Hjælp skide på gulvet og æder karmen.. {{forumTopicSubject}}
ja Cola vores yngste hund som er 9 mdr som er renlig og kan sagtens holde sig i lang tid.. MEN.. når vi ikke er hjemme så tisser han ALTID på gulvet.. og hvis man har været væk i lidt længere tid ( ca 3timer og opefter) så har han også lagt en fin lort som er halt spist.. :S udover det så Bider han i vores karme og alle hjørne i vores gang. Som er det eneste sted de kan være, når de er alene.
Hvorfor gør han det? Er det angst for at være alene? fordi han piver / hyler ikke.. (har spurgt naboer) og han er jo ikke "alene" på den måde. han er jo sammen med Whisky(vores anden hund, som ikke gør nogle af de ting) vi ha prøvet at give dem dejlige tyggeben og kødben osv når de skal være alene men når de så er spist eller ikke er så spændenemere ja så skal der gnaves i væggen
HJÆLP.. Er virkelig ved at gå psykisk ned over det..
dec 2007
Følger: 13 Følgere: 11 Hunde: 4 Emner: 140 Svar: 729
apr 2008
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 3 Emner: 3 Svar: 307
feb 2008
Følger: 37 Følgere: 38 Hunde: 4 Emner: 163 Svar: 1.190
jun 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 46 Svar: 1.339
nov 2008
Følger: 1 Hunde: 2 Emner: 3 Svar: 147
Desuden er han i den alder jeg kalder lømmelalderen hvor jeg synes det virker som om alt de har lært er totalt glemt men så kommer igen når de bliver lidt ældre.
Tisseriet kan også sagtens være et tegn på at han er angst for når I forlader ham.
Jeg ville nok tage kontakt til en hundepsykolog, som dog er billigere at betale end et nedgnavet hjem hvor døre, paneler osv skal udskiftes. Det er bedre at tage fat nu inden det udvikler sig til et langvarigt og indgroet problem.
feb 2008
det som jeg er ved at gå psykisk ned over er at han ødelægger alt.. og han er ikke vores første hund.. Whisky er vores første hund.. og han har ALDRIG ødelagt sådan noget...
Det jeg ville hører om var nu mere om hvad jeg kunne gøre ved det??
nov 2008
Følger: 1 Hunde: 2 Emner: 3 Svar: 147
Min anbefaling er at du kontakter en hundepsykolog som kan hjælpe dig med at få skik på hans unoder inden det bliver en indgroet vane. Jo før man tager fat på problemet desto lettere er det ofte at fjerne igen.
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 243 Svar: 15.314
Fx, har min hund ingen alenehjemmeproblemer udover i lømmelalderperioderne ... Hun har lært at være alene hjemme og dette fungerer 100% med undtagelse af de mdr. hvor hormonerne raser ... ==> Skyldes lømmelalder ...
I samme sekund lømmelalderen er overstået kan hun igen finde ud af det.
Hvis Cola aldrig har formået at lære det endnu så er det eneste du kan gøre at starte forfra på alenehjemmetræningen med Cola og måske du skal have en adfærdsdims på som måske kan gennemskue hvorfor jeres alenetræning indtil videre ikke har fungeret ...?
Det der har virket på Whisky virker ikke nødvendigvis lige så godt på Cola. Vapperne er jo forskellige af sind og måske Cola har brug for nogle andre ting end Whisky?
Jeg ville kontakte en adfærdsdims. Der er flere af dem i en af adfærdsgrupperne herinde og ellers kan de henvise til en i nærheden hvis du er interesseret?
Under alle omstrændigheder ønsker jeg jer held og lykke :o) Det er en rigtig træls situation for både jer og vapperne ...
feb 2008
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 243 Svar: 15.314
Kia er omkring 1½ år og er lige ved at være ude af nr. 2. Dog er den ikke nær så slem så den fra 8 mdr. til 1 år og 1 mdr. Pyh.
Hun er mindre ustabil pt. og det er småting i forhold til sidst :o)
Jeg håber at dette er den værste for jeres og Colas vedkommende så det kun kan gå fremad :o)
sep 2005
Følger: 11 Følgere: 11 Hunde: 7 Emner: 344 Svar: 2.084
prøv at sætte et videocamerea op, så i kan finde ud af hvordan han virkelig reagerer når i går...
og ja, snak da med en adfærdsterapeut. tag fat i problemet nu, inden det er for sent.
jul 2008
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 73 Svar: 1.326
Hjælp skide på gulvet og æder karmen..