1.743 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 31 Svar

Eukanuba foder godt eller dårligt?? Eukanuba foder godt eller dårligt??

Jeg bruger R C foder til Tulle, men for tiden gider hun det ikke rigtigt , men vil heller ikk bar lige give op, men så har jeg i en hvalpe pakke fra Eukanuba fået en kupon på 3 kg gratis junior foder fra dem og tænkte lidt om jeg kunne bruge det, eller om det slet ikk er godt foder??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vandhane der drypper AKUT 1.000 kr.
  • Hjælp til at sætte Gardinskinner og væg ramme op 800 kr.
  • Vinduespudsning 1.000 kr.
  • Ophængning af udendørs lampe 595 kr.
  • Rengør altan for alger 500 kr.
  • Hækklipning 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Eukanuba foder godt eller dårligt??
  • #1   13. dec 2008 Eukanuba er på kvalitet med Royal Canin men pas på med at skifte for meget rundt i fodermærkerne...

• #2   13. dec 2008 skulle være godt, men min hund kunne ikke tåle det

• #3   13. dec 2008 Det var engang ligeså godt som RC, vores hunde og en del andre jeg kender skider minium 5-6 gange om dagen på Eukanuba.. Hvalpene helt op til 10-12 gange om dagen. Jeg synes kvaliteten er blevet ringe og mine hunde fungerer i hvert fald overhovedet ikke på det. Med RC skider mine max 2 gange dagligt. Hvalpene 3-4 gange max.
    Synes RC virker mere indbydende og lækkert.
    Vi fodrer med RC giant Puppy, Junior og adult.

• #4   13. dec 2008 Eukanuba er helt på højde med RC. Ville personligt hellere bruge Eukanuba.

• #5   13. dec 2008 der sker da ikke noget ved at skifte foder engang jeg skifter 4 gange om året det sker der nu ikke noget ved

• #6   13. dec 2008
    Jeg har aldrig støttet op om Eukanuba eller Iams, eftersom jeg er medlem af Anima (en dyrevelfærdsorganisation) og de har gennem lang tid advaret om, at købe foder fra Eukanuba, fordi netop dette mærke bruger forsøgsdyr i deres udvikling af produktet.

(link fjernet)

http://www.uncaged.co.uk/iams.htm

• #7   13. dec 2008 okey, så jeg kan godt gå ned og tage imod de 3 kg..

hvis det er kan man bruge det som godbider eller er det os mini stykker som rc mini junior er? det sluger tulle nemlig hun tygger det ikke..

• #9   13. dec 2008 Okay, Tine. Det var jeg slet ikke klar over. Det var da en glædens nyhed! smiley

Det gør folk nok - når de ikke har kendskab til den opdateret situation omkring Eukanubar, Pia.

• #10   13. dec 2008 Personligt mener jeg også eukanuba er bedre end rc, og prismæssigt koster det stort set det samme, med mindre man køber en af de specielle varianter.

• #11   13. dec 2008 ved ikk hva det koster gir 219kr for RC mini junior hos dyrehospitalet i slagelse lige nu.. og der er 4.5 kg i holder sådan ca en måneds tid mener jeg..

• #12   13. dec 2008 Mopsejer: Hold op, det er dyrt!! Jeg giver det samme for 8 kg. Specific puppy small breed.

... men de store poser er jo godt nok ofte noget billigere pr. kg., så måske er det ved eftertanke kke så slemt :o)

• #13   13. dec 2008 Mopsejer R - du skal passe på med at skifte for meget foder i opvæksten, det er ikke så sundt for hunden.
    Alle hunde og hvalpe kan have perioder, hvor de ikke spiser så meget.

Du skal også have med i dine overvejelser, at det jo kan være din hund heller ikke har lyst til at spise Eukanuba. Hvad så ? Så vil du prøve endnu et produkt, og duer det heller ikke så endu et....

Jeg syntes du skal se tiden lidt an inden du skifter...

• #14   13. dec 2008 ved jeg ikke helt.. har bar ikk mulighed for at give så mange penge lige nu da jeg ikk tjener ret meget lige pt desværre.. så derfor må jeg nøjes med de små poser, men i maxi zoo var det dyre end det selvom man tog en 8kg pose.. og så så de helt anderledes ud..

hva gir du?

og tror du ikk det mine junior er dyrt når det er det mindste/første foder eller??

• #15   13. dec 2008 Jeg er ikke helt stiv i RC, men skulle mene, at det du giver svarer til det jeg giver min lille cavalier på 5 mdr (Specific puppy small breed). Jeg gav 250 for 8 kg. sidst jeg købte.

• #16   13. dec 2008 mopsejer- De sælger en anden variant hos nogle dyrlæger (kan ik lige huske hvad det hedder)
    Royal canin skal gerne koste nogenlunde det samme.

• #17   13. dec 2008 Er det denne her du bruger?
    (link fjernet)

• #18   13. dec 2008 Som regel er kiloprisen lavere ved store poser - du skal godtnok have lidt flere penge op ad lommen, den dag du køber det, men på sigt er det jo billigere og du skal jo så heller ikke købe foder så ofte ;o)

• #19   13. dec 2008 nej min pose er sådan grålig mener jeg, dyrlægen sagde at det er en anden variant som kun må sælges af dyrlæger og maxi zoo sagde os dyrlægen sælger en anden slags da jeg spurgte til hvorfor posen var anderledes..

så ved ikk om det er bedre, men det kostede lidt mindre end det hos maxi zoo og så ved jeg ikk, føler mig bar tryg ved at købe ved dyrehospitalet:)

de har også et mærke der hedder nature best mener jeg, det ser godt ud men aner ikk om det er det..

• #20   13. dec 2008 Trine- Jamen eukanubas er jo også 7,5 kg eller 15kg....

• #21   13. dec 2008 Den her:
    (link fjernet)

Vet nutrition, som kun sælges ved dyrlægen er en tand dyrere end den de sælger i diverse dyrehandlere.

• #22   13. dec 2008 det blir da kun ca 7kr pr kg man spare, og når hun allerede er træt af det tør jeg ikk købe det, ved godt man kan få pengene igen da der er smags garanti så der skal bar være 80% tilbage i posen men man ved jo aldrig..

• #23   13. dec 2008 Mopsejer- Kan sagtens følge dig.....500kr for 12 kg synes jeg godt nok også er lidt dyrt.

• #24   13. dec 2008 Jeg synes at et kig bagpå posen dvs at kigge på ingredienslisten, vil give dig en ide om det er et foder du vil give din hund.
    Synes ikke man kan bruge andres meninger til meget mht foder, det der virker for en hund, er ikke godt til en anden, og alle har vel forskellige holdninger til hvad de vil have og ikke have i foder.

• #25   13. dec 2008 jep det er den VET halløj:) jeg syndes jeg føler mig mere sikker ved ikk hvorfor da mopsen jo er mere udsat for sygdomme osv..

ja det kan ihvertfald ikk svare sig ret meget at købe stor portion når man spare så lidt..

• #26   13. dec 2008 det min første hund og derfor har jeg ikk forstand på det med foderet hvad der skal være osv.. dyrlægen anbefalede mig RC foder når det var en mops jeg havde og sagde at jeg sku være opmærksom på det sku være hoved ingrediens kød og ikk for meget korn.. kan ikk huske om hun sagde mere..

• #27   13. dec 2008 hmm jeg har lige laest i et brev vi fik paa mit dyrehospital den anden dag at eukanuba var et af de maerker som har koebt raavarer gennem et firma hvor man lige har fundet ud af der er sendt en sending giftigt foder ud, kan desvaerre ikke lige huske praecis hvad og hvor andet end at det var eukanuba og saa nogle lavere kvalitets foderproducenter som var involdveret, ser lige efter paa mandag.

Ihvertfald point er at der vidst pt er noget giftigt foder paa markedet fra eukanuba.

• #28   13. dec 2008 Eukanuba er rigtig godt foder. Kig på min gravhund, han har aldrig fået andet foder og trives på det.

• #29   14. dec 2008 Jeg bruger Eukanuba - har også brugt R.C. hvilket bare vare noget være noget - det fungede ikke til mine hunde.
    Annette hvis der er giftigt foder så er det sikkert hevet af hylderne igen.

Det var godt nok dyrt 600 - har lige givet 380 idag for 15 kg - det giver jeg altid for det.

• #30   14. dec 2008 Hvordan med pelsen syndes jer der bruger det at pelsen blir flot?

For med det RC syndes jeg ærlig talt ikke tulle har en speciel dejlig og blank pels..

så ville da være dejligt hvis det andet kan hjælpe på det:)

Må da ned og have det foder idag og så må jeg prøve det:)
    - når måneden er omme, for har kun liiige købt en hel ny 4,5kg rc foder tihi..

kan jo altid skifte igen hvis hun ikk trives på det.. eller skal af med afføringen mange gange lige nu er det kun 2 gange om dagen og det syndes jeg er godt..

• #31   14. dec 2008 Mopsejer R - se Demitri´s billeder så kan du vurdere hans pels.

• #32   14. dec 2008 det lidt svært at bedømme da jeg har en hel lys hund jo. så ved ikk hvor blank den kan blive:(

Kommentér på:
Eukanuba foder godt eller dårligt??

Annonce