18. dec 2005 Følger: 9 Følgere: 9 Hunde: 2 Emner: 24 Svar: 106
Løber ind i folk! :-( Løber ind i folk! :-(
Balto er efterhånden ved at være en voksen golden retriever på ca. 35 kg.
I dag var vi ved stranden med svigerforældrene for at lufte hundene sammen, og efter de har leget lidt, løber Balto direkte ind i min svigermor, så hun vælter og slår knæet af led. De kører på skadestuen, og vi vælger lige at gå en tur med ham i klitterne. Så han løber afsted mod klitterne, laver en vending og løber direkte ind i benene på min kæreste.
Han har før fældet min mor, så hun væltede, og har også gjort det ved min lillesøster og jeg. Han virker til at være bevidst om hvad han gør når det er.
Men hvad kan man lige gøre ved det, og hvad er grunden til det? Det er jo efterhånden ikke til at have ham løs!
apr 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 7 Svar: 113
jun 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 22 Svar: 74
dec 2005
Følger: 9 Følgere: 9 Hunde: 2 Emner: 24 Svar: 106
Hans syn er helt som det skal være, så det er ikke det!
apr 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 7 Svar: 113
jun 2010
dec 2005
Tro mig, han får skæld ud når det et, men jeg kan jo ikke have ham i kort snor hele tiden!
jun 2010
Det er jeg ikke enig i. KORT SNOR - SKIDEBALLE . Så skal det nok komme til at virke det hele
jul 2009
Følger: 32 Følgere: 29 Hunde: 4 Emner: 166 Svar: 1.243
jun 2010
aug 2008
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 4.998
Lia må godt ved mig, men kun ved mig, når vi leger og tumler, men ellers så er det ikke tilladt og hun forstår heldigvis instinktivt at man skal være forsigtig med små børn.
Det jeg har gjort for at vænne hende af med det er at træne hende ved lige at tage et skridt fremad mod hende, lige inden hun hamrer ind i mig. En anden metode er hvis man let og elegant træder til siden. Gør det tilstrækkelig mange gange og så fiser den forhåbentlig ind på lystavlen at man ikke skal løbe ind i folk.
dec 2005
Jeg kan sagtens stå imod når han gør det, og det samme kan kæresten! Det uheldige ved svigermor var, at han kom bagfra, og hendes fod sad fast i sandet.
Jeg prøver lige at høre vores træner ad næste gang vi er til træning!
dec 2005
jul 2009
Følger: 32 Følgere: 29 Hunde: 4 Emner: 166 Svar: 1.243
sep 2006
Følger: 10 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 423 Svar: 5.028
jun 2010
Anne - Og hvorfor kan du så ikke det ?
Din hund skal da heller ikke løbe rundt på en offentlig strand ?
Men ihvertfald, jeg håber snart du får styr på din hund, for din egen og alle andres skyld, du ville aldrig kunne tilgive dig selv,hvis den en dag skulle aflives,for at have gjort nioget så forfærdeligt som at løbe et lille barn ned. Og det ville jo også være synd for den når den ikke ved bedre.
jun 2010
jun 2010
jun 2010
Den dag min datter bliver løbet ned, af en hund på 35Kg - får slået tænderne ud, bliver aflivning helt sikkert aktuelt !
Og det kan sagtens ske, da Balto har lov til at løbe rundt offentlige steder !
jun 2010
jun 2010
jun 2010
feb 2009
Følger: 21 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 174 Svar: 7.686
dec 2005
Jeg kan da ikke holde ham i kort snor i haven. Det er HANS sted, og jeg synes ærligt talt ikke at jeg kan byde min hund det. For det meste er det heller ikke et problem, men når det er, så kunne jeg jo godt tænke mig at få det stoppet.
jun 2010
Anne -NEJ nu må DU fandme stoppe... GODT... Lige for det første, din hund, har INGEN ret til at løbe fri på stranden (mennesker eller ej). Giver du den lov, er det bare endnu mere synd, når du (prøver) at lære den at den ikke må! Du skal simplethen ikke have hund hvis du ikke forstår det!! Alle erinde som er rigtige hunde mennesker kan give mig ret! Det Balto gør er forkert og kan ikke forsvares!
At du overhovedet prøver.!!
Det er jo fint at du prøver at lære ham anderledes, men lad da være med at forsvare det!!
sep 2006
Følger: 10 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 423 Svar: 5.028
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 47.191
Vi valgte ikke at gøre noget ved det, blot holde godt øje med hunden, når vi er ude og så flytte os, hvis vi kunne se det komme.
Jeg gider ikke at lave en konflikt ud af den slags, der er let undgåeligt ved at man holder øje med hunden, må jeg indrømme.
Og dem, der har været sammen med os på gåture har ret hurtigt fanget, at der har været knald i hundene, og det har så givet sig selv....
Jo, man springer lidt rundt, når hunden giver den gas...
Det der med, at den pludselig flyver på fremmede tror jeg personligt ikke er så relevant - de leger jo altså mest med dem de kender. Og leger de med andre hunde, er det også omkring ejerne og ikke alle de fremmede omkring dem.
Med hensyn til aflivning af hund der gør den slags. Det er fuldkommen irrelevant at aflive en hund, der har skadet et menneske på denne vis. Det er ikke offeret, der afgør om en hund skal aflives, men politiet og/eller en dyrlæge.
Og de afliver dælme ikke en hund for at være for glad.
feb 2009
Følger: 21 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 174 Svar: 7.686
Rine N
Jeg kan endnu engang kun sige .. Hold da op..
Jeg har ikke engang henvendt mig til dig, men du må jo alligevel føle dig truffen, efter den eksplosion der.
apr 2007
Følger: 37 Følgere: 43 Hunde: 4 Emner: 150 Svar: 9.052
min skulle dælme heller ikke aflives, hvis de kom til at vælte et barn... uanset hvad skaden end måtte være.... det ville være et UHELD....
hvis fx CH's hund vælter mikkel og han brækker en arm, ku jeg da aldrig drømme om at kræve den aflivet!
det var dog grotesk!
dec 2005
kan se du har en lille hund, så du forstår nok ikke hvor meget sådan en 35 kg. bamse skal aktiveres og motioneres. Jeg ville ALDRIG byde min hund at han aldrig fik lov til at løbe løs, og at vi så kun slipper ham løs på stranden, det kan jeg virkelig ikke se problemet i, når der ikke er andre mennesker omkring!! Og hvordan skal jeg ellers træne med dummy, hjemkald, bliv osv. hvis han skal i kort snor hele tiden?
Han er 1 år gammel, og er slet ikke færdig i hovedet, så meget af det kan også lægges over på at han stadig er en lille hvalp i hovedet, jeg leder bare efter en metode til at få ham til at holde op.
Desuden har det ikke været et decideret problem før, for svigermor er den første han har væltet, så undskyld mig at jeg prøver at gøre noget ved det, når det nu ER et problem!
Det skal også siges, at han aldrig er blevet leget voldsomt med som lille, for jeg ved da udemærket godt hvordan det bider en bagi når hunden bliver voksen.
Nu har jeg måske også fået det til at lyde som om, at han gør det hele tiden, men det er mest når han er sammen med en anden hund eller han er oppe at køre.
dec 2005
Løber ind i folk! :-(