{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.543 visninger | Oprettet:

hund med i butik... {{forumTopicSubject}}

Hej alle dejlige hundeejere..

JEg var idag som mange andre i byen og kigge ig havde min vuffer med.. Og kom så til at tænke på hvilken regler er der anmg. hunde og butikker. Må hunden komme med ind hvis der ikke er et skilt hvor der står de ikke må og ingen hundekrog? eller hvis der ingen hundekrog er??tænker på tøjbutikker osv. ikke supermarkeder...

Hvad er jeres holdning og mening til dette og er der nogle regler omkring det??

knus


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hund med i butik...
  • #1   21. dec 2008 Det må de jo nok, men helt ærligt mener jeg ikke de har noget at lave i andet end en dyrehandel.

    Tænk på at folk, der er allergiske overfor hunde, køber en trøje i en tøjforretning, hvor der har været hund med inde?

    Eller i en Inspiration.. der vil et enkelt svirp med halen kunne rive en hel hylde ned..

    Nej, de har ikke noget at lave i forretninger..


  • #3   21. dec 2008 Hvis der ikke er skilt på, kan jeg godt finde på at tage hunden med..

    FOlk har alligevel hår på tøjet når de har dyr hjemme, mens der også er folk der render rundt i pelse og handler ind..

    Jeg går ikke ind i fødevarebutikker med hunden, da jeg ikke selv gider have hundesavl på min mad smiley

    Hvis ekspedienterne ikke vil have hunden i butikken kan de sige det, og så finder jeg et træ eller nedløbsrør/metalrør udenfor og binder hende, og skynder mig så at fidne det jeg skal have..

    Dog gider jeg ikke shoppe med en overgearet hund, så det er meget sjællendt hun kommer med smiley


  • #4   21. dec 2008 Det er meget få steder de må komme med. Jeg har haft Demitri med i Salling i Ålborg. Det må man gerne.

  • #5   21. dec 2008 Mener heller ikke en hund har noget og gøre i en forretning. Der er mennesker der er bange for hunde eller ikke kan tåle hund. Hvorfor vil du dog have den med ind. Vil du købe bl.a. tøj hvor en newfoundlænder har været inde og rystet en gang med hovedet så alt er indsmurt i sjavl.

  • #6   21. dec 2008 Reiki har ofte været med på besøg i en tøjbutik hvor min veninde arbejdede.
    Det måtte han gerne. Men det var så osse i kort snor, og snuseri, leg osv var ikke tilladt.

    Men skulle jeg købe tøj (og dermed være der længere, kigge, prøve osv) ville jeg ikke ane hvad jeg skulle stille op med hunden, så selvm han måske nok måtte komme med, så ville jeg lade ham blive hjemme.


  • #7   21. dec 2008 hunde må køre bus og tog,så det med allergi eller angst må de jo tage med,angående butikker,har jeg selv haft vores nye hund med i fætter br idag,fordi jeg kun har haft hernde i 2 dage og ikke ville lade hundene alene hjemme sammen endnu,jeg syntes ikke der er noget galt i det,hvis man har dem under jakken eller i en taske

  • #8   21. dec 2008 Nicolai- Ja jeg har tit tænkt det samme.

    Jeg har ik det store imod at folk har deres hund med i f.eks en tøjforretning, hvis hunden vel og mærke opfører sig ordenligt.
    Men helt ærlig fatter jeg ik hvorfor folk slæber deres hund med ned i byen, når de ved de skal ind og kigge i div. butikker.


  • #9   21. dec 2008 Tror også jeg vil proppe min hund ind under jakken, og så se om folk er ligeså tolerante LOL

  • #10   21. dec 2008 Biker bitch- enig med at man skal tage hensyn til folk, men hunde skal jo ik være i taske for at køre i bus og tog.

  • #12   21. dec 2008 nu skal det lige siges jeg havde ikke min hund med ind i masse butikker, havde ham med ind i 1 butik og det er en hvor de selv har bedt mig komme ind med ham fra han var 8 uger og de har altid godbidder til ham.. MEn kan godt forstå noget af den men som Joan L siger hunde må også komme med i bus og tog(store som små hunde) og folk med allergi og som er bange for hunde køre da også med bus..
    Jeg føler nogle gange der er sådan lidt forskelsbehandling på folk med store og små hunde. HAr f.eks. hørt inde i en butik at en dame fik at vide hun måtte gerne have sin hund med ind hvis den enten var i en taske eller den var på armen.

    MEn tænkte på om der er nogle love og vedtægter om det??


  • #13   21. dec 2008 Jeg har set en med en chihuahua i en taske inde i føtex :S

    Når der nu ER et hunde ingen adgang skilt på døren, gølder det da også dem, det kan ikke passe der skal til at laves skilte med en hund i en taske og så med streg over :S


  • #14   21. dec 2008 Ja jeg har nu bare ikke lyst til at købe tøj, der er befængt med hundehår allerede inden det kommer hjem..

    Og det er så ikke i alle togkupeer (i s-toge og regionaltoge) at hunde må være...

    Jeg skal da ærlig indrømme at Luna er med, når jeg skal på små-indkøb.. Altså hvis jeg mangler en liter mælk osv.. Så bliver det ordnet på gåturen og så står Luna udenfor og venter på at jeg har købt noget, hun kan bære hjem.

    Men ind i en butik? Nej.. kun dyrehandlere..


  • #15   21. dec 2008 Jeg vil da tilføje at reiki er en mellemstørrelse hund på 17 kg -og jeg oplevede ingen sure mine over at jeg slæbte ham med ind i butikken.
    -men ok, jeg ræste self ikke butikken rundt og shoppede, men gik bare ind og hilste på min veninde 2 minutter og så ud igen.

    Om hunden kan være i en taske eller ej synes jeg er ligegyldigt. Og i fødevarebutikker har hunde uanset størrelse, intet at gøre.
    -spørgsmålet for mig, er om hunden kan gebærde sig når den er med i en butik og om man slæber den med rundt ind og ud mellem tøj, legetøj og hvad der nu ellers måtte være.


  • #16   21. dec 2008 Nicolai- det synes jeg du skal prøve:)
    Jeg har også haft min hund med en tur igennem gågaden med det er mest for at træne.
    Har skisme også ondt af de hunde der bliver bundet udenfor forretningerme, og mange af dem kan man jo tydeligt se er utrygge.

    Tanja- Føtex kan få den vildeste bøde for det. Jeg havde sagt det hvis det var mig.


  • #17   21. dec 2008 Jeanette- Nej det er vist rigtigt at der er nogle kupeer i regionaltogene hvor de ik må være. Mener faktisk der er bestemte pladser til hundene i de gamle dsb tog.

  • #18   21. dec 2008 mener ikke selv hunde skal med ud og shoppe. om det så er en grande eller chihuahua. Jeg arbejdede i fields en gang og der ude på gangen kom to "af de hårde gutter" gående med en lille amstaff hvalp. Det var jo skide sejt...NOT. og så sked den på gangen og de gik bare videre. Vi ringede så til Center vagten. men han fik desværre ikke selv lov til til at samle den op. Han var sikkert skyndt sig hjem: hvor er det svineri!!!

    men en daj skulle jeg lige forbi det lille torv og ha noget til skoene. Så jo der havde jeg Xena med. Men jeg spurgte om jeg lige måtte tage hende med ind for der var inggen hunde krog og efterlade ikke min hund hvor jeg ik kan se hende.


  • #19   21. dec 2008 Altså jeg har den holdning at hunden ikke skal med, medmindre man skal i dyrehandlen for at købe noget til hunden....

    Den anden dag da jeg var ude for at købe de sidste julegaver, var der en som havde slæbt sin hund med, ud for at handle, og hunden var simpelthen så skræmt, så det havle var nok, den krøb hen af gulvet, og pev osv... og hun blev bare ved med at skrige af den stakkels hund, og hive i snoren, og løfte den op i snoren og nøj man jeg var godt nok lige ved at flejne, på den her gamle dame!! og det fik mig godt nok til at bliver endnu mere sikker i den sag at hunden IKKE skal med medmindre man skal i dyrehandlen og ikke mere!!!


  • #20   21. dec 2008 Jeg tager aldrig hunden med ind med mindre der direkte står at den er velkommen.

  • #21   21. dec 2008 hahaha. håbede bare hans elv fik lov at fjerne den lort

  • #22   21. dec 2008 Jeanette og Luna * - hvem siger hunden rør tøjet bare fordi den er med inde i butikken? De færreste tøj butikker har ikke gange der er så brede man kan gå med en hund uden at hunden rør noget..

    *Camilla og turbo-hunden * - Jeg tror jeg var lidt i chock over det *g* normalt kan jeg ellers godt åbne mundne og sige ting på en pæn måde, men så højt at alle hører det smiley


  • #25   21. dec 2008 Dengang jeg havde den store Rottweiler-han med rundt i byen var folk overraskende fleksible..
    Han var en meget stor hund og dengang var det stadig lidt Rottweilere der havde bussemands'ryet.

    Men alligevel blev hanmed ind i små butikker der både porcelæn og nipsting.. Så jeg slæbte store 60 kilos Zeus ind og der stod han så og lignede en mand der var blevet lokket i en tøjbutik af hans kone *G*
    Men når jeg normalt havde ham med på gåtur igennem byen, tog jeg han kun med ind i banken.. Alle andre steder ventede han bare udenfor.


    Idag har jeg ikke Laura med op i byen både fordi at vi er flyttet lidt ud fra byen men også fordi at jeg ikke tør lade hende stå udenfor, da hun er en lille attraktiv hunde'type som kunne lokke de forkerte.. Og det er ikke alle butikker jeg kan tage hende med i..
    Det var der ingen problemer med da Rotten stod og ventede *G*


  • #26   21. dec 2008 Jeg tager ikke ret gerne mine hunde med i byen, når jeg gør det er det for at lære dem at man går pænt selv om der er mennesker der lugter godt. Jeg tager dem aldrig med ind i en butik....den med frakken holder ikke når man er ejer af to kæmpe hunde.....

    Jeg synes det er ok at blinde/svagt seende folk tager deres hund med alle vegne, disse hunde er jo deres menneskers øjne, og de er altid meget velopdragne.


  • #27   21. dec 2008 Søren Øhh hvor læser du, at jeg skriver at der er forskel på om hunden skal med ind i en butik eller flere? JMen jeg kan simpelthen ik se formålet med at slæbe sin hund med ind i butikkerne. Hvorfor ikke bare lade hunden blive hjemme....
    Jeg kunne da sagtens slæbe min hund med ind i butikkerne, men kan ik se hvorfor i alverden jeg skulle gøre det. Nej så hellere gå en god lang tur med ham når jeg kommer hjem igen.


  • #28   21. dec 2008 Søren- Jamen hvad er formålet med at tage hunden med ind i butikkerne?
    Og jeg har skam aldrig haft min egen hund med ind i nogen butikker, og kommer heller aldrig til at have det.


Kommentér på:
hund med i butik...

Annonce