{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.299 visninger | Oprettet:

Overfald af kamphund... {{forumTopicSubject}}

I søndags var jeg ude og gå med min kæreste og Bailey.. Da vi gik forbi et værtshus, kom der en stor kamp-/muskelhund ud fra det.. Den fløj straks i halsen på Bailey, og den endte med at få bidt nogle muskler løse..

Damen, der ejede hunden, var overbevist om at Bailey ikke fejlede noget, og hun sagde bare undskyld for at hun IKKE havde mundkurv på hunden.. Bailey blødte meget kraftigt fra halsen, og vi skyndte os til vagtdyrelægen med ham..

Han skulle i narkose, og fik lagt et dræn.. Han fik taget røngten og blev tjekket helt igennem.. Han havde fået revet nogle af halsmusklerne i halsen i stykker, så nu er han helt nede.. Prisen for dette blev 8500,- som jeg dog regner med at hun betaler..

Dagen efter meldte jeg sagen til det lokale politi, da min kæreste heldigvis fik navn og telefonnummer på hundejeren..

Men så tænker jeg; Hvordan får jeg pengene fra hendes forsikring? Skal jeg kontakte hende for hendes forsikringsselskab og police på hunden?

Jeg er så ked, og jeg er bange at Bailey nu er skræmt fra andre hunde, da han i forvejen har været bange for store hunde..

Mit hjerte bløder, for indtil den dag, har jeg ikke frygtet muskelhunde.. Det gør jeg nu! Hende damen sagde bare; Det er bare en hund, du skal bare vaske ham lidt, og så skal du IKKE melde det til politet.. Hvilket er en helt forkert holdning..

Hvad skal jeg gøre med forsikringen? Og med Bailey? Skal jeg kontakte en adfærdsterapeut? Jeg håber inderligt, at nogen vil hjælpe mig, uden at skrive dumme kommentarer, jeg er ikke ude på en diskussion, om muskelhunde, det er et RÅB OM HJÆLP!

Tusind tak..

Hilsen Charlotte

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Overfald af kamphund...
  • #1   29. mar 2011 Du kontakter dit eget forsikringsselskab og giver dem kontaktinfo på damen, og jeg vil mene at de kan tage den derfra. Selv hvis damen ikke har forsikring skal den skade dækkes - og det gør den så via forsikringernes fællespulje.

Det gør mig rigtigt ondt for din hund, og jeg håber at han kommer sig hurtigt. Mht hvad du gør for hans temperament synes jeg at en adfærdsbehandler er en god idé selvom der evt ikke er problemer endnu, for det er altid nemmere at forebygge end behandle.

Held og lykke med det hele, i hvert fald.

• #2   29. mar 2011 I første omgang kontakter du dit eget forsikringsselskab. De rådgiver dig, om hvad du skal gøre.
    Da du har anmeldt det til politiet ( godt at du gjorde det ), mener jeg bestemt at forsikringsselskabet går den vej forbi.

Vent med at kontakte en adfærdsbehandler til din hund. Måske har han ikke taget så meget psykisk skade som du frygter.

Den anden hundeejers opførsel er da meget lav. Hun skulle i den grad skamme sig.
    God bedring til din hund ( og til dig ).

• #4   29. mar 2011 Du må ikke vise din hund at du nu er blevet bange for andre.. Bid det i dig. Hvis du viser hunden at der ikke er noget at være bange for, klarer hun det meget bedre.

At den anden hund + ejer ikke er rigtigt kloge skal ikke gøre dig bange for alle de andre som rent faktisk har styr på tingene..
    At den anden ejer direkte siger til dig at du ikke skal kontakte politiet ville få mine klokker til at ringe alarmerene..

Kontakt politiet og hør dem om du skal kontakte hende for forsikring eller om de gør det..

• #6   29. mar 2011 Ang. ejerens reaktion...hun kom ud fra et værtshus...dooh !!
    - alle fordomme blomster frodigt !!

Som andre har skrevet kontakt dit eget forsikringsselskab og dernæst en adfærdskonsulent, hvis du skønner, det er nødvendigt(kan vi andre jo ikke rigtig bedømme)

Held og lykke med det hele...håber I begge kommer jer over oplevelsen uden de store men smiley

• #7   29. mar 2011 FØJ.

sikke da en opførsel.

mht din hund, håber jeg hurtigt den kommer sig fysisk.
    jeg tænker lidt om det kan være en ide at finde en stor hund som din egen ikke kender i forvejen.
    det skal dog være en der er 100 % under kontrol og helt rolig.
    det skal også være en ejer du selv stoler på.
    tænker lidt at det måske kan hjælpe din hund til at komme over det.

og så bare føj igen. dette burde ingen oplleve

• #8   29. mar 2011 Håber alt vil gå godt for Bailey!
    Er enig med Lea A, tænker dog også at når han igen er på dupperne, så vil det måske være smart at komme lidt sammen med store rolige hunde, så han får positive oplevelser via dette.... synes jeg et par gange har haft set nogen herindefra der har tilbudt at mødes med deres store rolige hund for at hjælpe.
    *Kram* herfra

• #9   29. mar 2011 Tusind tak for svar..

Jeg har kontaktet mit eget forsikringsselskab, men de rådede mig til at ringe til politiet for at få oplysninger, hvilket jeg så gør i morgen..

Ang. terapi, tror jeg også han vil have det godt med rolige store hunde, hvis det er nogle, som der er helt fuldstændige under kontrol, og er helt rolige.. Jeg vil helst ikke gøre Bailey mere bange for hunde, så jeg venter helt klart til at han er ovenpå igen..

Jeg prøver at bide det i mig, og vi går forbi andre hunde som vi plejer.. Han tager initiativ til at ville snuse og snakke med de andre hunde, så han får lov, men jeg prøver at passe på hans sår, da det sidder tæt ved selen.. Jeg vil nødig rive hans sår op, hvis nu han skulle blive bange eller andet, og så selen skaver i såret..

Mange tak for alle de søde ord, de varmer i denne triste tid..
    I morgen skal vi have fjernet drænet og sting/clips.. Så er ret spændt.. Men han får antibiotika og smertestillende, så jeg håber han snart får det bedre..

Hvis nogen kender en rolig hund, eller har en rolig, stille stor hund i Thy/Thisted, så send gerne en privatbesked, hvis du har lyst til at hjælpe.. smiley

/Charlotte

Kommentér på:
Overfald af kamphund...

Annonce