726 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 26 Svar

Gøende hund i haven Gøende hund i haven

Vi haft en del problemer med Barco og naboens hanhund. De er kommet op og slås gennem hegnet og både min og en vens hund er blevet bidt.
De har været fraflyttet et stykke tid og freden havde endelig sænket sig over det lille hjem. Men nu er han vendt tilbage med kæreste og yderligere 2 hunde, dvs 3 hanhunde lige på den anden side af hækken.

Vi er nu blevet nødt til at bygge et 40m langt solidt stakit, for at undgå at de kommer op at slås.
Det er så galt at jeg ikke tør at lukke Barco ud i haven, hvis jeg ved de er hjemme.

Men Barco gør så snart han hører den mindste lyd inde ved siden af og det hjælper jo selvfølgelig ikk på at neddysse balladen..
Nogen som har et godt råd til få ham til at stoppe med at gø så snart han hører den mindste lyd fra naboen??

Jeg synes vi har prøvet det meste, fx ved at lade ham gø til han selv stopper og så rose ham. Bruge en hundefløjte og give ham guffer når han stopper. Gå ned i haven og hente ham og smide ham ind igen.. hehe

Han er meget usikker og derfor reagerer han jo sådan, så metoden skal jo selvfølgelig være så positiv som overhovedet muligt :o)

Pyyy, en lang smøre, men håber der er nogen kloge hoveder herinde..

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Beskæring af buske/træer 1.000 kr.
  • Opgravning af kirsebærlaurbær 3.000 kr.
  • Opvaskemaskine reagerer ikke/ingen lys i display 1.400 kr.
  • Hækklipning 2.800 kr.
  • Klip hængelås op 205 kr.
  • Blocked toilet 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gøende hund i haven
  • #1   25. nov 2008 kigger lige med. - men ej hvor træls at du skal bruge så mange ressourcer på det.
    -har noget af samme problem med min hund, & jeg må sige at jeg synes jeg har prøvet alt, men intet virker smiley

• #2   25. nov 2008 Shanti: ja det er super træls og det smitter jo af på hunden når man selv går og er nervøs..

• #3   25. nov 2008 hvad siger naboen til alt dette ?

• #4   25. nov 2008 Jeanette: lige præcis.. men jeg synes godt nok også at din nabo kunne tage lidt ansvar, for det lyder lidt som om dert kun er dig. og det er jo et fælles problem.

• #5   25. nov 2008 Rikke: han synes det er træls hvis hans hund får sår.. Han er ikk for skarp.. Ung fyr med lidt for brede skuldre og en Amerikansk Bulldog så man ser sej ud..

• #6   25. nov 2008 Shanti: jeg bliver nødt til at beskytte min hund så godt jeg kan.. Jeg er faktisk så langt ude at hvis stakittet ikke løser problemet så må vi overveje om vi skal sælge huset.. Orker ikk den ballade der er hele tiden..

• #7   25. nov 2008 træls type

• #8   25. nov 2008 Jeanette: det kan jeg godt forstå. det er bare super ærgeligt at det skal gå såden. -kan du ikke prøve at holde et "møde" med din nabo, hvor i så kan prøve at få løst problemet?
    -jeg kan godt se problemet i det, men det er bare så ærgeligt for dig hvis du skal flytte pga. det, men klart at du vil passe på din hund!

• #9   25. nov 2008 Shanti: vi har talt en del over hækken hvad vi skulle gøre ved problemet, men han har ikk råd til at betale noget til stakittet.

Det skal så lige siges at vi har trådnet om hele vores have og 2m høj port ud til vejen, så haven er flugtsikker.
    Men de har ingen hegn omkring og de lukker bare hundene ud, uden opsyn. Så vi kan ligeså vel blive overfaldet når vi er på gåtur, hvilket er sket en enkelt gang.

• #10   25. nov 2008 hmm de har råd til hund men ikke at holde dem inde hmm

• #11   25. nov 2008 Seriøst ö så er det jo totalt uforsvarligt for mennesker som går forbi. hmm? det er lidt svært for mig at se hvad du kan gøre. men altså så må du jo melde det til politiet, for altså der er jo sikkert også børn der går forbi hans have, og jeg tør ikke tænke på hvad der kan ske!

• #12   25. nov 2008 Rikke: ja, du har fat i noget der.. hehe..
    Så vi må bare leve med vores rockerborg vi er ved at bygge og så vil jeg have sat lys med sensor op i haven, så jeg kan se min hund når han går derude..

• #13   25. nov 2008 Shanti: tro mig jeg råbte højt da vi blev overfuset. Den løb gennem hækken og ind på vores gangsti mens jeg var ved at lukke Barco ind af porten til haven..
    Jeg skreg på min kæreste, troede de ville slå hinanden ihjel.. Hundene stoppede heldigvis da både min kæreste og naboen stod og råbte. Så der skete ikk noget.

• #14   25. nov 2008 Nu ved jeg ikke om du læser Hund og Træning - Men i Marts i år var der en artikel om bla. hunde som er utrygge ved at gå forbi haver med andre hunde som farer frem osv. - Der er også en meget god træningsplan i omkring dette - Måske det kunne hjælpe..

Jeg har nemlig selv døjet lidt med en nabo hund, hvor Balder er helt oppe på mærkerne når vi går forbi deres have - Og jeg syntes faktisk at dette lille program har hjulpet på det..

• #15   25. nov 2008 Karina.. Super.. tusinde tak.. Hvor kan jeg finde henne, tror du??

• #16   25. nov 2008 Jeg har i sin tid købt det her (link fjernet)

Tror ikke at det findes i "rigtige" butikker..

Men ellers kan jeg prøve at scanne det ind og sende på mail til dig - Dog garantere jeg ikke 100% for kvaliteten

• #17   25. nov 2008 Karina.. Hvis du kan scanne det ville det være super. hvis du gider self. synes ikk rigtig det ser ud til at man kan købe bare det ene blad..

• #18   25. nov 2008 Det kan jeg godt - Men det bliver først i morgen, er på vej i seng, men hvis du sender din email i pb så skal jeg nok få det scannet ind i morgen;-)

• #19   25. nov 2008 Karina.. Det ser ski ud til at man godt kan købe det.. jeg skulle bare lige bruge hovedet lidt.. Så bare lige vent med at scanne det, så skriver jeg lige PB til dig..

• #20   25. nov 2008 Var lige inde på Hund og Trænings hjemmeside og faldt over bogen af Victoria Stilwell: det er mig eller hunden.. Den indeholder skisme råd til at stoppe overdreven gøen og hvordan man gør sin hund rolig når man kører bil..
    Den er hermed tilføjet min ønskeseddel til jul :o)

• #21   26. nov 2008 Reiki er jo af en race der gør så snar der er noget at gø af.

Jeg har fra start smidt en sporline på ham og self gået med ud. I det øjeblik han er begyndt at gø blev der sagt NEJ og så kom han ind igen (og blev inde et par minutter til han var faldet ned og så prøvede vi igen).

I dag er det stadig sådan at gør han, så ryger han ind, men det er nu sjældent han gør.
    Dog er det SÅ tydeligt at han godt ved når den er gal. Når ha gør og jeg så kalder ham ind, så kommer han slentrende helt slukøret og ligner en der siger "ja ja moar jeg ved det jo godt" *GG*

• #22   26. nov 2008 Michelle: jeg har prøvet noget ligende.. Men problemet er at man ikk kan stoppe ham, han går nærmest i selvsving eller trance.. Kan selvfølgelig forsøge at slæbe ham ind, men så får han jo bare endnu en dårlig oplevelse ved at være i haven..

• #23   26. nov 2008 Jeanette -netop derfor havde jeg snoren på jo;o) For uden snor havde reiki bare pisket rundt og gøet videre.

• #24   26. nov 2008 michelle.. ja det er rigtig nok.. vil bare gerne undgå at tvinge ham væk.. han skal gerne vælge mig frem for at stå og gø.. så skal have ham stoppet og så belønne ham..
    Måske stoppe ham med fløjten og så lære ham klikkeren når han holder mund?

• #25   26. nov 2008 Jeg ville ikke hale klikker og fløjte frem så længe han er i det stressniveau når han er ude.

En mulighed kunne være at du sætter en snor på (altså almindelig gå-tur snor, ikke sporline), fylder lommen med MEGET lækre godbidder, og så går i i haven og træner. Kontaktøvelser og hvad han nu ellers synes er interessant.
    Leg evt lidt med ham, men lad være at "køre ham op".

Og undlad så at have han i haven til luftning i en periode. Han skal kun ud på denne måde til han er blevet tryg og afslappet ved at være der.
    Så kan man efterhånden skifte til sporlinen, og med den på lade ham tøffe rundt og være "fri" derude, men stadig med muligheden for atgribe ind jo.

Og når så det fungerer uden problemer, skulle han gerne kunne være løs. Jeg ville dog fremover (i hvert fald i en længere periode) ikke lukke ham i haven uden at du selv går med

• #26   26. nov 2008 michelle.. det er selvfølgelig et forsøg værd.. Idag begyndte han at stå og gø inde i stuen fordi naboen gik udenfor. så gik jeg ind til ham og kaldte på ham sødt og løb baglæns ud i køkkenet og så synes han nok det var lidt mærkeligt, så han kom ud og fik en kiks..
    Det nummer gentog vi så et par gange, men da naboen gik ind, så stoppede han allligevel.. Men han fik jo noget positivt ud af at stoppe..

Kommentér på:
Gøende hund i haven

Annonce