13.424 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Lars D
Lars D
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Coton de tulear - pels og størrelse Coton de tulear - pels og størrelse

Hejsa.
Vi i familen har siddet og kigget efter en ny vuffer og har "enstemmigt vedtaget" at den næste skal et par numre ned i størrelse og være en Coton de tulear.
Her efter et par hundrede billieders kiggen senere, har vi lagt mærke til at pelsen på racen varierer en del. Ikke så meget farven men mere længderne på den. Nogle har en lang glat pels (Sikkert efter en omgang børstning) Imens andre har en pjusket, vamset og lidt krøllet pels.
Er det fordi nogle vælger at klippe dem, eller er det bare fra avl til avl, det varierere.
For os, ser det ud som om at nogle er klippet og derfor får denne lidt korte vamsede pels.

Vi har ligeledes besluttet at det skal være en hanhund. Men hvad med størrelsen, varierer den meget fra hund til hund ?

Mvh.
Lars D.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Havearbejde 3.150 kr.
  • Have arbejde 205 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Klippe hæk ned 1.000 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Hjælp til hænge lamper op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Coton de tulear - pels og størrelse
  • #1   7. jan 2009 Den korte vamsede pels får de, hvis de er klippede. Du kan se under Carla på min profil.. der er billeder både med fuld pels og klippet.

Hannerne skal veje mellem 5 og 7 kilo, men der er desværre en tendens til at avle dem lidt for store i dag. Derfor er det også vigtigt at se på størrelsen af forældredyrene.

• #2   7. jan 2009 Jeg har selv haft en coton, vil lige sige at der er meget pelspleje, det er derfor nogle klipper dem. Hvis ikke man passer pelsen, får de "knuder" der er svære at frisere ud.

• #3   7. jan 2009 Jeg ved ikke om jeg synes der er meget pelspleje.. det kommer an på hvad man er vant til. Jeg børster ca. 5 minutter, tre gange om ugen. Jeg kllipper min, pga de forskellige aktiviteter jeg bruger hende til.

• #5   7. jan 2009 Det er også en skøn race!
    Er det det mere krøllede look i er faldet for kunne i kigge på bolognesen - den har mange af de samme kvaliteter som coton'en smiley
    Ellers håber jeg i finder jer en skøn coton smiley

• #6   7. jan 2009 Siri, det er heldigt, vores coton brugte vi en del mere tid på, det var dagligt især efter gåture hun skulle friseres. Vi bor så også ud til åbne marker, hvor hun kunne rende løs i højt græs mv, så der kom meget med hjem i pelsen.

• #7   7. jan 2009 Anette - jeg måtte også klippe min, fordi hun blev for generet når jeg havde hende med på ridetur. Hun fik lange grangrene i pelsen og det gjorde ondt og irriterede. Desuden havde hun det alt alt for varmt om sommeren.

Men mht filtrer, så har jeg aldrig haft store problemer. Hun har heller ikke den tykkeste pels.. det hælper lidt.

• #9   7. jan 2009 Jeg passede en coton i 2 uger. Den var kortklippet, men hold op, hvor skulle der børstes meget ! ! Jeg brugte mellem 10 og 20 minutter dagligt på at holde ham :o/

• Lars D
    Lars D Tilmeldt:
    jan 2008

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #10   7. jan 2009 Tusind tak for svarende alle sammen. Det med pelsplejen er vi helt afklaret med. Men den vil sikkert blive klippet så den ser lidt vamset ud...

• #11   7. jan 2009 vi bruger ca 15 min 3 gange om ugen på bailey med at børste, og kan kun sige at har man det rigtige grej går det meget nemmere og når vi har vasket ham bliver han sprøjtet med noget så pelsen filter mindre

• #12   7. jan 2009 og sørg nu for at købe den ved en god kennel og ikke en hundefabrik

• #13   7. jan 2009 Der er så STOR forskel på Cuton'ernes pels!

Vi havde to på salon i dag. En tæve med en meget vattet pels og den var klippet, men alligvel var den rigtig filtret! Den fik en klipning, som hedder Bamseklip, og der er rigtig sødt! Tror den har 4 cm over det hele på kroppen.

MEN den anden cuton, som var en han, havde den nemmeste pels at holde, den kunne redes ud og var ikke så filtret igen, og han var i fuld pels.
    Så man kan intet sige om pelsen før hvalpen er voksen og med fuld pels, ellers må man få den bamseklippet i en længde man ønsker og man ved man kan holde..

• #14   14. jan 2009 Jeg har en coton-han på 1½ år. Han har fuld pels (på nær under maven, for han kan ikke lide at blive børste der under, hvilket resulterer i store filtre) Min han ligger lige på grænsen til at være for stor, men jeg synes det er dejligt, for så er der "mere hund" hvis I forstår ;o)

Mht. forskel i pelsen, har jeg også erfaret at det er MEGET forskelligt fra hund til hund. Alfred's onkel bliver konstant klippet, da hans pels er tyk, krøllet og filtrer meget. Hans tante bliver kun klippet, fordi ejerne ikke gider passe pelsen, og Alfreds søster har den smukkeste pels....men den bliver også klippet af :o(
    Jeg synes det er synd, at man som ejer af en coton klipper sin hund, fordi man ikke gider pelsplejen Og så tænker jeg: Hvorfor så købe en plejekrævende hund? Jeg ved godt, at der er mange hundeallergigere, som køber den type hund, da de ikke har så mange racer at vælge imellem.... men alligevel: Hunden er jo avlet med den smukke smukke pels, og jeg mener det er ærgerligt, bare at klippe den af, fordi man ikke gider.
    Hvad siger I andre?

• #15   18. feb 2010 Hej!

Jeg tænker på at købe en malteser, Coton de tuléar eller en af de andre små hvide hunde. Jeg ville vælge at klippe den kort, da jeg synes den korte er pænest og det er bedre for hunden. Bare fordi at der er nogle latterlige regler for hvordan de 2 nævnte racer pels skal være hvis man feks. skal bruge dem til udstilling, Jeg vil kalde det til grænsen til dyre plagerig. Prøv tænk hvor hårdt det må være, og som nogle også nævner så kan der komme til at side sten, grange og den slags.

Det er da synd for hunden..

Kommentér på:
Coton de tulear - pels og størrelse

Annonce