{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hundehold og naboer
  • #1   24. jan 2006 Rikke > det vil så sige at bare fordi andre går og sparker til Naboens hund, så er det også ok du gør det?

    Kan da godt forstå din vrede ang. tomme flasker og sådan - men det hjælper jo ikke at du protestere på den måde, gør det?

    Jeg samler altdi op efter mine hunde inden for bygrænsen - uanset hvor de forsørger.
    Udenfri bygrænsen gør jeg kun hvis det er op og ned af folks haver eller indkørsler.


  • #2   24. jan 2006 Alias .

    Synes at du har en lidt forkert holdning, du skulle da være et bedre menneske, end dem der smider flasker og lign.

    Det er måske derfor der er nogen der ikke kan li hundefolket.

    Det gør da en stor forskel, ser jeg en flaske - ja så har jeg tjent håndøre - bare fordi jeg er ude at gå med hunden.

    Eller også kommer hunden med det den finder på sin vej.



  • #3   24. jan 2006 Jeg synes bare - at du kan gøre dig selv og os andre en tjeneste, at samle op efter hunden.

    Selføllig har man en holdning og en mening til det med flasker og glasskår.



  • #4   24. jan 2006 Alias> hold da op sikke du tænder af... må nok gi de andre ret... hvis man selv er et svin... kan man da ikke tillade sig at brokke over andre.. har selv to hunde der lægger nogle ordentlige "kringler" og samler dem altod op, da jeg selv synes det er det værste svineri.. især hvis man får trådt i dem..

  • #5   24. jan 2006 nå ja alias du har ret.. man får jo overhovedet ikke et indtryk af dit humør lige nu.... (bob bob bob)

  • #6   24. jan 2006 hmmmm what ever.....

  • #7   24. jan 2006 alias> jaja du får ret og jeg får fred... *gg*
    Kent> lige nøjagtig... der er da heller ikke noget værre end at træde i en hundelort, og det blir da bestemt slet ikke bedre af, at det ikke er fra ens egen hund...! bvadr.... smiley


  • #8   24. jan 2006 Det er lige før man skal skovle det op og lægge det foran hendes dør.

    (Nå men det var ikke derfor jeg startede denne tråd.)


  • #9   24. jan 2006 Babett.. haha.. jaaaaahh... det sagde du!... *gggg*

  • #10   24. jan 2006 Alias> hvad nu hvis dem der sidder og smidder flasker osv tænker det samme som dig? At de ikke gider smide deres flasker rigtigt ud, før hundeejerne samler op efter sig selv?
    Så er vi alle ilde stedt...
    Nogen må jo gå i krig med sig selv og sine hundelorte, og være "the bigger person"


  • #11   24. jan 2006 Nå ja så samler du jo op - fik bare det indtryk - at du var ligeglad *SS*

  • #12   24. jan 2006 jamen jeg synes det er forkert at du ikke samler op uanset hvorfor og hvor og hvordan...
    Det hjælper heller ikke til at begrænse spredningen af hjerteorm. Ikke at dine hunde har det, men generelt bør alle samle alt op efter sine hunde. Vi må jo bekæmpe som vi bedst kan. og det gøres bedst ved at alle samler op!


  • #13   24. jan 2006 ja okay, kan godt se det ikke er rart, men hvis du ved at de smider flasker der.. hvorfor så gå den vej??
    bare et ?, ingen kritik


  • #14   24. jan 2006 Jeg kan slet ikke forstå at du vil have din hund til at gå mellem glasskår blot for at skide så det kan genere dem......det er sådan jeg læser det

  • #15   24. jan 2006 Alias.

    Kan du ikke gå et andet sted hen, uden flaske/skår problemer?

    Det var en joke jeg jeg fyrede af. det med skovlen.


  • #16   24. jan 2006 jeg synes det er frygtelig synd for din hund, og det må have været en forfærdelig situation at stå i for dig!
    Men jeg synes stadig det er forkert, at de bruger det som en grund til ikke at samle op, at de smider flasker.
    De burde tage deres flasker med, eller stille dem pænt ind til siden, og du burde samle op efter dine hunde. Selvfølgelig kan lorten vaskes af, og gør mindre skade end en ølflaske. Men verden bliver da et dårligt sted, hvis vi begynder at tænke på den måde. Hvad hvis alle gjorde det, og i alle hensigter?
    Jamen jeg kører for stærkt ud for denne bebyggelse, for de kører også for stærkt ud for mig...
    Det holder altså ikke. Vi er voksne mennesker, og bliver nødt til at samle op efter vores hunde.


  • #17   24. jan 2006 Nu kender jeg ikke disse mennesker der smider med deres ølflsker. Men de gør det nok ikke for at skade dyrene og naturen. Var det muligt at du kunne snakke med dem om problemet?
    hvis du nu satte dig ned og fik en sludder med dem, og forklarrede hvad du har oplevet med din hund, er jeg sikker på at de kan forstå din harme. De tænker sikkert ikke over risikoen. Hvis du forklarrede det til dem, var det sikkert muligt at få dem til at stille flaskerne pænt ind til siden, så de ikke smadrer?


  • #18   24. jan 2006 Kathrine> Ja det har du ret i ! Apropo: i sommers hvor jeg var ved at samle en lort af Rafihs op (pudser lige glorien) kom der en gammel dame, " Det kan jeg lide at se, unge dame! Hør er det ikke en skotte?"
    LOL! Jeg måtte jo pænt forklarre hende at det var en gravhund! Men at de da også lignede hinanden en hel del (NOT)...


  • #19   24. jan 2006 hmmmm syns ski da godt nok ikke min skotte ligner en gravhund... *looooool*

  • #20   24. jan 2006 ja så kan jeg godt se at du har et problem... jeg kan heldigvis bære rafih, men jeg ved ikke hvad dine vejer... smiley
    Håber at du undgår flere manglede tæer.
    Men du burde stadig samle op efter dem. bare for andre hundes skyld. (ang hjerteorm)

    Helle P> HIHI! ja det svarer lidt til at din basset blev sammenlignet med en schæfer! LOL


  • #21   24. jan 2006 GUUUD ! Må løbe! Så ikke hvad kl var!

  • #22   24. jan 2006 HOV - HOV -

    Vil ikke samlignes med en kommode.


  • #23   24. jan 2006 ved tråden er "DØD" men...

    Alias... er dem der smider flasker KLAR over det er derfor du ikk samler op efter dine hunde???

    bare en tanke...


  • #24   25. jan 2006 Det jeg mente med dette indlæg var hvordan man kommer overens med sine naboer og sine omgivelser.

    At vi hundefolk har et vis ansvar overfor vore omgivelser.



  • #25   25. jan 2006 Mine hunde har et fint forhold til naboerne... Jeg gør det at jeg ikke vil have de gør voldsomt udenfor, men det er nu mere for min egen skyld. Mon ikke naboerne er glade for det...
    De er lidt mere trætte af mine katte, men det er mest om sommeren, når de ser fjernsyn ved deres guldfisk ;O)
    Min genbo har til gengæld 5 hunde og de gør hele tiden og det er til at blive idiot af.... Men når vi råber ud af vinduet tager de dem ind... Og det er tit fra 7 morgen til sent aften om sommeren....


  • #26   25. jan 2006 Mette P

    det er netop sådanne at vi får problemer, at hundene gør, og at der desværre er nogen som er total ligeglade med omgivelserne.

    Jeg har et fint forhold til mine naboer - bare ikke når der vandes - Babett elsker vand og vil gerne ind hvor der er vand - men så har jeg fundet en løsning, fylder nogle baljer med vand og en dybvandspumpe, og en bruser. Så kan hun leg i alt det vand hund vil uden at genere naboerne.


  • #27   25. jan 2006 En kommode!!?????? hmmmmm.... *g*

  • #28   25. jan 2006 Det er jo den hund du har, Helle ;o)

  • #29   25. jan 2006 Rikke > jo, jeg sys faktisk det er det samme.
    For bare fordi de er nogle svin behøver du ikke være det, og det uanset om det har med flasker eller hundlort at gøre.

    Så træder de i en lort, og tænker møghund - samtidig med de smadrer en flaske som då håber "møghunden" træder i fordi de er trætte af at få deres sko smurt ind i hundelort - det er jo skruen uden ende.


Kommentér på:
Hundehold og naboer

Annonce