Min hund bliver ofte syg :-( {{forumTopicSubject}}
Hey, nu har min hvap på 6 månder fået blærebetændelse for 3. gang og øjnbetændelse for 4. gang.
Der ud over har hun haft dårlig mave en enkelt gang, og halsbetændelse.
Er simpelthen ved at gå ud af mit gode skin over al den sygdom...!
Hun er den eneste fra kuldet der er så meget syg, hun er ikke den mindste fra kuldet, hun er ikke indavl, og hun får noget godt fodder (hills)...
Dyrlægen siger det er meget nomalt at små hunde bliver syge, men jeg syntes efterhånden at det virker mistænkeligt! For ikke at nævne alle de penge vi bruger på dyrlægeregninger uden at ser ud som om det har en permenent effekt!
Er der nogen af jeg der har en ide om hvad det skyldes, og hvad jeg kan gør for at afhjælpe det?
dec 2007
Følger: 51 Følgere: 48 Emner: 502 Svar: 3.230
så dyrlæge regningerne kender jeg..
men hvisdu tvivler på din dyrlæge kan du jo spørg en anden til råds
dec 2007
Følger: 51 Følgere: 48 Emner: 502 Svar: 3.230
dec 2005
Følger: 30 Følgere: 29 Hunde: 3 Emner: 81 Svar: 2.515
Hvis du kantakter Fyens hundecenter og snakker med John, så kan han garanteret råde dig. Han går meget op i alternativ medicin, og han har hjulpet min gamle hund af med et dårligt emunforsvar.
For nummer så skriv en privat besked.
dec 2007
Følger: 16 Følgere: 40 Hunde: 4 Emner: 81 Svar: 5.565
Jeg VED godt at mange er MEGET uenige i det jeg skriver, men da jeg selv er gammel veterinærsygeplejerske, så ved jeg, når jeg bliver snydt og bedraget hos dr.dyr.
Dermed ikke sagt at der ikke findes gode og kompetente durlæger for det gør der bestemt, det er bare sundt at sætte ? ved de fleste.
dec 2008
Følger: 40 Følgere: 41 Hunde: 3 Emner: 527 Svar: 6.804
For at styrke hendes videre immunforsvar gav jeg hende endvidere Biostrath (dosis som til børn) - ligeledes som jeg tilsatte hende mad hvidløg.
dec 2007
Beklager også at jeg kom en "bid" udenfor dit emne, jeg er vist ved at blive syg selv.
SORRY.
nov 2007
Følger: 14 Følgere: 12 Hunde: 1 Emner: 82 Svar: 1.936
Det er super rart når folk tager ens forum-indlæg alvorligt - så tak for det!!
har faktsik overvejet at skifte dyrlæge fordi jeg syntes de var så dyre, så det vil jeg da helt sikkert gøre nu... det er bare en skam for han ligger lige over på den anden side af vejen... dovenskaben længe leve
Inge- hvor købter du de tabletter og Biostrath??
dec 2008
Held & Lykke
maj 2008
Følger: 13 Følgere: 11 Hunde: 1 Emner: 35 Svar: 589
nov 2007
Tak Mette, det tror jeg at jeg vil gøre...
dec 2008
Hun tissede 4 gange i timen og havde selvfølgelig ondt.
Hun havde efterhånden været i behandling så mange gange, at dyrlægen mente hun måtte vokse fra det
Så var det jeg begyndte at give hende en tranebærtablet hver morgen -
"folkemedicinen har tranebær været anvendt mod urinvejsinfektioner i århundreder, og talrige undersøgelser har dokumenteret, at tranebær virker!
Tranebær indeholder stoffer, der forhindrer bakterier i at sætte sig fast i blæren. Bakterierne bliver skyllet ud med urinen, før de når at udvikle sig til en infektion"
Jeg kan ikke huske hvor længe jeg gav hende dem, men fortsatte indtil hun var stabil rask. Ved et senere besøg hos dyrlægen, hvor hendes urin blev tjekket, kunne han se, at urinen var meget sur (pga af tranebærne) og derefter vendte det aldrig tilbage.
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.929
Anja -.jeg tror som de andre osse at din hund har et temmeligt skidt immunforsvar. Jeg ville tage kontakt til en dygtig dyrlæge, og forhøre mig omkring evt tilskud e.l. der måske kunne give et lille boost til immunforsvaret.
Nu har jeg ikke selv haft hvalp, men det er ikke mit indtryk at hvalpe ofte skulle være syge.
dec 2007
Jeg fatter bestemt heller ikke selv, at jeg har været SÅ uheldig i mine valg af dyrlælger, men ligesom de andre har jeg valgt den der lå nærmest på min bopæl i første "forsøg" også har jeg taget dem på "række" altså ved at ta den der så lå næsttættest på mit hjem osv.
Men jeg har virkeligt oplevet nogle ufattelige ting, som f.eks. min mega store 64kg tunge Rotte/berner Senen blanding, havde smerter i bagkroppen da jeg fik hende 4-5år gammel, og jeg ber dylle om at ta røntgen af ryg,bagben og hofter.jeg kommer tilbage og dylle viser mig billeder af 2 Forben fra en hund på str. med en puddel, og påstår hårdnakket at det med 100% sikkerhed ER minhunds billeder.nu har jeg selv taget røntgenbill.fremkaldt og lært at aflæse dem, da jeg jobbede på dyrehospitalet, så der var slet ingen tvivl, hun fuppede mig totalt og hun forlangte endda 1200kr for det, og som sagt er det bare et eks.på hvad jeg er blevet udsat for hos dyrlæger, men jeg kunne skrive en liste så lang at det ville ta mig timevis.
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.929
Derudover er jeg med hunden en gang blevet sendt hjem med "den fejler intet", hvor hunden havde hudbetændelse (den havde allergi, og det var i den forbindelse), i øvrigt samme dyrlæge som ved ponyen. Det var weekend, og det var desværre ham der havde vagten.
Men det er osse det på en periode på ca 20 år. Ellers har vi altid haft dyrlæger vi har kunnet stole 110% på, og vi har da trods alt haft mere end en dyrlæge i de år.
nov 2007
Min hund bliver ofte syg :-(