{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
838 visninger | Oprettet:

Løber bidt af hund {{forumTopicSubject}}

Det her er så igen en af de ejere der ikke burde have hund.
Endvidere har der været problemer med hendes hundeflok i lang tid, så kan slet ikke forstå, at politiet ikke har grebet ind for lang tid siden.
Og ikke nok, at kvindemennesket bare har har ladet rende rundt som de havde lyst til, så nægter hun sig oveni skyldig.
Håber virkelig at hun bliver dømt til at betale.


https://dk.newsner.com/nyheder/loeber-bidt-af-hund-uden-snor-kvinde-risikerer-kaempeboede-saa-meget-skal-hun-betale/?fbclid=IwAR0SI_CJuB4vj1eDjybmqaccwooh3mldkm8t7Od83gJ-4XzEK2pEWtZVs-c


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Løber bidt af hund
  • #1   10. nov 2022 Er det ikke hende, der har været omtalt efterhånden mange gange? Der var vist engang en video af en nabo, der blev "forfulgt" af både damen og sure hunde ind på sin grund.

    Det er fuldstændig vanvittigt, at hun stadig har de dyr smiley Bødet bliver sikkert sat til 10.000-15.000 kr., som hun selvfølgelig ikke kan betale, og derfor afdrager med 100 kr. om måneden....


  • #2   10. nov 2022 smiley

  • #3   10. nov 2022 Anne, der står i artiklen, at bøden er på 154.000 kr.
    Hun har 17 overtrædelser af hundeloven.
    Hundene har hverken halsbånd eller snor på, de er hverken forsikret eller registreret, og hun lader dem bare strejfe tundt. og hun nægter at hun ejer hundene.
    Utroligt at politiet intet har gjort før, for hun har været anmeldt flere gange.


  • #4   10. nov 2022 Ja, men som i alle andre sager, slår man jo skidtet sammen. Men jeg håber da at jeg tager fejl, og hun får fuld skrue på bøderne. Jeg tror det ikke, men jeg håber da.

  • #5   10. nov 2022 Jeg tror nu hellere ikke, at hun får betalt bøderne.

  • #6   10. nov 2022 Bødestørrelsen er jo lidt ligemeget, når ikkevhun kan/vil betale den.
    Men vil hun ikke vedgå ejerskab, og hundene er uregistrerede, så kan de vil indfanges om omplaceres/aflives.


  • #8   10. nov 2022 # 6 det er nu svært at frasige sig ejerskabet når hundene bor på adressen og bliver fodret af kvinden, samt at hun lufter dem.

  • #9   10. nov 2022 Isabelle - uden hundetegn er selvfølgelig ikke tilladt i offentligt rum, men hvad er det ved konceptet at de går løse, du ikke forstår? Hvis jeg var sikker på at Sten ikke ville gå hen og hilse på forbipasserende o.l. så gik han da også løs væsentligt flere steder - tænker at hvis hunden ellers ikke er til gene (ikke opsøger nogen/noget, følger ejer osv) så er det da et dejligt hundeliv at kunne nyde den ekstra frihed.
    - at det er mange labber man ser løse hænger måske sammen med, at det jo er en ret trænbar race.


  • #10   10. nov 2022 Anni - jo jo, men det var sa en ret nem måde,at løse problemet på. Fjern alle hundene, når nu hun siger, de ikke er hendes... så må de jo være strejfere/gadehunde, og sådan nogen skal da ikke rende omkring.

  • #11   10. nov 2022 Michelle, enig i at hundene burde fjernes.
    Men hvis de bare fjernes fordi hun nægter at det er hendes, så anskaffer hun sig vel bare nogle nye.
    Jeg holder på, at hun skal betale bøden og så skal hun have forbud mod at holde dyr.


  • #12   10. nov 2022 Men Anni, man kan ikke plukke håret af en skaldet, så har hun ikke pengene, så er der jo ikke så meget at gøre på den front. Afdragsordningen vil jo så blive i en størrelsesorden, der kan accepteres af begge parter, og det kan meget vel blive så småt som 100 kr om måneden... det får hende næppe til at stramme op.

    Og ift forbud mod ar anskaffe ny hund, så sker det jo bare ikke. Selv i de groveste vanrøgtssager er det jo en sjældenhed.

    Så kan det ikke være anderledes, så ville jeg være glad for, hvis man vare fjernede disse hunde. Og undskyld, men så må man fandme også undre sig over, hvem der sælger hunde til hende.



  • #13   10. nov 2022 Michelle, hvad nytter det at fjerne hundene?
    Hun anskaffer sig da bare nogle nye.


  • #14   11. nov 2022 Men vel næppe en hel flok på en gang?
    Jeg ville da juble, hvis man forbød sådanne folk at have hund, men det sker jo ikke og ville vel også kræve nye love - at lade sin hund strejfe medfører ikke forbud mod at holde hund.


  • #16   11. nov 2022 Isabelle - men hun har nok ikke 150.000 liggende under madrassen, så en afdragsordning vil det jo nok blive til. Og sådan en behøver desværre ikke være med så store afdrag, at det gør lidt ondt. Man kan sagtens få lov at afbetale med småbeløb.

  • #19   11. nov 2022 Isabelle - men typisk accepteres jo afdrag af den størrelse, som borgeren ønsker, så længe aftalen ellers overholdes. Der er ikke krav om afdrag af en størrelse der kan mærkes.
    Og ligesom John har jeg også en idé om, at det nok ikke er en velhavende og ellers velfungerende dame, der er tale om, så om bøden er på 150.000 eller 1.000.000 er jo reelt ligegyldigt, hvis ikke hun kan betale den.

    Jeg ved ikke, hvad en god løsning, som også ligger indenfor lovens rammer, ville være her. Forbyde hundehold ville da være fint, men ikke indenfor hvad lovgivningen giver mulighed for.


  • #20   11. nov 2022 Jeg kunne altså godt tænke mig at være en lille flue på vægen og høre hendes forklaring, hvorfor hun gennem flere år har haft en flok hunde boende som ikke er hendes.

  • #22   11. nov 2022 Anni du må være noget ubehageligt at der bare bor en folk "aggressiv" hunde hos en unden man kan gøre noget ved det…

Kommentér på:
Løber bidt af hund

Annonce