{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.368 visninger | Oprettet:

Joy og Mickey blev stjålet i morges {{forumTopicSubject}}

fra min have af min ex. som jeg smed ud af mit hus og mit firma den 01-04-08, efter at jeg havde konstateret at han havde lavet bedrageri, tyveri og snyd med et utal af faktura.
Tråden jeg lavede i morges er blevet slettet af hjælpeadm. da der nærmest blev lavet tæskehold herinde.
Jeg er dybt taknemlig for de mange der tænker på hundene og mig lige nu. Det er ganske frygtelig at de er væk, så Mogens har opnået det han ville, at gøre mig ondt, da han ved at hundene er hele mit liv.
Jeg søger hjælp fra personer, der bor i Brande/Fasterholt området, da der ikke er tvivl om at det er der de befinder sig.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Joy og Mickey blev stjålet i morges
  • #1   16. dec 2008 håber du får dem hjem i god behold, min dybeste medfølelse herfra.

Jeg ville gerne hjælpe men bor desværre over på djævleøen og ligger syg i sengen.

Jeg har fulgt med sideløbende i dine tråde. Krydser fingre for dig og hundene. Håber han får en straf han fortjener.

Har du været nede på politistationen og lavet en skriftlig anmeldelse??

• #2   16. dec 2008 Nicolai, politiet er kontaktet... uden held!!

• #3   16. dec 2008 jeg skal lige sige det videre til mine venner fra brande at de skal holde øje.. Prøv at kontakte politiet igen.. gør det et par gange i morgen også så skal de nok tage dig seriøst... Ellers lav nogle a4 ark med billedeer og skriv efterlyst på dem og hæng dem op.. evt med en lille dusør..

• #5   16. dec 2008 Det er rigtigt trist at det er sket. Har set at du har haft ringet til politiet, der åbenbart ikke ville gøre noget ved det. Men har du prøvet at møde op på politistationen og indgive en anmeldelse- for så skal de tag sagen alvorligt.

• #6   16. dec 2008 Nicolai:

Det er netop det der er problemet politiet vil ikke rigtig gøre noget selvom hun siger hun har en mistanke til hvem denne person er og hvor han arbejder og alle de oplysninger man kan komme i tanke om og gi, men alligevel ingen reaktion fra politiets side.

• #7   16. dec 2008 Problemet er jo at politiet ikke gør mere ved sagen..
    Jeg fulgte med i tråden, og ved at Britta IKKE opfordrede på nogen måde til selvtægt, ville bare have folk i området til at se efter de 2 små hunde, så man kunne lokalisere hvor de opholder sig..
    Jeg håber at de snart er hjemme igen, har siden jeg mødt hende første gang været betaget af Joy og hendes væsen...
    Britta, det må være så svært, at det er en person man har stolet på som gør sådan noget ved en..
    Tænker på jer dernede.. Hold modet oppe..

• #8   16. dec 2008 Føj at man overhovedet kan tage hunde som gidsler - det er simpelthen utilgiveligt. Håber så inderligt at du får dem tilbage i god behold.

• #9   16. dec 2008 Nicolai - nej politiet er ligeglad, jeg har talt med dem 5 gange i dag og nej dem er evt. ser eller hører et eller andet skal bare ringe til mig, så skal jeg nok selv hente mine hunde.

Ring venligst 2280 9191 eller 9714 9282 uanset tidspunkt.

Lea - de har modtaget min anmeldelse, men der er ikke noget at gøre, de har snakket med ham og han har vedgået at han har taget hundene, men vil ikke fortælle hvor de er og vil ikke aflevere dem.

• #10   16. dec 2008 jamen det er jo tyveri, han burde sgu da blive straffet for det. jeg synes du burde gå til dagspressen og fortælle det. var det penge eller andet inventar han havde taget var han blevet anholdt for det...............jeg føler virklig med dig, håber du snart får dem hjem

• #12   16. dec 2008 Da fiji blev stjålet fik vi et godt samarbejde med bt.dk de lavede tre artikler, og du ved hvem det er, så få det kørt op .!

• #13   16. dec 2008 Jeg har papir på at det er mine. Jeg havde hundene længe før jeg lærte Mogens at kende.
    Joy er 9 år næsten sort med de brune aftegn en yorkie har, hun er stor og har hængeøre og chippet, Mickey er 12 år meget lys vejer 1,9 kg og er øretatoveret.

• #14   16. dec 2008 gå til aviserne,det kan ikke være rigtigt at politiet ikke gør noget ved tyveri,og især når de har talt med manden,håber det bedste for dig.

• #15   16. dec 2008 Hvis hundene er registeret i dit navn skulle der ikke være noget at komme efter - Det er jo direkte ulovligt det der er gjort. Så politiet burde tage situationen noget mere seriøst!

• #16   16. dec 2008 Britta jeg har jo snakket med dig i tlf, og jeg må gi mange af de andre ret,kontakt aviserne, eller i det mindste fortælle politiet med store bogstaver at hvis de ikke gør noget nu og her, så kontakter du aviserne,måske det hjælper.
    Sidder her og koger, for ved dine hunde er dit liv

• #17   16. dec 2008 hej britta.

følervirkeligt med dig. guderne have nåde over den der turde stjåle min hund.

kan forstå politiet ikke vil hjælpe. hvis jeg stod i den situation villa jeg kontakte alle de medier jeg kunne få fat i. gør du det, går til tv og aviser tror jeg politiet er mere medgørlig.

håber du før dem igen.

hilsen pernille

• #18   16. dec 2008 britta du må da kende nogen du kan tale med . der kender din x og kan mægle så du får dine hunde igen

• #19   16. dec 2008 undskyld dårlig stavning. men min computer ikke så godt i tasteturet

• #20   16. dec 2008 Jytte - dem vi kendte er delt i 2 lejre, så der er ingen hjælp at hente. Det skal så lige siges at alt hvad der hed privat er stadig hos mig, dem Mogens kender er forretning og der er ikke noget at hente

• #21   16. dec 2008 Det gør mig så ondt for dig og hundene Britta.

Jeg vil ligesom flere andre, råde dig til at gå til pressen med det. Det kan måske ikke med et trylleslag få hundene hjem igen, men det kan måske lægge lidt pres på politiet, for de burde absolut tage dette MEGET mere seriøst end de gør.

Der kan vel ikke være meget tvivl om at dette er tyveri -og det skal da i den grad tages alvorligt.

Herfra sendes varme tanker og håb om at du snart får dine hunde igen.

• #22   16. dec 2008 Sådan en #&%"#&"%¤ håber du snart har dine hunde hos dig igen.

Jeg forstår ikke helt hvorfor politiet ikke kan gøre noget, når han har indrømmet han har taget det,

• #23   16. dec 2008 Kontakt dyrernesbeskyttelse, da jeg har hørt, at de kan hjælpe i alle sager!! Forstår dog ikke politiet ikke tager sig af det... har du truet med at gå til pressen meddin historie?? Det plejer at hjælpe...specielt i denne tid. Håber du får dine hunde hjem igen!!!

• #24   16. dec 2008 Det er dog skrækkeligt for dig Britta - håber inderligt, de snart er hjemme hos dig igen...

• #25   16. dec 2008 Der har lige være 2 jeg kender ude ved hans forældre for at se om hundene var der. De kunne fortælle at de sidst havde haft besøg af ham for 4 uger siden og der havde han nævnt, at han ville stjæle mine hunde og de havde sagt at det måtte han ikke. Mogens´s mor var lige ved at græde, da hun hørte at han havde taget 2 af dem.

• #26   16. dec 2008 det er da utroligt hvad mennesker kan finde på af ondskab, føj

britta se nu at få fat på medierne.

underligt at politiet ikke vil gøre noget, de kan sq da ikke tåle mere dårlig omtale lige nu.

håber at du hurtigt får dine små hjem igen.

• #27   16. dec 2008 Britta - Bed dine bekendte overtale Mogens' mor til at tale ham til fornuft...

• #28   16. dec 2008 Hvis hunde er dine , og du har en købs kontrakt , eller de er registeret i dit navn , så kontakt en advokat , for de kan hjælpe dig .
    Når det gælder dyr bliver sagen behandlet som det var en ting (desværre) min veninde har lige prøvet det samme med hendes ex .
    Så få fat i en advokat , spørg dem til råds .
    Jeg håber virkelig det bedste for dig .
    Krydser finger for dig

• #29   16. dec 2008 Terese - hans mor har ingen indflydelse på ham desværre.
    Farspige - jeg har advokat på og han kan heller ikke gøre noget.

• #30   16. dec 2008 En mand, som er ude fra pædagogiske rækkevidde :-S
    Så slutter jeg mig til koret som siger: BT, Ekstrabladet og tilføjer: Go' Morgen Danmark, Go' Aften Danmark eller Aftenshowet....

• #31   16. dec 2008 det gør mig ondt at du ikke er kommet videre britta det er hårdt at gå en nat imøde uden at vide noget . tænker på dig og håber dagen imorgen vil løse problemet. knuzz jytte

• #32   16. dec 2008 Sig til politiet, at det ender med at de havner i et dårlig søgelys, når du går til pressen, og er nødsaget til at forklarer hvordan politiet har svigtet dig.!
    Prøv evt at kontakte Sheriffen "alle dyrs ret" - Dyrenes Beskyttelse eller Dyreværnet.

Evt også kontakt hunde registeret, og meld dem stjålet!

Jeg føler med dig!

• #33   16. dec 2008 Tusind tak alle sammen for alle hilsner og gode råd, I har virkelig formået at give mig følelsen af ikke at være alene. Jeg håber inderligt at jeg får dem tilbage i morgen.

• #34   17. dec 2008 hvadså er de kommet hjem igen eller er der ikke sket mere

• #35   17. dec 2008 Jeg er i dag blevet kontaktet af Ekstra Bladet da der er 2 der har kontaktet dem ang Joy og Mickey´s forsvinden.
    Jeg venter lige pt. på at de ringer tilbage, da de gerne ville have en kommentar fra politiet hvorfor de ikke gør noget i denne sag, hvor man kender gerningsmanden.
    Jeg har modtaget mails og telefon opringninger fra folk jeg slet ikke kender der tilbyder deres hjælp til at finde mine hunde. Jeg er jer alle dybt takmennelig.
    Jeg skal nok opdatere løbende.

• #36   17. dec 2008 Håber eb kan hjælpe dig med at få hundene igen Britta *SS*

• #37   17. dec 2008 René - ja mit håb er da at det kan ruske op i politiet, så der kommer til at ske noget. Det er ulideligt at gå her og vente.

• #38   17. dec 2008 det kan da simpelthen ikke være rigtigt at politiet ikke har tænkt sig at gøre noget ved at dine hunde er belvet stjålet.

gad vide hvis det var din faldskærm og manden stod og sagde ja den har jeg taget, om de så også ville være ligelgad. bliver simpelthen så rasende på politiet over at de er så ligeglade med hunde

• #39   17. dec 2008 Hvad er det I vil have politiet skal gøre?

• #40   17. dec 2008 Link: Faldskærm?? Ha ha, jeg politiet vil nok kigget lidt hvis du sagde at nogen havde stjålet den *gg*

• #41   17. dec 2008 Tina, hvad skal de gøre nu?

• #42   17. dec 2008 louisa t
    ja jeg er sådan en der stjæler faldskærme he he

måske for andre mennesker bedre kendt som fladskærm *G*)

• #43   17. dec 2008 CH - de kunne jo ta´ og finde ud af hvor han bor, så skal jeg nok selv tage til adr.

• #44   17. dec 2008 Britta, desværre er dyr jo i lovens øjne jo ikke anderledes stillet end en genstand.
    Selvom jeg ikke kender politiets procedure i forhold til at udlevere tyves adresser til foruettede, så formoder jeg, at det ikke er noget, man gør.

Jeg kan rigtig godt forstå din frustation, og jeg synes det er forfærdeligt, at der ikke er ressourcer til den slags opgaver.

Der MÅ være andre (lovlige ;o) )måder at finde den adresse på, så politiet ikke behøver at blive blandet ind i at du måske kommer til at begå selvtægt.

Ved du, hvor han arbejder? Kender du noget til hans omgangskreds? Hans vaner må afsløre hvor, han tænkes at opholde sig.

• #45   17. dec 2008 Til CH

Hvad har vi politiet til hvis de ikke vil gribe ind overfor tyveri????????
    Hvis du går ned og stjæler en slikkepind i din lokale kiosk, så bliver der også ringet til politiet og man forventer at de kommer.

Ang selvtægt så er det da i sådan en situation man bliver så desperat, når man finder ud af at de mennesker nemmelig politiet man troede man kunne stole på ved tyveri, SVIGTER, at man bliver i stand til hvad som helst.

Jeg ved at Brittas hunde er som hendes børn, og alle der har hunde eller børn kan vel forstå hvor forfærdelig det her må være for Britta.

Jeg håber virkelig det her komme i eb og måske mange andre steder så politiet kan få sig en lærestreg, så det forhåbentlig ikke sker for andre

• #46   17. dec 2008 Jeg synes bestemt ikke, det er politiet der skal have en lærestreg - de knokler røven ud af bukserne.
    Det er dem, der har sat hele vores samfund i den situation, der skal have en lærestreg - og dem, der stemte på dem ;o)

Og ja, selvfølgelig er det forfærdeligt for Britta! Det er bestemt ikke svært at sætte sig ind i.

Jeg er temmelig sikker på, at sagen ville have forløbet anderledes, om det havde været en DVDafspiller, der havde været stjålet.

• #47   17. dec 2008 ARRRJ, så glemmer jeg et enkelt ord, der giver sætningen HEL modsat betydning.

den sidste sætning skal være sådan her:

Jeg er temmelig sikker på, at sagen ikke ville have forløbet anderledes, om det havde været en DVDafspiller, der havde været stjålet.

• #48   17. dec 2008 CH - politiet ved ikke hvor han bor, han bor ikke på den adr hvor han har folkeregisteradr., men de ved hvor han arbejder.
    Jeg kan ikke opsøge ham på hans arbejdsplads, da jeg den 16-07-08 modtog en telefonisk dødstrudsel fra hans arbejdsgiver, så det er udelukker, derfor er jeg nødt til at tage andre midler i brug.

• #49   17. dec 2008 Britta P:

Har du snakket med politiet om den telefonsamtale med dødstrusler som du fik, det er noget de skal tage dybt alvorligt, men selvfølgelig ville det have været bedst hvis du havd eoptaget dette eller har vidner til denne samtale. Eller hvis du har noget på skrift såsom sms. Vil selvfølgelig stille dig i bedre lys. Men alligevel skal de tage trusler med døden til følge alvorligt, for det er strafbart at true folk på deres liv.

Havde en ex kæreste som blev meldt til politiet for vold og ulovlig indtræden, men desværre var der ingen mærker efter volden. Han fik en lille bøde. Men dagen efter fik jeg en dødstrusel på sms, og endnu engang gik jeg til politiet, men ingen held med sigtelse selvom de gerne ville have sigtet den person som havde sendt den sms.

• #50   17. dec 2008 Grete - jeg var dybt chokeret da jeg modtog den trussel og ringede til politiet, men fik den besked at mødte han op på min bopæl eller i mit firma og jeg så følte mig truet, så kunne jeg jo ringe.

• #51   17. dec 2008 Føj for en nar :o(
    Og så bare lige en lille kommentar til dem der skriver noget om hvad politiet dog skal gøre......
    Jeg har altså selv oplevet at politiet kommer ud til fx en Netto, hvor en eller anden tosse har stjålet en pose kaffe og noget slik!
    Helt ærligt - så må der sgu da prioriteres........
    Naturligvis skal hundeejer kunne fremvise bevis på at hundene er hendes, men hun er da garanteret 100 % villig til at tage til nærmeste politistation og bevise dette, hvorefter politiet må køre ud hvor "hundenapperen" bor og tale et alvorsord med tumpen......
    Og ellers - så ja - jeg må indrømme - hvis det var mine hunde - og jeg vidste hvem der havde nuppet dem - I ka edderm... tro jeg også havde forsøgt at samle et hold af "venligt udseende fyre" som ku ta med mig ud og hente mine små basser.....
    Britta - håber snart at høre godt nyt fra dig..........

• #52   17. dec 2008 Har lige et spørgsmål til dig CH. Er du eller din mand indenfor politiet, siden du kan ta dem så meget i forsvar i denne sag??????

Generelt synes jeg også politiet har dårlige arbejdsforhold, men det skal sku da ikke gå ud over almindelig borgere, som dig , mig eller Britta.

Hvad ville du selv gøre i denne her situation, for mig virker det som om du slet ikke tænker på hvis det var dig selv og dine hunde. Jeg nægter og tro på at der er nogle her i danmark der selv har hunde, der ikke kan forstå Brittas og masser af andres desperation over at politiet ikke gør noget.

Selv om jeg synes jeg kan sætte mig i Brittas sted, kan jeg alligevel ikke, for tanken er langt fra virkeligheden.

CH undskyld men det er altså lige før jeg koger over dine kommentarer

• #53   17. dec 2008 Ej Britta, det er føst nu jeg læser din historie og det gør mig virkelig ondt at læse hvad du gennemgår ligenu.. Jeg håber virkeligt at det hele løser sig og at du får dine elskede hunde hjem igen..

Trøstekram herfra.

• #54   17. dec 2008 Lene, nej hverken jeg eller min mand arbejder inden for politiet - men jeg har bekendte, der gør.

Derfor ved jeg også, hvordan den menige politimand lige nu knokler med alt for meget overarbejde med fuldstændig vanvittige ordrer om prioriteringer af sager, med odrer om tilsidesættelse af en masse opgaver. Ting, som strider direkte imod det, de ønsker at gøre - det som giver en faglig stolthed.
    Man er i fuld gang med at ødelægge den danske politistyrke indefra. De brænder ud fordi de ikke får lov til at udføre deres arbejde tilfredsstillende. De får ikke engang lov at prøve.

Der skal skydes på politikerne, der tillader dette. Det er HER synderne er - og så dem inden for politiets egne rækker som ikke har rent mel i posen... Jvf. sidste uges fyring af en ledende politimand.

Jeg har skrevet, at jeg fuldstændig kan sætte mig ind i Brittas situation. Det KAN jeg.
    Og jeg ville også gøre ALT, jeg overhovedet kunne.
    Men det nytter ikke at skyde med vildsskud, man bliver altså nødt til at være konkret.

At være sur på politiet nytter ikke en disse - vi kan ikke lave om på et nu og her.
    Derfor må fokus være på HVAD der rent faktisk KAN gøres og ikke hvad man ønsker der kunne have været gjort, hvis verden var perfekt.

• #55   17. dec 2008 ja jeg kan heller ikke se andet end at politit kan sigte ham for tyveri det for han ca 500 for mere kan de ikke gøre de kan jo ikke få hunden hjem da han nok ikke har dem på sig de kan jo både være solgt eller det der er være

• #56   17. dec 2008 CH jeg synes du er naiv. Ville du selv ha tid til at vente på der blev ryddet op, og valgt andre ind hvis det var dine hunde?????

Måske kan det være at hvis sådan en sag her ryger til tops i medierne at det får politiker til at vågne op, og tænk dig så, så har vi hjulpet både Britta og politiet selv, og måske andre der kunne havne i lignende sager.

Hvad gør du konkret selv nu???????????????????????

Jeg gør hvad jeg kan for at hjælpe Britta, og jo flere vi er der står sammen, jo mere bliver man nok taget alvorlig, i stedet for at sidde passiv, og gi skylden til den ene og den anden. Fakta er at politiet ikke reagerer på tyveri af to hunde, og hvis de ikke selv kan se det , så må vi gå andre veje.

Her i danmark er vi nød til at sørge for der er ro og orden, og det hedder sig at det har vi politiet til. Hvis de ikke kan skabe ro og orden, så går det hele galt, og så finder du nemlig de sager hvor man begår selvtægt.

• #57   17. dec 2008 Ch:

Hvad så hvis man fik EB eller BT på sagen og prøve at råbe vagt i gevær overfor politikerne, at politiet ikke kan varetage sådan en enkelt opgave, såsom tyveri på højlys dag af to hunde, men politiet er bundet på hænder og føder pågrund af en reform som politikerne mener er den mest korrekte i deres øjne, men at det derfra går ud over sagesløse mennesker som mister det de har kært og føler sig magtesløse, for hvis de selv går ud og laver selvtægt, så er det dem der bliver stemplet som værende kriminelle og den der har begået en forbrydelse går fri for tiltale.

Dette ville jeg mene kunne være en god mulighed. Endvidere er Dansk folkeparti meget inde omkring dyrevelfærd, og også dem der ønsker et dyrepoliti. Hvor de kunne varetage sådanne opgaver med dyr alene og politiet varetager deres opgaver med kriminelle, forbrydere og alt det der skal sørges for at holde det danske samfund kørende.

• #58   17. dec 2008 Lene, jeg ved ikke hvor du dog får de ting fra, du skriver?

Næ, jeg ville ikke vente - jeg ville bare heller ikke bruge min energi på at skyde skylden på nogen, som egentlig ikke rigtig kan gøre en forskel.

Hvis det ryger i medierne, vil jeg da kun være glad - så kan det være, der er nogen der kan lære af historien.

Hvad jeg gør konkret nu?
    Jeg forsøger at gøre tingene konkrete.. Tænke på, hvad der KAN gøres, og ikke hvad man ville ønske andre gjorde...

Andet kan jeg ikke rigtig gøre herfra, hvor jeg sidder.

Jeg kan ikke se, at det jeg skriver står i modsætning til Brittas ønsker om at få hundene hjem. Jeg håber bestemt at de kommer hjem, og det kan kun gå for langsomt - så var det ikke en ide at fokusere på de ting der kan gøres nu i stedet for at bruge tid på at fortolke mine hensigter?

• #59   17. dec 2008 Britta, kender du nogen fra hans netværk - og er der nogen, der er til at tale med?

• #61   17. dec 2008 Det er jo det jeg mener.

Du kan ikke lige vippe regeringen af nu og her, men igennem medier og man står sammen, kan man måske rokke ved tingene , så det bliver anderledes i fremtiden.

Jeg skal også være ærlig og sige at lige nu drejer det sig først og fremmest om, at Britta får sine hunde, og dernæst så håbe på at der har været nogle ting i Brittas "sag" der gør at tingene ændrer sig til fordel for alle.

• #62   17. dec 2008 Lene, jeg spørger igen - hvad er det du har læst i mine indlæg, der står i modsætning til det, du ønsker sker lige nu?

• #63   17. dec 2008 Jeg synes bare du har mere travlt med det politiske end det der skal ske nu og her for at hjælpe Britta og hundene.

Hvad gør du konkret selv??????

• #64   17. dec 2008 Lene, hvad er det du ønsker jeg skal gøre????

Jeg forstår slet ikke, hvor du vil hen.

Det jeg ser er, at du læser en masse ting ind i mine indlæg, som jeg ikke skriver.

Synes du ikke denne diskussion er meningsløs?
    Synes du, den hjælper Britta?

• #65   17. dec 2008 Lene -hverken CH, jeg eller det hav af andre mennesker der er her i tråden, kan jo gøre noget konkret. VI kan kun komme med forslag til hvad Britta selv kan gøre. Og det er jo faktisk osse det CH gør, når hun påpeger at det nok ikke nytter at rette sine beskydninger mod politiet, men istedet selv (om muligt) skulle prøve om man kunne hitte en adresse gennem hans omgangskreds.

Britta -jeg kan se du længere oppe skriver at nogen bekendte har snakket med hans mor? Kunne det være en mulighed at få en adresse fra hende? Hun burde da vide hvor han kunne befinde sig.

• #66   17. dec 2008 Lene K

Jeg vil give CH ret i det ikke gavner Britta P og hendes hunde hvis der begynder en mudderkastning igen i en af hendes indlæg. Det første blev slettet af en HA da der i den foregående tråd blev kastet med mudder imod hinanden og nogen andre ting også.

Så stop dette er bare mit gode råd, da jeg tror Britta P vil bleve ked af at endnu engang skal oprette et nyt emne med hendes hunde.

Alle der vil og kan hjælpe hjælper, men der er nogen som ikke kan men har den samme medfølelse af medlidenhed overfor Britta.

STOP det i har gang i det gavnder ingen.

• #67   17. dec 2008 Stavefejl er graris idag smiley

• #68   17. dec 2008 TIL ALLE

Jeg ringede selv til ekstra bladet i dag og fortalte om denne groteske sag, og har lige snakket med dem igen. De har lavet noger reserch, bla ringet til Britta og til politiet. Politiet har bekræftet at de har fået en anmeldelse, og som journalisten sagde tog de det ikke ret seriøs, betragter det som en familiestrid. Men man må sku ikke stjæle alligevel, og som journalisten selv sagde , hvis man ikke kan stole på politiet i sådan en sag, hvem skal man så stole på.

SÅ HURRA der kommer en artikel om dette i ekstra bladet i morgen, så håber jeg det nytter.
    Jeg har også henvendt mig til godaften danmark

• #69   17. dec 2008 SÅ JO MAN KAN GØRE NOGET STÅ SAMMEN

• #70   17. dec 2008 Det vil jeg lade Britta selv svare på, hvis hun har lyst

• #71   17. dec 2008 Med fare for at blive misforstået igen - hvordan får dette hundene hjem - nu og her?

Ikke at jeg ikke synes det er fint, at grænserne for lovgivningen bliver vendt i pressen - det SKAL de, hvis noget skal forandres... Men hvad med vapperne lige nu?

Er håbet, at politiet ved medieomtalen føler sig presset og gør mere eller?

• #72   17. dec 2008 Beanmor - jeg har lige talt med Lene og hørt den gode nyhed om at EB bringer det i morgen. Tusind tak Lene.
    Jeg vil ikke kunne medvirke i godaften danmark, for jeg tør nemlig ikke at forlade mit hus, da jeg ikke ved hvad hans næste træk er. Jeg vil aldrig få et roligt øjeblik ved at forlade resten af mine hunde.

• #73   17. dec 2008 Tak Grete - nej jeg har ikke noget ønske om en masse mudderkastning for det gavner ingenting. Vær venlig at holde en ordentlig tone, så tråden ikke bliver slettet.
    Mogens´s forældre ved ikke hvor han holder til, de har ikke noget tæt forhold, så der er ikke noget at hente.
    De bekendtskaber Mogens har, vil det heller ikke nytte noget at kontakte.
    Der er kun muligheden at finde ham og så følge efter for at se hvor han holder til.

• #74   17. dec 2008 CH - nej, men der er en chance for at der er nogen der ser hundene og så har mulighed for at reagere.
    Hvis du læste sådan noget i avisen og din nabo samtidig lige gik hen og havde sådan 2 hunde, ville du så måske ikke tænke en ekstra gang over det.

• #75   17. dec 2008 Britta, du må kende lidt til hans vaner?
    Jeg tænker på, at nogen måske kan holde øje med ham steder, hvor I formoder han må holde til?

• #76   17. dec 2008 Hundene har kennelhoste og blev behandlet af min dyrlæge ved et hjemmebesøg den 8, men Mickey på 12, havde det ikke godt og var under konstant obs for evt. lungebetændelse, så jeg er meget bekymret især for ham. Mogens har fået besked om at de er syge, men derfor er det jo ikke sikkert at han søger dyrlæge.
    Hundene får kun et bestem mærke i foder og giver han dem noget andet får de tynd mave og det ved jeg jo igennem 7 år, at det kan han ikke takle. Begge hunde er meget langhåret og der er aldrig andre end mig der har kunnet børste dem.
    De er med magt rykket ud af deres hjem, deres flok, og fra mig som de begge er meget knyttet til og hvor er de? hos hvem er de?
    En ting er helt sikker, der er ingen der kender deres rutiner - kun mig og hvis nogen skulle være i tvivl, så har jeg det ganske frygtelig.

• #77   17. dec 2008 Britta -har du kontaktet dyrlæger i området? I det tilfælde at han faktisk søger dyrlæge af den ene eller anden grund, kunne det jo være en hjælp

• #78   17. dec 2008 Britta - derfor skal de også hjem med det samme!

Har du nogen ude i "marken" og holde øje - der må være nogen, der kan kigge efter ham, når han går hjem fra arbejde... Noget må der kunne gøres for at finde ud af, hvor han holder til.

• #79   17. dec 2008 Britta P:

Selv tak er kun glad for at kunne hjælpe med det jeg kan.
    Jeg har fulgt med i dine tråde fra den første igår og indtil nu.

Krydser fingre for at du får dine hunde hjem i god behold, og at de ikke har taget skade af det der er sket, men ved det er tvivlsomt. Og kun du ved hvordan de vil reagere, så jeg forstår udmærket din fortvivelse.

• #80   17. dec 2008 Som Britta selv har skrevet så håber jeg jo på der er nogle der ser hundene og reagerer.
    Jeg har også et håb om, at politiet får kolde fødder og gør noget.
    Et håb om at nogle reagerer hvis de ved hvor han befinder sig.
    I det hele taget et håb om ,at det kan gøre en forskel så hundene kommer hjem
    Jeg ved jo ikke om det får hundene hjem, men personlig synes jeg det er et forsøg værd, ellers havde jeg jo ikke gjort det.

• #81   17. dec 2008 Jeg har kontaktet alle dyrlæger i miles omkreds, mailet billeder af dem og sendt chipnr. på Joy og nr. Mickey har i øret.
    Han var ikke på arbejde i går og jeg har desværre ikke nogen der kan være i nærheden af hans arbejdsplads i dag, for ja det er den eneste måde at finde ham på og så følge efter på afstand.

• #82   17. dec 2008 Hvad med posters rundt omkring i omegnen, hvor han kunne tænkes at bo/holde til. Måske i nærheden af hans arbejdsplads, hvis der nu skulle være nogen, der har rent mel i posen og ved et eller andet?

• #83   17. dec 2008 Min yngste datter har fået fri fra arbejde i morgen og kommer herop og så vil hun køre rundt for at se efter ham og for at sætte billeder op af hundene.

• #84   17. dec 2008 Sidder lige og overvejer, at man egentlig bør gøre det, man ville have gjort hvis man ikke vidste, hvor hundene var.

Altså efterlyse dem i den lokale avis, hænge efterlysninger op og efterlyse dem i alle de politikredse, man kan tænke hunden kan befinde sig i.

Det ville måske også være relevant at kontakte hunderegistret, hvis nogen skulle forsøge at lave omregistrering.

Har du kontakt til gruppen herinde med forsvundne hunde? Der må være en liste af ting, der skal gøres og hvem der skal underettes, når hunde forsvinder.

• #85   17. dec 2008 Har du nogen fornemmelse af, om du selv er i fare helt konkret?

• #86   17. dec 2008 hej du kan ringe til ham her han kan finde din mand for dig 40 18 40 82 det koster lidt men det er vel lige meget du kan nok trække det fra

• #87   17. dec 2008 Flemming for hulans - den slags kan få tråden slettet...

Det er der PB'ere til ;o)

• #88   17. dec 2008 Jeg har en tråd i den gruppe også. Jeg har snakket med avisen men min eftersøgning kan først komme med fredag.
    Med hensyn til om jeg er i fare - nok ikke så længe han har hundene, men når de er hentet - så er jeg flyttet, mine børn kan ikke klare at sidde 75 km fra mig og frygte for hvad det næste bliver.

• #89   17. dec 2008 Ok - det lyder "godt" Britta.

Sikke en elendig situation :o(

• #90   17. dec 2008 nej for det da ikke ulovligt det er et firma jeg har go kenskab til og de lever af at finde folk

• #91   17. dec 2008 utroligt politiet ikke vil hjælpe i sådan en situation, hvor er det synd for dig.. med hensyn til politiet, forstår jeg ingenting, da jeg oprettede en annonce herinde på hvalpe, var der nogle der mente jeg havde sat falsk annonce på med hvalpe MED stamtale, der var så nogle som skrevet herinde fra der havde meldt mig fordi de ikke mente der var papirer på mine hunde, politiet reagerede omgående??
    skal så lige sige at de undskyldte mange gange og sagde dog held og lykke med salget.. så tænker jeg lidt hvad i himlens navn reagere de ikke på tyveri af hunde??

• #92   17. dec 2008 Flemming, man må desværre ikke sætte telefonnumre ind ;o)

Men rådet er godt - hvis Britta har pengene og manden har tiden ;o)

• #93   17. dec 2008 ja ok viste nu ikke man ikke man ikke måtte sætte nummer ind men kan kun sige han er meget dygtig

• #94   17. dec 2008 Natascha - det kan jeg jo blive nødt til - det vil jo være at pakke det jeg pt. skal bruge og sætte huset til salg.

• #95   17. dec 2008 bare rolig han er meget dygtig og ikke så dyr
    '

• #96   17. dec 2008 Hvor hører firmaet til henne?

• #97   17. dec 2008 Natascha - jo det er bare noget man lige gør - hvis alternativet er en et værelses med låg - ja så er der jo ikke så mange andre muligheder.

• #98   17. dec 2008 han kommer thorsø men køre gerne lidt efter og han har kontakter i hele landet

• #99   17. dec 2008 Har lige læst hele tråden. Sikke en frygtelig situation at stå i, både at få stjålet sine hunde og bagefter være nødt til at flytte. Føler bare så meget med dig, håber hundene snart kommer hjem.

• #100   17. dec 2008 Annette - tak - jeg kan love dig for, at det bestemt heller ikke lige er det jeg drømmer om. Det har må absolut være det man kalder et marerit.

• #101   17. dec 2008 Britta: Jeg håber og tror på at Mickey og Joy nok skal komme hjem igen. Det skal de!

Mogens er som forsvundet fra jordens overflade. Alle der ved hvem han er, ved ikke hvor han holder til pt. (af dem jeg har haft kontakt til). Desværre ... Men alle holder øje med om dine hunde skulle dukke op ...

• #102   17. dec 2008 Jeg håber meget at artiklen i eb i morgen gir pote, endten i form af der er nogle der ved hvor hundene er eller politiet gør mere.
    Mon dog Mogens kan blive ved med at skjule sig når det kommer frem i en af danmarks største aviser

• #103   17. dec 2008 Hmm, jeg har nu læst alle trådene her inde og det eneste jeg kommer frem til er: Hvorfor vil politiet ikke tage der seriøst? Hvorfor vil de ikke gøre noget for at finde denne sindsforvirret mand, jeg forstår det virkelig ikke. Det kan da ikke passe at de bare er fuldstændige ligeglad med situation og menneskerne der er indblandet. Er slet ikke i tvivl om at det i gennem lige nu er et sandt helved og specielt når politiet intet gør og åbenbart er ligeglade. Hvad er det dog for en verden vi lever i. Føler virkelig med jer, og håber og beder til at dine hunde kommer hjem i god behold

• #104   17. dec 2008 Jeg håber også inderligt at det giver et resultat i morgen for det her er ikke til at holde ud. Jeg er bare så bekymret.

• #106   18. dec 2008 VIGTIG,VIGTIG, VIGTIG

Jeg har lige fået oplyst at der IKKI er nogen artikel i eb i dag.
    Jeg ved ikke hvad der er sket, men prøver at få fat i journalisten der lovede det i går, for at få at vide hvad der er sket.
    Jeg skal nok skrive senere når jeg får fat på hende, hun var der ikke nu.
    Jeg er virkelig ked af det, især for Brittas skyld

• #107   18. dec 2008 Ville den ikke først komme med fredag ?

Eller har jeg læst forkert

• #108   18. dec 2008 Rene jeg tror den artikel du hentyder ti er en lokal, del i eb havde de lovet skulle komme i dag.

Jeg har lige snakket med journalisten som lovede mig i går at der skulle komme en artikel i dag, og hun siger at hun ikke selv ved hvad der er sket, men at nogen på avisen åbenbert har synes der var andre ting der var vigtige, men hun håbede på den så var med i morgen , men kunne ikke love noget.

Jeg er så irreteret på eb, for havde virkelig håbet at der kunne ske noget med deres hjælp.

Jeg har nu ringet til bt og de ville lige få deres kriminel afdeling til at se på sagen, om det er noget der kan bruges, så jeg håber sådan at de gør noget.

Man går og bliver helt fortvivlet over der ikke sker en s..... ikke mindst fordi at nu har Mogens jo også opdaget at politiet ikke gør en skid gggggg

• #109   18. dec 2008 de mener vel ikke det er noget at skrive om

• #110   18. dec 2008 Jo det mente journalisten igår, og hun var selv meget forbavset over at den ikke var med

• #111   19. dec 2008 Min datter Maj opsøgte Mogens på hans arbejdsplads i går og havde en meget lang samtale med ham, dog uden resultat.
    Jeg talte med ham pr tlf. og han oplyste mig om at han havde ringet til politiet da han kørte fra min adr med hundene, så de vidste det allerede da jeg ringede til dem og de fortalte mig intet.
    Jeg havde kontakt med Statsadvokatens kontor i går og de modtager en skriftlig klage fra mig i dag.
    Maj forsøgte igen i aftes at overtale ham til at aflevere hundene, men uden held.

• #112   19. dec 2008 Åh, nej Britta, tænker på dig:-(

• #113   19. dec 2008 Britta, hvad pokker er hans begrundelse for at han ikke vil aflevere dem igen? Med hvilken grund ringede han og fortalte politiet det. Var det for at retfærdigegøre sin handling.

Følelsen af magtesløshed er forfærdelig. Håber virkelig han besinder sig, så du får dem hjem igen. Håber de trods alt har det godt hos ham, det skal jo ikke gå ud over dem, de små uskyldige pus.

• #114   19. dec 2008 Vi har besluttet at lave en storstilet eftersøgning af Joy og Mickey weekenden over, så har du lyst/mulighed for at hjælpe så ring 2280 9191 eller 9714 9282 eller skriv pb for alle relevante oplysninger.
    På forhånd tak
    Britta

• #115   19. dec 2008 Har fulgt med i dine tråde fra sidelinien...

Er virkelig ked af det på dine vegne Britta... Kan slet ik begynde at forstå hvor hårdt det må være for dig... smiley

Og sidder og bliver rasende indvendigt over den måde politiet håndtere det på... Hvor svært kan det være at få de hunde hjem når man ved hvem der har taget dem... Sådan nogle idioter!!!

Håber snart de er hjemme hos dig igen i trygge rammer...

• #116   20. dec 2008 hvad så er der sket mere i sagen

• #117   20. dec 2008 De yorkier jeg har hjemme skal ud i et hjem hvor der ikke kan ske dem noget, porten i mit firma er kørt ind i dag og vinduet til frokoststuen er knust og politiet "har ikke tid til at komme" jeg kan aflevere en skriftlig anmeldelse på mandag.
    Jeg er nu nødt til at bringe mine yorkier i sikkerhed.

• #118   20. dec 2008 Hvad med dig selv?

Manden er jo vanvittig..

• #119   20. dec 2008 Britta

For fanden hvor må du da føle dig magtesløs når der ingen hjælp er at hente smiley

Håber du kan komme et sted hen hvor du og hundene kan være i sikkerhed

• #120   20. dec 2008 Hvor bliver man harm - der må simpelthen være noget galt i dagens danmark når politiet ikke har tid....
    Hvad med annoncen i ekstra bladet, bliver det ikke til noget?

• #121   20. dec 2008 Det eneste det drejer sig om nu er at bringe Lulu, Baby, Fancy, Bendji og Gigi i sikkerhed, jeg skal nok klare mig.

• #122   20. dec 2008 Ahhhhr for fanden da Britta :o(
    Jeg føler dybt med dig.....det er da en forfærdelig situation du er kommet i . Mon ikke ekstrabladet vil skrive noget nu hvor situationen er blevet til chikane ?.....der er jo mere "kød" på nu.....og så må politiet sku da lige komme i omdrejninger.....sig du frygter for dit liv eller noget.....fatter ikke den lade holdning de lægger for dagen.....fanme en køn hjælp at få :o((

• #123   20. dec 2008 ja, men basta holder jule ferie, de plejer ellers at ta de sager ingen andre ville...

• #124   20. dec 2008 Vær sød at hjælpe Lulu, Baby, Bendji, Fancy og lille Gigi nu. De er nødt til at skal væk fra min bopæl så der ikke sker dem noget, alt andet kan være ligegyldig.

• #125   20. dec 2008 Britta, du må finde et pensionat til dem indtil du har noget bedre, hvis det er helt akut.

• #126   20. dec 2008 kender du nogen der kan passe dem?

• #127   20. dec 2008 De kan ikke leve på et internat. Mine hunde er vant til at sove i sofaen og være hvor jeg er, mit hjem er indrette efter hundene.

• #128   20. dec 2008 Kender du ikke nogen der kan have både dig og hundene??

I måtte gerne være her... Men bor desværre ret langt væk... smiley

Håber snart politiet letter røven og gør det de trods alt er ansat til... Skabe ro og orden... Hvor er det bare forfærdeligt for dig...

• #129   20. dec 2008 Britta, spørgsmålet er, om du kan tillade dig at vælge?

Hvis det er akut og de er i livsfare, så må du jo have dem væk. De dør trods alt ikke af at være på en pension.

• #130   20. dec 2008 Hold da op hvor er det forfærdeligt... Det er godt nok et helveder du går igennem Britta. Tænker på dig og føler virkelig med dig!!
    Jeg vil gerne hjælpe og tage imod dine hunde. Desværre tror jeg at Monty nok vil være for voldsom med sine 50+ kg..... Så det vil være noget af et sats... Han er jo kun knap et år og kan være ret vild når det stikker ham...!

• #131   20. dec 2008 Britta, kan de gå sammen med katte..

• #132   20. dec 2008 Jeg har lige pt. fået muliglighed for at de kan være det samme sted alle 5 og så er de i sikkerhed. Jeg vender tilbage senere.

• #133   20. dec 2008 hvor er det godt at høre Britta -jeg håber fortsat at der snart kommer ro på igen, så du og dine hunde kan få lidt fred.

• #134   20. dec 2008 Godt de kan være sammen alle hundene. Knus Erna

• #135   20. dec 2008 Det lyder godt Britta - fortsat inderligt og håbefyldt held og lykke smiley

• #136   20. dec 2008 Så er jeg kommet hjem og hundene er i et godt hjem. Jeg kan besøge dem hver dag og de er i sikkerhed, det var det eneste jeg ønskede, alt andet er stort set ligegyldig.
    Huset her på 465 km2 er godt nok stort uden vapperne. Nu vil jeg forsøge at sove for jeg er godt nok træt. Godnat alle sammen.

• #137   21. dec 2008 Jeg har lige lagt billeder ind i et album af hvordan der så ud i firmaet i går.

• #138   21. dec 2008 Britta:
    Dejligt at høre at du har fundet et sted hvor dine hunde kan være i sikkerhed!!

Kan se i dit fotoalbum at du har et skilt opppe med video-overvågning. Er der ikke noget at se på dette?

• #139   21. dec 2008 Nej, vi var lidt på forkant med skiltene, udstyret er ikke sat op endnu.

• #140   21. dec 2008 Ved at hundene er i sikkerhed, har jeg besluttet mig for ikke at forlade mit hjem. Det kan ganske enkelt ikke passe at jeg skal være tvunget til det.

• #141   21. dec 2008 Laila, det tror jeg du har ret i, men hvis det er mig der kommer til skade næste gang, så vågner politiet måske. Da jeg spurgte betjenten jeg snakke med i tirsdags om det smækkede han røret på i øret af mig. Så jeg ikke om jeg har nogen forhåbninger om hjælp.

• #143   21. dec 2008 Charlotte, det ville da være helt super.

• #144   21. dec 2008 Jeg vil gerne være med til at skrive et brev. Jo flere der står sammen om Britta jo bedre er det, for nu har dette godt nok taget overhånd.

• #146   21. dec 2008 husk navn og adr ellers kommer det ikke i

• #147   21. dec 2008 har lige læst det igenm igen syns da du mangler at skrive at politit har snakket med manden og har været ude ved ham for det passer jo ikke at der ikke gjort noget men de kan bare ikke gøre mere jo
    men der er for lidt kød på til folk gider gå op i det vis du ikke skriver hele historin

• #148   21. dec 2008 Charlotte...vi har en skarp journalist på HG. - måske du ka få hjælp af hende til formuleringen....
    Desværre er det ikke hendes område, men foreløbig har hun nævnt, at BT er bedre på dette område smiley

• #150   22. dec 2008 Jeg har sendt en skrivelse afsted til BT og en email til Dansk Folkeparti's politiker som står for dyrevelfærd.
    Jeg har haft kontakt med Britta for godkendelse af begge skrivelser, og hun har godkendt det jeg skrev og sendte afsted.

Jeg læste på Dansk folkeparti's hjemmeside at de går ind for et dyrepoliti og bedre dyrevelfærd. Derfor skrev jeg til dem i håb om at få belyst så mange som muligt om dene sag, for Britta's skyld.

Britta jeg krydser fingre for der snart sker noget og du vil få dine hunde hjem i god behold.

• #151   22. dec 2008 Jeg har været ved politiet i dag med det hele skriftlig både hundene og at port og vindue i mit firma er smadret, de vil se på det - - - - -
    Den bil der i går og i dag har holdt øje med mit hus har vi været heldige af få reg nr på og det er også afleveret til politiet.
    2 af mine hunde er kommen hjem igen de kunne ikke klare flytningen.

• #152   22. dec 2008 Så må man da håbe de endeligt gør noget. Jeg har tabt troen på politiet efter den behandling de har givet dig.

• #153   22. dec 2008 Det er heller ikke fordi jeg har de helt store forhåbninger, men den betjent jeg har talt med i dag, har jeg talt med tidligere hvor jeg har haft indbrud, så hvis der er håb om hjælp, så er det fra ham.

• #154   22. dec 2008 Prøv at kontakte Sheriffen. Axel fra alle dyrs ret. Og fortæl ham om hele denne sag. Han er ikke populær inde for politiet, fordi han ikke er bleg for at sige sin menig, og ytre sig ofte til medierne, hvis han er utilfreds over sagens udhvikling, eller mangle der af.
    Jeg føler med dig.
    Og venter på gode nyheder fra dig i tråden.

• #155   26. dec 2008 For pokker jeg er simpelthen harm over det her... Det er utroligt man kan stjæle hunde, ringe til politiet og sige det også er det i orden...

Forstår da bedre de tyve der er rundt omkring, for stjæle må man godt i dagens Danmark... Føj siger jeg bare...

Sikke et politi og sikke et system...

Jeg har stadig hovedet i blød Britta smiley men synes godt nok jeg går mere og mere i stå... Har du kontaktet hende fra dyrenes beskyttelse igen, hun ville jo gerne hjælpe, det sagde hun da jeg snakkede med hende...

• #156   26. dec 2008 Puha da:-(

Jeg vil lige sige noget til det der med at Mogens har sagt at han selv ringede til politiet, da han kørte fra dig med hundene. Kan det ikke bare være noget han siger?

Jeg håber du snart får hundene igen..

• #157   26. dec 2008 Jeanette - nej det er rigtig nok og det er derfor politiet har afvist mig, da det så ikke opfatter det som tyveri, men "familiestridigheder".

• #158   27. dec 2008 Åh.. pokkers også:-(

• #159   3. jan 2009 Hvis nogen med bil, der bor i Herning området vil hjælpe med at finde Joy og Mickey i morgen, så skriv venligst i pb, da jeg har fået en vigtig ny oplysning.

• #162   5. jan 2009 har britta fået sinde hunde igen?

• #163   5. jan 2009 Nej desværre

• #164   11. feb 2009 Så er der lavet en ny gruppe www.hundegalleri.dk/grupper/joyogmickeyskalfindesnu hvis i vil meldes ind skal i skrive til Britta eller mig

• #165   19. feb 2009 Hej Britta.

Har du fået dine hunde igen ??

Føler såmeget med dig..
    Vil lige fortælle de andre her i tråden at jeg har talt i tlf i 3 timer med samtlige politi /politi mestre i kreds Jylland..

De fatter bare ikke noget som helst og vil absolut INTET HØRE ELLER GØRE, da jeg talte med dem...Det er så TYPISK for POLITIET at fralægge sig det ansvar de FAKTISK HAR...SKANDALE !!!!

Håber virkelig at du snart får dine hunde hjem igen.
    Håber at du har fået klaget over politiets fremgangs måde eller rattere MANGEL på det..

Knus
    My B

Kommentér på:
Joy og Mickey blev stjålet i morges

Annonce