1.098 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Selvtillidsøvelser Selvtillidsøvelser

Min hund på knap 3 år er meget sky over for fremmede og alt nyt stresser hende. har vi besøg går hun hvileløs rundt, og bliver ved til hun får at vide hun skal gå hen og lægge sig. Jeg siger det aldrig surt og roser når hun ligger stille og afslappet.
Jeg har haft hende i godt 3 måneder.

Nogen der kender nogen gode øvelser eller en bog man kan læse sig frem til det. Da hun er utryg ved alt og alle kan vi ikke deltage i holdtræning.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • Montering af kattenet på altanen 800 kr.
  • Balancering af vaskemaskine 1.146 kr.
  • Ophængning og tilpasse rullegardiner 1.000 kr.
  • Udskiftning af vandhane 600 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 975 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Selvtillidsøvelser
  • #1   5. okt 2011 Hvis hun kan lide at lege, eller kan lide godbidder, kan du så ikke få besøgende til at give hende godbidder eller leget lidt forsigtigt med hende og hendes yndlingslegetøj? Så hun forbinder fremmede med sjov...?

• #2   5. okt 2011 Hun bliver for stresset til at vil have godbidder. Er det så leg ude? er vel ikke til inde.

• #3   5. okt 2011 jo hvis hun vil, kan de jo godt lege lidt forsigtigt indenfor, altså f.eks hvis hun vil lege med bold, kan de jo forsigtigt uden store armbevægelser se om hun vil være med til at lege med dem og bolden. Det er vigtigt at det er noget hun elsker.

• #4   5. okt 2011 Hun elsker at leg med bold. og fremmede kan også sagtens kase bold med hende ude. har dog ikke prøvet det inde. men var da en mulighed. smiley

• #5   5. okt 2011 kase=kaste.

• #6   5. okt 2011 det ville jeg da prøve i hvert fald, så kan det være at hun kommer til at forbinde fremmede med sjov og boldleg. Det kan selvfølgelig også gøres udenfor, altså hvis i går tur, og møder nogen hun ikke kender, kan du jo evt bede dem om at kaste hendes bold..så hun finder ud af at fremmede er som sagt ikke så farlige:-)

• #7   5. okt 2011 Ville prøve samme fremgangsmåde, som Lykke foreslår. Leg og godbidder, eller hvad der tænder hende - hvis det tænder hende at blive kløet på maven, så find nogen der er frivillige til at gøre det. Prøv evt. med nogen der ikke selv har hund (så de ikke dufter af fremmed hund) og som er lidt små fysisk, så der er mindre skræmmende over personen. smiley Og så prøv langsomt med lidt større typer og personer der har hund. :o)

• #8   6. okt 2011 Måske kunne man sammen med det Lykke foreslår bruge DAP, eller lign, som kan hjælpe hende med at få lidt ro og tryghed. Jeg står selv og overvejer at prøve det, da min hund synes at fremmede er nogle hæslige bæster.

• #9   6. okt 2011 Stella-
    Jeg har haft prøvet DAP, det virkede også super godt de første gange, men syntes effekten blev mindre og mindre efter kun 14 dage. Jeg er gået over til en antistress urteblanding i stedet, hun har været på det i en lille uge, og syntes egentlig det virker godt. nu skal hun jo lige rigtig i gang og skal følge hende over en længere periode.

• #10   6. okt 2011 Du kan evt kombinere med nogle piller, der hedder Zylkéne, det er helt harmløse piller, der indeholder samme hormon som tæve udskiller til hvalpene, når de dier.

De piller kan gives i given situation, altså f.eks hvis du ved at der kommer gæster, eller de kan gives kontinuerligt, men hvis du skal give dem over en længere periode er det en god ide at have dyrlægen inde over.

Men som sagt er de harmløse, så det er da værd at prøve. det er et natur produkt. de skulle ikke virke sløvende, men dæmpe stress

• #11   6. okt 2011 Jeg kan også kun anbefale Zylkéne - vi giver dem til Alva når det tordner, fordi hun bliver fuldstændig unreachable så snart hun har hørt det første.

• #12   7. okt 2011 Lykke, Ja, kunne være jeg skulle prøve det i pilleform i stedet for. for halsbåndet er ikke effektiv nok.

Kommentér på:
Selvtillidsøvelser

Annonce