Meget aktiv d/s {{forumTopicSubject}}
Vores d/s på lige knap et år er meget aktiv... Dels er han hvalp dels er det en aktiv race...
I starten brugte vi meget tid på at lege med ham, men fandt ud af, at han blev mere aktiv af det. Så vi droslede ned.
Vi startede så op med træning i lørdags, hvor den ene træner siger til en anden på holdet, at de skal stoppe al leg med deres hund (den kan ikke være alene hjemme). Så begyndte jeg at tænke på vores. Dog har vi ikke de problemer, men hvis det nu kunne hjælpe på hans overaktivitet. Så vi er stoppet med at lege ikke så meget med ham.
Derimod laver vi stadig meget træning og snuse arbejde både inde og ude.
Men så tænker jeg, er det ikke synd for ham?
Han er så glad for at lege, og det gør helt ondt, når man ikke vil. Selvfølgelig tager vi det nogle gange i opløbet med noget snusen efter pølser og sådan....
Men jeg får så ondt af ham, når han bare ligger der og kigger og keder sig (efter min mening....
maj 2007
Følger: 42 Følgere: 145 Hunde: 5 Emner: 1.145 Svar: 38.395
apr 2008
Følger: 9 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 315 Svar: 2.199
Og vi træner og laver hjerneaktivitet...
Mit spørgsmål er mere, om det er synd for ham ikke at lege, når man kan se han så gerne vil...
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.929
Men det gælder jo så om at tænke over hvordan man leger. F.eks. er timelang kasten med bold jo nok ikke så hensigtsmæssigt.
Men leg kan jo være mange ting, og bare man leger på en fornuftig måde, synes jeg nu ikke der er noget galt i det. Kig på hunden, og se hvad der fungerer for de og jer. Det er da osse trist at tage alt det sjove ud af hundens tilværelse, bare fordi hunden er glad og aktiv.
apr 2008
Det er lige sådan jeg tænker... Umiddelbart synes jeg ikke han stresser... Dog tager vi nogle gange hans bolde fra ham, når han ikke kan styre det. Og om aften fjerner vi at legetøj, også er han god til at falde ned...
Han vil meget gerne boldkast, hvilket vi holder igen med.. Max to kast inde i stuen og ellers trækkelege, det er han helt vild med.
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.929
Jeg bryder mig ikke om vild leg indendørs -derfor foregår den slags i haven og jeg opfordrer ikke til leg inde (f.eks. ved boldkast e.l.).
Reiktager da af og til nogen rusketure med sine tov inde, og kommer nogengange og vil have mig til at holde, og den slags leg er ok inde synes jeg. Men kastelege er forbudt.
Det skyldes bl.a. at reiki har haft lidt svært ved at slappe af inde, og f.eks. straks sprang op hvis jeg flyttede mig 2 mm i sofaen e.l. og han vandrede meget inde.
Efter legen er stoppet inde (og efter lidt træning) kan han nu fint ligge og sove/hvile indenfor, og er meget mere afslappet. Men ude får han lv at tumle alt det han gider, kaste med bolde, spæne rundt osv.
Det fungerer for både Reiki og mig. Så jeg tror det gælder om at se på sin hund, hvordan man selv ønsker det skal være, og så finde den måde der dur for en selv og hunden:o)
apr 2008
Det er faktisk vores mening, at starte op til agility, men da han kun er et år, så venter vi lidt endnu... Og i stedet træner vi noget mere lydighed, indtil jeg synes han er gammel nok til agility.
apr 2008
Meget aktiv d/s