{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
17.001 visninger | Oprettet:

Anti-træk sele - hvilken er bedst? {{forumTopicSubject}}

Hejsa allesammen

Jeg har en Jack Russell på 11 mdr. som trækker helt vildt meget på gåturene. Det har hun altid gjort, og vi har virkelig gjort en indsats for at lære hende at gå pænt. Selv hundetræneren opgav. Futte er simpelthen så glad og ivrig, at hun ikke kan slappe af på gåturene.

Vi har en halti, så virkede ok i starten. Eterhånden kunne vi gå tur uden halti, men nu har den absolut ingen effekt mere. Hun trækker så hårdt, at hendes ene bagben bliver helt skæv.

Der findes jo forskellige anti-træk seler, men hvilken en er bedst og mest skånsom?

Nogen der har erfaringer?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Anti-træk sele - hvilken er bedst?
  • #1   19. dec 2008 Samme mening som Tina....
    Der findes en del og de er alle, af dem jeg har set, designet til at påføre hunden ubehag....
    Har i prøvet at træne med metoden hvor i stopper hver gang hunden trækker?


  • #2   19. dec 2008 Sidder lige og tænker, at det jo også påfører hunden ubehag, når den trækker med et almindeligt læderhalsbånd...

  • #3   19. dec 2008 VI har prøvet alle tips fra HG, fra tv og fra hundetræning. Ved godt at mange er imod anti træk seler, men er bange for at trækkeriet skader Futtes ben.. hun har i forvejen dårlige ben:(

  • #4   19. dec 2008 antitræk seler bør efter min mening afskaffes..

    bliv ved med at træne eller lev med det


  • #5   19. dec 2008 Helle N:
    Nemlig. Vi har dog altid brugt almindelig gå sele, men tror altså også den er ubehagelig for hende. Hun hiver efter vejret, selvom den slet ikke er på halsen.


  • #6   19. dec 2008 Gæt hvem*
    Det er bare så nemt at sige, når man ikke selv har problemet. Sorry.. men det er jo ikke fordi jeg har lyst til at påføre Futte ubehag.


  • #7   19. dec 2008 jannie; jeg har haft problemet.. havde det længe, og er lidt hårdt med hund med hans styrke.. men konstant træning, aldrig slækken på regler og præmisser fattede han det til sidst...:)

    i ku evt opsøge en ny træner


  • #8   19. dec 2008 Jeg ville kontakte hende her: www.dyreoasen.dk, hun kan med garanti hjælpe jer af med problemet....

  • #9   19. dec 2008 Tina:
    Håber da ikke at Futte er ved at blive til en mand.. hun er en pige.. LOOOOOL smiley
    Jamen det kan godt være at det er lømmelalderen der gør, at hun igen er blevet klovn til at gå ordentlig. For en månedstid siden var hun endelig begyndt at gå pænt.. manner hvor var det dejligt.


  • #10   19. dec 2008 NB
    VI har simpelthen ikke råd til at bruge flere penge på Futte. Omkring den 1. i hver måned kommer hun til skade eller bliver syg.. så skal vi til dyrlæge. I alt har vi brugt over 10.000 kr på hende.


  • #11   19. dec 2008 Jah... Jeg har kæmpet med min i 2 år... Hun går rimeligt, når jeg går med hende. Men når det er manden, trækker hun rigtig meget, hvilket medfører at hun kommer til at hoste. Dyrlægen siger, vi skal bruge grime... men helt ærligt, så hellere en sele. Vi har gået til træning i DCH uden noget resultat, så nu prøver vi med klikker træning og håber det, det virker bedre.

  • #12   19. dec 2008 Tina:
    Håber du har ret. Hvorfor skal der også lige komme en lømmelalder, når man endelig har fået opdraget sin ustyrlige hvalp:)

    Egentlig sjovt... ALLE tror at Futte er en han hund. Selv dyrlægen.. lige efter han havde sendt hende til en livmoderundersøgelse kaldte han Futte for en han igen.. hihihihi:)


  • #13   19. dec 2008 Tak for alle jeres svar.. og rigtig god jul.

  • #14   19. dec 2008 Het enig med Tina *tullstown*... Ingen antitræk sele men træning istedet.

    Haltien som i jo har prøvet, er i øvrigt heller ikke en varig løsning (det har i jo osse opdaget), men et træningsmiddel. Uanset hvad i vælger, kommer i ikke udenom at skulle træne. Ved at vælge anti-træk sele, vælger i automatisk en træningsmetode der er baseret på smerte... Så kan man jo overveje om det virkelig er de retning man vil gå i.


  • #15   19. dec 2008 Er en halti og en anti-træk sele det samme?


  • #16   19. dec 2008 Med anti-træk-sele forstår jeg en sele (af dem der sidder på kroppen, ikke om næsen) med nogen tynde snore/remme der går ned under forbenene, og som strammer når hunden trækker.

  • #17   19. dec 2008 Bliver lige lidt forvirret, for jeg har lige købt en halti og der er ingen snore under forbenene, så kunne ikke lige forstå, hvordan den skulle påføre smerte?
    Kan ses på dette link: (link fjernet)


  • #18   19. dec 2008 Helle -som jeg skriver så mener jeg en sele SOM SIDDER PÅ KROPPEN, og ikke om næsen.

    Læs f.eks. på denne side, den der står som "antitræksele" er osse den jeg forbinder med denne betegnelse. Den du beskriver kalder jeg en halti


  • #19   19. dec 2008 Jeg er så heller ikke fan af haltien, men det er jo så en helt anden snak

  • #20   19. dec 2008 Denne her sidder skam ikke på næsen (altså ikke en grime), men på kroppen.

  • #21   19. dec 2008 Nå ok -har lige set linket. Gik bare udfra det var den almindelige halti = snudesele og hvad folk nu ellers kalder den;o)

    Den sele du linker til kender jeg ikke, så den vil jeg slet ikke kommentere på:o)


  • #22   19. dec 2008 Jeg brugte denne Easy walk sele : http://www.kirstensdyrebutik.dk/index.php?id=24&s=pid&mid=258 Til Laura en overgang af samme grund som dig..

    Ved at mange herinde hyler op om hvor frygtelig den er , men Laura tog på ingen måde skade af den.
    Hun havde ikke det der mindede om slid under forbenene og led ikke traumer når hun skulle hilse på andre hunde med den på, som nogen mente ikke kunne lade sig gøre...

    Jeg bruger den ikke så meget mere fordi at Laura næsten aldrig har snor på og gider ikke at give hende selen på, bare for at tage den af 2 minutter efter, men jeg var glad for den og Laura faldt også lidt ned selv og accepterede hurtigt at gå pænt, uden smerter..
    Det var langt bedre end at hun gik og hev og sled og kastede halvt op med halsbånd på...



    Og ja, der er sikkert mange der synes at jeg er et modbydeligt menneske, men det synes jeg altså ikke smiley


  • #23   19. dec 2008 Stine -ingen siger vel modbydeligt menneske;o)

    Men hvorfor i alverden træner man ikke sin hund istedet. Det er og bliver for mig fuldstændigt uforståeligt hvorfor man ikek gider træne, og derfor tyer til nemme øsninger. I nogen tilfælde potentielt skadelige, i andre bare lidt ubehagelige.


  • #24   19. dec 2008 Stine P:
    Den har jeg også kigget på, men er det ikke sådan noget tynd nylonsnor, som skærer under forbenene? Altså sådan noget snor som fleksliner er lavet af.


  • #25   19. dec 2008 Jeg synes alle antitræk seler burde forbydes... Min mening er, at man bør blive ved med at stoppe så snart ens hund trækker. Om det så tager resten af livet for at lære hunden at den ikke skal trække, så vil jeg aldrig anbefale nogen at bruge den slags. Prøv evt. at få hende til at gå pænt med alm. sele vha. godbider. Start evt. indenfor. Vores hund er 8 mdr. og trækker stadig en del - trods vi altid har stoppet når han gør det. Men det går efterhånden fremad. Og han er en hund som af natur gerne vil trække - derfor får han f.eks. dæk at trække rundt med i haven.. Det kan de sagtens bruge en masse krudt på.

  • #26   19. dec 2008 Forresten Jannie, så er der stor forskel på seler. De bedste er dem, hvor hunden ikke skal have benene ind igennem remme - de gnaver nemlig. Dem, hvor trykket ligger på brystet er det bedste. Vores hund pruster også nogen gange når vi er ude at gå - men det er pga. opkørthed som han er meget tilbøjelig til :o)

  • #27   19. dec 2008 Natascha -det er slet ikke sådan en. Prøv at se på det link jeg lagde ind tidligere, der kan du se hvordan mange antitræk seler er lavet (nederste tegning)

    Pil -stop-metoden er ikke den rigtige eller mest effektive for alle;o)
    Men uanset er jeg af den mening at ALLE hunde kan lære at gå pænt, med den rigtige træning til netop den hund, og uden brug af smerte/ubehag. Og jeg mener ikke at det tager årevis -er man konsekvent, vedholdende og tålmodig kan det osse læres indenfor rimelig tid.
    -nu er jeg ikke ekspert eller noget, men det er min mening


  • #28   19. dec 2008 Jeg står jo altså bare med et "akut" problem med Futtes trækken fordi hun har dårlige ben/led. Der kan gå total ged i hendes ben, hvis hun fortsætter med at trække så meget. Hendes ene bagben er helt skæv nogle gange, når vi går tur.

  • #29   19. dec 2008 Michelle:
    Hvilket link?


  • #30   19. dec 2008 Pil -seler som den natascha har linket til, hvor der kun er de ene rem om brystet må ikke anvendes på hvalpe. Hvalpe skal have e sele med en "rem" mellem forbenene (kaldet H-sele eller I-sele), da trykket ellers ligger forkert for et voksende og blødt hvalpeskelet.

  • #31   19. dec 2008 Pil:
    Det er den "rigtige" sele hun har.. og altid har haft.


  • #32   19. dec 2008 Michelle: Vil super gerne høre om de andre gode metoder du kender!

  • #33   19. dec 2008 Arj -jeg kan nu se at jeg slet ikke fik smidt linket med ind LOL

    Nå men sådan en som Stine P har linket til så *G*



  • #34   19. dec 2008 Michelle: Jeg kan ikke lige se hvordan den sele skal bruges såh.. Her i huset bliver der brugt Hunter-seler hvilket vi har rigtig god erfaring med. Uanset om det er hvalp eller voksenhund bør man ikke bruge seler, der giver hunden ubehag i benene når de løber.

  • #35   19. dec 2008 Natasha -den sele du linker til er til voksne hunde ja. Ikke hvalpe. Hvalpe skal have noget i retning af f.eks. den her (og nu husker jeg lige linket *G*): (link fjernet) eller her: (link fjernet)

    Pil -meget simpelt: det der virker for din hund;o)

    Jeg har med succes brugt "vend om"-metoden ved min mors gamle tæve. Hun var temmelig tykhovedet og ret ligeglad med om hun skulle stå i timevis og vente på at få lov at gå. Ved at vende om istedet blev det tydeligt for hende hvad det egentlig gik ud på, og hun fik lært at gå pænt på ca 1 times skovtur -hvor der MEGET konsekvent blev vendt om HVER gang snoren var stram. -den næste uges tid eller to gik med at få det ind på rygraden -der blev vendt om velsagten omkring 3-4 gange på en gåtur, og det var det.
    Herefter kunne hun gå pænt resten af den tid hun levede, uden at behøve at genopfriske. Når det en sjælden gang skete at hun blev ivrig og trak, var det nok bare lige at sige "vente" og så trak hun ikke mere.

    Men det gælder jo om at finde den metode der virker for en selv og ens hund.


  • #36   19. dec 2008 Natascha:
    Den sele ser da rigtig dejlig blød ud.. det kan da ikke være ubehagelig for hunden. Den er ret dyr ik?


  • #37   19. dec 2008 Den sele er da, efter min mening, ikke ret meget anderledes end et halsbånd. Trykket ligger stadig på halsen som kan give alvorlige skader på hunden. Efter hvad jeg kan se, så er der også to snore ned omkring benene på den sele som Michelle henviser til, og det giver ubehag for hunden når den f.eks. løber.

  • #38   19. dec 2008 Pil -jeg skal da prøve at finde et billede hvor selen er i brug så. For de to seler jeg linker til har en rem midt mellem forbenene og generer ikke hunden når den løber. men trykket/trækket fra selen ligger fordelt udover hele brystkassen, og det skal det ved hvalpe

  • #39   19. dec 2008 Natascha: Det ser bare umiddelbart ikke ud som om det ligger på brystet men ud som om det ligger mere på halsen.

    Michelle: Meget gerne - det er også nogen meget dårlige billeder. Det ser i hvert fald ud som om der er to snore imellem benene.

    Jannie: Jeg anbefaler http://4hotdogs.com/templates/product.asp?ProductGuid=225010&ProductName=Vario+sele+til+g%E5turen&GroupName=HundeSeler&GroupGuid=63

    Held og lykke med det :o)


  • #40   19. dec 2008 Pil -sådan her sidder de: http://www.avifauna.dk/images/tilbudsfotos/hund/seler/302553015341.jpg

    Og altså med kun en rem mellem forbenene og rigeligt med bevægelsesfrihed


  • #41   19. dec 2008 Pil:
    Det er sådan en vi har.

    Michelle:
    Aj altså.. skulle du absolut finde et billede af så kær en hvalp.. man får jo hel lyst til at få en mere:)


  • #42   19. dec 2008 Jannie - Linen er betrukket med et 'betræk' der hvor det sidder tæt til huden så det skærer ikke ind..
    Men bruger man den korrekt så er det heller ikke nødvendigt at hive og flå så hunden nærmest går i stykker..
    Små ryk et par gange til at starte med og så fattede min hund det i hvert fald. Så derfor nåede hun slet ikke at få slid på huden for det var ikke et konstant slid, for hun gik jo bare pænt ved siden af, stille og roligt..

    Michelle - Tjaeh hvorfor træner jeg hende ikke bare ?! Det burde jeg selvfølgelig også. Har gået til hvalpetræning med hende, lært hende nogle basale ting og lært hende at vænne på en 5 øre og komme på sekundet når jeg kalder..
    Men det med at trække i linen og hoppe op af andre mennesker har godtnok taget lang tid og de gængse metoder virker ikke ( selvom at de "kloge" HG'ere ikke vil tro at der faktisk ER hunde der er ligeglad med alle de pædagogisk korrekte måder *G*..
    Så jeg valgte at gøre det på min måde og min hund har ikke lidt fysisk eller pyskisk overlast. Hun er en glad hund uden slidmærker under forbenene smiley
    Tværtimod kom der lidt ro på fordi at hun var ved at knække sig hver gang hun var i snor med halsbånd i.. Jeg prøvede i lang tid de "for tiden godkendte metoder" og havde bare ikke overskuddet til at blive ved og ved..
    Så det blev til en easy walk sele til at gå pænt og en vandpistol så hun ikke hoppede op af folk..


  • #43   19. dec 2008 Stine P:
    Sådan en sele vil jeg anskaffe mig. Lige præcis :))....

    "selvom at de "kloge" HG'ere ikke vil tro at der faktisk ER hunde der er ligeglad med alle de pædagogisk korrekte måder *G*"

    Jeg magter simpelthen heller ikke at træne det samme med hunden i flere år før der kommer en lille effekt.. ikke når det er en SÅ vigtig ting i hverdagen. Man går jo flere gange om dagen, og det dræner en for energi, hvis man altid skal bøvle med en hund, der trækker. Det er mega synd for hunden at den trækker sådan afsted.


  • #44   20. dec 2008 Stine -jeg er såmænd slet ikke så pædagogisk. Og jeg diskuterer ikke med min hund hvorvidt noget skal gøres på den ene eller den anden måde (eller dvs -jeg prøver at undgå det, men man falder vel i i ny og næ, og er ikke helt så konsekvent som jeg kunne tænke mig).
    Men jeg mener stadig at man kan TRÆNE hunden til at gå pænt istedet for at tvinge den med "vold" (forstå mig ret).
    Virker det amn gør ikke, så er det jo nok ikke den rette metode -og så må man prøve noget andet. jeg menr så bare ikke at dette "andet" skal være at påføre hunden smerte hvis ikke den gør som ønsket.

    Jeg siger IKKE at din hund har lidt overlast, det kan jeg jo ikke uden at have set den, og jeg tager såmænd dit ord for at det har den ikke.
    Men det betyder jo ikke at man har valgt en god eller hensigtsmæssig måde.

    Jannie -hvem siger det skal tage år, bare fordi man gør det uden smerte?.Jeg tror (og det kan jo af gode grunde kun blive ved troen, jeg kan jo ikke tage ud til alle danske hundeejere og tjekke) at hvis ikke alle, så i hvert fald 99% af de tilfælde hvor træning ikke virker eller tager meget meget lang tid, skyldes at folk ikke er konsekvente nok når de træner.
    Hvis det skal virke at bruge f.eks. stop-metoden, så skal man altså gøre det HVER gang på HVER ENESTE tur man går, indtil det sidder i skabet (det samme gælder self hvis man bruger andre metode).

    Herinde kan jeg da se at mange så senere i tråden, skriver at "jamen altså jeg gør det jo ikke hele turen, for så kommer vi jo aldrig nogen steder" eller "hvis jeg har travlt så gør jeg det ikke lige" osv.
    -jamen, så har vi jo osse svaret på hvorfor det ikke virker. For hunden får jo fortsat gang på gang succes med at trække, så hvorfor skulle den lade være? Den ved jo altså ikke at lige nu får den kun lov at trække fordi "mor" har lidt travlt.



  • #45   20. dec 2008 Jannie - Jamen jeg var også glad for den i den periode hvor jeg brugte den. Bare sørg for at linen ikke er stram hele tiden for så er det der jeg tror at sliddet under forbenene opstår.
    Øv lidt med ham i starten så han finder ud af at det er ubehageligt at trække på den måde og også så han ikke vænner sig til presset og derved ignorer det efter et stykke tid.
    Jack Russels er jo nogle ihærdige små fætre så kunne godt forstille mig at han var en hund der ville ignorere ubehaget hvis han vænnede sig til det.
    Jeg fik at vide at man heller ikke skulle bruge den hele tiden, netop fordi at hunden ville vænne sig til den.
    Nu ved jeg ikke om du slipper din hund løs , men gør du ikke det så ville jeg nok også tage nogle ture i en laaang snor så han kunne få løbet lidt rundt, for easy walk linen er meget til at hunden skal gå pænt lige ved siden af dig og det er jo lidt kedeligt i længden.
    Jeg tog Laura med op i min lokale dyreforretning og så fandt vi en sele der passede smiley


    Michelle - Jeg er ikke bange for at indrømme at jeg ikke har overskuddet til at bruge 'stop op metoden' hver hver hver gang i 2 mdr eller hvor lang tid det ville tage med min tykhovedet hvalp ( nu er hun heldigvis blevet ældre og knap så tykhovedet *G* )
    Jeg prøvede på Laura i 3 uger og så var det enten at slå hende ihjel med kølleslag eller prøve noget andet. Valgte så det andet og om jeg udøver vold mod min hund må andre så om at mene. Det mener jeg ikke smiley
    Det er ikke alle der har overskuddet til at blive ved og ved at træne når man har en hund der enten er stædig eller bare ikke fatter noget af det man prøver at træne ind i knoppen på den. Og ja alle burde ha' det når man har valgt at ha' hund, men sådan er det jo bare ikke.
    Nu bor jeg heldigvis et sted hvor Laura kan være uden snor fra vi går ud af døren og til vi kommer hjem igen så det er sjældent at hun har snor på, så gider ikke at tage så meget stilling til at hun trækker lidt stadig..


  • #46   20. dec 2008 Stine -tja hvis hun stadig trækker, så virkede selen jo heller ikke;o)

    Jeg er helt enig i at hvis slet ikke der er sket nogen ændring efter 3 uger med konsekvent brug af stop-medtoden jamen så er det nok ikke den rette metode for dig og din hund. Jeg siger så bare, at så havde jeg valgt en anden træningsmetode istedet for at ty til de slags løsninger. Selvm stop-metoden er den folk evigt og altid nævner når en hund trækker, så kan man jo da træne det på andre måder osse.

    Når du så samtidig selv siger at du sjældent har snor på hende, jamen så kan jeg sådan set godt forstå det tager tid/ikke fiser ind på lystavlen. Som udgangspunkt kan man gå udfra at de første 2 år, skal der trænes dagligt på det der gerne skal være en selvfølge resten af hundens liv. Selvom hunden gør det godt, så skal det stadig trænes hele tiden, for at det kommer til at sidde på rygraden.
    -og så er spørgsmålet om man gider det eller ej.


  • #47   20. dec 2008 Michelle - Jo det virkede i den periode jeg brugte den også i almindelig halsbånd. Men hun bare begyndte at gå uden snor så glemmer hun det selvfølgelig.
    Og kald du det bare ikke at gide, det er fint for mig. Er bare træt af at alle de klåge siger at den nærmest er bullet-proof den der stop-op... Det samme som når hunden hopper op og aå folk kommer med alle de gængse råd og så bare nægter at fatte at det ikke er alle hunde der reagerer på det.. ( ikke for at lyde sur - er jeg altså ikke )

    Jannie - Håber at det virker for dig og Futte. Kender godt ens frustration når der ikke er noget der virker !


  • #48   20. dec 2008 Stine -jamen jeg er helt enig. jeg mener heller ikke stop-metoden er de rette for alle. Måske ikke engang flertallet. Og jeg tror sådan set heller ikke der findes nogen metode der virker i ALLE tilfælde uanset hund osv.
    -men så må man jo finde en anden. Som skrevet er forskellen så bare på os to, at jeg ville finde en anden træningsmetode, mens du griber efter en dims der kan klare træningen for dig.

    -jeg dømmer dig ikke for det -jeg har bare svært ved at forstå det:o)


  • #49   20. dec 2008 Michelle - Jeg vælger easy walk'en fordi at jeg på det tidspunkt er gravid og har en lille dreng på 1 år.. Overskuddet er der ikke og slet ikke til en hund der trækker som en sindsyg..
    Idag ville jeg gøre det igen. Hvis jeg f.eks skal op en tur i byen med hende, kunne jeg godt finde på at smide selen på hende. Nu kommer hun bare sjældent med sådanne steder.
    Det kommer meget an på hvad man orker i min verden.
    Havde jeg ikke haft børn , eller havde mine børn været større så havde jeg købt min drømmehund, Rottweiler og ikke Laura som er en del nemmere.. Så der kan man vel også sige at jeg tog den 'nemme' løsning.. Men det synes jeg også er ok nogen gange smiley


  • #50   20. dec 2008 Mange tak Stine:)
    Ja det er nemlig frustrerende at ens hund trækker.. gåture skal jo gerne være rart for både hund og menneske.


  • #51   21. dec 2008 Natascha: Det var den sele som Michelle linkede til.

    Michelle: Ånder lige lettet op - for kan se, at det er sådan en, som ligger trykket på brystet istedet for halsen :o) Hvor er det dejligt at se ejere som er så engagerede.


  • #52   21. dec 2008 Ps. Men, man bør også være opmærksom på hvilken race man har. Vi har f.eks. en race som er brugt til at trække - dvs. at han trækker meget i starten af vores tur. Derfor går vi hurtigst muligt et sted hen, hvor hunden kan være løs. Udover det, så udnytter vi hans lyst til at trække - igår trak han f.eks. vores juletræ hjem uden problemer :o)

    Held og lykke Jannie - jeg kan næsten forstå at du har bestemt dig for at få en anti-træk sele trods flere fraråd. Desværre er der jo så ikke så meget at gøre.

    Men at have hund der et stort arbejde - resten af livet!


  • #53   21. dec 2008 Jannie - Så lidt da smiley ... Håber at det fungerer godt for jer begge !

  • Lone H
    Lone H Tilmeldt:
    nov 2016

    Følger: 1 Svar: 1
    #54   24. nov 2016 Jeg har lige købt en ja nærmest grime.
    Den virker rigtig godt lige nu. det er jo ikke planen at det skal fortsætte men hjælp på træning.
    Min hund lære ikke noget ved at vende om eller komme på plads inden vi går.
    Har være meget kontant og vedholdende. Godbid er og ros har Inge virkning. Hun vil slet i kkevidde have godbid er. Prøvet med alt fra små kylling stk skinke og ost osv
    Så er det denne der skal til for at lære hende identitet ved at gå pænt ja så er det sørme bedre end altid trække i halsbåndet. Syntes ikke det er rimeligt for hunden og mennesket .:)


  • Carlo K
    Carlo K Tilmeldt:
    jan 2007

    Følger: 1 Emner: 20 Svar: 160
    #55   24. nov 2016 Denne er ret populær: https://www.porcani.dk/easy-walk-antitr-k-hundesele.html

  • #56   24. nov 2016 Jeg har den sele Carlo K linker til smiley Den er ok. Jeg har dog strikket et stykke i tykt garn, der sidder på det stykke under maven smiley Just in case smiley


    Ellers kan jeg virkelig anbefale den på billedet, men den er ikke helt nem at få fat i mere. Den påfører absolut nul ubehag for hunden smiley mener den hedder top Walker smiley


    profilbillede
Kommentér på:
Anti-træk sele - hvilken er bedst?

Annonce