{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.629 visninger | Oprettet:

Løse knæskaller? {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen
Igår var vi med vores dansk svensk gårdhund, Buster, til dyrlægen fordi han har haft problemer med at hans ben låser sig fast.
Dyrlægen kommer så med diagnosen "løse knaskaller", og siger at det kan opereres hvis vi synes han døjer meget med det. Vi har aldrig hørt Buster give et piv fra sig eller noget som helst når hans ben gør det. Han strækker bare benet indtil det hopper på plads igen, men nogen gange vil det ikke lige hoppe på plads med det samme, og så løber han bare videre som om ingenting er sket :o)
Dyrlægen vi var inde ved var vist ret ny på klinikken, og derfor vidste hun ikke hvad det ville koste for en operation.

Så jeg ville høre om der var nogen der har erfaring med operation af løse knæskaller? Og hvad kostede det for jer? Og er der nogen der har erfaring med ikke at få det opereret?

Håber på at høre fra jer smiley På forhånd tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Løse knæskaller?
  • #1   28. jan 2009 mener det er ca 8-10000 pr ben, men hæng mig ikke op på det..
    det kommer nok også an på hvor svær en grad det er, og dermed hvor stort indgreb det er.. tror der er en del andre chihuahua folk der ved noget.. det er jo en lidelse mange chi får


  • #2   28. jan 2009 Kender en der fik lavet denne operation for et par år siden, hun gan 10.000 for den operation

  • #3   28. jan 2009 Nu her jeg en hund der er blevet operreret for noget andet, men genoptræningen mener jeg er noget af det samme.
    Og den er hård og kræver meget utrolig meget, de skal holdes i rimelig ro i 3-4måneder hvor man genoptræner dem og man skal sørge for at overanstrænger det.

    MIn blev operreret i starten af December og jeg har brugt 2700kr til genpotræning og her senere på ugen skal jeg ligge 2000kr mere til det.

    Så operrartionen kostede 8500kr og så kommer der kontrold på lidt over 600kr pr gang og der har været en gang nu og så kommer der en gang mere.

    Så det er en meget dyr afære og så det kræver meget for der er genoptræning hver dag og mange forskellige ting plus bare det at holde sin hund i ro det er dæme svært når man har en aktiv hund.


    Så vil måske sige hvis i ikke har et problem så ville jeg nok lade være.


  • #4   28. jan 2009 Lidelsen er meget smertefuld for hunden også selvom den ikke giver udtryk for at den har ondt.

    Operationen er dyr og helingsprocessen efter operationen er smertefuld og meget langvarrig - og man kan jo kun operere et ben af gangen, så hvis du vælger at få hunden opereret så kommer det til at koste 2 operationer og 2 omgange smertefuld genoptræning.

    For 1½ år siden valgte vi at få en højt elsket tæve på 8 år aflivet, fordi vi simpelthen ikke ville udsætte hende for de operationer.


  • #5   28. jan 2009 Og lige en anden ting: det er arveligt så der skal ikke avles på hunden og dens "opdrætter" skal have besked om at hunden lider af den sygdom...

Kommentér på:
Løse knæskaller?

Annonce