{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.246 visninger | Oprettet:

Kamphunde-eller slåskamp om man vil:-) {{forumTopicSubject}}

Inspireret af en anden tråd (som dog ikke handlede om emnet) - så kom jeg til at tænke på, at jeg ikke aner hvad jeg skulle gøre, hvis min hund kom i en "slåskamp" med en anden hund. Hvordan fanden skal man reagere, og hvad skal man gøre?

- Den eneste gang Trøffel er blevet "angrebet" smed hun sig ned og var helt passiv - men aner ikke hvad jeg egentlig kunne gøre i situationen... HVordan kunne man få dem skilt ad?

Har kun oplevet én decideret slåskamp mellem to hunde - mine forældres dsg´er og en JRT - der blev mine forældres hund sparket væk gentagent af den anden hunds ejer - men grunden til at de blev skilt ad, var at jeg "gik ind" i kampen og hev fat i de to møghunde som sprællede og bed - noget jeg IKKE VILLE have gjort, da den føromtalte hund (schæfer) angreb min egen hund (labradorstr.)... What to do???

(skal ganske vist snart på arbejde, men læser senere i dag)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kamphunde-eller slåskamp om man vil:-)
  • #1   7. jan 2009 For et par mdr. siden, passede min svigermor min svogers amstaff tæve.
    Min kæreste og jeg havde selv to hunde der, og hans hanhund og min svigermors gamle foxterrier har ingen problemer med amstaff'en, og da Fifi (min tæve) havde opdaget hende, begyndte hun at pive.
    Hun pev og blev ved, og til sidst besluttede vi os for, at lade dem prøve at hilse på hinanden.
    Det gik godt de første 2 min., og så fór den anden tæve på min, og satte sig lige i nakken!
    Min kæreste blev så forskrækket at han tog den anden tæve i øret, og trak i halsbåndet, indtil hun slap.

    Heldigvis har Fifi en tyk kravepels, og der skete intet. :o)

    Nu skal det lige siges, at det ikke nødvendigvis har noget med racen at gøre - Det var begge tæver på 3½ år, så tror det var dér problemet lå.
    Fifi har dog kunnet med alle fremmede hunde hun har mødt, men kareleren har også ry for at være bidske overfor andre hunde.



  • #2   7. jan 2009 Man skal umidel bart tage begge hunde i bagbenen (helt oppe ved maven, så ikke man brækker benene eller skader hofterne) og så hive dem tilbage. Dog kan det være rigtigt svært, hvis det er to store hunde som kun vil slås. Men hvis min hund blev angrebet af en anden hund (én som virkelig ville kunne gøre skade) har jeg altid en tåregas på mig, som jeg ikke ville tøve med at bruge. Og så ville jeg ellers gøre alt hvad jeg kunne for at få dem adskilt. Om jeg skulle slå og sparke, ja så gjorde jeg det, hvis det var dét som skulle til for at få dem adskilt.

  • #3   7. jan 2009 Tja jeg ved at man ofte hælder koldt vand i hovedt på begge hunde. Det skulle vist gøre at begge hunde stopper op længe nok til at man kan få dem skildt ad. Men jeg har ikke selv prøvet at stå i i den situation, og jeg ved ikke lige hvad man gør hvis man ikke har noget vand i nærheden... Tror egentlig også at man reagere indsinktiv i den slags situationer...

  • #5   7. jan 2009 Altså ret klamt, men jeg har hørt (ikke prøvet) men at man skal stikke en finger op i r.... på dem..... Jeg ville umiddelbart nok nøjes med at hive dem i bagbenene hehe

  • #6   7. jan 2009 Jeg har prøvet det nogle gange. Jeg havde i mange år 3 hanhunde (ALT for tæt i alder), så der kom et par kampe. Mærkeligt nok med ca. 1½ år imellem og altid den ældste og den yngste. Den mellemste meldte sig ud.
    Jeg må indrømme at jeg gjorde alt det, som man ikke skal. Jeg gik ind imellem dem. Det gav et par hak, men jeg ville gøre det igen. Jeg kan ikke ha`når hunde slås. Så jeg håber at Lotus og Kaido holder fred altid:-))


  • #7   7. jan 2009 er begge ejer til stede skal man have fat i sin ejen hunds bagben helt oppe ved hoften og hive dem fra hinaden, hvis den anden ejer ikke ved hvad han/hun skal gøre råber du til ham/hende at han skal hive sin hund væk i bagbene.
    er du alene og skal derfor skille dem ad selv er det en støre opgave. jeg ville nok umidbart prøve at gå imellem som mette siger, men det er altså ikke uden riciko for en selv især hvis den ene hund ikke er ens ejen. Hvis jeg bedømte at det var for farligt at gå imellem ville jeg nok prøve at hjælpe min ejen hund da jeg ved at jeg kan holde styr på ham så snart kampen er overstået...


  • #8   7. jan 2009 Ja, det kan være en rigtig dårlig ide at gå imellem dem!!! Meeeeen, jeg reagerer ikke med hjernen, når hunde slås. Jeg reagerer bare:-))

  • #9   7. jan 2009 Når man ikke ved hvad der er nødvendigt, er det sgu lidt besværligt.

  • #10   7. jan 2009 http://hundegalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=8726

    Her er hva der ka ske, hvis man går imellem, men hvor er det dog svært, da det umiddelbart ikke er noget man kan træne.
    Sakki har aldrig været i slagsmål, men er blevet overfaldet nogle gange...en af gangene havde en hund bidt sig fast i hans ben og ejeren fik den efter sigende til at slippe ved at hive hunden i halen...men biddet ku da snild ha blevet værre ved denne reaktion, vil jeg tro...


  • #11   7. jan 2009 Jeg ville nu også gøre alt for at redde mine hunde, jeg ville ikke tæve et sekundt med at gå imellem. Vil egentlig hellere have en tur på skadestuen end jeg vil miste min hund, eller for den sags skyld lade min hund have en rigtig dårlig oplevelse.

  • #12   7. jan 2009 Små hunde kan jeg sagtens gå imellem. Jeg har haft fat i min andel lorte-terriere og først bagefter tænkt at det var egentlig ikke så snedigt at hive dem op i ansigtshøjde (jeg tager altid den anden hund op, for min egen stopper med det samme den anden er væk - Watson er ikke opsøgende).

    Da jeg havde hovawart var der en anden der også altid var efter hende, men fordi hun altid lagde sig på ryggen var det "bare" at tage den anden hund i nakke og røv og kaste den af, råbe, og distraher den længe nok til ejeren kunne tage den (dette skete på ugentlig basis indtil tæverne en dag blev gode venner).

    Så har jeg været med til et arrangement hvor to rhodesian ridgebacks så sig sure på hinanden.. Det var voldsomt ubehageligt da ejernes reaktion var at råbe og gentagne gange sparke hundene i maverne indtil de kunne komme til at trække dem fra hinanden... Der var ingen vand til stede

    Jeg har læst herinde at det bedste skulle være at tage hunden i lysken, lige foran bagbenene og løfte op. Det gør ikke ondt på hunden, den kan ikke nå rundt og bide dig, men det distraherer den. Om det rent faktisk virker har jeg ikke prøvet i praksis endnu, men jeg tror på det smiley


  • #13   7. jan 2009 * Charlotte & Christian *
    Jeg håber seriøst ikke at du vil kunne bruge en tåregas på en hund?
    Desuden er det ulovligt at have sådan en i danmark...


  • #14   7. jan 2009 Boxy har være i slagsmål med den samme hund 2 gange, førstegang det skete, var de ikke mere end henholdsvis 6 og 5 måneder, så de var nemme at skille ad, da der ikke var så meget kraft bag, men det gav da nogle små sår fra hvalpetænderne, vi tog bare fat i halsbåndene og bad dem stoppe med høj stemme. 2. gang var ikke lige så sjovt, det var nogle måneder senere og der havde de fået voksentænder. Min venindes hund fløj i hovedet på min (da min prøvede at beskytte sin gulerod), min veninde var så forskrækket så hun bare stod og kiggede på, så mig og min kæreste tog hver en hund i halsbåndet og hev i dem mens vi råbte at de skulle spytte ud, det gjorde min så men den anden hund hold fast i boxys kind, til sidste slap den heldigvis, det hele har taget omkring 3 min og man er godt rystet bagefter... vi kunne måske godt have gjort det lidt anderledes, men det vigstigeste var at de blev skildt ad...
    Boxy fik nogle grimme sår i kinden, under kæben og på halsen som jeg måtte behandle med varmt vand og sæbe i en uge, hun har nogle ar efter og min venindes hun fik et sår i læben uden meen...
    Men veninde kommer kun uden sin hund nu, da vi har måtte konstatere at de bare ikke kan sammen...


  • #15   7. jan 2009 Hundebøll- Gud er det ulovligt med tåregas?:-) Det er også ulovligt at voldtage og overfalde folk, så jeg har også en på mig, hvis det kan forhindrer mig i at være offer for en forbrydelse, så er det da det mindste man kan gøre for sig selv, i denne sindsyge verden vi lever i.
    Tager gerne bøder for at være i besiddelse af en sådan en´.


  • #17   7. jan 2009 man skal tage den andens hund... ikke sin egen.... vis din hund at du har styr på den fremmede...

    hvis man f.ex. er alene og der kommer en løsgående hund og de kommer op og slås... så tag den fremmede.... få ro på.... få din egen hund væk ved hjælp af kommandoer... ingen råben eller skrigen eller sparken...- det kan opildne til mere... så viser du din egen hund, at du har kontrol over situationen smiler...


  • #18   7. jan 2009 *SBHT *
    Kan faktisk ikke huske den præcise tråd - men det var også mere bare dette spørgsmål jeg var interesseret i - det var ikke for at starte en debat:-) - Men jeg ville bare ikke ane hvad f... jeg skulle gøre i en sådan situation...

    Afhængig af situationen kan jeg godt se det fornuftige i at få fat i hundens bagben - eller oppe ved lysken og så løfte -

    Håber ikke jeg kommer i sådan en situation... Den schæfer vi mødte, der bed ud efter Trøffel - hold da k... hvor havde jeg da ikke lyst til at holde fat i den - eller bare nærme mig den.....


  • #19   7. jan 2009 * Theo the Dog *

    Ja, det var den:-)


  • #21   7. jan 2009 Overhovedet ingen misforståelser - forstod godt hvad din holdning var til det -

    Skrev kun fordi jeg bogstaveligt ikke ville ane hvad jeg skulle stille op i situationen - og måtte lige spørge om idéer....


  • #23   10. jan 2009 Hundebøl:
    Hvis der kommer en kamphund (ja jeg mener KAMPhund) og den vil slå min hund ihjel, så skal jeg da love dig for at jeg ville ty til ALLE midler! Det er også ulovligt at have løse hunde div. steder, når man ikke kan styre den og den ikke kan med andre hunde.


  • #24   11. jan 2009 Ja altså hvis der kom en anden hund og overfaldte en af mine, er der heller ikke nogle midler jeg ville sky. Hvis valget stod mellem min egne og en anden hund er jeg sgu ikke i tvivl. Jeg ville heller ikke ty nogle midler.

  • #25   11. jan 2009 Vil da måske give jer ret, men nu ligger landet bare sådan at jeg - for det første - aldrig ville gå rundt med hverken tåregas, peberspray eller knive - og for det andet (hvis jeg nu havde lyst til at gøre det) ikke ville ane hvor man skulle købe noget der er ulovligt (og er også ligelgad med hvor...:-))

  • #26   11. jan 2009 Nu har jeg faks heller ikke nogen af delene, jo mine brødknive men dem har jeg ikke med når jeg lufter hundene :o) Men jeg ville sparke og slå med alt hvad der lå i nærheden hvis mine hunde blev overfaldet. Og nu bor jeg heldigvis heller ikke i et kvarter hvor det er nødvendigt med disse ting, men hvis jeg gjorde kan det da godt være at jeg havde en peberspray i tasken :o)

  • #27   11. jan 2009 Jeg har anskaffet mig sådan en fordi der i forrige måned var 3 voldtægter som alle fandte sted få meter fra mit hjem.
    Dérfor går jeg rundt med sådan én.
    Jeg går hverken med kniv eller en pistol for den sags skyld. Jeg ville ikke engang vide, hvordan man affyrede den, uden den var ladt.


  • #28   11. jan 2009 Charlotte og Christian - kan udemærket forstå dig. Som sagt boede jeg i et kvarter hvor der var grund til utryghed havde jeg nok også en.

  • #29   14. jan 2009 Charlotte H:
    Tak:-)
    Jeg føler mig ihvertfald ikke ulovlig, når jeg går rundt med min tåregas. Jeg føler mig istedet mere sikker.


Kommentér på:
Kamphunde-eller slåskamp om man vil:-)

Annonce