Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Maling af 2-3 meter skur 1.300 kr.
  • Problemer med vaskemaskinen 500 kr.
  • Fjernelse af gammel oliefyr/kedel 500 kr.
  • Flytte vandhane og tilrette afløbsrør 1.200 kr.
  • Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Lugning af ukrudt i hæk 1.130 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Selvtillidsøvelser ??
  • #1   22. jan 2009 Alt hvad man kan indlære sin hund af almindelige lydighedsøvelser ( sit, dæk - hvor du også kan bevæge dig væk fra hunden- plads, indkald osv ) giver selvtillid hos hunden. Dertil kan øvelser hvor den skal lave problemløsninger, give masser af selvtillid. Godbidder den skal finde. Godbidder der er lagt under en kop eller de smarte problemsløsningslegetøjs ting der er kommet frem inde for de sidste par år

• #2   22. jan 2009 Okay.. alt det laver vi allerede. Tænkte mere på sådan noget, som gør hunden mere modig.

• #3   22. jan 2009 Balanceøvelser (gå på træstammer osv), og så dem som Lea skriver smiley

• #4   22. jan 2009 Hjælper det også på hendes nervøsitet overfor fx blæsevejr? Hun bliver nervøs/bange, hvis der kommer et blad flyvende hen af vejen... eller hvis vinden rusker i træer og buske

• #5   22. jan 2009 Det er godt nok svært at hjælpe det lille pus, når I i forvejen har gået til træning ( ku jeg se i din anden tråd ) og når hun netop godt kan finde ud af problemøvelser. Men det plejer at være sådan noget der giver selvtillid- når hunden finder ud af at den kan nogle ting.......
    Den med træstammen, var faktisk også en god ide. Agillity fek. Ku sikkert også være godt.
    Men har hun altid været nervøs ?

• #6   22. jan 2009 Lea

Futte er simpelthen for kvik til problemløsninger. Jeg prøver nogle svære øvelser, men dem har hun luret i 1. eller 2. forsøg.

Hun har både gået til hvalpemotivation og til hundetræning. Vi kan ikke gå til agility, da Futte har dårlige led.

Lige fra første dag har hun været MEGET angst for gåture. Derfor var jeg egentlig bare glad, da hun efter meget træning begyndte at gå med halen oppe på gåturene. I stedet for at lære hende at gå pænt (trækkeproblemet) lærte jeg hende at gå tur uden angst. Hun elsker at gå tur, men er dog stadig en lidt nervøs hund. Måske skal jeg ikke gøre mere ved det? Hun har det godt og er glad for gåturene.

• #7   22. jan 2009 Giv hende tid og alder. Det kan være at det går væk af sig selv ved to- tre års alderen

• #8   22. jan 2009 Okay.. det gør jeg. Mange tak for svar:)

• #9   22. jan 2009 Der er en form for træning der hedder "Look at that!" ("Se der!"). Du kan måske finde noget om det online og ellers er det beskrevet i bogen "Control Unleashed" af Leslie McDevitt (godt nok kun på engelsk).

Det overordnede princip er klikker-træning og at hunden først og fremmest ikke må være udenfor pædagogisk rækkevidde når man træner den, så du skal træne i situationer hvor du har kontakt med hende.

Det du så gør er at du klikker og belønner hver gang hunden kigger på det ubehagelige, sådan at det bliver til en øvelse. Senere kan du komme en kommando på (se der!) og så skulle det efterhånden blive sådan at ubehagelige ting for hunden bliver en mulighed for at få godbidder eller blive belønnet på anden måde. Man kan også bruge metoden hvis man har en meget reaktiv hund, der reagerer kraftigt på distraktioner.

Men det er bedst selv at læse om det eller få det vist. Jeg forklarer det ikke specielt godt og både hund og ejer skal kende til klikkertræning først.

• #10   22. jan 2009 M.I
    Det lyder spændende.. og jo.. du forklarer det rigtig godt:) Vi er lige gået igang med klikkertræning, så det vil jeg da prøve. Mange tak:)

Kommentér på:
Selvtillidsøvelser ??

Annonce