4.872 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
10 Svar
Selvtillidsøvelser ?? Selvtillidsøvelser ??
Hejsa
Er der nogen herinde, der har nogle gode ideer til selvtillidsøvelser? Futte mangler lidt selvtillid. Hun bliver let bange/nervøs.
0 synes godt om
aug 2008
Følger: 18 Følgere: 15 Hunde: 3 Emner: 127 Svar: 3.626
aug 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 272 Svar: 1.110
apr 2005
Følger: 7 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 212 Svar: 949
aug 2007
aug 2008
Den med træstammen, var faktisk også en god ide. Agillity fek. Ku sikkert også være godt.
Men har hun altid været nervøs ?
aug 2007
Futte er simpelthen for kvik til problemløsninger. Jeg prøver nogle svære øvelser, men dem har hun luret i 1. eller 2. forsøg.
Hun har både gået til hvalpemotivation og til hundetræning. Vi kan ikke gå til agility, da Futte har dårlige led.
Lige fra første dag har hun været MEGET angst for gåture. Derfor var jeg egentlig bare glad, da hun efter meget træning begyndte at gå med halen oppe på gåturene. I stedet for at lære hende at gå pænt (trækkeproblemet) lærte jeg hende at gå tur uden angst. Hun elsker at gå tur, men er dog stadig en lidt nervøs hund. Måske skal jeg ikke gøre mere ved det? Hun har det godt og er glad for gåturene.
aug 2008
aug 2007
aug 2008
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 5.000
Det overordnede princip er klikker-træning og at hunden først og fremmest ikke må være udenfor pædagogisk rækkevidde når man træner den, så du skal træne i situationer hvor du har kontakt med hende.
Det du så gør er at du klikker og belønner hver gang hunden kigger på det ubehagelige, sådan at det bliver til en øvelse. Senere kan du komme en kommando på (se der!) og så skulle det efterhånden blive sådan at ubehagelige ting for hunden bliver en mulighed for at få godbidder eller blive belønnet på anden måde. Man kan også bruge metoden hvis man har en meget reaktiv hund, der reagerer kraftigt på distraktioner.
Men det er bedst selv at læse om det eller få det vist. Jeg forklarer det ikke specielt godt og både hund og ejer skal kende til klikkertræning først.
aug 2007
Det lyder spændende.. og jo.. du forklarer det rigtig godt:) Vi er lige gået igang med klikkertræning, så det vil jeg da prøve. Mange tak:)
Selvtillidsøvelser ??