Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Opsætning af savsmuldstapet og male ca 300 m2 205 kr.
  • Køkkenskabe og skabe til mødelokaler 1.800 kr.
  • Samling af havemøbler 300 kr.
  • Kør fliser/sten på genbrugspladsen 500 kr.
  • Slå græs 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Pomfritter...
  • #1   7. dec 2008 tror jeg ikke der sker noget med..

• #2   7. dec 2008 Ja, men det er rent fedt, så endelig ikke mere end en enkelt:-)

• #3   7. dec 2008 Mette - Det kommer vel an på hvad man laver dem i smiley Man kan sagtens lave fedtfattige pomfritter

• #4   7. dec 2008 Ja, men nu tænker jeg "grill pommes frites":-)

• #5   7. dec 2008 Ja det har mine hunde ihvertfald fået:)

• #6   7. dec 2008 Ja det tror jeg da ikk der sker noget med, bare pas på hvis der er for meget salt på. Især hvis det er sån nogel grill-nogle.

• #7   7. dec 2008 Det har mine fået uden problemer.

• #8   7. dec 2008 beate har spist mange både af den ene og anden slags og hun er ikke død af.. men husk det ikke er sunder for din hund end det er for dig selv at spise dem

• #9   7. dec 2008 okay - jeg troede bare kartofler var giftíge for hunde, eftersom at kartoffelplanten er.. :o/

• #10   7. dec 2008 Jeg vil tro at pomfrits er lige så sunde for hunde , som de er for os.!!

• #11   7. dec 2008 katoffelplanten er også giftig for dig..

• #12   7. dec 2008 doggy> du har nok ret smiley det er nu hellere ik fordi spiser pomfritter ofte, og når jeg gør er de ovnbagte..

• #13   7. dec 2008 De må ikke få RÅ kartofter

• #14   7. dec 2008 Min hund får pomfritter hver gang jeg har haft hentet grillmad, hun er meget tynd, så hun får lov til at smage en del uden jeg får dårlig samvittighed. Men hun får også lov til at smage alt næsten.

• #15   7. dec 2008 jeg lader stort set også beate smage på alt jeg spiser også chocolade. tror jo mindre de får af alt muligt jo mere sarte bliver de også.. og så er det, at hvis det går galt og den finde en plade mørk chocolade at den så bliver rigtig syg og kan dø

• #16   7. dec 2008 sanne fordi at katoffler kommer af natskygge planten.. og den er meget giftig, du må heller ikke spise dem rå.. da der er en gift i der går ind og ødelægger nyrene mere jeg det er.. men i kogt tilstand er de sunde, giften bliver neutraliseret under kogeningen

• #17   7. dec 2008 jah mine for altså også alt hva de vil, altså hva jeg giver dem hehe, lucas elsker sådan en gammel ole ost hihi muuums
    pusle spiser meget salat, agurk osv. det elsker hun, andrea er mere kræsen men hun får lov at snuse og vil hun ikke ha det så får de andre det hehe

• #18   7. dec 2008 kai nej det er en skrøne, men ja indholdet er større i de grønne..

• #19   7. dec 2008 så er det da godt,at vi kke æder det grønne, men kun kartoflen.

• #20   7. dec 2008 Åh, kartoffeldiskussionen igen......*GGGG*
    Jeg er HELT enig med Kai:-))

• #21   7. dec 2008 så lærte vi noget forkert på det grundforløb (forskning) på århus uni, men det kan da også godt være.. jeg tager i hver fald ikke chancen, er svært glad for min nyer he he

• #23   7. dec 2008 Altså helt ærligt. En hund spiser hundemad og IKKE menneskemad, den har slet ikke mave til det, og hvorfor give den det? fordi du syntes det er sjovt eller hvorfor?

• #24   8. dec 2008 Jeg sad netop og læste en artikl der omhandler det at give sin hund chokolade, kalkunskind valnødder og rå løg. Chokolade og nødder vidste jeg (fra dyrlægen) at mine hunde ikke måtte få, men jeg vidste ikke det med rå kartoffel og rå løg.
    (link fjernet)

• #25   8. dec 2008 Kirsten - normalt er mennesker heller ikke bygget til at spise slik og andre usunde sager men gør det alligevel..

Når man barfer fodre man også med utilbereret menneskemad

• #26   8. dec 2008 Iben, drikker du også lidt saltsyre og guffer en lille sjat acetone fordi at du bliver mere sart af ikke at blive udsat for det?

Det er en logik, jeg ikke forstår - og da slet ikke, når du samtidig skriver, at du ikke vil spise rå kartofler.

Rå umodne kartofler, grønne kartofler og de grønne blade indeholder giftstoffer ( Solanin og chaconin) - men modne rå kartofler er der ingen problemer med for mennesker.

(link fjernet)

• #27   8. dec 2008 Som Kai skriver er det kun grønne umodne kartofler der er farlige for hunden men det er nu heller ikke særlig sundt for os mennesker.. Vuck får ofte rå kartoffel og han elsker dem.

Kartoffelplanten og rå kartofler

Kartoffelplanten (Solanum tuberosum) er tæt beslægtet med planter fra natskyggefamilien. Umodne kartofler, rå grønne kartofler, kartoffelplantens grønne blade og kartoffelæblerne indeholder giftstofferne solanin og chaconin. Solanin er ætsende, kan give mavetarm-irritation, pludselig blodmangel og påvirker hundens nervesystem. Desværre er det ikke altid let at se om en rå kartoffel har et grønligt skær, og det er da svært at undgå risikoen for disse giftstoffer. Forgiftningen er dog oftest mild, og det er således ikke sikkert at hunden udviser tegn på forgiftning. Dette skyldes at stoffet solanin optages meget dårligt af hunden, ligesom det ofte omdannes til mindre giftige stoffer, der hurtigt udskilles fra kroppen. Symptomerne på kartoffelforgiftning viser sig som mavetarm-irritation med kvalme, opkast, nedsat appetit, bugsmerter og blodig diarre. Nervesystemet påvirkes også. Hunden vil virke sløv og fraværende, den vil få kramper og vil begynde at savle. Til tider ses åndedrætsbesvær, lammelse af kroppens muskler samt bevidstløshed. Kogte kartofler udgør ingen sundhedsmæssig risiko for en sund og rask voksen hund.

Sakset her fra denne side.. http://www.hundeleksikon.dk/tox.html

• #28   8. dec 2008 Min glorie faldt ned over mine øjne den dag, jeg fik min første hund for over 30 år siden, så jeg kan desværre ikke se det, når jeg giver dem en kartoffel eller et par gulerødder. Hunde eller ej!!

• #29   8. dec 2008 Pia, når jeg giver min hund guf ved siden af sit foder, så er det for min skyld - og det er fordi, jeg godt kan lide at se den iver, og glæde min hund udviser, når han får noget ekstra godt.

ALT hvad jeg gør med min hund er for min skyld - havde det ikke været for at gøre MIG glad, så havde han slet ikke været her.

Jeg synes man skal lade være med at give hunde noget, man VED er giftigt for dem - også selvom det ikke er giftigt for mennesker - men jeg har ingen dårlig samvittighed ved at give ham treats af forskellige slags - HELT for min egen skyld.

"Tænk på om det var hundeøjnene du ikke kunne stå for og lod din hund dominere dig !!! "

Den sætning forstår jeg slet ikke - kan du forklare?

• #30   8. dec 2008 Vuck kan nu sagtens kende forskel på menneskemad og hunemad, står jeg og gør som om jeg guffer han hundepiller og giver ham det spytter han det ud igen for det var absolut ikke lige det han havde forventet at få i munden, så den der holder ikke helt Pia. og kom ikke og sig at dine hunde aldrig får andet end hundemad..??

• #31   20. dec 2008 Ja det er netop som du skriver: utilberedt menneskemad. det er nøjaktig det de selv finder hvis de levede vildt, altså det samme mad som ulvene spiser. Og hvor finder de pomfritter i naturen smiley

Kommentér på:
Pomfritter...

Annonce