{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
902 visninger | Oprettet:

Er bange for at Charlie er syg.(lang) {{forumTopicSubject}}

Er noget bekymret for mine forældres Boxer-hvalp.

Sidste fredag mødte han min venindes lab og de tumlede en smule rundt osv. Venindes hund beslutter sig så for at Charlie lige skal humpes lidt, men han kan ikke holde til den tunge vægt på ryggen og når at falde sammen og pive helt vildt inden vi får fjernet labben.

Charlie kommer hurtigt på benene, men pludselig bliver han helt fjern i blikket, hans vejrtrækning bliver tung og han ligner en der har svært ved at holde sit hoved selv.. Jeg prøver at få kontakt til ham men der er ikke rigtigt nogen reaktion.

Efter et par min kommer han helt til sig selv igen og er frisk på at lege videre med labben.

Gik ud fra at det var pga at det havde gjort ondt på ham at han pludselig blev så fjern...

Men her i dag var vi så i hundeskoven og Charlie render rundt og leger som han plejer. Han tager sig en ordenlig løbetur og bagefter drikker han en smule vand.

Står og snakker med nogle af de andre der var med i skoven da jeg ser at Charlie pludselig står lidt underligt.

Han står med benene lidt spredte og han hoved hænger næsten helt nede ved jorden.

Går han til ham mens jeg kalder på ham og der er igen reaktion fra ham. Kommer helt hen til ham og kan se at han igen er helt væk, vejrtrækningen er igen tung osv... Præcist det samme som den dag han legede med labben.

Efter et par min er han igen sig selv og er mere end frisk på at lege...

Nu sidder jeg så herhjemme og er noget bekymret over hvad søren det er der er galt med ham?

Nogen der har oplevet noget ligende?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er bange for at Charlie er syg.(lang)
  • #1   24. jan 2009 Ku godt lyde som et epeletisk anfald.
    min hund har haft et lignende en gang hvor han også blev fjern men da vi kom til dyrlæge var han frisk igen og han har aldrig haft det siden så dyrlægen ku ikke sige hva det var. Men han sagde dog at anfald kunne komme af at der var noget andet galt og min hund havde trambetændelse på det tidspunkt. Synes i skal tage ham til dyrlæge for det lyder alvorligt det kan jo være noget i hjernen måske.


  • #2   24. jan 2009 Lyder bestemt som om I skal få ham undersøgt. Det kan være 117 forskellige tin ( hjerteproblemer, hul i mellemgulvet, epelesi osv )

  • #3   24. jan 2009 Tror at mine forældre ringer til dyrlægen på mandag og får en snak med hende...

    Har lige været inde og læse lidt om epilepsi, og det kunne desværre godt lyde som om at det var et mildt anfald ham havde :O(


  • #4   24. jan 2009 Hjertet var også det jeg tænkte.. Men nok meget godt med et besøg hos dr dyr.. det lyder væmmeligt

  • #5   24. jan 2009 Da jeg læst hvad du skrev ku jeg næsten med det samme høre at det er epilepsi.. Min hund har selv epilepsi.. Det er en træls sygdom. Men bliv endelig ik bange for den. Thor får så kramper når han får anfald. Men det lyder til din får det der hedder stirre anfald.. Håber i finder ud af noget ved dyrlægen. Krydser finger.

  • #6   24. jan 2009 Jeanette:

    ja det er rigtigt grimt, blev godt nok bange da det skete :O(


  • #7   24. jan 2009 Blev selv bange da det skete. Det ik rart. Og især når Thor fik dem, havde han de vildeste kramper mellem 2-4 min. Det en hund på 63 kilo jeg sku holde ned. Han fik det engang om ugen, så nu er han på medicin og har ik haft det siden. Og har fået det rigtig godt igen. For det er rigtig hårdt for dem at have det.. Er jeres ik rigtig træt efter i er kommet hjem??

  • #8   24. jan 2009 Mens min boxer var hvalp havde hun 2 anfald, som du nævner.

    Første gang legede vi i Fælledparken, da hun pludselig lagde sig ned.

    Hun var væk - tung vejrtrækning - ingen respons i hendes øjne og ingen kontakt overhovedet. Jeg blev rimelig skræmt - troede at hun døde.

    Jeg sad hos hende og efter et stykke tid kom hun til sig - rystede på hovedet og var frisk igen.

    Talte med dyrlægen, da mente hun havde haft et anfald og vi skulle se tiden an.

    Et stykke tid efter kom min datter på besøg og gensynglæden var stor - og den er joo stor mellem boxer & menneske :-). Jeg nåede lige at sige til min datter: "Roberta får et anfald", inden hun faldt om.

    Atter var hun væk - ingen kontakt og hun tissede også på gulvet.

    Efter et stykke tid kom hun til sig selv - hun var en smule groogy, men var ellers som hun plejede.

    Dyrlægen mente at det kunne være en form for Atypisk Epilepsi og at hun måske kunne vokse sig fra det.

    De 2 anfald var heldigvis de eneste hun nogensinde fik - men hold da op hvor jeg blev forskrækket begge gange.


  • #9   24. jan 2009 Jeg ville ikke vente til på mandag med at tage kontakt til dyrlægen hvis det var min hund!

Kommentér på:
Er bange for at Charlie er syg.(lang)

Annonce