4.766 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 22 Svar

Zoolac, hvor tit? Zoolac, hvor tit?

Blackies mave har det ikke godt idag. Det hænder af og til at den siger mange underlige ting og han går fra maden. Dyrlæge ER kontaktet flere gange og vi er enige om at med hans alder, skal vi ikke gøre det store ved det (han er 13 år og skal ikke i narkose og igennem en masse prøver). Han får diætfoder fra dyrlægen og det holder det åbenbart fint nede. Men ca. 1 gang om måneden, er der en heftig aktivitet i hans mave. Så inat kunne jeg høre maven. Jeg gav ham Zoolac kl. 11. Og der står på at man skal give det med 6-8 timers mellemrum. Men hvad sker der, hvis jeg giver ham igen, nu?? Det PLEJER at være nok at give ham en enkelst gang, men det er det åbenbart ikke idag.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sæt TV op med stativ og 3 rammer på væggen 500 kr.
  • Lægge sten i indkørsel 4 kvm 800 kr.
  • Diverse ophængninger 4.500 kr.
  • hæk klipning 1.950 kr.
  • Stoppet håndvask i badeværelset 1.400 kr.
  • Hækkeklipning 2.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Zoolac, hvor tit?
  • #1   25. dec 2008 Troede ikke man kunne "overdosere" med zoolac ?

• #2   25. dec 2008 Renè:

Det ved jeg heller ikke om man kan. Der står bare at man kan gentage hver 6-8 time efter behov. Så derfor vil jeg høre om man kan overdosere?

• #3   25. dec 2008 Jeg bliver lidt i tvivl, for Fie fik jo zoolac før jeg "opdagede" pro-kolin og jer er sikker på hun fik det med 2-4 timers intervall når det var slemt.

• #4   25. dec 2008 Et par dage eller 3 kan man give Zolac hjælper det ikke er det en tur til dyrlægen.

• #6   25. dec 2008 Mon ikke det ku være en god ide, at give Blackie noget A38 hver dag, så kunne du måske undgå at han fik maveproblemer. Mine ejne fejler sjældent noget med maven, men jeg ved fra andre hvis hunde der har døjet med dårlig mave ofte, at efter de er begyndt at give A38 hver dag, har de ingen problemer haft

• #7   25. dec 2008 Jamen, det plejer altid at hjælpe. Ellers kører jeg sq hjem til Renè og henter Prokolin......*GGGGG*......Og nu HAR jeg givet ham en tur mere. Han fik ikke dobbeltdosis, for enkeltdosis plejer at hjælpe.
    Dyrlægen om et par dage? Nej, imorgen, hvis det ikke er bedre!! Jeg er ikke bange for at gå til dyrlægen i weekender og helligdage. Og hvis der kommer blod i afføringen, er det afsted med det samme. Men det ER der ikke idag. Det er lidt tyndt, men langt fra alarmerende.
    Lea: A38 er forsøgt igennem længere tid, men det har ingen effekt på hans mave. Ligeså er mælkesyrebakterier i tabletform forsøgt uden resultat:-)).
    Og de to andre har aldrig maveproblemer. Tror det stammer fra hans opvækst med ikke altid tørfoder, men ofte leverpostejmadder og sovs:-)). Både dyrlægen og jeg er enige om at han bare skal have det godt her i hans livs efterår og ikke skal igennem en masse undersøgelser:-))

• #8   25. dec 2008 Øv, det er da noget møg- men hvor er jeg dog glad for at du er den slags hundeejer, der ikke bare lader stå til. Dejligt at du ikke bare venter, men gør brug af dyrlægen selvom det er weekend eller helligdag.
    Håber at I ( og Blackie ) får nydt resten af julen, trods alt

• #9   25. dec 2008 Lea:

Åh nej........ Dyrlægen siger ind imellem til mig: "Og husk at holde øje med det".... Så slår de sig selv i hovedet og siger "jeg havde lige glemt hvem jeg talte til"........*GGGGG*. Jeg har haft samme dyrlæge i 30 år, så jeg er 100% tryg ved dem. De kender mig og VED at jeg nok skal ringe uanset dag eller tidspunkt, hvis jeg føler at det er nødvendigt. Har, inden de fik døgnvagt, haft flere dyrlægers privatnummer hvor de har sagt at jeg bare kunne ringe, hvis der var problemer. Dejligt:-))

• #10   25. dec 2008 Jeg tror også at jeg skal have fat i em og have noget pro-kolin i næste uge. Bare for en sikkerheds skyld. Har HØRT at det skulle være bedre end Zoolac?

• #11   25. dec 2008 vil lige sige at jeg kun har læst dit første indlæg i tråden her, men man kan i første omgang give dobbelt dosis første gang hvis det er slemt. Det kunne måske være en hjælp en anden gang, eller næste gang han skal have

• #12   25. dec 2008 Iben:

Ja, men når han plejer at få, plejer han kun at få enkeltdosis, men det er åbenbart ikke nok idag:-))

Har været ude på marken med dem her for ½ times tid siden. Han skulle desværre ingenting, men tussede rundt med halen oppe i sit eget tempo, som han plejer:-) Han vil dog stadig ikke have meget af sin mad. Dog har han spist en lille smule og det er fint nok, bare det ikke fortsætter:-)) Han har fastet i 24 timer:-)

• #13   25. dec 2008 Det er meget bedre end zoolac, men jeg har noget herhjemme, der er ligesom prokolin, så skal du ud og køre, kan du da nøjes med at køre herhjem:-)

Men jeg ville også bare give ham..

• #14   25. dec 2008 vi plejer at give dobbeltdosis første gang og igen 3-4 timer efter og så plejer det at være ovre

• #15   25. dec 2008 a 38 er godt nok heller ikke særlig sundt for knoglerne hvis man kører på ordentligt foder så er det da bedre med foder ris

• #16   25. dec 2008 Line: min gamle dyrlæge sværgede til ris, fisk/kylling og a38..

Faktisk var Luna på ren a38 i en weekend, da hun var hvalp...

• #17   25. dec 2008 Jeanette:

Super........ Hvis det bliver aktuelt, starter jeg lige øsen og kører nogle kilometer sydpå til dig og henter Pro-kolin. Er det ok??:-))

Men lige nu har han det ok. Han var SULTEN da vi havde spist og tiggede og tiggede (og DET plejer han ikke, hvis han har dårlig mave), så mon ikke de to gange Zoolac har hjulpet?? Han får lige en gang mere iden sengetid:-))

• #18   25. dec 2008 Det gør du da bare *S*

Jeg er sikker på at han har det godt igen så:-)

• #19   25. dec 2008 Og nu sidder han og stirrer med sit "tiggeblik" på mig igen imens jeg sidder her ved PC`en.........*GGGGGG*
    Han kan få den 2. halve kogte kartoffel, kan han........*GGGGGG*

• #20   25. dec 2008 Nåååårh søde Blackie:-)

• #21   25. dec 2008 Jaaaa, den gamle seje dreng.......

Og tøserne har kredset om ham og vartet ham op med møzzer og kærlige berøringer hele dagen:-)))

• #22   25. dec 2008 Årrh det er sguda søøødt:-)

• #23   25. dec 2008 Ja, specielt Kaido har været HELT utrolig sød ved ham idag:-)))

Kommentér på:
Zoolac, hvor tit?

Annonce