{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Anti træk sele
  • #2   3. jan 2009 Vi har prøvet mange ting, bl.a. at stoppe når hun trækker. I starten havde hun et fast halsbånd på men hun var nærmest ved at dø når vi gik ture. Så anskaffede vi en almindelig sele, men trækkeriet er faktisk blevet værre. Hver eneste gang vi går tur, stopper vi op når hun trækker, og vi går ikke førend hun sidder.
    Godbidder siger hende ikke noget - jo de første 3-4-5 stykker, men så bliver de for kedelige. Tænkte vi var smarte at tage flere forskellige slags godbidder med men har endnu ikke fundet GODBIDDEN som divaen vil have.


  • #5   3. jan 2009 Jeg kender kun til de der grimer der findes... men jeg vil tro at det går nogen lunde det samme - når hunden trækker oplever den en eller anden reaktion som gør at den ikke kommer nogen vegne. Ved grimen bliver hovedt dreget ned mod brystet eller til siden... Det gør vist ikke ondt på hunden, men er bare ubehageligt. Det siges at det er et trænings redskab. Man skal ikke tro at man kan komme uden om træningen ved køb af disse ting, og det er da også forskelligt hvor stor en effekt folk oplever. Nogen siger at hunden kun skal bruge en såden grime i en uge, og så trækker hunden aldrig igen. Andre siger at det ikke har nogen effekt efter et stykke tid... Meningerne er meget delte, og jeg tror at det er en af de ting man må gøre op med sig selv om, om man vil bruge/prøve...
    Held og lykke med det smiley
    P.s. hvis hunden er meget kræsen, så prøv sådan nogle kødboller man køber til suppe. Min hund er nemlig også utrolig kræsen, og for hende er det bare godbiden smiley og jeg syntes det er genialt at de kan ligge frosset i fryseren til jeg skal bruge dem...


  • #6   3. jan 2009 Det var faktisk grimen jeg havde tænkt på, da jeg har bildt mig selv ind at den er mere skånsom end selen om maven.

  • #7   3. jan 2009 Hmm... Gad vide om jeg i stedet skal anskaffe mig en trækvogn?? Så kan hun gå tur med mig ;o))

  • #10   3. jan 2009 sneen har vi da... godtnok i begrænsede mængder men det er der

  • #12   3. jan 2009 Jeg har oplevet kursister, som i ½-1 år har brugt stop-op-metoden meget konsekvent, men uden den ønskede virkning.

    Du kan sagtens få din hund til at gå pænt, hvis du har de rigtige "redskaber", - og med det mener jeg hverken anti-træksele, grime, sele eller noget andet form for opfindsomme ting, man sætter på hunden.

    Jeg bruger en blanding af godbidder, langsom indlæring og en fysisk kontaktform for grænsesætning, som indgår i hundens eget sprog.



  • #13   3. jan 2009 Jeg kan IKKE anbefale grimen. Den kan give grimme nakkeskader og langt de fleste hunde reagerer voldsomt på den.

  • #14   3. jan 2009 Lise : Der er jo ikke noget at sige til at de der grimer kan lave grimme skader når man ser hvor meget hundes hovde bliver drejet. Grimer er gode til heste, da de er større og har meget stærkere halse, men til hunde skal man være noget mere forsigtig.
    Men jo, grime kan sikkert være en god midlertidig løsning hvis man har en meget stærk hund.


  • #15   3. jan 2009 Anne

    Når jeg ser på hundenes reaktion i forhold til grimerne, så ville jeg ikke anbefale dem - jeg anser det for at være dyrplageri, - især når jeg nu ved, at man nemt kan undgå dem.


  • #17   23. apr 2010 (link fjernet)

  • #18   24. apr 2010 Det vil jeg så stærkt fraråde at bruge. Da den påføre hunden smerte og den kan give skader.

Kommentér på:
Anti træk sele

Annonce