879 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Mængde af foder på en dag? Mængde af foder på en dag?

Hvis min lille hvalp på 11 uger skal have 265gr om dagen hvordan ville i så dele det op?
Altså hun får mad 3 gange om dagen. Kl 6 - 12 - 18. Hun virker ret sulten, men hun får den mængde mad dyrlægen har anbefalet. . Skulle hun så måske have noget andet mad eller.. Hun får Hills hvalpefoder.

Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• køleskab bipper 1.000 kr.
  • Slutrengøring 1.000 kr.
  • IKEA malm seng samles 650 kr.
  • Hjælp til el 205 kr.
  • Tilslutning og opsætning af lamper + reparation af afbryder (kan ikke tænde og slukke lamper) 1.000 kr.
  • Græsslånning 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mængde af foder på en dag?
  • #1   2. dec 2008
    Er der slet ikke nogle der ved hvordan fodderet skal fordeles?

• #2   2. dec 2008 Jeg har aldrig vejet foderet til mine hunde. Jeg har taget efter hvordan de så ud. Var de for "tynde" satte jeg det lidt op og blev de lidt for "tykke, blev de sat ned i ofoder. Men i starten giver jeg hvalpene mad 3 gange dagligt til de er 4-5 måneder. Herefter får de 2 gange dagligt resten af livet.

• #3   2. dec 2008 Jeg har bare et målebære så jeg ved hvor meget hun får. Hun følger en plan bag på pakken. men hun virker bare lidt sulten nogle gange. men hun er så pæn. Hun skal ikke tage "mere" på. Selvfølgelig skal hun vokse, bare ikke blive tyk.

• #4   2. dec 2008 Altså, jeg fælger ikke mængden bag på pakken, men jeg har også haft hund altid........*GGGG* Jeg har labber og jeg er VANT til at de er sultne altid, så det tænker jeg ikke over mere:-))

• #5   2. dec 2008 Tja hunde er meget forskellige mht sult... Nogen er altid sultne, og nogen gider ikke rigtig spise.
    Hvis jeg var jer ville hellere kigge på hvalpens udseende - se om den har den rigtige vægt og kropsbygning...
    Så vidt jeg ved er hills et ret godt mærke, så jeg tror ikke der er nogen grund til bekymring. Men hvis han viser meget stor sult så prøv at give ham nogle grønsager. Jeg ved at især folk der fodre med barf giver det både som en slags fyld til maven, og en kilde til lidt ekstra vitaminer... Jeg ved der er et forum her inde for barf'er, og du/i kunne måske prøve at skrive til nogen af dem og høre lidt om deres erfaringer smiley
    mht. opdelingen af maden, så tror jeg ikke det har så meget at sige... jeg ville nok bare dele det op i 3 lige store dele...
    Held og lykke med det...

• #6   2. dec 2008 Rå gulerødder er ikke bare godt for hunden, men også for tænderne:-)

• #7   2. dec 2008 Ja... min får både gulerødder, agurk, grøn pebbe, banan, hvidløg, salat og hvad jeg ellers lige har... jeg giver hende også grønsagsblindingerne fra netto...
    Hun er helt tosset med søde frugter, men det holder jeg lidt igen med... vil ikke have hun får for meget frugtsukker da hun har en hel del energi i forvejen smiley

• #8   2. dec 2008 Hej. Jeg ville fodre 2 gange om dagen smiley Det gør jeg i hvert fald selv.

• #9   2. dec 2008 Fodre en 11 uger gammel hvalp 2 gange om dagen?? DET ville jeg så ikke nøjes med:-))

• #11   2. dec 2008 Da min var hvalp vejede vi maden af om morgenen og så fik han det fordelt over 3 gange - morgen, middag og aften. Ca. en tredjedel til hvert måltid.

Kommentér på:
Mængde af foder på en dag?

Annonce