{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
933 visninger | Oprettet:

Hjælp efter overfald... {{forumTopicSubject}}

Øv... Mike og Hailie var i hundeparken, som vi er ret tit. Han når kun lige at tage snoren af hende, og så farer en hund hen og overfalder hende, selvom hun har lagt sig om på ryggen (og overgiver sig)
Ejeren kommer pænt hen, og tager fat i hunden, og spørger om Hailie er ok. og der er ikke noget at se på hende. Og siger at det har den aldrig gjort før.
Så tager han hunden med sig, op i den anden ende af parken (den er ret stor) og slipper så hunden igen...
Mike var bange for at det ville gøre tingene værre for Hailie, hvis han tog hjem med hende, så han tog hende i snor, og gik lidt videre... lige indtil den anden hund får øje på hende igen, og overfalder hende én gang til!!

Bagefter var hun selvfølgelig meget utryg, og ville ikke lege med de andre hunde som hun plejer, stak halen mellem benene og sådan... og det ligner absolut ikke hende...

Hvad gør vi nu hvis hun er utryg i morgen? Vi har snakket om at tage derud, igen for at vise hende at det er ok at være der...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp efter overfald...
  • #1   27. dec 2008 Det er nok ikke det rette sted at lære jeres hund at andre hunde ikke er farlige. I kender ikke hundene derude (ikke dem alle om ikke andet) og selv hvis ikke der er uvenlige hunde, kan en stor lidt voldsom hund godt skræmme hende.

Find et par hunde du ved er venlige og rolig og mød dem istedet

• #2   27. dec 2008 For fanden en dum dum ejer:( Ej, hvor er det synd for jer og hunden. Jeg ville kun tage derhen når ham manden og den hund ikke var der, eller ihvertfald ikke er i nærheden! Lad som om det er helt normalt det hele, der er intet ændret. Ikke pylre om hende for så tror hun det stadig er meget slemt det hele. Lav en legedate med de hunde I kender godt så hun får en positiv oplevelse:)

• #4   27. dec 2008 Vi har kun hendes bedste veninde, som er en gravhund, og hailie er altså blevet for stor til at lege med hende... hun er jo stadig en hvalp, og bliver lidt over ivrig engang imellem...

Men det er så træls... nu har vi brugt hundeparken siden Hailie var ca. 10 uger gammel, og hun elsker simpelthen at komme derud... men vi må se om vi ikke lige kan finde nogen derude fra...

• #5   27. dec 2008 Med hunde der bliver overfaldet, behøver de ikke komme "op på hesten" allerede dagen efter. Hvis hun lige har haft en dårlig oplevelse, så kan det få hende til at reagere defensiv overfor en fremmed artsfælle.
    Har i nogle gode hunde venner, så mød dem, og se om i kan se en ændring i hendes adfærd.

• #8   27. dec 2008 Ja det kunne godt ske at en tur rundt om er fint for hende... men må lige se hvordan hun reagerer... bare træls at jeg både skal arbejde og mødes med min gruppe og skrive opgave... så det er lidt i mikes hænder det hele...

• #9   27. dec 2008 Nu ved jeg ikke hvad for en hunde park i besøger, men jeg kom med min hund på Oxbjerget, hvor der er indhegnet. Lige når man kommer ind, så er der ofte en del hunde samlet. Dette skaber en form for intensitet. Og den nye hund der kommer ind er ny for de andre, og måske endda er lidt overgearet fordi den lige kommer direkte fra bilen af. Prøv at undgå disse former for "Rally". Jeg venter, eller finder en anden indgang.

• #10   27. dec 2008 Det er SÅ svært for mig at se sådan en tråd her uden LIGE at få ud mellem sidebenene, at det netop er på grund af disse episoder, at min hund ikke kommer i hundeskove af denne type.

Har hunden haft en dårlig oplevelse med en anden hund, og det afspejles i omgangen til andre hunde generelt, så er det første der skal gøres at kontrabetinge - altså lære hunden at forbinde andre hunde med noget godt.

Der er flere måder at gøre det på - i mine øjne skal det dog gøres under MEGET kontrollerede former.

At tage tilbage til stedet med det samme synes jeg er helt galt. Personligt ville jeg nøje overveje om jeg nogensinde ville gøre det igen.

• #11   27. dec 2008 CH, kvinde, 34 år .
    Jeg kan godt se hvad du mener... Men vi sørger altid for at vi går ind af en anden indgang, hvis der er en samling hunde ved den normale indgang.

Men grunden til at vi er så glade for at bruge den, er fordi, vores indkald ikke virker 100 % endnu, og der er ikke så mange andre indhegnede steder vi kan være og træne indkaldet... men er lidt i syv sind, for mike og jeg, er meget forskellige ang. Hailie... jeg foreslog det med at mødes med nogle hunde, hun kender i forvejen derude, og se hvordan det gik... mens han er ret ligeglad, og mener at det er ligemeget, og han vil tage derud i morgen for at se hvordan det går...

• #12   27. dec 2008 Nogen unghunde, slet ikke alle unghunde. Kan være lidt homonel forstyrret når de er teenager, og i en bestemt face er der nogle hunde, der ikke kan overskue for mange hunde. Og det er nået de andre hunde kan mærke, og reagere på. Ikke at jeg siger at det er Det der er sket i din situation. Men det er her meget vigtig at man ikke presser hunden til at møde andre hunde.

.

• #13   27. dec 2008 Så siger du bare til mike SIT, og du BLIR der.. hehe
    Prøv at forslå at tage derud efter weekenden.

• #14   27. dec 2008 he he det har jeg prøvet... han er mere uregerlig end hailie... puha...

• #15   27. dec 2008 Har du prøvet at skifte godbider ud, med nået andet som ville være hans primær forstærker... hehe

• #16   27. dec 2008 I hvillket område bor i?
    Er der ikke en hunde træner, der afholder kontroleret hundeleg?
    Det er super vigtigt at hun kun får gode oplevelser, efter en dårlig. Så du bliver nød til at få Mike til at forstå at hvis det går galt igen i morgen, så får hun fuldstændig ødelagt sin selvtillid. Og det er ikke nemt at bygge en selvtillid op igen,

• #18   27. dec 2008 Æv, det var da synd for lille Hailie!

Jeg sætter nu heller ikke mine ben i hundeskove efter en uheldig episode i hundeskoven i Solbjerg. Har nu også min tvivl om hundene nu synes det er helt vildt fedt at skulle tage stilling til så mange hunde, som jeg nogen gange har set løbe rundt derude.

Du skal være velkommen til at kontakte mig hvis i vil mødes engang imellem med mine hunde og jeg et sted mellem Århus, Odder eller Horsens

• #19   27. dec 2008 CH, kvinde, 34 år .: er i øvrigt enig med dig i at der er alt for stor fare for at noget går galt, når man helt ukontrolleret lukker fremmede hunde sammen på den måde...

• #20   27. dec 2008 Lene D: Var det efter den dag vi mødte dig derude?

Nej, jeg ved nu heller ikke hvordan jeg har det, med stedet længere... men han er sku stædig, manden...

• #21   27. dec 2008 ja, det er efter den dag.

Det har taget rigtig lang tid at få Karlo overbevist om at alle rottweilerlignende hunde ikke angriber ham efter den dag...

• #22   27. dec 2008 Efterhånden kommer vi også så tit i hundeklubben at han fint får sit behov for omgang med andre hunde dækket der med hunde han kender godt og er tryg ved.

Karlo er også kommet i en alder, hvor fremmede hunde ikke har den store interesse mere. Og Andrea har aldrig rigtig haft interessen. Så vi har nogle få kendte hunde vi ses med ofte og som hundene er helt afslappede sammen med...

Kommentér på:
Hjælp efter overfald...

Annonce