22. apr 2008 Følger: 10 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 92 Svar: 528
Hjælp efter overfald... {{forumTopicSubject}}
Øv... Mike og Hailie var i hundeparken, som vi er ret tit. Han når kun lige at tage snoren af hende, og så farer en hund hen og overfalder hende, selvom hun har lagt sig om på ryggen (og overgiver sig)
Ejeren kommer pænt hen, og tager fat i hunden, og spørger om Hailie er ok. og der er ikke noget at se på hende. Og siger at det har den aldrig gjort før.
Så tager han hunden med sig, op i den anden ende af parken (den er ret stor) og slipper så hunden igen...
Mike var bange for at det ville gøre tingene værre for Hailie, hvis han tog hjem med hende, så han tog hende i snor, og gik lidt videre... lige indtil den anden hund får øje på hende igen, og overfalder hende én gang til!!
Bagefter var hun selvfølgelig meget utryg, og ville ikke lege med de andre hunde som hun plejer, stak halen mellem benene og sådan... og det ligner absolut ikke hende...
Hvad gør vi nu hvis hun er utryg i morgen? Vi har snakket om at tage derud, igen for at vise hende at det er ok at være der...
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.929
Find et par hunde du ved er venlige og rolig og mød dem istedet
sep 2007
Følger: 11 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 48 Svar: 912
apr 2008
Følger: 10 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 92 Svar: 528
Men det er så træls... nu har vi brugt hundeparken siden Hailie var ca. 10 uger gammel, og hun elsker simpelthen at komme derud... men vi må se om vi ikke lige kan finde nogen derude fra...
jul 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 12 Svar: 266
Har i nogle gode hunde venner, så mød dem, og se om i kan se en ændring i hendes adfærd.
apr 2008
jul 2008
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 46.983
Har hunden haft en dårlig oplevelse med en anden hund, og det afspejles i omgangen til andre hunde generelt, så er det første der skal gøres at kontrabetinge - altså lære hunden at forbinde andre hunde med noget godt.
Der er flere måder at gøre det på - i mine øjne skal det dog gøres under MEGET kontrollerede former.
At tage tilbage til stedet med det samme synes jeg er helt galt. Personligt ville jeg nøje overveje om jeg nogensinde ville gøre det igen.
apr 2008
Jeg kan godt se hvad du mener... Men vi sørger altid for at vi går ind af en anden indgang, hvis der er en samling hunde ved den normale indgang.
Men grunden til at vi er så glade for at bruge den, er fordi, vores indkald ikke virker 100 % endnu, og der er ikke så mange andre indhegnede steder vi kan være og træne indkaldet... men er lidt i syv sind, for mike og jeg, er meget forskellige ang. Hailie... jeg foreslog det med at mødes med nogle hunde, hun kender i forvejen derude, og se hvordan det gik... mens han er ret ligeglad, og mener at det er ligemeget, og han vil tage derud i morgen for at se hvordan det går...
jul 2008
.
jul 2008
Prøv at forslå at tage derud efter weekenden.
apr 2008
jul 2008
jul 2008
Er der ikke en hunde træner, der afholder kontroleret hundeleg?
Det er super vigtigt at hun kun får gode oplevelser, efter en dårlig. Så du bliver nød til at få Mike til at forstå at hvis det går galt igen i morgen, så får hun fuldstændig ødelagt sin selvtillid. Og det er ikke nemt at bygge en selvtillid op igen,
jun 2007
Følger: 6 Følgere: 3 Hunde: 3 Emner: 73 Svar: 794
Jeg sætter nu heller ikke mine ben i hundeskove efter en uheldig episode i hundeskoven i Solbjerg. Har nu også min tvivl om hundene nu synes det er helt vildt fedt at skulle tage stilling til så mange hunde, som jeg nogen gange har set løbe rundt derude.
Du skal være velkommen til at kontakte mig hvis i vil mødes engang imellem med mine hunde og jeg et sted mellem Århus, Odder eller Horsens
jun 2007
apr 2008
Nej, jeg ved nu heller ikke hvordan jeg har det, med stedet længere... men han er sku stædig, manden...
jun 2007
Det har taget rigtig lang tid at få Karlo overbevist om at alle rottweilerlignende hunde ikke angriber ham efter den dag...
jun 2007
Karlo er også kommet i en alder, hvor fremmede hunde ikke har den store interesse mere. Og Andrea har aldrig rigtig haft interessen. Så vi har nogle få kendte hunde vi ses med ofte og som hundene er helt afslappede sammen med...
Hjælp efter overfald...