1.074 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Svar

Min hund "bider arm" - gør din også? Min hund "bider arm" - gør din også?

Jeg har aldrig mødt andre hunde, der gør det, men måske der er flere, end jeg tror?

Min islandske fårehund har, siden hun var helt lille hvalp, hilst os velkommen/godmorgen osv med blandt andet at sutte på vores håndled; hun tager armen helt ind i munden og "sutter".. Hun gør det dog kun ved dem, hun er helt tryg ved..

Andre hunde, der gør det, vi her i familien kalder "at bide arm"...?

smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opgravning af kirsebærlaurbær 3.000 kr.
  • Opvaskemaskine reagerer ikke/ingen lys i display 1.400 kr.
  • Hækklipning 2.800 kr.
  • Klip hængelås op 205 kr.
  • Blocked toilet 2.000 kr.
  • Klipning af hæk 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Min hund "bider arm" - gør din også?
  • #1   11. sep 2008 nej noddie løber hen til mig og putter sig ind til mig med logrene hale

• #2   11. sep 2008 Min gør ikke, men kender nogle hvis lab gør det... Og så savler den helt forfærdeligt..

• #3   11. sep 2008 Terkel løber rundt med et tyggeben i munden, og gør og nærmest skriger, så skal han lige klappes når han løber forbi..

• #4   11. sep 2008 Vores gamle hund tog altid hele hånden i gabet, når han sagde daw..

Ikke så heldigt. Der er temmelig mange, der ikke bryder sig om at have hånden i en schæfermund *GG*

• #5   11. sep 2008 Mine svigerforældres flatter gjorde det også. Men det var stort set alle han mødte som kunne få denne velkomst, selv fremmede. Jeg blev så forskrækket første gang jeg kom på besøg. Jeg var kun lige kommet ind ad havelågen da hunden "sidder i armen på mig"! smiley
    Men han gjorde det kun for at hive mig med indendørs og stolt vise frem hvad han havde fundet ude ved lågen. smiley

• #6   11. sep 2008 Rady Laver sådan en sjov lyd... Han knore med maven lyder rigtigt sovt,, Han gør det altid når han er super glad...

• #7   11. sep 2008 Ja det gør Walle meget... og kun på folk hun kan li.. hun bider ikke til, hun sutter bare på den...

• #8   11. sep 2008 Havde en rotte der havde den vane og folk blev bange.. Så vi ændrede stil og hun lærte at hver gang der kom nogen,skulle hun ta en ting i munden og vise i stedet..

Det kunne være en sko eller hvad der lige lå..

Knapt så fedt var det,nårhun hentede den fyldte vandskål.. GG

• #9   11. sep 2008 Min gør det også, ved arm, skulder og hals. Det med halsen er dog noget vi har vænnet hende fra. Hendes mor gjorde det ved mig, da vi var nede og kigge på hvalpe og jeg synes det var ubehageligt at have en stor hund, man kun har mødt en gang før tage en om struben, selvom hun var meget forsigtig og blid.

• #10   11. sep 2008 Flere af vores nuffer har gjort det især som hvalpe..

• #11   11. sep 2008 Nogle af vores venner har et autolager og han har en rottweiler gående som vagthund.
    En dag kom en mand - uden for åbningstid - ind på værkstedet..
    Hunden er rolig og manden er ikke bange for hunde.
    Hunden kommer lige så stille hen til manden og nærmest sætter sig "på plads".. Og så tager den mandens hånd i munden.. bider ikke.. holder bare... men hvis manden prøver at gå så trykker hunden lidt hårdere indtil manden står stille igen.... Det var en ligbleg mand vores ven kom ind til 15 minutter senere... Han havde nemlig gået rundt på pladsen og ledt efter dele og var ikke klar over at manden var i værkstedet...

• #12   11. sep 2008 Nåårrh, det var da en charmerende rottweler Tina..

Stakkels kunde GG

• #14   11. sep 2008 det er da en smart form for vagt den hund holdt.. hihi.. ingen kom til skade men manden blev hvor han skulle.. hihi.. smiley

• #15   11. sep 2008 Ja den er ret god til det :o)
    Sgu glad for det ikke var mig der stod der med min hånd i en rottes mund

• #16   11. sep 2008 hehe...sjov historie med vagthunden:)

Men ellers ser det da ud til, at der er en del, der har fået den idé med at sutte på armen:)

Min fars dober-blanding gør også den med at tage folks hænder i munden, men det er altså imens hun er helt vild af glæde og ikke voldsomt forsigtig - det kan også godt skræmme folk, når de kommer på besøg!

• #17   11. sep 2008 Men den var da høflig. "Gå venligst ikke." smiley

Da min første hund, Aqui, var ca. 2 år gammel, sad min far og jeg og diskuterede raceegenskaber. Jeg sagde, at en Tervueren som Aqui, jo var fremavlet til at hyrde, vogte og beskytte og at man skulle tage hensyn til en hunds raceegenskaber, før man anskaffede sig en og når man trænede dem. Min far mener så, at med den lalleglade plysbamse jeg havde, så var det eneste man kunne risikere ved at overfalde mig at blive slikket til døde.

For at bevise han havde ret, tog han, inden jeg kunne nå at reagere, fat i min overarm og lod som om han ville vappe mig en. ZAK! Hans håndled er pludselig inde i plysbamsens mund. Hun har ikke bidt, men hun holder så fast at han ikke kan bevæge "vappehånden" og hun bliver ved med at knurre indtil han har sluppet mig. Bagefter er der ingen ko på isen og hun er igen "bedstefars" lille tøs, men han gjorde det aldrig igen.

• #18   11. sep 2008 Vores dober gør nogen gange det at han tager fat i min jakke ved håndledet et par gange.. tyson kan ikke nå så han hopper op som en gal.. til man har hilst på dem,så stopper de.

• #19   11. sep 2008 May-Lin : :o) Så kan han lære det kan han.. Hi hi

Man kommer sjældent uden om en hunds raceegenskaber

• #20   11. sep 2008 Jeps. Min nye hvalp Pocha, har i løbet af denne første uge sæt flere stmplinger i mine stakkels arme.....

Kommentér på:
Min hund "bider arm" - gør din også?

Annonce