{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.044 visninger | Oprettet:

aflivning af raske hunde.... {{forumTopicSubject}}

Oplysningerner er 4-5 år gamle. Kunne ikke finde nogle nyere, men det er garanteret ikke blevet bedre....
HVERT år dør 12000-15000 fysiske sunde hunde.
Hundene aflives typiske når de er 1-1 1/2 år gammel..
Pga. de slås med andre hunde.
Ødelægger ting, når de er alene hjemme.
Snapper eller bider børn.
Bange for fremmed.
Er urenlige.
Bange for høje lyde.
Og mange andre ''undskyldninger''
Det er lidt trist at hundene lider under vores opdragelse eller hvad ved jeg!!!!
Hvorfor tror i at der er så mange aflivninger af vores bedste kæledyr??????
oplysningerne er fra dkk.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  aflivning af raske hunde....
  • #1   9. jan 2006 Bla. fordi folk slet ikke gider sætte sig ind i hvilket arbejde det kræver af en ejer, at ha en hund.

Mange tror jo desværre at det "bare" er en hund... OG at det er det nemmeste i verden at ha sådan en. De tar totalt det liv for givet som de anskaffer sig og tar ansvar for. Eller mangel på samme......

• #2   9. jan 2006 Kæft hvor synd :o( Kunne man så ik prøve at finde et andet hjem til dem?
    Eller det gider man måske ikke? :o(

• #3   9. jan 2006 Det er alligevel mange der ''bare'' tror at man bare kan anskaffe sig en hund.... Især når der bliver skrevet meget om emnet....Eller det er måske bare fordi man er glad for hundene man ligger mærke til det...

• #4   9. jan 2006 Internaterne er jo også fyldt op i forevejen....

• #5   9. jan 2006 Jeg synes det er bedre at aflive mange af hundene, da de har haft et l.... liv, og kun vil volde kommende familier mere skade, end gavn.
    Selvfølgelig er det synd, ingen tvivl om det, men jeg synes det er mere synd at de først bliver aflivet efter familie nummer 4...

• #6   9. jan 2006 J. K: Ja det er jo rigtig nok. *ss*

• #7   9. jan 2006 JK<< det synes jeg måske også... Men jeg ved at min dyrlæge synes at det er noget af det sværeste at gøre...
    Og som hundeejer ligger man alt ansvar fra sig og aflevere det til dyrelægen

• #8   9. jan 2006 Jeg skriver oxo at det blandt andet er derfor.... har aldrig givet udtryk for at det var alle tilfældene at det var sådan.

• #9   9. jan 2006 Bandit>>>>>ne,j det siger jeg skam heller ikke, jeg undre mig bare at det problem ikke bliver bedre med årene, men sikkert går modsat fordi vi anskaffer os så mange dyr....og jeg tror da osse at det er en stor grund.....

• #10   9. jan 2006 J.K - jeg sad lige med samme tanke som du, mange af de stakkels liv fortjæner sq at få fred - ikke dem alle men nogle af dem....

Lidt ligesom at vi partu skal redde ALT, uanset de omkostninger det har undervejs for det liv som skal reddes - især i USA går de ind imellem alt for langt efter min mening, uden at dyrerne får lov at have nogen værdighed tilbage i livet... eller mennesker for den sags skyld....

• #11   9. jan 2006 Godt så, så er jeg da ikke den enste der tænker sådan.
    smiley

• #12   9. jan 2006 Hva der forresten nogen af jer der så et program om hunde på tvd, i weekenden....???

• #13   9. jan 2006 JK - nope..... hvorfor ?

• #14   9. jan 2006 Fordi det var nogle bindegale amerikanere, og deres hunde...

Der var det her par, der havde 4 hunde. De skulle så parre to af dem, men det ville ikke lykkes. Så tog de til dr. dyr, for at få tømt hannen og insimineret hunnen. Da de så skulle se de små sædceller under mikroskop, tudede ejeren, for det var jo hendes babyer, hun kunne se.... Der var jeg lige ved at stå af... smiley

• #15   9. jan 2006 Man fulgte også andre mennesker og deres hunde. Det var bare lige en tand for meget til mig, når man lader sin hund slikke sig inde i munden... smiley

• #16   9. jan 2006 LOOOOOOOL

Lyder som en udsendelse jeg vill ha krummet tær ned til en str. 34 over *gs*

• #17   9. jan 2006 hæ hæ, tror jeg også, og så viste de det endda både lørdag og søndag... Tosser : -)

• #18   9. jan 2006 Ancilla, tror du så ikke det er næste afsnit??? smiley

• #19   9. jan 2006 Marie: Nemlig smiley

• #20   9. jan 2006 Nu ikke for at at gøre historien være - Men en del hunde især af brugshunde racerne, kan få en lidelse der heder spondalose, som er en belastnings sygdom, som vi ejere påfører dem.

Vi påfører ikke disse lidelser med vilje, men i enkelte endiverder, kan et dårlig kryds våre årsagen.

der er desværre ikke ret meget man kan stille op med dette. så er der faktisk kun en vej at gå. - sørgelig nok - men det udvilker sig mellem 1½ - 2 års alderen.

• #21   9. jan 2006 Nu skal man jo ikke gå mange annoncer igennem på både dba og dyrenettet, for at se hvorfor så mange hunde nok ender med at blive aflivet. Hvor ER der mange der pludselig ikke har tid mere, skal have børn, har fået job i udlandet mm. Jeg forstår det bare ikke...hvis folk for f..... dog bare kunne tænke sig godt om inden de anskaffer sig en hund.

Tror desværre, at mange falder for den søde hvalp, når hunden så når lømmel alderen og kræver lidt mere, så er det ikke sjovt mere. Sætter de deres hund til salg og den ikke bliver adopteret, ja så er det en tur til dyrlægen.
    Synes mange mennesker er ALT for hurtige til at give op og ikke gide arbejde med deres hunde.

Så en annonce på dba hvor der var en familie der skulle af med deres hund, 3 år mener jeg den var, fordi de skulle have et barn og ikke ville få tid til den??? Jeg spørger bare: 1) Hvorfor fanden havde de ikke taget det at der evt. ville komme børn ind i billedet, med i deres overvejelser INDEN de fik hund? 2)Hvordan i alverden kan de allerede NU vide at de ikke har tid til hunden..barnet er ikke født endnu!!! Ergo, de har allerede givet op og gider ikke prøve at få det hele til at hænge sammen.

Jeg ved ikke helt hvad jeg mener om, at hunden har bedst af at blive aflivet end at komme ud til et nyt hjem for 4-5 gang. Selvfølgelig er jeg enig i, at det er enormt stressende for hunden og jeg synes det er skide synd. På den anden side, så tog mine forældre deres hund til sig, efter hun på 8 måneder havde været 5 steder, og tanken om at hun var blevet aflivet og ikke kommet hen til dem hvor hun har det som blommen i et æg, det er ikke til at bære.
    Så er nok både for og imod...men hvis i kigger på den typiske aldersgruppe for de hunde der ender på internater, så er de typisk mellem 7 mdr-15 mdr..og mange af dem ødelægger ting når de er alene hjemme, kan ikk køre i bil osv osv. MEN, jeg mener, at i de fleste tilfælde er det sgu familiens skyld, de har ikke lagt nok kræfter i at træne med deres hund - har ikke gidet. Og det er jo forfærdeligt at hunden skal bøde, ofte med livet, fordi de var dovne!

Derudover, synes jeg generelt at dyrlæger er ALT for hurtige til at aflive hunde herhjemme...uden at stille familien nogle spørgsmål eller prøve at hjælpe dem på rette vej..har set mange eksempler på dette.

• #22   9. jan 2006 Jeg hører jo så til dem så er blevet svinet til nogle steder på nettet for at jeg aflivede Tiffany som gik amok og skambed en af mine andre hunde smiley

Mit valg var enkelt men hårdt hun havde hele sit liv boet hos mig (født her) og ved et uheld var hun blevet drægtig i en al for alder og følte at hun skulle tage en ny plads i flokken her, en plads som aldrig har sku været hende's da hun jo boede med sin mor ...

Og jeg mente at det bedste var at lade hende sove da dårligt temperament jo kan nedarves ...

Mener i at det var forkert ???

Kommentér på:
aflivning af raske hunde....

Annonce