Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Maling af 2-3 meter skur 1.300 kr.
  • Problemer med vaskemaskinen 500 kr.
  • Fjernelse af gammel oliefyr/kedel 500 kr.
  • Flytte vandhane og tilrette afløbsrør 1.200 kr.
  • Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Lugning af ukrudt i hæk 1.130 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bide arm?!
  • #1   21. dec 2008 Det var da en overordentlig dårlig idé.. Det eneste et bideærme vil lære hunden er at den kan bide hårdere. Hvad med at forsøge med noget bidehæmning istedet for?

At forsøge sig med selvbestaltet bidetræning kan i værste fald gå rigtig rigtig galt, for hvad sker der den dag at du ikke har ærmet på og hunden har vænnet sig til at kunne bruge kraft i sit bid?

• #2   21. dec 2008 Han bider heller ikke, overhovedet....
    Men det er for at kunne lege og slås, som man nu går med store hunde, har intet at gøre med at træne til at dræbe eller hvad folk nu tror, det er jo en dræber hund!!!!

Slap af, vil bare gerne vide hvor man kan købe en!

• #3   21. dec 2008 Jamen hvis han ikke bider, hvorfor så overhovedet have et bideærme?

Man kan godt lege med en hund uden at skulle have ærme på - også lege vildt. Men hvorfor lære en stor og stærk hund at det er ok at bide i mennesker, selvom det kun er med ærmet på?
    Hvordan kan I vide jer sikre på at I lærer hunden at skelne mellem at den kun må bide når I har ærmet på?

Det er jo derfor at bidetræning skal foregå under seriøse vilkår, for hvis man ikke kan finde ud af at lære hunden spillereglerne ang. bidtræningen, så kan det være rigtig farligt.

Jeg vil da foreslå at I køber en bidepølse istedet for og får kanaliseret hans bidelyst den vej, istedet for at skulle tygge i mennesker..

• #4   21. dec 2008 zandra den slags er noget, man træner en hund op til.

At være så tæt på et menneske er noget, en hund langsomt skal vænnes til.

Jeg synes det er en rigtig rigtig dårlig ide at gøre den slags selv - selvom det for dig er leg og hunden ser ud som om, den har det fantastisk, så kan man godt pille ved ting, der ikke skal pilles ved.

Det kræver en uddannet figurant at lave den slags...

• #5   21. dec 2008 Det var dog en meget dårlig ide du har fået. Hvis du vil lege bidearb skal du på en træningsplads og lære hvordan man gør. Det er en stor hund du har med en kraft i hjørnetanden på op til 1 ton. Så det er ikke noget man selv leger med.

• #7   21. dec 2008 Hvorfor overhovedet træne en familiehund til at bide?

• #8   21. dec 2008 Har heller ikke tænkt bare at købe en og så bare igang med at slås helt vildt.
    Men må købe en pølse og så starte roligt.

• #9   21. dec 2008 jamen hvorfor skal hunden overhovedet lære at bide?

Det kan gide bagslag i sidste ende for dig..

• #10   21. dec 2008 Det har intet at gøre med at træne til at bide mennesker, det har noget at gøre med at lege med hunden og ja han er en stor hund og ja han kan presse med 2tons hvis han vil, men det kræver en meget meget vred hund at få den til det.
    Men havde også tænkt mig at gå til politihunde trænning med ham.

• #11   21. dec 2008 Zandra, hvad er det du vil starte med? Bidetræning?

Så meld dig ind i en klub hvor det praktiseres og lær det ved hjælp af folk, der ved hvad de har med at gøre. Sådan et hundegebis er altså virkelig ikke legetøj og at forsøge sig med sådan noget selv, er virkelig ikke tilrådeligt!

At lege med hunden med en bidepølse er ganske fint, det er ikke meget anderledes end at lege med et hvilken som helst andet stykke legetøj, og mange hunde elsker at lege med sådan en - mine inklusiv, men aldrig om jeg ville gå videre med noget bidetræning med dem, uden at gøre det i en klub dertil indrettet.

• #12   21. dec 2008 OK at i vil lege det med hunden og måske en dag blive bidt, men tænk på hvad der sker hvis et barn en dag leger vildt med den og den hænger i armen hvad vil i så gøre. Enten skal i på en træningsplads og lære hvordan man gør eller også skal i lære hunden ikke og bide.

• #13   21. dec 2008 Træningen skal nøje tilrettelægges efter hundens modenhed, evner, mod og arbejdsiver.

Det er ikke for sjov træning, selvom intentionen er det. Det kræver proffer.

Hvis du har tænkt dig at melde dig ind i PH og træne der, så ville jeg gemme den type leg lidt væk indtil du kan komme i gang med træningen - bare for at undgå, at du laver fejl, der skal rettes op bagefter.

• #14   21. dec 2008 zandra N
    - jeg skrev helelr ikek bide mennesker, men bide gennerelt..

Jeg har også en hund med krafter, men derfor træner jeg hende bestemt ikke til at bide, man kan sagtens tumle med hunden uden den behøver at lære at bide

• #15   21. dec 2008 Hvis du alligevel har tænkt dig at gå til PH træning med ham, så overlad bidearbejdet til figuranterne der. Det er slet ikke noget man giver sig i kast med alene. Hvis han skal gå til bidearbejde i PH og du begynder at lave bidearbejde med ham hjemme ( selvom det er for sjovt ), får han en forkert indlæring, der kan tag flere år at rette op på. Hvis man går til forsvarsarbejde med sin hund, skal man nok forvente at der bliver krævet af en, at man også går til prøver. Figuranterne skal ikke bruge deres tid på folks hunde, for sjovt

• #16   21. dec 2008 Ja ja, selvf, det var også bare en tanke i stil med at begynde til PH trænning og så selv kunne trænne hjemme efter man har fået rettet hunden ind.
    Det har intet at gøre med bare at lære ham at bide. Desværre det folk tror, at man vil træne en dræber...

• #17   21. dec 2008 Very bad idea. Lyt meget nøje til de indlæg der er skrevet til dig herinde i tråden.

• #19   21. dec 2008 zandra N - SÅ vent til du ved hvordan man gør, og lad være med at starte selv på det, du ricikere bare at lære hunden det forkert, og du kan være uheldig at det så går galt..

• #20   21. dec 2008 kenjan.dk

• #21   21. dec 2008 Okay, venter med det hele til at han evt er begyndt til PH træning.
    Men tak for svarene.

• #22   21. dec 2008 Og husk at hvis du har lært hunden det er ok at bide i leg og det går galt har i kun jer selv og takke for hvad der sker. Hunden har ikke nogen skyld i det.

• #23   21. dec 2008 zandra, jeg træner selv bidearbejde og ved udemærket godt, at det ikke handler om at træne en dræber.

Men jeg ved også, at man når man leger med disse ting kommer tæt på hundens naturlige drifter - og hvis man ikke ved, hvad man laver, så kan man nemt få trykket på nogle knapper der gør, at det ikke er særlig sjovt for hunden.

I bund og grund kan man ikke bruge et bideærme hjemme i haven - der kan man bruge alt muligt andet. At tumle med det er praktisk talt umuligt.

• #24   21. dec 2008 Træner også bidearbejde og ku ikke drømme om at lege med det hjemme.

• #26   21. dec 2008 marianne C - De hunde var så heller ikke trænnet i forvejen..

• #28   21. dec 2008 der er tit man kan finde et bideærme herinde på markedet... eller prøv dba.

• #29   21. dec 2008 Jimmi, et bideærme skal jo helst passe til opgaven ;o)

• #30   21. dec 2008 De fleste PH steder kan du ikke træne bidearbejde når hunden ikke har DKK-stambog

Kommentér på:
Bide arm?!

Annonce