{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.154 visninger | Oprettet:

Løse knæskaller.. {{forumTopicSubject}}

Sidder lige og læser lidt om det. Af ren og skær lyst..

Men falder så over.

Hvad er symptomerne på løs knæskal?
Symptomerne starter i reglen allerede i hvalpestadiet, hvor hunden pludselig bliver halt på et bagben, løber nogle skridt på tre ben og så holder op med at halte. I starten kan der gå nogen tid imellem, at hunden halter, men det bliver stadig hyppigere, og på et tidspunkt skal hunden til dyrlægen.

Bamse har ALTID "haltet"..
Han skipper ret tit det ene bagben.. Stort set altid det samme.
Har han så løseknæskaller?.. Eller hvordan?..

Eller er det ikke noget jeg skal være bekymret over :S Nu bliver jeg virkelig i tvivl :S


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Løse knæskaller..
  • #1   22. aug 2011 Trækker han sådan bagbenet op når han løber.? Altså ligesom det ene brn springer et skridt over.?

  • #2   22. aug 2011 Ja.. Som om han lige glemmer at sætte benet ned. Jeg kan lige gå en tur, og se om han gør det, og optage det. Det er næsten 100% hvergang vi går tur gør han sådan.

    Han virker ikke generet af det, overhoved. Men tænker bare, hvis det er løse knæskaller, skal han vel opereres? .. Og jeg har ladet ham gå med det i 5 år smiley


  • #3   22. aug 2011 Det lyder meget som patella luxation.. Det kan konstateres ved dyrlægen.. Nogle kan leve i mange år med en mild grad, men bliver det værre skal det opereres..

    Det kan forværres ved at hundene hopper op og ned af noget, eller går for meget på trapper..


  • #4   22. aug 2011 Hvordan tjekkes det?
    Og er en evt. Operation dyr?..


  • #5   22. aug 2011 Dyrlægen mærker på knæene og mærker hvor meget de kan skubbes ud af dets normale plads..

    Ja det koster 8-10.000 kr. pr. knæ...


  • #6   22. aug 2011 Okay smiley tak for svar smiley

    Jeg må jo så begynde at sparre op nu :)..
    Og få det tjekket..


  • #7   22. aug 2011 Hvis det ikke gør ondt på ham, og han selv kan sætte knæskallen på plads igen, så behøver operation ikke være nødvendigt. Louie har grad 1 og 2 og er slet ikke mærket af det, så så længe han holdes i god form og slank, så vil han højst sandsynligt aldrig få problemer med det. Men som du beskriver det, så er det nok patella- eller dårlig vane. Men få en tid hos dyrlægen, det kpster kun en konsultation. Det undrer mig egentlig at din dyrlæge ikke tjekker ved alm sundhedstjek

Kommentér på:
Løse knæskaller..

Annonce