842 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
17 Svar
To hunde sammen To hunde sammen
Er der nogen der har erfaring med at have to hunde sammen? Jeg har en kastereret han hund på snart to år og overvejer en hund nr. to.
Umiddelbart ville jeg tro at det var bedst med en tæve som nr. to, men det ser ud til at flere også kan få det til at gå med to hanner.
Jeg vil også gerne høre om dem der har to forskellige racer sammen, mener at disse har glæde af hinanden, eller om det måske er bedst med to af samme race?
0 synes godt om
jan 2008
Følger: 39 Følgere: 38 Hunde: 3 Emner: 180 Svar: 4.476
og det er bare gået super!!!
Bergkamp blev kastreret nogle måneder efter vi fik hende, og jeg var godt nok spændt da hun kom i løbetid, hvordan han ville reagere...
nu har han aldrig reageret på løbske tæver, og der var heldigvis INTET i forhold til hende. Han kunne ikke være mere ligelgad... så det er jo dejligt.
Det er ham der bestemmer mellem de to... man siger jo at tæver er mere dominerende, så måske der kommer et skift på et tidspunkt, men det bliver ikke lige i den nærmeste fremtid... det tillader han i vert fald ikke.
Jeg var også meget spændt på hvordan han ville have det med at der kom en hund mere i huset... nu var han jo vant til at have os for ham selv... og han er en rimelig associal hund som helst bare tøffer rundt for sig selv... han kan godt lide at have ro og gøre hvad der passer ham...
så kommer denne lille hvalp som pludselig gerne vil lege og ligge op ad ham og som søger ham hele tiden... følger ham over alt og kopiere ham i det han laver...
der gik ikke mange uger, så havde han accepteret hende og de ligger nu i ske og han passer virkelig på hende som en "god storebror".
Det har været så godt for ham, for han er livet op efter hun er kommet. Det er dejligt.
Men vi fik ikke nr. 2 for hans skyld, men for min egen.
feb 2009
Følger: 31 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 9 Svar: 78
feb 2009
Er dine vovser af samme race? Dejligt at de har det så godt sammen. Jeg tror også jeg hælder mest til at få en tæve som nr. to. Det ville jo være forfærdeligt hvis man skulle skille sig af med en af dem!
maj 2007
Følger: 26 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 104 Svar: 1.334
pt bor vi hos min veninde som har en bulldog han og en amstaff tæve - heller ingne problemer,, andet end en helveds masse leg
feb 2009
Ja en husky er ikke helt nem
feb 2009
Det lyder dejligt
jan 2008
Følger: 39 Følgere: 38 Hunde: 3 Emner: 180 Svar: 4.476
I forhold til hieraki kan det være nemmere at sætte en han og en tæve sammen, men man skal lige være opmærksom på det med løbetiden...
men du har jo fjernet risikoen for uplanlagte hvalpe da han er kastrat...
men derfor kan han jo stadig humpe... så man skal lige se hvordan han reagerer i hendes første løbetid.
Det er jo fantastisk at når man er på arbejde eller i skole, så er de ikke helt alene hjemme.
Det er vildt så meget gavn de har af hinanden.
Det havde jeg virkelig ikke troet skulle blive sådan...
jeg købte hende som skrevet fordi jeg selv ville have nummer to... det var en ren ego-beslutning.
Men sikke en bonus det er når de to hunde virkelig opfører sig som storebror og lillesøster... altså de værdier man forbinder med sådan to begreber.
feb 2009
Er dine vovser så kastereret?? ..eller kan de bare sammen af natur
maj 2007
Følger: 26 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 104 Svar: 1.334
feb 2009
Er der stor aldersforskel på dine tæver siden den ene er mere aktiv? Jeg har hørt at det kan være skidt at sætte to voksne tæver sammen, så det skulle være bedst hvis den ene er voksen og den anden er hvalp.
jul 2007
Følger: 32 Følgere: 30 Hunde: 1 Emner: 79 Svar: 2.513
feb 2007
Følger: 19 Følgere: 20 Hunde: 7 Emner: 940 Svar: 10.309
Den mellemste kan dog ind imellem være lidt dominerende overfor den lille, men det sætter vi hurtigt en stopper for. Jeg tænker dog, at når den lille er blevet rigtig voksen (er i lømmelalderen lige p.t.) at de rigtig har fået etableret deres rangorden og de så vil leve i fred og harmoni.
Der er ingen af dem som er kastereret !
apr 2008
Følger: 5 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 28 Svar: 137
Har ikke fortrudt en eneste gang, at vi tog nr. 2 ind i familien.
Ind imellem har vi også fornøjelsen af, at passe flere hunde - det er en ren fest!
Der er ingen tvivl om, at de nyder hinanden - og vi dem.
jul 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 35 Svar: 432
feb 2009
Jeg har lidt kig på en han hvalp, der ligger tæt på min nuværende race, men spekulerer lidt på om det er muligt at gå med to store hunde samtidigt, eller om man så skal til at gå dobbelt ture.. Min nuværende hund går for det meste fint nok, men ser han en kat er han ved at rive armen af mig og så bekymre det mig lidt, hvis man gik med to og så rent faktisk ikke kunne holde dem i en lignende situation.
Har nogen erfaring med to store hunde?? eller gode råd?
feb 2007
Følger: 19 Følgere: 20 Hunde: 7 Emner: 940 Svar: 10.309
Så var det måske bedre, når nu du har en stor hund, at den næsten bliver en mindre hund. Ikke at små hunde ikke er stærke, men vægtmæssigt er de nemmere at holde tilbage hvis de vil frem.
apr 2008
Følger: 5 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 28 Svar: 137
Dem har vi nu trænet til at gå pænt på plads samtidigt - det tog en lille uges tid.
Men ville da nok bruge en masse energi på, at træne, at ingen af dem sætter efter noget interessant, det må ikke være sjovt.
Vi lavede meget opmærksomedstræning da vores skulle lære, at når man går på plads - så gør man ikke andet! (man hverken snuser eller tisser, eller taler med andre hunde) først når vi giver ok til, at gå afslappet (men selvfølgelig stadig pænt) så må de snuse, tisse ect.
To hunde sammen