{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.774 visninger | Oprettet:

Anette M
Anette M
Tilmeldt:
7. nov 2015
Følger: 8 Emner: 2 Svar: 3

Bidt af fremmed hund - hvorfor skete det? {{forumTopicSubject}}

Er der nogen kloge hunde-mennesker herinde, der har et bud på hvorfor, jeg blev bidt i benet af en fremmed hund i går?

Man vil jo helst undgå noget lignende en anden gang, da den var tæt på at tage en luns kød med sig......

Jeg går forbi en dame, der sidder og maler akvarel et par meter fra stien, jeg går på, med en hund liggende ved siden af hendes klapstol. Det foregår i et ret befærdet, grønt, hundelufter-område lige bag et boligområde.

Da jeg går forbi på stien- uden på nogen måde at kontakte hverken dame eller hund (skænker dem ikke en tanke) - hører jeg en meget kortvarig knurren (1 sekund), hvorefter hunden sidder med tandsættet i mit bare sommerben.

Efter noget tumult, hvor hunden løber efter mig - sandsynligvis for at bide igen? - får damen smidt malergrejet og hevet den ind (den er i flexline). Det er en lille til mellemstor hvid uldtots-hund af en art (kender ikke racen).

Damens forklaring er, at det må være sket fordi, de ikke plejer at sidde derude og male - hunden har aldrig gjort noget lignende før, siger hun. Jeg tænker selv, at hunden har følt, at den skulle forsvare ejeren i situationen, men så kunne den jo nøjes med at gø, fare frem, knurre eller andet - i stedet for at bide med så utrolig kort varsel.

Jeg har mistet noget af min tiltro til fremmede hunde efter denne oplevelse....


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bidt af fremmed hund - hvorfor skete det?
  • #1   27. jun 2016 Damen har givet dig grunden..

    Tag på skadestuen, dyrebid skal tages alvorligt, det skal renses og hvis din stivkrampevaccination ikke er up-to-date skal du have sådan en..


  • #2   27. jun 2016 Det er fløjtende ligegyldigt om hun er vant til at sidde der eller ej. Det er uacceptabel opførsel af både hund og ejer!! Og jeg må indrømme at jeg håber at du melder det og at du er stivkrampedækket.

  • #3   27. jun 2016 What Mette said!

  • Anette M
    Anette M Tilmeldt:
    nov 2015

    Følger: 8 Emner: 2 Svar: 3
    #4   27. jun 2016 Jeg har renset det i flere timer i går med sæbevand og chlorhexidin og har heldigvis en ny stivkrampevaccination. Jeg er meget obs på det....

  • #5   27. jun 2016 Har du meldt det?

  • Anette M
    Anette M Tilmeldt:
    nov 2015

    Følger: 8 Emner: 2 Svar: 3
    #6   27. jun 2016 Nej, jeg har ikke meldt det og ved ikke, hvem det var. Jeg blev helt chokeret og rundt på gulvet i situationen og har ingen tidligere erfaring med sådan noget. Jeg fik dog sagt til damen, at nu måtte hun virkelig passe på fremover - det kunne jo også have været et barn eller en anden hund.

  • #7   27. jun 2016 Lidt surt at det ikke blev meldt. Det vil temmelig sikkert ske igen. Og måske knap så "nådigt" næste gang.

  • #8   27. jun 2016 Min svigerfar var også ude for et uopfordret angreb - han kom bare gående på fortorvet, da en lille pige (tidlig teenage, måske) kom gående forbi i modsat retning mens hun talte i telefon. Hun havde en lille Cairn terrier med som min svigerfar knapt bemærkede før den sad i læggen på ham... Pigen var helt chokeret, men for mig lyder det meget mærkeligt at det skulle være et første gangs bid. Udover en luns hud og et par helt nye jeans, slap svigerfar dog med forskrækkelsen.... Og jeans'ne blev erstattet da han fik fat på pigens far. smiley

  • Sara O
    Sara O Tilmeldt:
    jun 2015

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 25
    #10   27. jun 2016 Jeg har oplevet næsten det samme. Jeg blev for et par måneder siden bidt i armen af en labrador-lignende hund, som helt umotiveret angreb mig. Ejeren sad ved siden af på en bænk, og jeg løb bare forbi på stien uden nogen form for kontakt.
    Jeg er blevet rigtig bange for hunde efter den oplevelse:(


  • Sara O
    Sara O Tilmeldt:
    jun 2015

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 25
    #11   27. jun 2016 Hov jeg glemte helt at skrive det tråden egentlig handlede om. Jeg fandt heller aldrig ud af, hvorfor hunden bed mig. Ejeren havde aldrig oplevet det før. Jeg valgte også, at lade være med at melde det (trods de ret alvorlige bidskader jeg fik), men ejeren valgte alligevel at aflive hunden (som vist også var ret gammel).

  • #12   27. jun 2016 Sara - du løb det tricket dens jagtinstinkt

  • Sara O
    Sara O Tilmeldt:
    jun 2015

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 25
    #13   27. jun 2016 Ja det er sikkert forklaringen. Men hunden var efter ejerens udsagn vandt til at se løbere - og der løber mange forbi på den sti.

  • #14   27. jun 2016 Jagtinstinkt eller ej. En hund skal ikke bide!! Hverken fodgængere, løbere, kravlere eller whatever. Iøvrigt skal en retriever ikke løbe vildtet op. Den skal hente det når det er skudt. Dårlige undskyldninger igen........

  • #15   27. jun 2016 Mette - der er ingen der siger den skal bide.

  • #17   27. jun 2016 Et hundebid på mennesker kan ikke undskyldes med mindre hunden reelt ikke har anden mulighed. Enten man giver den så voldsomme smerter at den ser sig nødsaget til det. Eller man trænger den inde i en krog.

    At undskylde et hundebid med at der er en løber er dårlige undskyldninger. En hund skal IKKE bide en løber eller nogen som helst anden.

    Og kan man ikke lære sin hund ikke at jagte og bide løbere, så må den have snor og mundkurv på. Jeg ved godt at det lyder barsk, men JEG vil ikke indrette mine gåture med/uden hund efter hvor der er hunde.


  • #18   27. jun 2016 Mette - jeg undskylder altså ikke. Der blev spurgt om en grund og jeg gav en.

    Det er ikke mine hunde og derved ikke MIG der skal undskylde


  • #19   27. jun 2016 Jeg siger ikke at nogle her i tråden skal undskylde. men dette er da en undskyldning for en hund der bider:

    "Sara - du løb det tricket dens jagtinstinkt "

    Mine hunde er også jagthunde og fik de lov da de var hvalpe, så løb de efter folk, men den ondefløjteme ikke for at bide. Forskellen på den der bed og mine er at mine har lært at løbere er NO GO, ligesom cyklister, folk på rulleskøjter, skateboard og alt mulig andet.


  • #20   27. jun 2016 Nej det var en grund til hvorfor den bed. Ikke en undskyldning. Der er altså foreskel. Jeg syntes IKKE det er okay den bed.

  • #21   27. jun 2016 Rigtig trist oplevelse smiley En skam at du ikke fik navnet på ejeren, så du kunne anmelde det. For den der opførsel er sgu ikke ok. Tænk hvis den havde angrebet et barn smiley

  • #22   28. jun 2016 Da jeg gik tur med Jack (mops) i dag, kom vi fordi en nova scotia duck tolling retriever (pokkers langt navn xD).
    Hunden virkede nervøs og tilbageholden, ejeren spurgte om de måtte hilse, fordi Jack er så rolig. Men jeg når ikke engang at svare, før hunden kaster sig imod Jack. Den gik fra usikker og let nervøs, til fuld angrebsmode på et spilt sekund. Det har jeg ikke oplevet hos en Toller før?
    Jeg får heldigvis hivet ham væk i samme sekund, så hunden ikke får fat i ham.

    Ejeren var en ældre dame og hun kunne kun lige knap holde hunden tilbage.
    Jeg havde mest lyst til at hjælpe den stakkels dame og den skræmte hund, men valgte at gå videre for Jacks skyld.


  • #23   28. jun 2016 Min schæferhund Simba blev engang angrebet af en løs Golden Retriever. Vi var gået en tur til centeret og på vejen hjem, ved en boligblok, kommer den løbende rundt om et hjørne og går til angreb.
    Simba blev virkelig bange og gemte sig bag mig, imens jeg kæmpede for at holde hunden på afstand.

    Jeg vil Aldrig anmelde en hund, ikke med den lovgivning vi har i DK.
    Hundeejeren lærte at man aldrig kan have 100% kontrol på sin hund, heller ikke en rolig familiehund som en Golden og derfor skal holde den i snor på tur. Simba kom til dyrlægen og blev syet, dagen efter var han sig selv igen smiley


  • #25   28. jun 2016 Præsis Lenschow smiley

  • Anette M
    Anette M Tilmeldt:
    nov 2015

    Følger: 8 Emner: 2 Svar: 3
    #26   28. jun 2016 Tak for de gode svar.

    Jeg forstår nu, at det sandsynligvis handler om, at hundens stresstærskel er blevet overskredet lige i det øjeblik, jeg kom forbi, og den er eksploderet af den årsag.

    Dvs. det handler næppe om, at den ville forsvare ejeren o. lign.

    Ejeren har nok ikke erkendt, at hun har en meget stress-følsom hund, som kan reagere med bid med kort varsel, hvis dens stresstærskel bliver overskredet.

    Hun har nok heller ikke været opmærksom på, at hun udsatte sin følsomme hund for en stress-faktor ved pludselig at sætte sig derud - og hun har ikke kunnet læse de signaler på stress, som hunden har udsendt.

    Måske er der sket andre stressende ting tidligere på dagen, og det hele har bygget sig op, og er blevet for meget for netop denne hund.

    Måske det kan undgås, at hunden bider i fremtiden, hvis ejeren bliver super opmærksom på stress problematikken og rigtigt god til at læse hundens signaler.


Kommentér på:
Bidt af fremmed hund - hvorfor skete det?

Annonce