Guld i hoften... Guld i hoften...
Vi har nu været igennem et længere forløb med vores engelske bulldog, Bertha, og vores dyrlæge..
Bertha har det sidste lange stykke tid haltet rigtig meget på sit venstre bagben i perioder..Først kontaktede vi opdrætter, som sagde at det højst sandsynligvis var vokseværk... Da det blev ved kontakte vi vores dylæge, som først valgte at give hende noget smertestillende, for at se om hun reagerede på det.. Da hun reagerede på det tog han billeder af hendes ryg/hofter.. Da der ikke var noget at se på billederne, mente han at det var vokseværk.. Så vi fik besked på at vi skulle holde hende fuldstændig i ro.. Vi fik også at vide at vokseværk ofte skifter fra ben til ben..
4 måneder efter vi fik taget billeder af hende, var vokseværket på ingen måde blevet bedre, og det havde heller ikke skiftet fra ben til ben.. så vi kontaktede dyrlægen igen, og vi har været dernede 2 gange på en uge.. Vi fik noget vitaminpulver hun skal have i sin mad EN gang om dagen.. Da det tager 3-4 uger før man kan se om det virker, har dyrlægen givet os en tid om 1 måned (hun startede på pulveret for 1½ uge siden).. Når vi kommer til dyrlæge igen, vil han se om hun stadig halter meget.. Hvis hun stadig halter meget, vil han tage nye billeder af hende, og se om der er sket noget siden sidst.. Han siger at hvis der ikke er sket en forbedring, så anbefaler han os at hun får guld i hoften!
Hvis ikke det hjælper med guld i hoften, siger han at hun er "ringe" stillet...
Puuuha det er bare så hårdt at skulle igennem sådan et forløb med sin elskede hund!
Det jeg gerne vil frem til er at dyrlægen har haft nogle rigtig gode erfaringer med dette guld.. og så ville jeg høre om der er nogle herinde, der måske har nogle erfaringer de vil dele ud af?
(Det skal lige siges at vi den sidste 1½ uge forgæves har forsøgt st komme i kontakt med opdrætter, for at høre om nogle af Berthas søskende evt. har samme problem... men vi fortsætter stadig)
okt 2006
Følger: 66 Følgere: 62 Hunde: 7 Emner: 274 Svar: 4.722
mén..jeg forstår ikke helt...hvis der ikke umiddelbart er noget at se på røngtenbillederne af hofter+ryg..hvorfor så ligge Guld ind, hvis der ikke er et problem dér? -så må problemet jo sidde et andet sted...
maj 2007
Følger: 42 Følgere: 145 Hunde: 5 Emner: 1.145 Svar: 38.483
Det er SÅ grimt at have en hund med smerter og man er magtesløs. Jeg føler med dig.
Jeg skal dog lige høre en ting. Er hun sygeforsikret? HVIS hun er, ville JEG få gennemfotograferet hele hunde. Hofte, knæ, albuer, skuldre og ryg. Da Lotus var 8 måneder haltede hun på højre forben. Hun fik taget billeder af alle de nævnte ting. Dyrlægen fandt en ledmus i VENSTRE albue. HURRA fordi han tod alle de billeder. Grunden til at hun haltede på højre forben var, at hun aflastede venstre og fik dermed smerter i højre. Så JEG ville få undersøgt ALT inden jeg gik med til en guldimplantat, som de, som jeg læser det, lægger lidt i blinde:-)
Guld i hoften...