{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.375 visninger | Oprettet:

Vs. {{forumTopicSubject}}

”Kamphunde” Vs.


Alle har jo nok en mening om hvad der er en kamphund og hvad der ikke er, specielt i øjeblikket med al den negative opmærksomhed på de forskellige muskel racer.

Det er en helt naturlig reaktion at folk bliver bange, og måske skifter fortov når de ser en af de ”farlige” hunde komme i mod dem, de aner jo ikke om ejeren har styr på den eller ej, og ærlig talt, så er de ikke villige til at tage risikoen, og det kan jeg godt forstå!

Der er så mange af disse racer som har ejere som overhovedet ikke aner hvad de har med at gøre, de er fuldstændig blinde overfor det behov og det drive som deres nyanskaffede hund har.
Og der får vi så problemet, når disse hunderacer vokser op i forkerte hænder, så sker der de ting som for ansvarlige hundeejere og alle andre til at ryste på hovedet.
Rigtig mange af de overskrifter kunne med garanti være undgået hvis hunden havde haft en anden opvækst, hvis den havde haft en ejer der varetog dens tarv, sørgede for at dække dens behov.
Og disse behov bliver ikke dækket ved at trave rundet sammen med sin ejer og sprede frygt og rædsel i byer og parker.

Det nytter ikke at ejeren til en muskelhund sidder og ryster på hovedet og siger at det ikke var hundens skyld at den bed den lille hun ihjel, for det var hende der tog snoren af den, selvom hun egentligt godt vidste at den havde lidt problemer med små hunde, alligevel vælger hun at tage snoren af hunde i et tæt befolket kvarter hvor det også vrimler med andre hunde.
Om hunden skal aflives pga. episoden, det skal jeg ikke tage stilling til, heldigvis – det er der andre der gør.
Men jeg syntes da bestemt at den hundeejer for det første skal betale erstatning til den lille hunds ejer, have en bøde for at gå løs med sin hund og derudover fratages retten til at holde hund fremover.
Måske det er hårdt, men når der sker sådan overfald, så bliver der nød til at komme konsekvenser af det, ellers er der ingen der vil bruge det som et eksempel.

Og om vores hunde skal gå med mundkurv – hvis det er det der skal til, så må det jo være sådan.
Men så skal der også føres en meget skærpet kontrol med det, for det skal gælde ALLE, også ”Brian” og ”Bent” der traver rundt ovre på strøget med deres store hunde med brede halsbånd og kæder – det skal gælde alle.
Og gider man føre sådan en skærpet kontrol?
Det tror jeg ikke, måske i en periode – men det vil med garanti få en ende ligesom alt andet.
Måske man skulle forbyde disse racer?
Eller det er selvfølgelig også prøvet, og med hvilket resultat?
At de bare bliver importeret andre steder fra, og bliver registreret som Amerikanske Staffordshire Terrier, som om deres ry ikke lider nok.

Jeg er helt enig i at der må ske noget inden for disse racer – men spørgsmålet er hvad?
For personligt syntes jeg ikke et forbud er vejen til succes.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vs.
  • #1   6. apr 2006 Flot skrevet Jeniki.

    Ville gerne sige mere men skal ud af døren og til ridning med datteren.


    Men jeg er HELT ening i at NOGET må ske, og forbud virker aldrig efter hensigten, tvert imod!!

    Godt indlæg Jeniki.


  • #2   6. apr 2006 Nej, det er ikke en tråd.

    Det er et læserbrev jeg har sendt ind til "Vi med Hund"



  • #3   6. apr 2006 Det er dejligt Henriette smiley
    Og langt fra eller er dårlige hundejere fordi deres hunde er iklædte brede hanslbånd - det ved jeg godt.
    Men når vi vi har valgt en hunderace med så skøbeligt et ry, hvorfor så gøre det værrer end det allerede er.


  • #4   6. apr 2006 (¯`'·.¸ Jeniki¸.·'´¯) godt brev...håber, de trykker det ;o)

  • #5   6. apr 2006 Meget flot brev Jeniki !
    Endnu engang, har du fået en positiv effekt af det skrevne hos mig ! *ss*

    Fremragende indlæg til debat !
    Og debat skal der til !
    Og gerne begge veje !

    Se muslimerne forstår ikke hvorfor, deres profet bliver afbilledet med en bombe på hovedet. Men vendte de blikket lidt indad, ville de let kunne forstå, at folk i den vestlige verden opfatter muslimer som krigsgale, da der altid er krig i disse lande..
    Således mener jeg også at muskelhunde ejere, burde tage alle disse fustrationer og foredomme, som de gang på gang bliver mødt med,- til efterretning, og sørge for, at netop de og deres hund viser sig værdige som gode ambassadører som bla. Jeniki !


  • #6   6. apr 2006 Hmm Suspekt..

    Jeg prøvede også at "åbne" mig for dem.. Med det resultat at min hund blev angrebet, trods jeg var blevet forsikret om, at den var godt socialiceret osv..

    Møder jeg en kampmuskeltilnghund, og jeg er alene, er jeg ikke utryg, og vl meget gerne hilse !
    Men vel vidende, at mine drenge måske virker som en rød klud på en kampmuskelhundeting, så lader jeg mig sgutte begejstre, hvis de er med til "mødet" !

    Dårlig erfaring, andet er der ikke at sige til det !


  • #7   6. apr 2006 OK Jeniki....kan du så bedre forstå min angst ved dette?????

    Lad nu være med at hidse jer op - os med de "berygtede" racer må bare vænne os til at sådan er det.

    Men fakta er også at havde det være feks. en Belgisk hyrdehund der havde slået den lille Dansk Svensk Skovhund til plukfisk, så havde der ikke været skrevet så meget om det, og disse hunde kan ligeså vel have tendens til ikke at kunne med andre hunde som bullerhundende har.

    Buzz kunne havde gjort det samme hvis den lille hund havde spillet smart overfor ham, så snupper han dem, og sådan er det - og det uanset om det er han eller tæve, han kan ikke klare små hunde der spiller op.
    Men jeg ved det, og tager mine forholdsregler derfor, men det gør langt fra alle hundeejere, de glemmer at tage forholdsregler mht. deres hunde, og så sker uheldet.

    Jeg er bare ikke tryg ved at en hundeejer skal bestemme om min hund spiller "smart"....og derfor denne kommentar!


  • #9   6. apr 2006 Jamen Lise - jeg har aldrig nogensinde sat spørgsmåltegn ved din frygt for de hunde.

    Og vil du bruge tid på at høre hvorfor Buzz er blevet sådan?
    Det er han fordi han efterhånden er blevet angrebet mange gange uden selv at ligge op til det - og nu gider han bare ikke mere, er der først blevet knurret én gang, så vil han bare ikke vente på at den sidder i nakken af ham, og et eller andet sted kan jeg godt forstå ham.

    så sent som i dag mødte vi en lille Yorkshire terrier ovre ved brugen, den kom glad hen til ham med logrende hale - og så var de bare buddies, og hyggede sig i 10 min med at Buzz lå på ryggen mens den lille dame slikkede ham på maven.

    Det er muligt at du som ejer af en anden racer ikke syntes det er synd for mine hunde de bliver angrebet - det er så din mening, men selvom jeg har fuld forståelse for mine hunde, og for hvad de kræver - så ved jeg at det ikke kun er hunde af disse racer der kan finde på at angribe andre hunde.


  • #10   6. apr 2006 Da jeg skrev at jeg nødig ville møde dig på en mørk villavej var det fordi jeg ikke vidste om du måske var en af de ejere der IKKE havde styr på deres hunde........

  • #11   6. apr 2006 Kære Jeniki.....du var da bestemt ikke lydhør overfor mig i den tråd!!!!......jeg havde intet nævnt om hunde i snor!!!!
    Du var bare så meget i negativ forsvarspossition at det lukker for enhver god snak om emnet.......


  • #12   6. apr 2006 Glæder mig at vi nu kan snakke fornuftigt!!!!

  • #13   6. apr 2006 "jeniki øv hvor er du netop sådan en hundeejer jeg ikke kan li hvis en hund spiller op for din hund (el dig så går det galt bwar) måske du skulle købe dig en lille hund "

    "hurra siger jeg bare godt det ikke er mine hunde og godt jeg ikke er hvor du er "


    Lise sådan nogle kommentare gjorde mig lidt harm - og jeg har lige læst tråden igennem igen, og måske jeg ikke var lydhør over for dig, men det var måske fordi du har/havdr akkurat samme indstilling som Jytte - og det kan jeg ikke bruge til, i have begge vist en indstilling der hverken var til at hugge eller stikke i, så hvorfor fortsætte.





  • #14   6. apr 2006 Lise > fornuftig snak er jeg altdi åben overfor, men hvis du selv har læst den anden tråd igennem, så kan du da også godt se at der er lidt langt imellem fornuften i den debat?


  • #15   6. apr 2006 altid = Altid

  • #16   6. apr 2006 Ja det kan jeg sagtens se.....men det var ikke for at kritisere DIG at jeg skrev som jeg gjorde,,,,,,det var bare min ærlige mening.......og den har jeg såment stadig.....

  • #17   6. apr 2006 +++++Alle de andre stavfejl - kræver det oversætelse, så spørg :o)

  • #18   6. apr 2006 Lise > Det er også fint nok, vores meninger er da hellige - men faktisk så kan man godt ændre sine meninger hvis man er åben overfor sine omgivelser, det har selv jeg prøvet smiley

  • #19   6. apr 2006 Jeg synes altså osse der er forskel på at slå en anden hund ihjel og markere en dominans?

    Jeg forstår fuldt ud folk frygt, da jeg selv har været hunderæd for hunde (kan man sige det)
    Nu elsker jeg alle hunde og specielt store hunde

    Det jeg vil sige er den gang kunne man altså ikke lave om på min frygt, det er noget jeg selv har fjernet.



  • #20   6. apr 2006 Casey > "Jeg synes altså osse der er forskel på at slå en anden hund ihjel og markere en dominans?"

    Har jeg skrevet det?
    Eller hvad mener du?



  • #21   6. apr 2006 Jeniki................Har jeg sagt sådan???????????????
    NEJ.....DU har tillagt mig en mening .....kender overhovedet ikke Jytte....hun har spurgt om venskab senere og er af mig blvet accepteret......MEEEEN......
    .......du er altså nødt til at skille tingene ad....ellers gider jeg ikke føre en fornuftig debat med dig!!!!
    Du kan se i samme tråd at Charlotte heller ikke kan tale et sobert sprog........det gider jeg altså heller ikke!!!!!...


  • #22   6. apr 2006 Casey > Nej nej, ved godt hvad du mener*ss*


  • #23   6. apr 2006 Nej Lise > Du har ikke smiley
    Jytte har - men dine udtalelser første jo lidt henimod samme holdning som Jytte´s.


  • #24   6. apr 2006 Og jeg vil da mene at jeg plejer at føre mine samtaler i et sobert sprog.
    Men det synts jeg nu også Charlotte plejer at gøre*ss*


  • #25   6. apr 2006 Jeniki...det ser bare ud som om du citerer mig!!!!.........det gør du så ikke men tillægger mig noget andre mener..........DET gør man altså bare IKKE!!!!!!!

  • #26   6. apr 2006 så se lige hvad hun skriver til mig!!!..........nederst i tråden!

  • #27   6. apr 2006 Lise > Og du kan ikke forstå at jeg mener du har samme mening som Jytte?


  • #28   6. apr 2006 Det har jeg skam læst Lise - har lige læst tråden helt igennem igen igen smiley

  • #29   6. apr 2006 JEG har min mening og hvis andre giver mig ret.....NEJ.....

  • #30   6. apr 2006 Det er muligt at andre har samme mening som mig......men derfor er jeg da ikke "tvangsbundet" til hende.....eller hvad?????

  • #31   6. apr 2006 Tja, for mig var det svært ikke at sammenligne jer to den dag.

    Men det beklager jeg Lise, og det var måske ikke helt fair af mig - men jeg mener stadig du har nogle fordomme som du måske burde arbejde lidt med, for selvom din frygt i rigtig mange tilfælde er berettiget, så er det langt fra sådan det er hver gang.


  • #32   6. apr 2006 OK....min hund og jeg vil da gerne arbejde på at møde dig og dine lige.....jeg ved nu at du er en af de "muskelhundeejere" der er til at stole på..........vi gør vores bedste for at bekæmpe fordommene!!!!
    Kunne da være dejligt at møde netop dig en dag :o)


  • #33   6. apr 2006 I lige måde Lise - og det hænder da vi kommer til Fyn, der er jo udstillinger dernede engang imellem smiley

  • #34   6. apr 2006 Jeniki........bare sig til....det vil glæde os!!!!
    Zif skal have hvaloe om en uges tid , så vi lader bare lige billedet stå..........
    Knuz


  • #35   6. apr 2006 ....hvalpe...

  • #36   6. apr 2006 Det bliver hyggeligt med de små poter smiley

  • #37   6. apr 2006 Jaaaaaaa................

  • #38   6. apr 2006 Jeniki *SS*

    Det jeg mente var, at det er en unaturlig adfærd at slå en anden hund ihjel.
    Det ligger absolut ikke til nogen racer, at slå ihjel.
    Men jeg tvivler så heller ikke på at en pitbull og ægte kamphunde ville kunne gøre det.

    Men hvor skælner man når man samligner de lovlige og ulovlige racer som kamphunde.


  • #39   6. apr 2006 Casey > Det er et godt spørgsmål, det kommer lidt an på hvordan du mener med Skelne?

    Er det imellem hvad der er hvad?
    Altså Pitt ell. Am-staff?
    Eller hvad der skal tillades?
    Eller hvad der skal forbydes?
    Eller er det med hensyn til mundkurv?


  • #40   6. apr 2006 Jamen lad os nu tage fru jensen, som er bange for kamphunde for det er alle disse muskeløse racer tror hun.
    Medierne kalder dem alle kamphunde og mange af racerne ser ens ud.
    Kamphunde lyder ælig talt ikke indbydende, så derfor skære hun alle over en kam, for hun ved ikke hvor/hvordan hun kan skelne mellem racerne og dermed skelne mellem hundene...

    Så hun tager ganske enkel og forståligt nok afstand fra muskelhunde for de alle nogle kamphunde og farlige.

    Jeg tror bare at der altid vil være fordomme overfor dem, fordi pitbullen har hjemme laver en masse trouble smiley






  • #41   6. apr 2006 Godt skrevet Jeniki! Glæder mig til at læse det i "Vi med hund"

  • #42   6. apr 2006 Casey > Det har du ret i, fordommene slipper vi aldrig af med - men jeg håber på at vi kan nå til en eller anden form foforståelse.

    He he Rikke - Lad os nu se om det er noget de gider bruge tid på smiley


Kommentér på:
Vs.

Annonce