594 visninger
|
Oprettet:
ny hvalp i lehjligheden {{forumTopicSubject}}
Juhuu jeg er blevet den heldige ejere af en dejlig Griffon petit barbancon!
jeg skal ud og hente den i dag, i den forbindelse, vil jeg høre jer hvilke erfaringer i har med en ny hvalp i lejligheden. Vi meget gerne have nogle gode råd, da vi er førstegangs hundeejere og jo selvfølgelig bare vil gøre det så godt som muligt for den lille hvalp.
glæder mig til at høre fra jer
hilsen Gitte
jan 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 2 Svar: 5
jeg har også lige fået en skøn lille hvalp.
du skal bare sørger for at den kommer ind i rolige omgivelser og du følger den rundt i huset så den hele tiden er tryg.
og husk nu bevar tålmodigheden
okt 2007
Følger: 16 Følgere: 15 Hunde: 1 Emner: 62 Svar: 640
Da vi fik Fie hjem lod vi hende passe sig selv lidt - i starten turde hun ikke engang gå over dørkarmene - men lidt efter lidt fandt hun sig på plads. Hun havde et lille tæppe der lugtede af hendes mor, som vi så lagde i hendes nye hundekurv - og så følte hun sig hjemme der.
Vi havde MEGET svært ved at få Fie til at tisse udenfor i starten. For det var som om det hele var helt nyt og skræmmende hver gang vi kom ned. Vi begyndte at gå den samme tur HVER gang vi var ude og så blev hun langsomt tryg ved det. Ellers havde hun for vane i en lang periode at gå tur og så tisse i lejligheden ligeså snart vi kom op.
Jeg gætter på at din griffon bliver en lige så stor krudtuge som Fie var - så en god gang aktivering når den er kommet ordenlig på plads er også godt.
apr 2008
Følger: 9 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 315 Svar: 2.199
Gitte: Da vi fik vores første hund sidste år, gjorde vi ikke så meget med selve huset. Men de første par dage lavde vi stortset intet. Var bare derhjemme, så han kunne vende sig til sine nye mennesker og hjem. Men jeg vil råde dig til, så snart den er faldet til, at begynde alene hjemme træning, så den er vant til det fra starten af... Vi begyndte allerede, da vi havde haft ham i ca. tre dage...
jan 2007
Følger: 41 Følgere: 39 Hunde: 5 Emner: 69 Svar: 998
Men det er aldrig for sent at læse i det da det er en rigtig god oplysnings bog.
Når jeg har haft hvalpe har jeg købt en bog til samtlige af mine hvalpe køberer og alle har haft en helt fantastisk glæde af den.
Og tillykke med jeres lille basse....
jul 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 4 Svar: 9
tak for tilbagemeldningerne.
Jo vi har skam sat os meget ind i det at have hund. men det er jo altid spændende at høre om der er andre som har erfaringer med noget som virkede rigtig godt :0)
Vi bor i Grenå. Jeg har indmeldt os til hvalpetræning vi starter i uge 10.
jan 2005
Følger: 161 Følgere: 154 Hunde: 3 Emner: 300 Svar: 30.780
apr 2006
Følger: 7 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 8 Svar: 67
Nogle gange kunne det selvf være rart med en have, men på den anden side så tager man ikke bare den nemme løsning med bare at lukke hunden ud. Vi går med hende 3 gange om dagen.
Syntes selv hun blev meget hurtig renlig, vi sørget for at gå ned med hende om morgen, når vi havde leget og lidt efter hun havde spist. Om eftermiddagen, lige før aftensmad og så før vi skulle i seng.
Og det kan tælles på 2 hænder hvor mange "uheld" hun har haft inden for!
Vi var nok lidt påpasselige med at rende ned med hende hele tiden, for at hun ikke skulle vænne sig til at blive luftet hver time fx. For så ville vi jo straks få problemer når hun skulle være alene om dagen eller når vi skulle sove.
ny hvalp i lehjligheden