvalpe adskilt fra Karla i de første 14 dage. De var på hver sin side af et gitter i stuen og var kun sammen når jeg var tilstede. Karla fik samtidig skåret helt ud i pap hvilken adfærd jeg ville tolerere fra hende, så hun var slet ikke i tvivl om at hun ikke selv skulle irettesætte og vise sin afsky over for hvalpene.

• #17   15. mar 2010 De vil jo alle gerne være centrum :0) - men vi har ingen slåskampe.

• #18   16. mar 2010 Mie. Jeg har også tænkt på at fjerne alt hvad der kan skabe konflikt herhjemme inden den nye kommer på besøg, Vuck kan som sagt være en bisse og være meget besidrerisk over for mange ting når der er ander hunde til stede. Heldigvis er den ande bulldog ret tålmodig/ klog han ikke lægger op til konflikter. Og der er slet ingen tvivl om at jeg skal være en del over Vuck det første stykke tid for at vise han hvilken adfædt jeg acceptere og ikke acceptere.

• #19   16. mar 2010 mandau
    et godt råd er at sørge for at fjerne alt ben og legetøj i den første styk tid og gerne fx ha to ben så hvis den ene gerne vil ha dens anden giver du den det andet ben så begge har to nogle gange tager det lidt tid før de fatter at de ikke bliver snydt, husk at behandle dem lidt efter den rangorden de to laver altså hvem af de to der alfa

• #20   16. mar 2010 Dorte det lyder godt. Forresten en super dejlig flok du har dig, kunne forestille mig der sker noget hjemme hos jer, med fire Boston Terriers, det er i mine øjne en lynende intelligent, spøjs og meget opfindsom race.

• #21   16. mar 2010 ok kan se jeg er ved at være træt med alle de stavefejl jeg laver, måske det hjælper med lidt søvn og et par briller.

• #22   16. mar 2010 Lae. Tak det vil jeg gøre...

Nu vil jeg øffe i seng men kigger ind i tråden i morgen.

• #24   16. mar 2010 Vores Trunte er knap 2 år og sidste år den 30.12 fik vi Xena som nu er 6 år gammel ( en tæve som havde været samme sted siden hun var baby, men ejer kunne desværre ikke beholde hende)
    Det er 2 Rottweilertøser. De er blevet utrolig glade for hinanden. De kan selvfølgelig godt blir jalous på hinanden, specielt når min mand kommer fra arbejde. Begge vil jo have opmærksomhed først:-) Det er absolut ikke hver dag, men en gang imellem er de som de søster der så råber efter hinanden:-) Ikke noget alvorligt og det er ovre på 2 par min.
    I madsituationen sidder de pænt ved siden af hinanden og får ikke lov at spise før der er sagt værsgo og det fungerer super godt.
    Det største plus er nu at vi ikke har så dårlig samvittighed hvis vi ikke er hjemme og bare det at se den fællesskab leg osv. der er imellem dem er det hele være.
    Minusser: Dobb. foder - dobb. dyrelægeregninger - dobb. rengøring, men for os er der absolut flere plusser end minusser:-)

• #25   16. mar 2010 willum er meget mere selvsikker på fremmede ting når han har tessi med, men der i mod mere rolig over for mennesker og hunde når hun ikke er med, men i det store hele er de super glade for hinanden....

• #26   16. mar 2010 Sidste år, i november 09, lærte jeg min kæreste af kende.

Det, der kom til at blive lidt spændende, var at vi begge havde hund. Jeg havde min skønne rulabber og han havde en lille sheltie. Der var kun to måneder imellem og begge hanhunde. På det tidspunkt var de begge også unghunde. De bliver begge 2 år i 09.

De skulle lige se hinanden an, men vænnede sig hurtigt til hinanden. Efterfølgende skulle de lige finde ud af at lege sammen - Mickey var nogen gange lidt voldsom, mens Laddie var mere forsigtig.

Der gik et par mdr, før de ligesom fandt ud af hvordan de kunne lege med hinanden. De hjalp faktisk også hinanden på mange punkter. Mickey havde seperationsangst, men lige pludselig var de jo to, der skulle være alene hjemme og ja, det hjalp.
    Laddie var en usikker hund, men fik pludselig meget selvtillid og nu kan de store hunde bare komme an smiley

De tager nogen ture engang imellem, hvor banehalvdelene lige skal kridtes af - der kan det godt mærkes at det er hanhunde med to mdr imellem. Men det er heldigvis intet voldsomt - de bliver knurret, gøet og vist nogen tænder og efter 5-10 min er det overstået og så er de gode igen.

I dag er de bedste venner. Laddie, den lille røv, får lov til alt på "storebror" Mickey. smiley Nogen gange kommer der to hunde spænede gennem hytten, med et reb i munden og så kan man ikke andet end at grine. Eller når der bliver leget fangeleg i haven og Mickey render rundt med et pive æg i munden og Laddie render efter ham for at fange ham. Ja, kan blive ved med ting, hvor man kan se at hvor meget glæde de har hinanden.
    Meeeen, det tog altså også lidt tid, hvor de skulle lærer hinanden at kende - Så Rom blev ikke bygget på en dag smiley

Ulempen er, som andre er inde på, det mere rengøring og dobbelt dyrlæge.

• #27   16. mar 2010 Altså jeg vil aldrig kun have en hund. Synes to har så ufatteligt meget glæde af hinanden. Her hjemme er Chico dog meget jaloux. Hvis man snakker med Chili, så skal man også snakke med ham, men synes helt klart det er en lille ting, i forhold til hvor meget glæde de har af hinanden.

• #29   19. mar 2010 Tusind tak for alle jeres svar, det bliver desværre ikke til noget i den her omgang alligevel. Fik en opringning i går om at den lille buller vi skulle have overtaget var blevet aflivet. Piv piv.

• #30   19. mar 2010 eij, hvorfor var den aflivet

• #32   19. mar 2010 Ulla fordi den åbenbart havde fået problemer med luftvejene og det krævede en operation og det ville tidligere ejer ikke. Så derfor valgte der at aflive.

Kommentér på:
To hunde sammen

Annonce