Hund + Nytår = Hvordan gør i ? Hund + Nytår = Hvordan gør i ?
Hejsa allesammen
Tænkte jeg lige ville samle en tråd med råd om hvordan man broliger hunden til nytår.. hvordan plejer i og gøre ? min skal holde det første nytår.. desværre alene.. det der er skudt af indtil videre reagere han ikke på men det er nok fordi jeg er hjemme.. har en ide om at sætte noget musik på og trække for så lysglimt osv ikke kommer ind igennem til ham..
maj 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 19 Svar: 312
Her bliver der sat musik på (stille og roligt) persienner trækkes for og alle vinduer bliver lukket.
jun 2007
Følger: 25 Følgere: 37 Hunde: 1 Emner: 243 Svar: 8.236
feb 2008
Følger: 14 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 563 Svar: 3.189
nov 2005
Følger: 18 Følgere: 23 Hunde: 1 Emner: 142 Svar: 3.900
nov 2006
Følgere: 49 Hunde: 8 Emner: 131 Svar: 7.566
Skulle jeg være tvvunget til at lade dem være alene ville jeg sætte musik til at spille, lade lyset være tændt og trækker gardinerne for.
feb 2007
Følger: 47 Følgere: 48 Hunde: 6 Emner: 47 Svar: 1.873
feb 2007
Følger: 19 Følgere: 20 Hunde: 7 Emner: 940 Svar: 10.327
feb 2005
Følger: 42 Følgere: 42 Hunde: 3 Emner: 570 Svar: 1.139
nov 2005
Følger: 18 Følgere: 19 Hunde: 2 Emner: 18 Svar: 288
dec 2005
Følger: 46 Følgere: 38 Hunde: 5 Emner: 130 Svar: 845
Men hvis du skal forlade din hund nytårs aften, skal du nok gøre det så lydtæt for den, trække gardinet for og måske tænde for radioen, så der er en lyd han/hun er vantil...
Ellers Godt nytår herfra..
heidi
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 47.191
Dette år kommer han faktisk til at være i bilen det meste af tiden - inde i en garage...
jan 2005
Følger: 161 Følgere: 154 Hunde: 3 Emner: 300 Svar: 30.794
Her var det ikke nødvendigt de første par år. Det er først her de sidste år, hvor de store bomber er blevet så populære, at Luna reagerer.
Men du kan ødelægge din hund fremover ved at lade den være alene på sådan en aften.. så det er meget uansvarligt i mine øjne
maj 2008
Følger: 130 Følgere: 128 Hunde: 1 Emner: 1.425 Svar: 17.872
Lige nu, sidder vi alle i stuen...en ser tv, en anden kigger på hg...den sidste leger med hunden og en bamse...
imens tonser der en cd, med fyrværkeri på cd afspilleren. Det har hunden ikke lagt mærke til, selvom der er sat to ekstra højtalere på.
Ok...nu faldt hunden i søvn !
Nu er spørgsmålet, hvor lang tid vi andre kan holde ud, at høre på larmen.
jul 2008
Følger: 22 Følgere: 21 Hunde: 2 Svar: 7
jan 2005
Hun får ikke beroligende i hverdagene og heller ikke hele nytårsaften, det er ikke nødvendigt.
Hun får det ved 22 tiden (skal lige høre, hvor længe det varer for Zylkene at virke?) og så er det det..
nov 2006
Følger: 54 Følgere: 51 Hunde: 4 Emner: 103 Svar: 4.031
ingen af mine hund har været alene nytårs aften - vi holder det neten hjemme hos os alene eller med gæster - andre gange er vi ude hos andre og så kommer vores hund med.
tænk på hvilke konsekvenser det kan få for din hund og for dig hvis den får et angst anfald?
din hund kan knække psykisk og miste tilliden til dig og andre.
hvad skal du da siden du ikke er hjemme med din vuf elelr har den med? skal du i byen???
maj 2005
Følger: 102 Følgere: 101 Hunde: 2 Emner: 545 Svar: 14.737
Angst eller ikke angst.
Tænk nu hvis der skete noget :o(
Men der er ikke noget beroligende der virker på Daisy nytårsaften, så hun kommer i hundepension langt ud på landet hvor der er stille.
maj 2006
Følger: 105 Følgere: 99 Hunde: 6 Emner: 704 Svar: 8.219
sep 2007
Følger: 15 Følgere: 145 Hunde: 7 Emner: 11 Svar: 656
Efter sidste års reaktion hvor vi i sidste øjeblik måtte omkring dyrlægen efter angstdæmpende og sløvende piller som så alligevel ikke virkede optimalt har vi besluttet i sammenråd med vores dyrlæge at sende Noa langt ud på landet.
En af dyrlægerne bor på landet og forslog selv at Noa kom hjem til hende sammen med de andre 8 hunde hun skal passe den aften.
Han skal afleveres imorgen formiddag og hentes hjem igen om eftermiddagen 1. nytårsdag.
apr 2008
Følger: 9 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 315 Svar: 2.204
Vi tager ham med ned til nogle venner, der også har hund, hvor de så kan lege sammen...
Men for at forebygge bedst muligt, har jeg planlagt en tur til stranden i morgen eftermiddag på 1-2 timer, hvorefter han får et godt stort snaske kødben, det skulle forhåbentlig trætte ham lidt, så han ikke er helt oppe i gardinerne...
Alt det med piller, vil jeg halst undgå...
apr 2008
Ved ikke om den var til mig... Men svarer alligevel :o)
Det er vores første nytår, og han virker ikke bange for det... Derfor skal han ikke fyldes med medicin... Personligt bruger jeg heller ikke medicin, med mindre det virkelilg er nødvendigt... Og umiddelbart virker det ikke til at være nødvendigt her... :o)
jan 2007
Følger: 44 Følgere: 40 Hunde: 2 Emner: 330 Svar: 3.070
Når først de er begyndt at skyde af skal han ikke ud og tisse, før næste dag eller meget meget sent..
Sidste år var det meget slemt(første år vi så han reagere på det) vi gav dem begge kræft ben de kunne tygge i,gik meget lange ture,i hundeskov,aktivered dem her inde med leg søgning i lejligheden... men når tyson har hørt et brav,så så kan man intet gøre han vil intet..
Så i år har vi valgt at prøve at give ham angst dæmpende medicin to dage før d. 31 og så skal han have i morgen også,og ved 18 tiden ca. for han noget beroligende så kroppen også slapper af.
Og så d. 1 må vi se hvordan det er gået..
jan 2007
De siger jo også at hvis det er kommer det ofte efter de er blevet 1-2 år ..
maj 2007
Følger: 42 Følgere: 145 Hunde: 5 Emner: 1.145 Svar: 38.483
Så imorgen tager vi i Hedeland og lader dem svømme og rende og lege og hygge sig i et stykke tid, så de er godt trætte til imorgen aften:-)
nov 2006
det var da også en smart ide at give dem én på oplever lampen imorgen så er de dejlig trætte imorgen aften
jan 2007
Det er så ikke alle hunde,det hjælper at give dem en masse oplevelser så de er trætte..
Tyson lige meget hvad vi endt gør(aktivering)før og under,ja det virker ikke, så jeg vil tro at det kommer an på hvor slemt det er..
Tyson er fx,meget panisk,og vil ikke ud hvis han bare høre en der har skudt en raket af(også om dagen)(og de dage her op til)
maj 2007
Ja, ikke?? Kaido er en krudtugle, så idag da vi havde været på marken, gav jeg de andre 2 mad, satte hende i bilen, tog hendes tørfoder med og kørte ud på en boldbane, hvor hun aldrig har været før. Så smed jeg hendes foder på banen, så hun selv skulle finde det. Det går fint herhjemme, men nu skulle hun lige have lov at bruge sig lidt mere end når det er i kendte omgivelser. Så hun er lidt træt nu......*GGGGG*
jul 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Svar: 1
+ jeg ville ALDRIG lade mine hunde være alene hjemme til nytår...(:
maj 2007
Det kan godt være at det er "dumt", men hvad f***** gør man med en 30-40 kilo tung hund, som er et rystende nervevrag? Er DET ikke synd også??
maj 2007
Kan se at du kun er 14 år........ Det forklarer en del:-))
nov 2006
ja det kan jeg godt se - ikke alle hunde er ens på det punkt...desværre
nov 2006
du er bare super hunde mor nr. 1 i min bog
er spændt på hvordan Mira tager det imorgen - umiddelbart virker hund totalt lige glad - men svenskere gør sig heller kke det vilde i bang fyrværkeri (inden nytår kl 12)
aug 2006
Der er dog et men - for før i tiden gav man ofte hunden plegicil og kun plegicil. I mine øjne grænser dette sig til dyrplageri.
Nu giver man heldgivis en kombination af plegicil og stesolid, hvilket også dæmper angsten.. På denne måde kan jeg acceptere det, men så absolut kun til nød.
nov 2006
du bliver klogere eller retter du ændre holdning med alderen *ss*
feb 2005
Følger: 90 Følgere: 89 Hunde: 4 Emner: 387 Svar: 2.140
Fellow og Trunte sidder sammen med mig mens der fyres af og når det hele er løjet af går vi en tur så hundene kan se at der ikk er sket noget..
aug 2006
Hvilken alder skal jeg nå for at blive så klog, at jeg forandrer mening ;o)
okt 2006
Følger: 29 Følgere: 48 Hunde: 4 Emner: 135 Svar: 4.930
maj 2007
Inden jeg opdagede det, som jeg gav min golden de sidste par år, gav jeg plegicil og stesolid. Jeg synes at det var voldsomt. Han var TOTAL dopet. Sikkert fint nok for ham, men jeg sad hele aftenen og mærkede på hans brystkasse om han trak vejret. De sidste par år prøvede jeg så dette, for MIN hund, vidundermiddel. Han var fuldstændig som han plejed at være. Frisk og fræk. Og ikke det fjerneste bange:-)) Og det er da 5-6 år siden jeg gav ham det:-))
apr 2008
Jeg kunne ikke drømme om at give min piller... Så heller sende ham ud på landet eller tage et sted hen, hvor det ikke er så slemt... Men igen, jeg kunne heller ikke drømme om at lade ham være alene nytårsaften...
Vi har bare forskellige synspunkter på tingene...
aug 2006
At give plegicil alene har skabt rigtig mange hunde, der virkelig er bange for fyrværkeri - og set i de lys har Camilla mere end ret.
Jeg er ikke så frelst at jeg ikke giver min hund medicin, når det kræves - men jeg vil dælme have, at medicinen virker hensigtmæssigt, og ikke bare så det ser hensigtsmæssigt ud ;o)
Det var det, plegicil gjorde - en hund, der ligger stille, men inde i hovedet er den så angst, som den plejer at være.
Så kombinationen mener jeg er et must - ellers ingen plegicil.
apr 2008
nov 2006
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 131 Svar: 1.082
Og jeg kunne heller ikke drømme om at dope nogle af dem .... selvom det skulle "koste" en hund på 60 kilo på skødet!! Tyson er heldigvis ligeglad med larm og lysglimt ... og Stiff er mere undrende end bange, men hun er dog så usikker på sagerne at hun tit kommer med en dyb knurren eller et bjæf, men give hende beroligende vil jeg under ingen omstændigheder. Bruger hellere det forløbende år med træning end stoppe piller i hende den ene aften.
apr 2008
Enig... En god lyd cd og noget ægte bang i løbet af året!
nov 2006
Netop!
maj 2007
Nej, men jeg brugte det også. Jeg havde en hund, som hylede og skreg af angst hele december måned. Jeg kunne ikke holde ham "nede" hele måneden, så nytårsaften, hvor det var RIGTIG slemt, fik han plegicil/stosolid.
Men det med lydcd er fint nok. HVIS det er effektivt nok. Hvis I mener at det altid er nok, burde I have olevet min golden. Og uanset hvor langt ud på landet jeg kørte for at holde ytår, kunne han høre bragene nytårsaften. TRO mig, jeg prøvede alt. Jeg var heller ikke glad for at dope ham, men hvad søren gør man med en hund, som skriger af angst. Lader ham skrige??
Og nej, han var det mest skudfaste på denne jord. Hvad angik jagt og geværer. Men IKKE fyrværkeri.
maj 2007
maj 2007
Følger: 37 Følgere: 610 Hunde: 3 Annoncer: 1 Emner: 54 Svar: 1.808
Engang da hun var hvalp, blev der skudt et fyrvækeri af indenfor, så hun blev skramt fra vid og sans.
De var blevet for fulde og havde ikke tænkt sig om.
Så nu står vi med en hund, som hader fyrværkeri, men hun har dog ikke været bange af det, der er blevet skudt af endnu.
Men hun får også 2 piller fra dyrlægen, som beroligere hende.
Og hvis man bare selv er rolig og ikke pyller og hende og siger "når hvor er det syndt for dig "O.S.V, så tager hun det faktisk rigtig godt.
Men hvis det brager meget på tur, så vil hun hjem i et hurtigt tempo.
apr 2008
Om en lyd cd er nok, skal jeg fortælle dig efter i morgen... :o) Vi har ihvertfald øver gevaldigt de sidste par måneder... En cd jeg fik fra dyrenes beskyttelse... Umiddelbare virker det fint... Savner dog nogle kanonslag på den...
Men en anden ting, har det så ikke hjulpet, at de ikke må fyre af så tidligt mere?
Synes ihvertfald ikke det har været så slemt hjemme hos os i år...
maj 2007
Følger: 37 Følgere: 610 Hunde: 3 Annoncer: 1 Emner: 54 Svar: 1.808
Og kommer heller aldrig til det. Og vi fyrer aldrig krudt af !!
Ikke engang knaldperler eller bord bomber.
maj 2007
Jamen, de sidste år har den golden ikke levet:-))) De andre er, som skrevet, ret ligeglade. Og jeg tror såmænd nok at Lotus`ro skal komme til at smitte af på Kaido. Jeg selv er HELT rolig og nyder bare at se fyrværkeriet kl. 24.... Og glæder mig over at det ikke er MIG, der har brugt flere tusinde på det........*GGGGGG*
Jeg har købt en hundeproppistol og nogle hundepropper og når vi har gået ovre på marken, har jeg skudt lidt af. Jeg skal bare sørge for at Kaido er opmærksom på mig, så er hun ligeglad:-))
apr 2008
Det var en god idé, sådan en må jeg have, så vi kan træne i det nye år... Men det må blive manden... Jeg er hunderæd for fyrværkeri og knald... :o) Ikke just det bedste eksempel for Tego...
maj 2007
Jeg HADER også fyrværkeri, men en hundeproppistol´kan jeg lige klare..... Og de koster en 10`er.........*GGGGG*
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 1.742 Svar: 21.736
Mange af dem der siger man ikke må/skal dope hunden, gad vide om de har haft en hund der er så bange at man ikke kan få kontakt til den....
Er hunden bange, så vil jeg 10 gange hellere "hjælpe" den gennem nytårsaften ved hjælp af piller, frem for at lade hunden ligge og lide eller stresse fuldstændigt op....
jul 2006
Følger: 12 Følgere: 11 Hunde: 3 Emner: 114 Svar: 491
Julius er ved at gå igennem vinduer og døre når det giver et brag. Nu er det så heller ikke helt lovligt det naboens søn fyrer af. Vi måtte ud og have fat i ham igår da det bare var det ene brag efter den anden. Og desværrer er Elvis så bange for det at han både tisser og skider indendøre. Så klokken 9 i morgen tidlig er mine drenge kørt i pension. Og der bliver de indtil den 1 om middagen.
maj 2007
Nemlig........Og det er ikke noget man "bare" gør. Der ligger ofte store overvejelser bag. Men har man EN gang haft en golden som min den sidste, så gør man det pr. automatik. Stakkels hund at skulle lide den aften. No way....
jan 2005
Og ja, der er åbenbart folk herinde, der - heldigvis - ikke har oplevet en angst og urolig hund nytårsaften.. godt for jer, jeg håber det varer ved!!!
jan 2005
Jeg kender både Anita og Daisy, og allerede i sommers, så jeg hvad store brag gør ved Daisy
jan 2005
maj 2007
Jeg forstår godt Anita. Hvis man har en utryg hund, som er bange nytråsaften og man bor et sted, hvor der bliver skudt meget af. Hvis man ikke har mulighed for at holde nytår ude på landet, så mener JEG da at en pension ude på Lars Tyndskids mark, hvor der er fred og ro, er at foretrække istedet for at have en skrækslagen hund hjemme.
jan 2005
Daisy ligger allerede og ryster som et espeløv nu.. Og Anita er hjemme ved hende.. Hvordan skulle det være bedre omkring midnat i morgen?
maj 2007
Har du nogensinde haft en skrækslagen hund. Ikke bare bange, men decideret skrækslagen til nytår?? Så skrækslagen at hunden hang på dig hele aftenen, natten og dagene efter??
maj 2007
jan 2005
Men ja dyner hjælper ikke her heller..
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 242 Svar: 15.314
Og i dag er faktisk 1. gang hun har hørt et heksehyl og raketter blive fyret af ... Vi bor i en bette by langt ude på landet men dog midt på hovedgaden op til skolen... Så alt fyrværkeri i byen foregår ret tæt på hvor vi bor ...
Hun gøede de 1. gange og ville ud og banke det der lavede den larm. Hun skældte ud og var meget obs. på min reaktion.
Her bruger jeg at sige med normal stemme at "det er bare fyrværkeri ..." Hun kender ordene "det er bare ..." som at det er noget hun ikke skal bekymre sig om. Fx. det er bare skraldemanden, postbudet, en bil etc.= bare læg dig ned og sov videre, der sker ikke noget :o)
Samtidig slapper jeg helt af og gaber og smasker højlydt hvis hun på nogen måde virker urolig. Min reaktion betyder at det ikke er noget farligt så hun skal bare slappe af :o)
De sidste timer har hun ikke så meget som brummet når der bliver fyret af på trods af at vinduet står åben ud så hun rigtig kan høre det ...
Jeg ved ikke om hun bliver ved med at takle det så pænt ... Er meget spændt på i morgen ... Men heldigvis er hun en meget psykisk stærk hund med masser af gåpåmod så tror ikke på at hun sådan lige er til at skræmme.
Det vildeste hun vil gøre, tror jeg, er at gø når det virkelig brager løs ...
Men vi får se :o)
Under ingen omstændigheder vil jeg lade hende være alene hjemme ... No no.
maj 2005
Følger: 102 Følgere: 101 Hunde: 2 Emner: 545 Svar: 14.737
Det er nødvendigt som Jeanette har være så sød at skrive :o)
Daisy er helt væk i sin angst nytårsaften og det er bestemt ikke blevet bedre efter vi bor midt i centrum hvor der bliver skudt helt vildt meget af.
Så hun kommer i hundepension langt ude på landet hvor der er stille (eller mere stille ihvertfald)
Det jeg mente med at jeg ikke ville forlade min hund nytårsaften, mente jeg at jeg ikke ville lade den være alene hjemme.
apr 2008
Følger: 32 Følgere: 31 Hunde: 2 Emner: 200 Svar: 1.095
Det skal også lige siges at det er Saschas første nytårsaften.
Og jeg kunne aldrig finde på at lade min hund være alene sådan en aften, så hellere finde en pension som selvfølgelig måske koster dyrt - men det er jo også ens hund altså
jan 2007
Tyson,er panisk og mega bange,ryster vildt meget,puster en del,gemmer sig,halen mellem benene,prøver at grave sig ud..
Nu hvis vi er ude og gå tur og en fyr af langt fra os,trækker han sindsygt meget,og vil bare hjem,kigger sig omkring ryster,halen mellem benene.. var han løs stak han af..
Vi har fået noget ved dyrlægen som er mod angst som vi har givet i to dage nu,det bedøver ham slet ikke..
Mod angst hedder Apozepam og det der bedøver ham er Plegicil..
Så vi håber at det har en virkning i morgen...
Næste år kommer de begge i pension,da det klart der det bedste for vores,vil ikke se på at min hund har det så skidt og er mega bange.
De er begyndt at fyre af ude ved os nu,og det er bestemt ikke sjovt at se,alle lyde påvirker ham her i dec,lige så snart at de begynder at fyre af.
Så jeg kan ikke forstå hvorfor,folk ikke vælger en pension eller at give piller hvis deres hund er lige så bange for det skidt som vores tyson er.
nov 2006
Følger: 62 Følgere: 63 Hunde: 6 Emner: 84 Svar: 6.989
Kan så fortælle,at det jeg har oplevet er hunde,der slapper af..
Hundene får lækre guffer omkring midnat.. Musik kører på en højere styrke end normalt og lyset er tændt..
Samt man går stille rundt blandt hundene,sidder og nusser,med hver enkelt..
I hvert fald der hvor jeg har været..
Så for nogen hunde,er det klart bedre at komme på landet og ikke være skræmt fra vid og sans
maj 2007
Apozepam= stesolid.....
Jeg er pædagog, så jeg KENDER stesolid........*GGGGG*
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 1.742 Svar: 21.736
Vi kunne lege hele aften og dagen efter var der intet at mærke på hende mht. træthed/sløvhed
jan 2007
jan 2007
maj 2007
jan 2007
Hvilke typer medicin findes til angste hunde?
De fleste typer medicin, som kan anvendes i forbindelse med Nytårsaften er receptpligtige. Din dyrlæge skal, med baggrund i kendskabet til din hund, vælge medicin og dosering. Det skal understreges , at man ikke skal anvende medicin til mennesker, da det kan have en helt anden effekt på hunde.
Der findes mange forskellige måder at behandle hundes angst for fyrværkeri:
En type angstdæmpende medicin indeholder clomipramin. Medicinen har en indkøringsperiode på mellem 2 og 4 uger, før den maksimale effekt kan ses, og det anbefales derfor at starte behandling i løbet af efteråret. I behandlingsperioden anvendes lydterapi med CD og de skud, som kommer i løbet af december som tilvænning.
En anden type angstdæmpende medicin indeholder stoffet apozepam. Det virker ikke fremmende for indlæring, men er udelukkende angstdæmpende. Denne type gives typisk i december måned alene eller i kombination med sløvende medicin.
Sløvende medicin indeholder oftest acepromazin. Dette lægemiddel er det mest udbredte til behandling af nytårsangst hos hunde. Det skal dog understreges, at det ikke har nogen angstdæmpende effekt, og at hunden derfor stadig er bange nytårsaften. I nogle studier hævdes det, at acepromazine skærper hørelsen, og derfor anbefales det, at man bruger det i kombination med angstdæmpende medicin, f.eks. apozepam.
Endelig findes en række fodertilskud (f.eks. Zylkene) og naturlægemidler (f.eks. Serene Um), som anvendes i forbindelse med angst for nytårsfyrværkeri. Den nyeste forskning har vist effektive behandlings resultater ved brug af duftferomonerne DAP, som hunden vil forbinde med en tryg tilværelse. Alt efter intensiteten i afskydning af fyrværkeri i december kan man vælge at behandle hele december måned, men for at opnå fuld effekt skal hjemmet være behandlet minimum 14 dage før Nytårsaften.
okt 2006
Min gamle hund er ligeglad, og den unge har gøet lidt af det. Indtil jeg sagde et skarpt nej, så nu sover han og hørere det ikke
jan 2005
okt 2006
jan 2005
okt 2006
jan 2005
okt 2006
jan 2005
jun 2007
Følger: 70 Følgere: 62 Hunde: 1 Emner: 232 Svar: 2.745
feb 2008
Følger: 26 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 136 Svar: 816
Derudover har vi dem herhjemme, passer også en 3. hund så de er nok optaget af at lege når den tid kommer
jan 2005
maj 2007
Det er så nemt at sige. Hvad ville du gøre, hvis du ikke javde mulighed for at aflever dine hunde, eller selv tage dem med og opholde dig et sted, hvor der ikke var fyrværkeri? Lade dem være rædselsslagne?? Har du nogensinde stået med en hund, som var så rædselsslagen i mange timer at den bare skreg og rystede????
jan 2005
maj 2007
Ja, jeg opgiver også....... Jeg har gået rundt og grædt fordi min hund var så skrækslagen. Jeg ANEDE ikke mine levende råd. Siden dengang blev han beroliget hver nytårsaften..... Ikke om jeg vil udsætte hverken mig selv, hunden eller andre for den grimme oplevelse....... Han STOD med hovedet ind i væggen i en mørk gang og skreg højt......Fandeme nej!!!
jan 2005
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 242 Svar: 15.314
Hvis der for mig er et andet alternativ end at dope min hund vælger jeg selvf. dette ligesom I ville have gjort havde i alternativet.
Vi gør alle hvad vi mener er bedst for vores hunde.
Hvis jeg finder ud af at Kia bare slet ikke magter det her nytår, så vil hun fremover komme ud på landet nytårsnat (jeg er heldig at have dette alternativ. Det er ikke en pension (selvom jeg kalder det det) men et privat hjem hvor hun føler sig tryg og har sin egen plads i køkkenet sammen med ejerens egne hunde).
Havde jeg ikke haft det alternativ så ville hun have fået noget angstdæmpende. På Kia vil noget bedøvende ikke virke hensigtsmæssigt da hun vil gå i panik over ikke at kunne kontrollere sin krop så derfor er dette ikke et alternativ :o)
Jeg er sikker på at de der bruger medicinen bruger det i hundes bedste interesse :o) Og hellere dette end at hunden er rystende bange, Det er sørme synd.
okt 2006
Men der blev fyret et heksehyl af i gården, min hund var inden døre, og han sad i 6 timer og stirrede ud i luften. Jeg kunne overhovedet ikke komme i kontakt med ham. Kl. 2 om natten tøede han endelig op, men føj for en oplevelse
jan 2005
Jeg kan godt forstå at man ikke vil have en hund, der bare ligger mere eller mindre bevidstløs.. Men at folk dømmer en for at hjælpe sin hund bliver jeg altså godt harm.. nej p*ssesur over..
maj 2007
Indtil jeg fandt dette natur noget, som jeg brugte de sidste par år. DET var guld værd:-)
okt 2006
jan 2005
Og Søren, det kan jeg kun tilslutte mig:-)
jan 2007
Vi doper heller ikke vores han for det angstdæmpende som han har fået i et par dage nu,hvor han er sig selv og kan lege,tygge ben osv.. men ser jeg fx. i aften at han begynder at bliver anderledes ja så vælger jeg at give ham noget så han sover nytåret væk..
For sidste år var et helved,at have sådan en hund som er panisk og man ikke kan komme i kontakt med og som bare sidder og er helt vildt skrækslagen og gemmer sig under sengen,puster,prøver at grave sig ud(vi har træ gulve)for at flugte,tisser indenfor og hyler. det er sgu ikke sjovt..
Men næste i det nye år vil jeg undersøge hvad der er af pensioner på landet,for det kræver at der ikke bliver fyret noget af,og at man heller ikke kan høre at andre fyre noget af,for vil ikke have min hund skal være mega bange i en pension.
maj 2007
Jeg forstår dig så godt. Jeg er bare lykkelig over at jeg ikke har de problemer lige nu:-))
jan 2007
Men vi har været heldige i år,der har kun været 4 brav indtil vidre sidste år var der mange som skød af dagene op til.. så håber
Men godt nytår til jer alle,vi vil snart i hundeskoven..
maj 2007
Så vi vil en tur i Hedeland om lidt og krudte dem af:-)
Godt nytår til jer alle:-)
dec 2008
Følger: 1 Svar: 5
Han er selvfølgelig blevet foderet af og luftet godt inden øllen, og den ene gang om året sover han i soveværelset.
Godt nytår.
nov 2006
Det er sgu den bedste løsning jeg indtil nu har set!! *GGG*
dec 2008
Følger: 1 Svar: 5
Hvad kan jeg sige.... Det virker.
Vi har prøvet med piller fra dyrelægen, der gik op imod 2 dage inden han var normal igen.
Han fik en øl igår, inden gæsterne kom. Idag er han frisk og fræk som altid.
jan 2007
Han var sig selv,ikke bedøvet,han spiste to kræft ben,søgte efter guffer(indenfor) vi legede en del med hundene.. man kan næsten sige at det var hundenes aften
Dejlligt at se at tyson to det stille og roligt,men stadig var vågen og kunne bevæge sig og reagere på hvad vi sagde var faktisk normal uden at være bange..
aug 2006
jan 2007
Før han begyndte at være bange.
Skal siges at han har fået 1/4 Apozepam i 3 dage før nytårsaften,for at gøre ham mere rolig.
Hund + Nytår = Hvordan gør i ?