{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.312 visninger | Oprettet:

SKAL vi redde hele verden!!!? {{forumTopicSubject}}

Inspireret af anden tråd herinde, bliver jeg simpelthen nødt til, at komme af med min galde..

Kan det virklig være rigtigt, at vi SKAL redde hele verden? Hver gang der er en annonce herinde om evt. en hund, der ikke kan lide børn, en hund der splitter huset ad, en hund der ikke kan med andre hunde m.m.. ja!! Og så vil jeg også lige nævne hunde der bare skal omplaceres igen..

Er det bedre, at hunden skal sidde på et internat?, er det bedre hunden kommer ud til nogle, som måske overhovedet ikke ved hvad de har med, at gøre, men har forbarmet sig, da sælgeren har truet med AFLIVNING imorgen, hvis ikke hunden er afhentet inden kl 22 (som ses temmelig tit herinde)
Hvad er i grunden galt i, at aflive??
Hunden føler ingen smerter, men bliver sikkert befriet fra en masse lidelser.. det er jo ejeren der står med en sorg.. Jeg ville selv aldrig omplacere mine hunde, slet ikke hvis jeg vidste grunden var evt. bid.. (som også ses herinde), men generalt ville jeg ikke.. MINE hunde skal ikke ud til andre end mig.. Punktum..
Derimod ser vi annoncer herinde hvor hundene omplaceres konstant og hele tiden.. Ja sågar nogle til deres 5-6 hjem!!! Hvor fanden er vi henne... til tennis eller hvad?
Hvad får folk til, at tænke et 6 hjem kan redde hunden?? Jo i nogle tilfælde.. Men mon ikke flertallet stemmer nej..
Jeg er til tider rystet over folks indlæg herinde... AFLIVE EN RASK HUND?? JA hvorfor ik..? Kig på internaterne, kig på diverse salgssider.. KIG herinde!! Det er da tragisk!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  SKAL vi redde hele verden!!!?
  • #1   25. feb 2009 Jeg selv ville aflive en hund der har bidt et mennesker. Hvis jeg sku af med min hund ville jeg da ehlt klart forsøge at finde et rigtig godt hjem til den og ville skrive kontrakt på at hunden skal tilbage til mig hvis de nye af en eller anden grund ikke ku ha den. Hvis det var en hund jeg sku af med som jeg vidste havde haft adskillige hjem før mig ville jeg nok aflive det min holdning. Og mener slet ikke der er noget galt i at aflive hvis ejeren mener det det bedste for hunden. Synes selvfølgelig det latterligt med dem der afliver deres hund fordi de ikke selv har tænkt sig om og måske kun har har haft hunden i et par måneder.

  • #2   25. feb 2009 Enig!
    Når man får hund, er man ansvarlig for den!
    Også, hvor lang tid den lever.. Medmindre sygdomme blander sig selvfølgelig..
    Man har ansvaret for dens liv, og så må man sku tænke sig om!
    Jeg skal heller aldrig sælge min hund/mine kommende hunde!


  • #3   25. feb 2009 Fuldstændig enig.

    Man kan ikke redde hele verden, og en hund der er dårligt præget, er kastet fra hjem til hjem, har bidt andre hunde eller mennesker, skal måske bare have fred.....


  • #4   25. feb 2009 Det kommer også an på hvor gammel hunden er hvis hunden er over 4 år ville jeg nok aflive. En hvalp eller unghund vil nemmere ku vænne sig til et nyt hjem

  • #5   25. feb 2009 En kontrakt?? Hvad vil du bruge den til?+ Ved mange nævner det, men min mening er det bare lyder godt... Du sælger din hund pga. kedelige omstændigheder, der gør du ikke kan have denne hund længere.. De nye ejere er ikke istand til, at have din gamel hund længere af andre omstændigheder.. Så vil du tage hunden tilbage til dig (som ikke kunne/kan have den og hvad så??, ville du så beholde den? resten af sine dage, hvorfor ikke have gjort det i første omgang... eller hvad? skulle den i 4 hjem igen??

  • #6   25. feb 2009 Man skal ikke redde hele verden, men man skal tænke sig om og få sat ned på skrift, hvad der skal se ske med ens dyr, mens man tænker klart.
    Vi kan alle komme en i situation hvor hele ens verden vender på en tallerken, jeg har lavet et hundetestamente for mine hunde, det synes jeg man skylder sine dyr. Mine vil ikke overleve mig alle 4, 2 af dem egner sig ikke til flytning til ny familie, så de kan kun håbe på at jeg bliver tudse gammel.



  • #8   25. feb 2009 Jeg kan godt følge dine tanker og må nok give dig ret.
    Internaterne er fyldte til bristepunktet og der er utrolige mange hunde der søger nye familier ipå div. salgssider.
    Jeg kigger på mine egne hunde og tænler lidt : hvis der skulle ske mig noget, så jeg ikke kunne have dem mere, hvad ville jeg så gøre?
    Det er svært at svare på, men jeg TROR at jeg ville vælge den sværeste løsning af alle: Aflivning!! Jeg ville ikke kunne klare at gå og tænke på, om de har det godt, får de det foder, motion, pleje, opmærksom osv. som de skal have...
    Nej, jeg mener ikke at man nødvendigvis skal omplaere....... Heller ikke selv om det er en sund og rask hund.


  • #9   25. feb 2009 Angående kontrakt...
    Den skifter jo hjem alligevel.. Og bliver højst sandsynlig dermed også forvirret alligevel..
    Jeg kan ikke se, at en kontrakt gør det bedre-.


  • #10   25. feb 2009 Jeg siger min mening: Det kommer helt an på hvilke omstændigheder det er og hvordan hundens sind er. Hvis den har nemt ved at tilpasse sig ville jeg nok forsøge en sidste gang at finde et nyt hjem. Men hvis det rigtige hjem ikke er der fra starten vil jeg aflive hunden. Ville aldrig give hunden til et nyt hjem jeg ikke synes var godt nok til den så hellere aflive. Ville aldrig aflevere min hund på et internat da jeg sys det enormt stressende for hunden

  • #11   25. feb 2009 Man kan ikke redde hele verden, men det betyder overhovedet IKKE at man ikke skal forsøge at gøre en forskel. Jeg har selv en omplaceringshund som skulle aflives og som faktisk også var blevet slået osv. Jeg gav den en chance og old da op hvor er jeg glad for min skønne, lydige, sunde og raske familiehund. Jeg er meget meget glad for at jeg hjalp til hvor der var en lille fyr der var i knibe. Jeg ville gøre det igen-- til enhver tid. Det har været hårdt arbejde men hold da op en skøn hun vi har fået.

    Jeg ville ønske at der var lidt mere optimisme til i denne verden.. At man ikke skal hjælpe fordi det alligevel ikke nytter det kan og vil jeg ikke nikke samtykkende til.


  • #12   25. feb 2009 Michelle J: jo for så sælger de den ikke bare videre uden man ved hvem det er til. Så kan man selv se om man kan finde en god familie og hvis ikke aflivning

  • #13   25. feb 2009 Har en fbekendt der gjorde det med sin Leonberger blanding.. Den nåede 5 hjem, før hun fik nys om det.. Tog den hjem og omplacerede den igen.. Hvor fanden er vi henne..? Hunden er idag død (gud ske tak og lov), den nåede, at blive 5 år...

  • #14   25. feb 2009 Nogen hunde kan tåle at få chancen,andre kan ikke.. Derfor skal man som ejer,kunne se realistisk på sin hund og ikke bare for at slippe for turen til dyrlægen..

    Har selv været med til at omplacere hunde og kender en, der gør et stort stykke arbejde for nogen af disse hunde..

    Det lykkes ikke hver gang,for nogen hunde er ikke egnet til at komme videre og sådan er det..

    Har selv 2 hunde,der omplacering og vil ikke være dem foruden..

    De ville begge kunne klare,at få et andet hjem.. Men det ville blive ved folk,jeg kender..


  • #16   25. feb 2009 Theo- ingen tvivl om det, men betyder det at man skal redde alle?

  • #17   25. feb 2009 Sygt jeg glemmer ord idag.. Gratis at gætte,dem selv smiley

  • #18   25. feb 2009 Jeg siger min mening: hvis jeg skulle sælge min hund ville jeg først se om jeg ku få den afsat hos nogen jeg kender hvis ikke ville folk der sku ha ham igennem et helt forhør for at få ham og vil selv ud at aflevere ham og se hvordan de bor osv. ville også møde dem et par gange før de sku ha ham og snakke med dem og se hvordan min hund reagerer på dem

  • #20   25. feb 2009 Marianne- Det skal man så absolut også.

  • #21   25. feb 2009 Alfred: har selv haft en internat hund, som var mishandlet, spærret inde og sultet, en GD tæve på 1 år.. Det tog mig 3 år, at ændre hende til hvad en GD står for.. Omgængelig, følsom og hengiven.. Vi kæmpede en brag kamp herhjemme, og vi elskede hende overalt på jorden, men vi havde aflivning oppe nogle gange alligevel... Hun blev det også, dog af sygdom, vi ikke kunne kurere..., men der jeg vil hen er: Hvor mange gør det.. En hund er jo blevet en ting der sælges på lige fod med et fjernsyn.. Man skal ikke af med penegene en aflivning koster, nej tværtimod kan du redde en 500 las eller mere..
    Er derudover også rystet over, at læse de tråde der går på.. Hvad koster en aflivning..? For fanden da.. Skal vi vente til d. 1 med at aflive hunden.. Jeg er bare i det nagative hjørne idag, hvad dette angår..Ja kig nu bare i markedet herinde..


  • #22   25. feb 2009 Theo: Jeg er helt enig.!

    PernilleC: Som udgangspunkt ja, så skal man gøre hvad man kan. Man kan selvfølgelig ikke hjælpe alle det er en kendsgerning, men man kan forsøge at hjælpe dem man møder på sin vej


  • #23   25. feb 2009 Endelig nogen der er fuldstændig enig med... Folk er gamle nok til at ta belutningen til at anskaffe sig en hund så hvorfor kan de så ikke hvis f.eks. har kemien til hinanden skilde sig af med den. Jeg er fuldstændig røstet over hvor mange omplaceringshunde der findes bare her inde... måske er det fordi at jeg ikke tidligere har kigget efter det før, men jeg tænker bare at jeg kunne ikke tænke mig en hund som andre har haft i hænderne med mindre jeg præcis ved hvordan det er forgået... Jeg er sku for specielt til at overtage andres hunde... fx. er jeg typen der kun siger tingene en gang, det lyder måske hård og det er det slet ikke... Jeg kender mig selv nok til at jeg ved jeg bliver sur, derfor indlære jeg mine hunde til at adlyde via positiv forstærkning/egen fri vilje at det kan betale sig at høre hvad mor siger. Jeg hæver sjælent stemme, da det ikke er nødvendigt. Alt kan indlæres fra starten derfor er jeg kritis...

    Er folk nu halt så sippet som jeg så forstår jeg godt at der bliver overladet så mange hunde i ingen-mands-land... Måske er det fordi jeg hved hvad folk tiltader og jeg kender mig selv.


  • #24   25. feb 2009 Jeg siger min mening.. Jeg forstår så ikke,hvorfor man tar en så smadret hund..

    Der er jo en masse,der ikke fejler noget eller bare har mindre problemer,som ofte retter sig,når de kommer væk,fra den gamle ejer !

    Hvorfor skal vi redde,de hunde hvor vi skal kæmpe mest og hvor kampen,er synd for hunden ??


  • #26   25. feb 2009 Jeg ville se på følgende . Hvor gammel er hunden, hvilke problemer er der med den, hvor mange steder har den boet, Hvordan er markedet, hvilke muligheder er der for at finde et godt hjem til hunden. Og ja hellere aflivning end kastebold.

  • #27   25. feb 2009 Stine M.. fordi man er dum!! Indrømmer vores fejl.. Vi havde kun 1 hund og denne tæve var vores nr 2.. Vi kom slet ikke for, at se hende, men naboburet en GD han.. Vi forbarmede os... Ganske enkelt, men lærte af fejlen..

  • #28   25. feb 2009 Theo.. Lige pt.. behøver vi vist ikke, at skrive racerne, der er mest "bytte bytte købmand i"...

  • #29   25. feb 2009 jeg deltager sjældent i tråde der omhandler videreformidling af hunde.. der har været tråde hvor jeg syntes folk er for langt ude.. men generelt så respektere jeg at folk træffer et valg. også selvom det ikke er i nærheden af hvad jeg mener.. men alt er jo en balache gang -


    men jeg ville bare ønske folk lige tænkte sig lidt bedre om INDEN de anskaffer sig hunde -- gjorde de dette - ja så så vi heller ikke så mange til aflivning/videreformidling..


  • #30   25. feb 2009 Siger min mening: tror sku langt de fleste der skal af med deres hund gør det af kærlighed frem for penge. Det kan så være misforstået kærlighed nogen gange men du får det til at lyde som om alle der skal af med sin hund gør det for pengenes skyld synes det en meget grov måde at sige det på og mener bestemt ikke det sandt

  • #31   25. feb 2009 Jeg siger min mening.. Fair nok smiley

    Vi laver alle fejl og mange af de hunde,der er til omplacering,er fra folk der har hund første gang og har fået valgt den forkerte race...

    Nogen sågår den forkerte farve smiley



  • #32   25. feb 2009 sågar.for hulen altså

  • #34   25. feb 2009 Jeg tror netop også det handler om misforstået kærlighed... om manglende forståelse til adfærd og hunde genneralt...

    Min meget søde veninde har fået en angst bider og er ændelig kommet frem til at de ikke er glad ved situationen når han skal luftes... men af en eller anden grund vil de hellere viderformidle hunden istedet for at give ham frem... Vi er en flok der har forsøgt at hjælpe men det kommer intet ud af det.. han er ødelagt (vil lige understrege at det er ikke kun ejernes skyld). Jeg synes det er flot at de er nået dertil også selvom de elsker ham...

    Men hvorfor lade ham sendes videre... han kan måske hjælpes men det skal være folk der ved nøjagtig hvad de har med at gøre og har tid og energien til det... Men hvor mange er der lige at sådane folk! Held og lykke sig jeg bare...han skal ikke ud til alm. mennesker! Det kan de bare ikke rigtig se...


  • #35   25. feb 2009 Mathilde.. desværre er der rigtig mange,der ikke kan se skoven for bare træer !

  • #36   25. feb 2009 Mathilde: Ku aldrig drømme om at sende sådan en hund videre både for hundens skyld men også forl de fremtidigere ejere der riskierer og blive bidt det ikke hensigtsmessigt for hverken hund eller kommende ejer. En hund der kan finde på at bide et menneske skal aflives uanset, størrelse alder og race

  • #37   25. feb 2009 Ja og hvorfor skulle andre så kunne magte opgaven når de ikke skulle kunne for de har nemlig forsøgt, dog uden held... hvis jeg fornemmer det rigtig så er det et spørgsmål om kroner og øre... de gav 8000kr for ham og pungede ud for kastrationen... så jeg tror godt det kunne handle om penge nu. De har fundet ud af at de ikke er glade det tager jeg hatten af for, da det har været svært at nå frem til... men så langt må det ikke nå til...

    Hos mig er alle meninger tilladt, men de magter ikke at folk snakker bag deres ryg... videre med ham...


  • #38   25. feb 2009 Men man ved først om man kunne finde på det samme når man står i situationen... Men mine hunde er nu mine hunde og slutter formenlig hos mig med mindre det er folk jeg kender og stoler på... tror jeg!

  • #39   25. feb 2009 Mathilde: håber ikke de finder et nyt hjem til og de så til sidst vælger aflivning lyder som om det det bedste for alle parter her. Latterligt hvis det penge det skal handle om så skal man ikke have dyr

  • #40   25. feb 2009 Hvis jeg virkelig røg i den situation at jeg virkelig skulle af med soffie så blev det godt nok til dyrelægen´s sprøjte for hun er virkelig en hund for sig selv og ja nok ret uopdragen.. men hun har tilpasset sig det liv vi lever og sådan har hun det bedst med...

    hun er ikk en hund der skal opplaceres...


  • #41   25. feb 2009 Jeg siger min mening: Til spørgsmålet om vi skal redde hele verden. Ja synes man skal gøre hva man kan hvis der ingen ildsjæle eller folk med et godt hjerte var ville hele afrikas befolkning dø. Synes vi hver især som menneske har et medansvar til at gøre verden til et bedre sted så godt som vi nu kan

  • #42   25. feb 2009 nej man skal ikke redde alt - og jeg har vidst givet min mening til kende i den tråd du tænker på

  • #43   25. feb 2009 Mor igen til april: synes da ikke det har noget med at blande sig at gøre trådstar´ter spørg jo til folks mening

  • #44   25. feb 2009 Stine M: Hvor kampen er synd for hunden? Hvornår er det?? Og hvornår skal vi gøre os til dommere for det?

    HUndemutter-- Helt enig! Det er jo netop der problemet opstår.

    Mor igen til april: Jeg tror du har misforstået tråden... Eller måske havde du brug for at komme af med noget.. en af delene.. :o)

    Jeg kan ikke sige det nok, Som udgangspunkt, så skal man gøre hvad man kan. Man kan selvfølgelig ikke hjælpe alle det er en kendsgerning, men man kan forsøge at hjælpe dem man møder på sin vej





  • #45   26. feb 2009 Fruit:

    Jeg synes ikke man kan skære alle over en kam. Da jeg hentede min genbrugshund" var han nervøs, bange og håndsky. I dag (3 år efter) er han den gladeste dejligste hund og al nervæsitet er forsvundet som dug for solen, han nyder livet :o) Men nu er det heller ikke nogen stor hund eller en temprementsfuld hun..


  • #46   26. feb 2009 Alfred og Frida.. Det er synd for hunden,når den ikke har evnen til at tilpasse sig i vores verden.. Når den lever i evig angst og ikke kan tåle at blive taget ud af de faste rammer..

    Når den konstant er på dupperne,evt med udfald til følge mod alt og alle..

    En hund,der aldrig kan finde roen og hvile i sig selv..

    Jeg er ikke dommer..

    Det lader jeg de proffe om, som har den faglighed og viden,samt værktøjerne til at bedømme hundens adfærd,ned til det mindste..

    Men jeg støtter gerne op om,det de gør og hjælper hvis jeg kan..

    Har du selv set hunde,der er smadret helt og har du prøvet,at arbejde med en sådan hund,siden du mener de alle kan reddes`?


  • #47   26. feb 2009 Stine M: Jeg synes du skulle læse mine ibdlæg i denne tråd ordentligt, jeg gider ikke gentage mig selv:o)

  • #48   27. feb 2009 Alfred og Frida.. har læst hvad du skriver.. Ser din erfaring ud fra din egen hund,som du kunne rette..

    Så derfor spørger jeg igen,har du set hunde,der er smadret helt ??

    Som aldrig kommer ud af deres passive skal og som frygter hver en ting,de blir udsat for ??

    Tror det næppe.. Deraf min pointe.. Alt er ikke kampen værd eller skal reddes


  • #49   27. feb 2009 Stine M: Det lyder ikke som om du har læst mine indlæg.......

Kommentér på:
SKAL vi redde hele verden!!!?

Annonce