{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  grand danois - temprement
  • #1   29. dec 2008 du skal holde dig fra de grønne den er helt gal med dem, de spiser børn til morgen mad, men de lyserøde er søde, man skal bare huske at puste dem op... ha ha

  • #2   29. dec 2008 Syntes jeg har hørt noget om at harleqin er lidt mere .. Ved ikke. Men noget med at de andre farver er "nemmere" end harleqin. Ved ikke om det er en skrøne.

  • #3   29. dec 2008 patricia: jamen de ville gerne ha den lyselilla, men den var udsolgt*G*

    betoey: ja for hun har læst en del på nettet, men har ikk ku se om der var nogle der var bedre til børn end andre


  • #5   30. dec 2008 mette: min veninde og hendes mand takker og bukker for dit svar.. de er nemlig meget spændte på det med stor hund da de begge er vokset op med nogle bitte små nogle heh..

    men min venindes mand har en pige i forvejen der er vandt til hund fra moren, så det ska nok hjælpe med den lille:D


  • #6   30. dec 2008 Patricia; 'loooooooool"
    ja! .. de grønne er klart de værste!! ..
    ej .. som Mette skriver.. der er ski noget om det... farverne - temp.. samt også alder- farver .. hos GDerne


  • #7   30. dec 2008 Jeg kan skrive til dig som GD ejer, vi har en gul tøve som er det mest dejlige væsen, min veninde har haft harlekin og hun ikke snakket om at de var "værre" end de gule/tigeret, men hun har skiftet farve da der ikke er så mange muligheder inden for harlekin som der er med gul/tigret når vi har tavle og gerne vil avl. Mange der avler harlekin bliver nød til at importere for at få nyt blod og ikke lukke sig selv helt. Men jeg synes da helt klart din veninde skal tage kontakt med nogle af opdrætterne og få en snak med dem om hvad deres meninger er om det, det kommer jo også an på om det er en hygge/familie hund de vil have eller en som er mere aktiv, for selv om vores kan tonse af på hele vores grund og hygger sig meget uden for er der mange af dem som ikke er ret aktive, og ikke vil ud i regnvejr, ikke vil ud når det er koldt osv.

    Håber du kunne bruge mit svar til noget


  • #8   30. dec 2008 Anja, jeg bliver lige nød til at spørge dig hvordan det hænger sammen, det med avl af den ene eller anden farve.

    Hvorfor er mulighederne større når man har gul/tigret?
    Har din veninde valgt den farve hun har nu, kun for at have nemmere ved at avle?


  • #9   30. dec 2008 Jeg har også set/hørt forskellen i farverne... Vi har selv blå og gul og har haft sorte... Har mødt harlekinnerne og veninden har en mantel..
    Bufas som er gul, hviler i sig selv, han er den "dovne", skøre professor herhjemme, man kan springe en bombe v. siden af ham uden han vrikker med ørene...
    De sorte vi har haft, har været lidt anderledes den ene en tæve og den anden en han.. De er lidt derhenaf, men mere "aktive"

    Groggy som er blå, er et kapitel for sig selv...


  • #10   30. dec 2008 Mie: nej nej farven er ikke valgt pga nemmere avl, men som du ligeså godt ved som jeg er der ikke så pokkers mange harlekin så for ikke at der ikke bliver alt for meget indavl, der er et mindre udvalg så mener jeg personligt der er et større udvalg blandt de gule/tigeret. Det er jo ikke meget ved at alle har de samme linier lige meget hvad man gør for så lukker du jo dig selv til sidst.

  • #11   30. dec 2008 LoooL
    "Groggy som er blå, er et kapitel for sig selv... "
    LoooL ... der ku nok skrives en hel bog.. om Groggy ...*G*

    øv .. hvor er det noget øv .. vi ik har kære Reese herinde mere... hun ville virkelig ha ku svaret total nøjagtig på dette her om GD en og den farver / temp og alder på de fors. farver! øv øv


  • #12   30. dec 2008 OK Anja :o)

    Nej jeg ved nu ikke, jeg er jo bestemt ikke opdrætter, har kun haft racen et års tid. Men der er da næsten lige så mange sort/harlekin som gule/tigrede når vi udstiller. De blå er tilgengæld meget i undertal, de må have problemer i avlen af den farve.

    Hos de gule har jeg så bemærket at det er svært at finde hanner, da der er 3 hanner der er meget brugt. Så jeg vil tro det er lige så nødvendigt at importere og bruge hanner fra udlandet i den gule farvevariant som i den harlekin.


Kommentér på:
grand danois - temprement

Annonce