700 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 26 Svar

At elske fremmede - hjælp! At elske fremmede - hjælp!

Ja, der er min hund så ikke ligefrem blevet medlem endnu. Jeg synes jo vi øver, og sørger for positive oplevelser (lokker med godbider) etc. Fremskridtene er bare ikke heeelt så store som jeg godt kunne tænke mig.

Er der nogen der har erfaringer med at ens hund har "lært" at elske opmærksomhed fra gæster og fremmede? smiley (Pelle er 6,5 mdr)

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Blocked toilet 2.000 kr.
  • afhente skrald til containerplads 350 kr.
  • montering af kattelem i hoveddør 1.000 kr.
  • Hovedrengøring i privat hjem 2.500 kr.
  • Electrician needed to put light fixtures up. 1.500 kr.
  • Enhver haveopgave 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  At elske fremmede - hjælp!
  • #1   18. feb 2009 Kommer jo også an på racen. Min hund er naturligt reserveret og regner ikke fremmede mennesker. Dette er den 1. hund jeg har haft der har det sådan men det accepterer jeg.

Heldigvis gælder dette indtil videre kun mennesker så hun elsker alle hunde ...

Hvordan er det med din hund. Er det normalt at den skal kunne lide alle?

• #2   18. feb 2009 Okay, jamen da Pelle stadig kun er en hvalp har jeg jo stadig mod på at han skal blive tryg ved de gæster vi får osv smiley Så det ville være skønt hvis nogen har været der og har oplevet en forandring - og dele hvad de har gjort! smiley

• #3   18. feb 2009 Har lige læst op på det og chi'en er også naturligt reserveret over for fremmede mennesker og hunde.

Du kan jo fortsætte træningen eller acceptere det som det er ...

• #4   18. feb 2009 Nej jeg mener ikke den skal kunne lide alle, bare være tryg selvom der kommer vennner og bekendte i huset smiley

• #5   18. feb 2009 Amalie: Jeg håber da at I finder på en metode der virker for jer ... Min hund accepterer gerne mine venner hvis jeg beder hende om det, men hun skal have mødt dem mange gange før hun begynder at betragte dem som en del af flokken ... Al kontakt skal foregå på hendes præmisser og de skal ikke presse hende ...

• #6   18. feb 2009 Okay har måske ikke gjort mig helt klar: Jeg har intet imod at han er reserveret - han skal bare ikke være aggressiv/ bange/ utryg.
    Håber stadig der er nogen der kan dele gode erfaringer smiley

• #7   18. feb 2009 hvad har i prøvet får at give den positive oplevelser? udover at lokke med godbidder?

• #8   18. feb 2009 evt kan gæsterne lege lidt med hunden, med dens yndlingslegetøj, nogen gange, kan det hjælpe....

• #9   18. feb 2009 Jamen for det første er han den eneste hund til træning som de andre må give godbider smiley Men udover at der er fokus på det til træning instruerer jeg gladeligt mine veninder når de kommer på besøg; ned på gulvet, rolige bevægelser, godbider og masser af ros smiley Så har jeg været ude hos nogle jeg har mødt gennem HG hvor Pelle har leget med deres chi'er, og hvor jeg så har gjort opmærksom på at han kan være utryg, så de har taget hensyn til det.
    Så laver jeg problemløsning og kontaktøvelser med ham hver dag smiley

Så hvis noget har et godt fif til noget specielt jeg kan gøre ville det være skønt! smiley

• #10   18. feb 2009 Jeg har en hund, som tidligere ville "æde" folk
    Hun er nu helt pjattet med gæster og elsker at være midtpunkt.

Jeg oplevede at det var bedre hvis jeg kom samtidig med gæsterne.. Dvs. jeg lukker ikke gæster ind, men jeg går ud til gæsterne og så går vi sammen ind.
    Jeg har også så meget lydighed på min hund at jeg kan bede hende blive siddende, og så går jeg selv frem og hilser på fremmede. Samtidig kan jeg instruere folk til at ignorere hunden, holde hænderne nede og i ro, tale roligt, smaske lidt, og hvis hunden vil må de røre.. Ikke klappe og slet ikke oven på hovedet.
    Herefter kalder jeg på hunden, så den kan komme hen og snuse. Hunden bestemmer selv hvor tæt på den vil.. ( Det er en anden ting jeg har opdaget.. Det er bedre at hunden kommer hen til folk, frem for at folk kommer hen til hunden). Ved at gøre det på den måde har du også vist hunden at du har vurderet at de ikke er farlige, og hunden behøver derfor ikke være så meget på vagt
    Alting skal foregå i hundens tempo.. Lad være med at presse og lokke. Det hjælper ikke noget.. Måske tvært imod

Held og lykke med træningen

• #11   18. feb 2009 Tina og Alex N: Mange tak for rådet, plejer også at sige til folk at de skal lade ham komme til dem hvis han vil (og for f*nden hvor kan det da være frustrerende når folk ikke hører efter, nogen gange ville jeg ønske Pelle var en Schæfer, så var der nok mere respekt!)

Ved godt det er 100 % mit job som hundeejer at sørge for at de respekterer hans grænser, men det kan nu være svært nogen gange for han er jo såååå søøøød!! (vel at mærke selvom han snerrer og laver udfald ^^)

• #12   18. feb 2009 Jeg gør som Tina og Alex :o)

• #13   18. feb 2009 Lia var meget skeptisk overfor 90% af alle fremmede, da vi fik hende, men nu er hun helt skruet over af glæde, når det kommer nogen og det uanset om hun kender dem eller ej. De eneste hun ikke er helt tryg ved er 2-6 årige børn, som hun ikke kender. Børn hun kender går det rigtig fint med.

Det vi gjorde var at gæsterne fik besked på at ignorere hende og så ellers lade hende komme til dem og ikke omvendt.

• #14   18. feb 2009 Jeg har så det modsatte problem......... Mine hunde mener at ALLE mennesker uanset om det er her eller andre steder, KUN er sat på jorden for at kæle med dem........
    Kunne man ikke blande det lidt bedre?

• #15   18. feb 2009 Tak for alle jeres svar smiley Har lidt svært ved at tyde om han er bange eller aggressiv eller begge dele. Han gør af fremmede, og knurrer, og kan finde på at snappe efter deres bukseben (han er jo ikke så stor).. Er det stadig samme fremgangsmåde tror I?

• #16   18. feb 2009 Mette: Jeg ville jo give ALT for at han skulle blive som din hund smiley Nu ville det heller ikke være så slemt med Pelle, det er nok værre med lidt flere kg jo! Har du gjort noget særligt eller har det bare altid været sådan?

• #17   18. feb 2009 Amalie:

Jeg vil sige at for lidt og for meget af alting........ Mine har altid været sådan, men det ligger jo nok også lidt til racen. Men når vi er ude at gå, hænger jeg efter 90 kg. hunde hver gang vi møder nogen, for de er HELT sikre på at de mennesker KUN går der for deres skyld. Og når vi tager billeder på marken, HÅBER jeg bare at der ikke kommer nogen på stien, for de kan godt finde på at smutte ned og hilse og det ER sq ikke alle mennesker som synes at det er sjovt at der kommer 3 blacknosekillerdogs farende ned til dem!!

• #18   18. feb 2009 Maria:

Ja da....... Theos mor synes at de ser så frygtindgydende ud at hun kalder dem "The Blacknosekillerdog Trio".........*GGGGGG*

• #19   18. feb 2009 Freyja er kun reserveret i starten, men efter en time bløder hun op. Hun gør også meget når de kommer, men det er mere fordi hun er utryg når der kommer nogen hun ikke kender (skidt barndom).

• #20   18. feb 2009 Så er vi lige kommet hjem fra endnu en gang træning.. Træneren mener at noget problemløsning kunne hjælpe ham til mere selvtillid. I forvejen får han sin aftensmad i sådan en bold - nogen gode idéer til andre former for problemløsning? smiley

• #21   18. feb 2009 Det kan faktisk meget godt være en belastning med en hund som elsker fremmede alt for meget , når 60 kg. ondskab bare vil hen og lege hehe smiley den gyldne middelvej smiley

• #22   18. feb 2009 Amalie: Af selvtillids og selvstændighedsstyrkende øvelser bruger vi det med aktivitetsbolden, en tom sodavands/ eller chipsdåse med guffere i som vovsen selv skal få ud, et marvben med noget lækkert i som skal slikkes ud, eller en kong, du kan have en kasse med en masse avispapir i som du putter guffere i så vovsen skal snuse sig frem til gufferne, pakke guffere ind i et viskestykke som den skal pakke op, afdække hunden når i går tur og gå fra den og træne blivkommando, apportere, en masse ros i hverdagene for små bagateller etc. :o)

• #23   18. feb 2009 Mette (medlem af tavlemafiaen) .
    Det "problem" kender jeg godt, prøver ihærdigt at lære Sia at hun ikke nødvendigvis altid er verdens midtpunkt og at det ikke absolut er samtlige mennesker på gågaden der skal snakkes med. Nogle gange ville det være lidt nemmere, hvis ikke hun så så forbandet sød ud. Folk kan godt blive fornærmede, når man siger at de skal lade hende være.

• #24   18. feb 2009 Amalie: Det er vigtigt at høre og respektere når din hund knurrer for det er hundens måde at sige fra på. Hver gang man kommer til at overtræde hundens grænser så er det et tillidsbrud. Hvis man gang på gang overtræder grænserne går hunden fra at advare til at bide da den jo alligevel ikke bliver hørt ...

Derfor skal det foregå på hundens præmisser. Det skal ikke komme dertil hvor den finder det nødvendigt at knurre eller snappe ... Så er oplevelsen ikke for hunden positiv og tillidsstyrkende men det modsatte :o)

Held og lykke med at får ham gjort mere tillidsfuld og selvstændig :o)

• #25   18. feb 2009 Mette- Jeg er helt sikker på at det er et udpræget Labbe-gen. Balto er nøjagtig ligesådan. Hele verden er til for at hilse og nusse med ham, og det kan trods alt godt være skræmmende når der kommer 35 kilo hund susende med tungende hængende ude af gabet så man kan se bisserne. Tossede kræ....

• #26   18. feb 2009 Ja, Lia fatter heller ikke hvorfor alle folk ikke er vildt begejstrede for at have hende i skødet og blive overslikket i hele hovedet og tygget i ørene. Man er jo kun 62 cm over skulderen og vejer 25 kg. smiley

Nu skal jeg bestemt ikke klage, for det er så godt, at hun er gået over i den anden grøft, meeeen det ville have være mere ideelt hvis hun var stoppet sådan på halvvejen.

Kommentér på:
At elske fremmede - hjælp!

Annonce