1.931 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

stefan p
stefan p
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4

mængde af foder til hvalp? mængde af foder til hvalp?

hej vi har lige fået hund og ville vide hvordan vi regner ud hvor meget vores hvalp skal have om dagen min kæreste fylder bare skålen når den er tom men mener der er en mere rigtig måde at gøre det på?

hvalpen er en samojede med 1/4 golden retriever og den vejer ca 6.5 kg og den er 11 uger

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Et kabel er gravet gravet over, der mangler ca 10 cm ledning 890 kr.
  • Hjælp til at male og spartle 1.500 kr.
  • Samle kommoder 880 kr.
  • Rengøring af badeværelse 500 kr.
  • Vægmonterin af skænk 771 kr.
  • Wc afløb 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  mængde af foder til hvalp?
  • #1   10. apr 2012 Se på posen, der er en fodervejledning smiley

• #2   10. apr 2012 Alt efter fodertype så varierer det meget. Det står på posen af det foder i bruger hvor meget hvalpen skal have i døgnet.
    Hvis hunden er sådan at den selv kan regulerer det så kan man sagtens bare fylde skålen når den er tom, det gør jeg selv ved min egen hund.

• stefan p
    stefan p Tilmeldt:
    apr 2012

#3   10. apr 2012 på posen står der KG (voksenvægt) det betyder vel hva den forventes at veje? og efter hvor gammel den er og hva den ca kommer til at veje kan det så passe at den skal have 380 gr fordelt på tre måltider om dagen, kan det passe ?

• #4   10. apr 2012 det kommer også meget an på hvordan hvalpen er blevet fodret fra opdrætter af....
    så hvalpen ikke får et pludseligt skift.

• stefan p
    stefan p Tilmeldt:
    apr 2012

#5   10. apr 2012 altså vi blander maden vi fik fra opdrætteren med det nye og det tager den fint, og den grov æder ikke men det jeg skrev før er det rigtigt udregnet? er det meget eller lidt 380 gr om dagen for en hvalp?

• #6   10. apr 2012 Det er svært at sige om grammene er meget eller lidt det kommer helt an på hvilket foder det er. Ved hvalpe mener jeg at man skal foderskifte over 7-14 dage, ved voksne hunde 50/50 4 dage og derefter fuldt over på det nye foder.

• stefan p
    stefan p Tilmeldt:
    apr 2012

#7   10. apr 2012 altså vi er ved at gå over til pedigree men der er majs i og har læst at det kunne farve pelsen på en hvid hund så vi overvejer at skifte

• #8   10. apr 2012 Pedigree er også meget tomt fyldstof og betegnes på ingen måder som fornuftigt foder.

• #9   10. apr 2012 Pedigree er noget dyrt discount crap, hvor der er rigtig meget ubrugeligt i.

Skift hellere over på et kvalitetsfoder fra start smiley Hvad får den fra opdrætter?

• #10   10. apr 2012 Jeg har selv en Golden hvalp og den får kingsmore nu, det er vi meget tilfreds med, der kommer ikke så meget ud den anden vej smiley
    Og hun trives rigtig fint.

Hvis hun fik lov, ville hun spise hele dagen.

Hun får mad morgen og aften 150g af gangen.
    Og lidt indimellem, som godbidder, men ikke for meget ekstra.

Men alt i alt er hun nok på ca. 350g om dagen. smiley

• stefan p
    stefan p Tilmeldt:
    apr 2012

#11   10. apr 2012 er der nogen der kan anbefale noget kvalitets foder til samojede hvalp uden det er det dyreste? smiley

• #12   10. apr 2012 Arion, olivers, ja alt andet end pedigree. Kig på sammensætningen af foderet inden køb. Hvis kød står som første ingrediens kan det anbefales. Når du selv nævner prisen må jeg påminde dig om at jo mere korn der er i foderet jo lavere er optagelses procenten, så feks 15 kg arion vil holde næsten dobbelt så lang tid som 15 kilo pedigree.
    Ved hundefoder hænger pris og kvalitet slet ikke sammen.

• #13   10. apr 2012 Jeg kan anbefale kornfrit :o)
    Der kommer ikke så meget ud i den anden ende og så er det bare bedre at foder ens hund med kød og grøntsager, end med korn.

Fodermærker er der: Orijen, Acana, Wolsblut, Taste Of The Wild.
    Foderet er dyrere end Pedigree og andet der fås i supermarkeder, men hundene skal også tit have mindre og spise og der kommer mindre ud i den anden ende.

• #14   10. apr 2012 Vær lige obs på, at det skal være hvalpefoder.

• #15   10. apr 2012 Hvalpefoder fra HIKE...Det laves til slædehunde, er rimelig i pris...Men prøv deres hjemmeside.
    Jeg brugte det sidste år da jeg havde schæferhvalpe. Men jeg brugte og Royal Canin, og det kunne de bedre lide, men det er også dyrere...

Kommentér på:
mængde af foder til hvalp?

Annonce