881 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

Løber ind til naboen:-( hjælp! Løber ind til naboen:-( hjælp!

Det er sådan at vi snart flytter i hus. Naboen har en stor hanhund som tit er på besøg i vores have. Jeg har en tæve på 7 mdr nu, og hun synes så det er sjovt at løbe efter ham. Og har så fundet vejen ind til naboen. øv.. Hvordan lærer jeg hende at blive i haven? Har set så mange hunde som bliver i haven uden der er låge eller noget.. Nogen gode råd? Tusind tak:-)

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hæng spisebordslampe op 250 kr.
  • Græsslåning 950 kr.
  • El tjek og eventuelt fjerne stikkontakter i lejlighed 1.000 kr.
  • Montering af gardiner og TV stand 1.500 kr.
  • Fjernelse af ukrudt under hæk 600 kr.
  • Måske defekt kabel i loftet - tjek og reparer 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Løber ind til naboen:-( hjælp!
  • #1   29. nov 2008 Det kommer vel an på racen og dens træning? smiley
    Vi har indhegnet vores have milliarder af gange, men vores Golden finder altid ud xD
    Såeh..

• #2   29. nov 2008 Jeg ville sætte et hegn op....:O)

• #3   30. nov 2008 Ja sæt hegn op, så har du jo også dit på det tøre,
    for det kan godt være at man ikke kan blive ved men at være
    " gode naboer "

• #4   30. nov 2008 Det er de færeste hunde der kan lære at blive inde uden et hegn, især når de allerede har fået smag for det.
    Jeg ville sætte et stort og meget holdbart hegn op, både højt og evt. gravet ned også, hvis din hund har tendens til at grave sig under.

Vores genboer har to meget velopdragne labrador, som normalt bliver inde, selv om der ikke er noget hegn. Men et par gange om året smutter de alligevel og er til fare for trafikanter, andre hunde mm.

Så jeg hører til dem der mener at hegn burde være lovpligtigt, både for hunden og andre menneskers skyld.

Det ville også være rigtig skidt hvis din unge tæve blev drægtig og du vil nok værken kunne holde tæve eller hanhund fra hinanden, uden hegn, hvis hun er i løbetid.

• #5   30. nov 2008 Har hegn oppe. smiley men det hvis lågen står åben eller noget. er der da nogen der kan nogle tricks eller velser til at hun ikk må gå længere end dertil?

• #6   30. nov 2008 og hvad kan jeg gøre for at han hunden bliver ude af vores have? han springer lige så pænt over vores hegn.. og det er højt.. er så bange for når hun nu snart kommer i løb..

• #7   30. nov 2008 Hvis din tæve er i løb, tror jeg ikke du kan lære hende at blive inde for lågen. Så sæt en bedre låge op, der ikke kan gå op ad sig selv og tjek lågen hver gang du lukker hunden ud, så du er sikker på at ingen har glemt at lukke.

Og snak med ejeren af hanhunden og bed ham sørger for at hans hanhund ikke springer ind i jeres have, så må han evt. sætte et højere hegn op, så den ikke kan hoppe over.
    Og sørg for at gå med din hund ud hver gang, så den aldrig er alene i haven, ind til han har fået ordnet det, så hans hund ikke hopper ind til jer.

Der er ikke andet at gøre, hvis din unge tæve ikke skal blive drægtig.

• #8   30. nov 2008 Og det er naboens ansvar at hans hund ikke kommer ind i jeres have, så det skal han, uanset om han må betale for et højere hegn.

• #9   30. nov 2008 hun er ikke i løb endne.. men det kommer jo.. Det bare så øv.. vi har glædet os sådan til at få en have til pigerne, og så bor der sådan en "dum" hanhund ved siden af.. smiley

• #10   30. nov 2008 Rotterne - Ok, men så må man jo dele udgifterne.

Sæ´fø´li er det æv, men som hundeejer må man jo tage det ansvar og et kæmpe højt hegn skulle jo også kunne løse problemet, forhåbentligt. (o:

Så held og lykke med det. (o:

• #11   30. nov 2008 Hvis det er hanhunden der springer over hegnet ..... er det hanhundens ejer , der skal sørge for den bliver på egen grund.......
    Gør den ikke det , er det da ham selv , der skal sætte højere hegn op....

Man skal da ikke sætte hegn op for at holde fremmede hunde ude..... men sine egne inde...

• #12   30. nov 2008 Jeg kan ikke huske om der står noget i hundeloven om det, men her er et link...

http://www.themis.dk/synopsis/index.asp?hovedramme=/synopsis/docs/lovsamling/hundeloven.html

• #13   30. nov 2008 Dette link er nok bedre:

https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=2050

• #14   30. nov 2008 Så er det da bedre med en ordentlig låge, så man er sikker. Hvis den alligevel skal være der når tæven er i løb (altså lågen).

• #15   30. nov 2008 Det er derudover heller ikke smart at lade en tæve i løb være alene udenfor.. En hanhund på mission kan forcere de mest usandsynlige forhindringer..

Og at lågen står åbent, det er en menneskelig fejl, der skal rettes :o)

• #16   30. nov 2008 Jeg ville da overhovedet ikke tør tage chancen at have hunde ude og der ingen hegn er. Det kan være nok så velopdragen, men bare en gang det går galt kan være katastrofalt. Erkend at du ikke kan være over den 100%, og sker der noget vil jeg da aldrig kunne tilgive mig selv.

Vi har investeret i et af de bedste hegn man overhovedet kan købe. Jo, det var megadyrt, men det fungerer bare så godt, at jeg roligt kan lukke mine 3 hunde ud og de er i sikkerhed.

Uønskede parringer bliver således heller ikke et problem.

Kommentér på:
Løber ind til naboen:-( hjælp!

Annonce