{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.113 visninger | Oprettet:

Naboens køtere!!! {{forumTopicSubject}}

Puhh, jeg ved snart ikke hvad jeg skal stille op!!!!

Naboen eller rettere genboen har 2 hunde som jeg vil mene lever som "vild hunde"de er ret biske! De er altid ude, løber lige hvor det passer dem, jeg har endda set dem i "nabo byen" (vi bor ude på landet)...Så alt er jo pisset af som deres teritorie!

For at gøre en meget lang historie kort...

forrige sommer kom de i min heste stald, tog vores ting og stak af med dem, væltede og spiste kattenes foder, knurrede og rejste børster af mig trods jeg var på egen grund, men alt i miles omkreds er jo "deres territorie" da de altid strejfer rundt!
Sådan forsat vores sommer endelig!

Kontaktede ejer hend på sommeren da jeg manglede min ene støvle som faktisk var ret dyre, og den kom hun så og afleverede tilbage, vi fik os en pæn og god snark omkring de her hunde og de skulle jo ikke være hos os!!!

Denne sommer har de gravet huller i vores heste marker, ikke særlig fedt hvis hestene træder i dem og evt kunne brække et ben!
Nabo landmanden aflage dem et besøg pga han havde talt 13 huller på hans ene mark, som var så store at han ikke kunne høste, og der SKULLE ske noget med de hunde nu!!!!

Imellem alt dette her skal der så også tilføjes at hundene løber efter cykellister og gør!! Jeg glemmer aldrig i sommeres hvor 2 børn kom cyklene, højs sandsynlig hjem fra skole, og den lille pige græd og hun græd, og hun var så bange for at cykle forbi de hunde fordi de hoppede op af hende og gøede mens hun cyklede forbi!

Men nu er sagen jo den, at vi selv har fået os en lille hvalp, og jeg er endelig utrolig bekymret! Igår mødte jeg ikke et særlig kønt syn i stalden, min ene kat var blevet bidt slemt i hovedet, og jeg har virkelig prøvet at se alle muligheder, det kunne jo være en grævling, det kunne jo være det ene og det andet, men i og med der er gravet et friskt hul ude på marken samt nogle eller en del hundelorte i haven, har jeg meget svært ved ikke at tro at det er hundene!!!!!

Så nu går jeg og er bekymret for vores hund, som ferdes på VORES grund,! Jeg bliver lidt nervøs når jeg er ude at gå med ham, for tænk nu hvis de går til angreb?? På enten hunden eller mig!?!?

Puh ha, det blev alligevel en llang smørre trods jeg har prøvet at korte af og tage det væsentlige... Men hvad skal vi gøre???
Jeg er klar over at jeg selvfølgelig skal over at snakke med genboen IGEN, men det holder jo kun kortvarrigt! Hvordan skal jeg gribe det an? vi skal jo heller ikke have nabostrid... phhg jeg syntes det er lidt svært!!!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Naboens køtere!!!
  • #1   23. dec 2008 Meld dem til politiet , fang dem og aflever dem hos politi / internat. Eller få en jæger til at skyde dem. (Det må man gerne hvis man laver en notits i lokalavisen hvor i man advare ejeren.)

  • #2   23. dec 2008 Men jeg havde nok igen snakket med ejeren hvor jeg ville advare om ovenstående ting. De hunde lader til at være en pestilens og farlige.

  • #3   23. dec 2008 Jeg ville nok også blive primitiv hvis ejer ikke forstår budskabet...ville i første omgang melde det til politiet eller evt. dyrenes beskyttelse.

    Hjælper intet af det og hundene stadig ødelægger/skaber frygt fordi de render løse rundt, ville jeg kigger efter hvem der har jagten på de pågældene marker, trist at det i sidste ende kan være hundene der etaler prisen....

    Ingen skal gå og frygte 2 løse hunde


  • #4   23. dec 2008 Tak for jeres svar smiley Hverken jeg eller kæresten tør nærme os hundene, så fanget af os bliver de aldrig! Ejer kan knap nok kalde dem til sig! og efter den ene hund og mit "sammenstød" sidste sommer tør vi simpelthend ikke!

    Selv min ene opstalder spurgte mig idag om vi ikke var lidt nervøse for hvad genboens hunde kunne finde på, og det gør mig jo selvfølgelig mere nervøs!

    Men pilitiet kunne helt sikkert gå hend og blive en nødvendighed!


  • #5   23. dec 2008 Og som René siger, find ud af hvem, der har jagttegn i området.. Så må I sætte nogle advarsler op på pæle og i den lokale avis, Er det gjort, må en jæger godt skyde dem.

  • #6   23. dec 2008 Jeg synes også i skal anmelde det. Det kan ikke passe i ikke kan gå nogen steder uden at være nervøse for at møde de hunde. Ejeren fatter det jo ikke desuden så det da heller ikke en måde at have hund på. hvor meget glæde af hundene har ejeren? Ikk meget tror jeg. Jeg havde anmeldt det med det samme jeg opdagede at ejeren er ligeglad

  • #7   23. dec 2008 Nu er jeg bare nysgerrig, Hvilken race eller blandinger af de 2 hunde?

  • #8   23. dec 2008 Have også skudt dem. Selvfølgelig først efter en notits i avisen, som er et lovkrav. Så har du retten på din side.

  • #9   23. dec 2008 Takker igen, det er super dejlig med så mange gode svar, tak for det smiley

    Racen er endelig underordnet, alle hunde kan blive farlige hvis ikke der er nogle grænser for dem!
    Men der er lab. eller lab blandinger, de er forholdsvis store, ret bredde og sorte!

    Men jeg forstår simpelthend ikke hvorfor man anskaffer sig dyr hvis ikke man gider tage sig af dem!


  • #10   23. dec 2008 du ringer bare så skal jeg kommer skyde dem de vil pynte på vægen

  • #11   23. dec 2008 du skal bare ringe til politiet og evt. dyrenes beskyttelse og hører dem af. men du skal helt klart få politiet indblandet da de jo helt klart ikke gør noget ved hundenes adfærd og når de nærmest angriber folk der kommer forbi så er hundene farlige.

  • #12   23. dec 2008 ja politiet ,hvid de gider tage sig af det. Jeg ved ikke om det er lovligt, men har af og til set annoncer i avisen, hvor folk advarer om hunde der færdes på deres jord,bliver aflivet / skudt

  • #13   23. dec 2008 Du har ret, en hver hunde race kan være farlig! Det var så også derfor jeg statede mit spørgsmål med nu spørger jeg af nysgerrighed...!
    Jeg syntes det er lidt overdrevet at snakke om skydning af hundene.
    Der er en hel klar overtrædelse, at hundene er til fare for deres omgivelser.
    Politiet har en adfærds behandler, der vudere hundene.


  • #14   23. dec 2008 Du skrev tidligere at du ikke ønskede nabo stridigheder. Så løsningen er nok ikke at dræbe hundene.
    Din nabo må da kunne forstå at der kommer til at ske en konsekvens inde længe hvis det forsætte på den her måder. Et barn eller andet dyr kan komme tilskade. Så hvis du kun har haf en dialog med din nabo en gang, så tag en sidste snak.
    Og sig at for sikkerhedens skyld, så bliver du nød til at politi anmelde de, hvis personen ikke tager det seriøst.!


  • #15   23. dec 2008 Hvis man ikke kan komme i nærheden af hundene, og der intet bliver gjort.. så ved jeg da ikke. Så må ejerne da til at få spændt hjelmen og tage sig sammen.

    De hunde er jo til fare for katte og mennesker..


  • #17   23. dec 2008 At fange hunde, der knurre og har truende adfærd, skal man nok overlade til politiet eller Dyreværnet. Ingen grund til at udsætte sig selv for fare..

  • #18   23. dec 2008 Hej

    Jeg har været i den samme situation sidste år. Jeg gjorde så her:

    Tag en snak med din nabo igen, og sig at nu at du er ordentlig træt af at ha hendes hunde inde på jeres område...

    Hvis det ikke sker noget så meld til Politi. Sig til dem at disse hunde løber fri hele tiden, og I føler jer truede af disse hunde pgaf deres adfærd. Fortel om at disse hunde stjæler, ødelægger og jagter.

    Efter du har politimeldt, så prøver du at fange disse hunde, eller lukke dem ind så de ikke lan løbe igen. Ring til politi, og sig at du ikke tør at slippe dem fri pgaf deres truende adfærd. Politi er så nødt til at hente dem. Det koster sure grimager hos politi.
    Ejeren bliver kontaktet og får at vide at hun skal holde styr på sine hunde + hun skal tillige betale så meget at det svier i pengepungen.

    Jeg synes man i første omgang skal snakke direkte med ejeren, og måske rådgive hvad hun kan gøre om det er at de stikker af fra have osv. Ja det lyder tåbeligt måske at man skal komme med gode råd ....men mange gange kan man løse problemer gennem at snakke om det isted for at kople ind politi og jæger....

    Jeg ville nu nødig skyde en nabos hund og så lige fået en hund selv...hvad kan så naboen så ikke finde på.....:-I

    Held og lykke med det.
    M.v.h. Åsa


  • #19   23. dec 2008 Åse: Helt enig!

  • #20   23. dec 2008 ja det kan give lidt sure miner når man tager sig lidt kærligt af sin nabos hund men det opgør må man tage vis det er helt galdt vi har også harft de samme problemer med en hund der jagtet hvors fasaner og de havde fået at vide at de ikke skulle lade ders hund rende efter hvors dyr men de var lige glade og så blev det for meget så den fik en kugle en tidlig morgen og 14 efter havde de en ny hund der gjor det samme men så flyttet de heldig vis

  • #21   23. dec 2008 Ja men enlig lov har man ret at skyde hunden...... men det er ju ikke hundens skyld...

    En dyr bøder er en meget effektiv måde at få en hundeejere at holde styr på sin hund/hunde.


  • #22   23. dec 2008 Nu er ejeren jo blevet kontaktet før uden andet end talen efter munden*S*

    Men ja, tag kontakt til politeret i første omgang


  • #23   23. dec 2008 Snak evt. med de andre naboer om en fæles politianmældelse og nævn evt. det med jagt af skolebørnene for politiet... Det må de kunne forstå...

  • #24   23. dec 2008 Hvis det er muligt så tag noget hegnstråd og læg det ud langs jeres grund lidt over jorden, strøm til lortet og så må I se om hundene kommer igen...



  • #25   23. dec 2008 Karina! Hvorfor skulle man tilføje hundene smerte??
    Det er jo ikke deres skyld, at deres ejer ikke har styr på dem..


  • #26   23. dec 2008 Ulv: nej det er ikke hundenes skyld men hundene kan jo også komme til at få stød på hestefolde og andet. synes det en god ide for hunde lærer hurtigt der skal sikkert kun et stød til før de har forstået det. men det så ikke en løsning der holder i længden da der jo er mange andre der har problemer med disse hunde.

  • #27   23. dec 2008 Ifølge dyreværns loven, må man ikke påføre hunde unødvendig smerte..
    Man skal gå andre veje i denne sag. Måske kan hundene blive omplaseret. Til nogle der ønsker at have hund, i stedet for en bonderøv, der bare lader dem løbe løbske. Hvis de selvfølgelig bliver vuderet formidlings dygtige. Og det høre med til Politiets arbejde.


  • #28   23. dec 2008 Ulv: Det gør man vel heller ikke man tvinger jo ikke hunden til at gå ind i hegnet. Men politiet er sku bare så dovne i sådan nogen sager så hvem ved hvor lang tid der vil gå før de skrider ind. Synes stød hegnet er en bedre løsning end at skyde dem. Hva nu hvis man ikke rammer rigtig så har hunden jo store smerter


  • #29   23. dec 2008 Ulv - Selvfølgelig er det ikke hundens skyld, men hvis det kunne holde dem væk - Ja så ville jeg gøre det.

    Og ligesom Trine skriver, de kan jo også få stød på indhegningen og andet...

    Men desværre hjælper det jo ikke de andre...


  • #30   23. dec 2008 Politiet skal reagere når det er hunde der er til fare for samfundet.... Ellers Dyreværnet. De vil reagerer..
    Lise. I hvilket amt / by bor i i?


  • #31   23. dec 2008 Ulv: de har sku ikke reageret de 2 gange hvor jeg har ringet til dem om farlige hunde. De ville ikke gøre en skid og de var oven i købet skide flabede over for mig


  • #32   23. dec 2008 Man må gerne hegne sin grund med SYNLIGT stødhegn - og det er super effektivt på udefrakommende - både menensker og hunde - alting er jo ikke lige synligt i mørke!

    Hvis i alligevel har heste er det jo ikke noget problem at trække en ekstra tråd om matriklen i en 10/15 cm højde - ellers ja så meld det til politiet

    even hvsi det bliver ved - ja så fortæl ejeren i deres åbne ansigt at hundene blir skudt hvis de ses på andres arealer - DEt er som regel MEGET effektivt!

    Man skyder ikke bare hunden for en eller flere gang strefmning, man skyder hunden når ikke det blir bedre -Synd for hunden? nej den mærker ingenting, men det er forfærdeligt for ejeren, som dg jo i det her tilfælde lidt selv er ude om det


  • #33   23. dec 2008 nej de har i hvert fald heller ikke gjort noget de gange jeg har kontaktet dem med lign. problemer

  • #34   23. dec 2008 Den ene gang går jeg aften tur med mine hunde da jeg opdager en vagthund fra en fabrik kan komme ud fra indhegningen og gør helt vildt af os. ved jo ikke hva sådan en hund kan finde på så ringer til politiet for at få dem til at få kontakt til ejeren så lågen kan blive lukket. Så siger han sku til mig og jeg ikke kan lukke lågen! Det en vagthund gu fanden ville jeg da ej gå hen og lukke den låge til.
    En anden gang var det hvalpe der kom fra en gård hvor de ku løbe hvor de ville ejeren var ikke hjemme og hvalpene løb op på en stor vej og en af dem var ved at blive kørt ned så ringede til politiet da det jo både er farligt for hund og bilist. Det kunne de sku heller ikke gøre noget ved!


  • #35   23. dec 2008 Trine.. Det kan godt være tilfældet hvis du mener politi vagten..
    Der er en speciel gruppe, der tager sig af disse sager. Men det har helt sikkert også nået med hviket politi man kontkter.....
    Dyreværnet de vil 100 reagerer...


  • #36   23. dec 2008 Ulv- Selvfølgelig skal politiet reagere, men én ting er hvad de skal en anden er hvad de gør - Eller ikke gør...

    Og skulle jeg spænde tråd op rundt omkring min grund for at jeg kunne føle mig sikker, ja så gjorde jeg det... Hjalp det ikke så ville jeg faktisk gå så langt at jeg ville annoncere at hundene ville blive skudt....


  • #37   23. dec 2008 Ulv: i det tilfælde med hvalpene der ringede jeg også til dyreværnet men de havde lukket og svaren sagde man kunne kontakte dem dagen efter! Dyreværnet er sku heller ikke altid for godt meldte en gang en sag om ret grov vanrygt det blev der heller ikke gjort en skid ved

  • #38   23. dec 2008 Jeg er frivilig ude på Dyreværnet, og kender menneskerne der arbejder derude. De køre ud på de sager, og ville bestemt tage sådan en sag seriøst. De har også reskaberne til at indfange farlige hunde. Det kommer bare an på hvor i landet det ligger!

  • #39   23. dec 2008 Ulv: ja men i den her sag med vanrygt tog de skam også ud og kiggede og ikke mere. Dyrene er stadig i samme tilstand det har bare resulteret i at ejerne har gjort så folk udefra ikke kan se dyrene. Og den gang med hvalpene gav svaren ikke en et andet nr som man kunne ringe til i nødstilfælde.

  • #40   23. dec 2008 De tar ikke kun ud og kigger, og går igen...
    De tar ud og giver menneskerne rådgivning.
    Efter nået tid bliver der fuldt op på det igen.
    Hvis det er slemt, skal ejeren have et bevis for at dyret bliver tilset af en dyrlæge. Hvis ikke, så bliver der gjort en sag ud af det..

    Du skriver at folk udefra ikke kan se dyrenes tistand...
    Kan du???


  • #41   23. dec 2008 Hvis det var mig, havde jeg nok ringet til politiet. De hunde er til fare for deres omgivelser, og hvis deres åndssvage ejere ikke fatter at det er deres ansvar, så er det jo også det eneste rigtige at gøre.

  • #42   23. dec 2008 Nu det et år siden og der er ikke sket en skid. Altså det de gjorde var at lave en indhegning inde i en heste indhegning hvor de geder så går nu. Så kan jo ikke komme tæt på at se dem. men har set dem halte rundt så går udfra der ikke er sket en skid

  • #43   23. dec 2008 Trine.. Du bor i jylland.
    Dyreværnet ligger i Rødovre. Så jeg tror ikke det er dem du taler om-


  • #44   23. dec 2008 Jeg kunne ihvertifal ikke forstille mig at det var dem

  • #45   23. dec 2008 Der er jo flere dyreværn. hehe. der er også et århus dyreværn.

  • #46   23. dec 2008 Hvis det er heste og klov dyr, så er det Dyrenes Beskyttelse du taler om.
    Der er ret stor forskel på de to foreninger


  • #47   24. dec 2008 ja okay. så var det nok dyrenes beskyttelse. men stadig det for ringe. dengang med hvalpene var det dyreværnet jeg ringede til

  • #48   24. dec 2008 Det kan så ikke passe, for der er en akut vagt tlf, hvor man kan ligge en besked på en telefon svarer.-
    Så vender de tilbage!
    Måske du har ringet til internatet, udenfor deres åbningstid. Det skal de da ikke bebrejdes for.!!!!!!!


  • #49   24. dec 2008 nej ringede til deres normale tlf. og på svaren var der ikke indtalt et nr man kunne ringe til. synes det var for dårligt. og ja er helt sikker for blev skide sur over det

  • #50   24. dec 2008 "få en jæger til at skyde dem"

    "Hvis det er muligt så tag noget hegnstråd og læg det ud langs jeres grund lidt over jorden, strøm til lortet og så må I se om hundene kommer igen..."

    "Man må gerne hegne sin grund med SYNLIGT stødhegn - og det er super effektivt på udefrakommende - både menensker og hunde - alting er jo ikke lige synligt i mørke!"

    Undskyld mig.. Er dette et hundehadergalleri eller hvad??? Jeg bliver helt forskrækket over hvad I ser som en god løsning. Elhegn og et skud ???

    Hundene...ja men de er ju bare hunde...og ter sig som de fleste hunde gør når de er uden kontrol...så hvorfor straffe dem? Hvorfor siger ingen at hundene skal reddes væk fra den dårlige ejere???

    Lise T skriver
    "Jeg er klar over at jeg selvfølgelig skal over at snakke med genboen IGEN, men det holder jo kun kortvarrigt! Hvordan skal jeg gribe det an? vi skal jo heller ikke have nabostrid..."

    Lise: Du skriver at du i sommer fik en god snak om hendes hunde. Hvad sagde hun var grunden til at hendes hunde løb løse rundt???Stikker de af, eller slipper hun dem bare ud? Hvor går det galt? Det må hun vel fortelt hvis I havde en god snak??
    Måske hun vil komme af med dem?? Hvis de nu er så at hun er ligeglad med dem...
    På mig lyder det som om de hunde ikke er ønskede i hendes hjem...og hvis det er sådan, kan vi måske her på hundegalleri prøve at finde nogen som vil tage sig an de hunde.....= en omplacering!
    Jeg synes ikke nogen hund er værd at slå ihjel eller give elchok fordi deres ejere ikke forstår bedre.

    Så snakke med hende igen. Ræk hende hånden(selv om du er rasende indeni), og sig at I er nødt til at finde en anden løsning end den i kom frem til sidst...fordi den duer ikke, da hendes hunde stædig løber rundt på fri hånd. Forhåbelig løser I det uden at du skal fange hendes hunde, og kople politi (eller elhegn...)på.

    Held og lykke med det. Glædelig jul til alle.
    "make love, not war"


  • #51   24. dec 2008 Til Åsa: Nu spørger du hvorfor der ikke er en eneste der siger at hundene skal reddes væk fra den dårlige ejere???

    Jeg skrev tidligere
    Ifølge dyreværns loven, må man ikke påføre hunde unødvendig smerte..
    Man skal gå andre veje i denne sag. Måske kan hundene blive omplaseret. Til nogle der ønsker at have hund, i stedet for en bonderøv, der bare lader dem løbe løbske. Hvis de selvfølgelig bliver vuderet formidlings dygtige. Og det høre med til Politiets arbejde.


  • #52   24. dec 2008 Trine. Jeg syntes det er nået underlig nået du bebrejder en forening for. At du ringer på et forkert nummer, og ikke den akutte vagt tlf.

  • #53   24. dec 2008 Ulv ..undskyld, ved ikke hvorfor jeg ikke set dit indlæg. Tak!!!

    Troed at jeg kommet på et hundehadergalleri. Nu venter jeg spendt på at Lise (som lavet denne tråd) logger ind og forteller om indholdet i det samtale...hm kan ikke lide at man starter op en tråd og forsvinder.


  • #54   25. dec 2008 Jeg ringede ikke til det forkerte nr. Ringede til deres normale tlf. Man skulle da tro at de på svaren ville have akut nummeret man så kan ringe til

  • #55   25. dec 2008 Jeg selv er også nået overrasket over folks "råd".
    Situationen er alvorlig, og det må være rigtig frustrerende for Lise. Og alle der bor i området. Så jeg venter også spændt på at høre mere fra hende. smiley


  • #56   25. dec 2008 Trine. Min pointe er så simpel, at du ikke kan bebrejde en forening for at du ikke kunne finde ud af at skabe kontakt med dem!!!!
    De oplyser deres akut vagt telefon nummer på deres hjemme side, under observationer af dyr der lider, og så eksisterer der en fantastisk service, der hedder nummer oplysningen.


  • #57   25. dec 2008 Ja og det var også der jeg fik nummeret til dem men de ikke altid for kloge dem der sidder derinde. Gider sku endeligt´ikke diskutere det mere. Jeg har lov til at have min mening. Dyrepoliti det det der skal til.

  • #58   25. dec 2008 Du siger at du ikke gider at diskutere det, og samtidig siger du at de mennesker der arbejder derude er ikke for kloge. Fint.. diskutionen stopper her, for din udtagelse siger nok om dig og din mening.

  • #59   25. dec 2008 det var dem der er arbejder for oplysningen jeg mente. hehe. de ikke altid de skarpeste

  • #60   25. dec 2008 okay sorry... smiley

  • #61   25. dec 2008 Det okay. Synes dyreværnene er gode nok men de har jo bare ikke beføjelser nok så derfor dyrepoliti

  • #62   26. dec 2008 Jeg forsvinder ikke fra min tråd, næ nej... Men de sidste juledage her har lige været lidt hektiske, især med en lille ny vaps smiley

    Jeg kan høre at i gerne vil høre hvordan samtalen gik dengang, så det kommer her...

    Jeg gik over til hende og fortalte situiationen, og hun sage at selvfølgelig skulle de hunde ikke være over hos os! Men det er jo meget svært at love når der ingen opsyn var med hundene, når de ikke var hjemme kunne de jo gå hvor det passede dem, og det kunne de jo også hvis de bare var inden for, så ved de heller ikke hvor deres hunde render rundt henne!

    En lille ting er blevet forbedret efter landmanden aflage dem et besøg... de satte stødhegn op, bortset fra ud mod vejen, og hunde er jo ikke dumme så de løber jp bare ud på vejen og så er de jo fri igen!
    Og en lille ting mere, vi høre dem ikke hyle hele natten mere, så det er også rart at få sin nattesøvn... om det så er fordi de "bare" har vendt sig til at være ude eller i maskinhuset ved jeg ikke!

    Jeg forstår bare ikke hvorfor man holder hund, hvis man kun gider dem når man lige er ude med skraldeposen (fx)... Men påtager sig et stort ansvar lige meget om det så er en hund, hest eller marsvin man anskaffer sig!


  • #63   26. dec 2008 Hej Lise!
    Har du overvejet at tage en dialo med hende igen?


  • #64   26. dec 2008 Lise T: enig. men så er problemet jo stadig ikke helt løst?

Kommentér på:
Naboens køtere!!!

Annonce