ihh de skide orme!, og et andet ? ihh de skide orme!, og et andet ?
Ja, så er Tyson røget på en ormekur. en hund han leger med hverdag, havde orm i afføringen her til morgen! Så efter vores morgen tur, tog vi lige et smut til dyrlægen, og der var sørme bændelorm hos Tyson og 2 andre hunde vi har på besøg tit!. Og der er gået koks med mine penge, så dem får jeg først imorgen, og skulle lige finde 300 kr i den blå luft! Dejlig dag ellers!
Så har jeg lige et problem jeg håber der er nogle der kan hjælpe med!
Jeg er alene med tyson de næste 2 mdr. kæresten er på en slags "ferie".
Men nu tror Tyson at han er bossen, og det holder ikk. altså der må ikk komme andre hunde over og sige hej til mig, når vi er hjemme, så markere han, og 2 gange har han bidt en hund vi kender i snuden. nu er jeg så begyndt ikk at give ham så meget opmærksomhed når vi har besøg. Syntes det hjælper, men er det , det rigtige jeg gør?
Han er begyndt ikke at vil spise sin mad, jeg prøvede i 2 døgn hvor han ikk ville spise, og så ku jeg ikk dy mig, så han fik ris og tun blandet i, men vinder han så over mig?
Ja jeg er lidt rundt på gulvet, for aner ikk hvad jeg ellers kan gøre, for det er klart nogle lederskabs øvelser jeg skal igang med. Altså han går sidt ud af døren, han får først mad når jeg har spist (når han vil spise) osv!
Hjælp!
Tak!
sep 2004
Følger: 36 Følgere: 35 Hunde: 2 Emner: 289 Svar: 2.462
apr 2005
Følger: 46 Følgere: 47 Hunde: 1 Emner: 52 Svar: 1.237
han spiser sidst, går sidst ud af døren er gode øvelser
sover han i sengen? der er normalt os kun lederen der gør det!
ellers giv ham opmærksomhed når DU har tid, således at der er dig der bestemmer hvornår der skal leges...og evt ikke når han kommer hen til dig og vil have din opmærksomhed!
men ellers er du inde på det rigtige!
knus didie
sep 2004
Tusinde tak! Altså det er sjældent han er i sengen, nogle gange kommer han lige og siger "godnat" og krammer en, men så smutter han ned foran hoveddøren og sover der hele natten!
Den med opmærksomheden skal jeg nok bruge lidt mere, han kommer tit og puffer med snuden til min hånd for at blive kælet, men der er jeg begyndt at sige nej, og trækker så min hånd til mig! men den kikser nogle gange. men det må den ikk mere!
nov 2004
Følger: 89 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 434 Svar: 7.968
Lav en masse kontakt øvelser og samarbejdsøvelser - så du er den spændende!
Lær ham at kravle - gå zig-zag imellem dine ben, springer over dine ben hvis du sætter dig på gulvet og den slags sjove ting...
sep 2004
Det vil jeg prøver senere med lidt af de øvelser!
apr 2005
de´r står lidt mere om lederskab som du kan læse her!
håber ellers i nyder det, nu hvor farmand er væk;-)
(link fjernet)
sep 2004
Nej det er lidt hårdt han er væk!
Endnu engang tak!
apr 2005
sep 2004
Fortsat god dag!
jan 2005
Følger: 37 Følgere: 36 Hunde: 5 Emner: 247 Svar: 3.481
lad ham sove alene (gerne i et andet rum end dit soveværelse).
spis før ham.
gem en godbid (så han kan lugte den, men ikke nå den) og find den frem for ham (han skal se at du finder den).
lad ham ikke komme i møbler.
det var et par forslag til lidt lederskabsøvelser.
Lykke
ihh de skide orme!, og et andet ?