{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.721 visninger | Oprettet:

Vil DU være med til at redde hunde der er dømt til døden ? {{forumTopicSubject}}


Projekt: Red fra aflivning!/Project: Save from execution
Disse billeder er taget i byen Prijedor (nær Banja Luka) i Bosnien i et aflivningscenter. Dette center er kendt for at være noget af det værste der findes hvor hundene bliver dræbt på de grusomste måder. Der er beviser for at de bliver udsultet, ingen vand har, ligger i sine eskramenter, æder hinanden af sult og bliver dræbt med opvasksæbe ("det er billigst"). Nu har dyrevennerne fået nok og vil hjælpe disse hunde med vores hjælp. Alle disse hunde er til adoption. Vælger man at adoptere en hund bliver den fjernet herfra og kommer på en pension hvor den vil opholde sig til oktober hvorefter den kan komme til Danmark. I kan se at situatinen er forfærdelig og det HASTER med at få dem ud. Men dyrevennerne kan ikke få dem ud medmindre vi fortæller dem at vi har en adoptionsfamilie der de ikke har råd til at betale for pension for disse hunde. De skal derhen nu på mandag (27/8) og vil tage alle de hunde der bliver adopteret og bringe dem i sikkerhed. Har du lyst til at adoptere kontakt os omgående og DEL DEL DEL dette album for det kan være en af dine FAcebook venner bliver forelsker i en af disse skønheder som står over for aflivning hvis ike de kommer væk fra dette helvede!!! Adoptionsprocess og gebyr:

http://www.dankasanimals.dk/adoption.html
Af: DankasAnimals Dyreværnsforening
Billeder: 22


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vil DU være med til at redde hunde der er dømt til døden ?
  • #1   25. aug 2012 Hvorfor ikke bare aflive dem humant?

  • #3   25. aug 2012 Nej tak.
    Hvis man samlede ind så man kunne få råd til aflive dem på en human måde så ville jeg måske nok støtte det.


  • #5   25. aug 2012 Nej, jeg støtter ikke sådan nogle projekter, så så jeg hellere, at de blev aflivet humant.

  • #8   25. aug 2012 Hvorfor skulle man støtte nogle der ik engang kan finde ud af at aflive hundene humant??

  • #9   25. aug 2012 Love is. Nu er det jo heller ike dem man støtter, Jeg syntes bare at det var et interessandt emne og derfor slog jeg det op.
    Svarene havde jeg forventet og er helt enig i dem.
    Syntes som sagt bare at det ville være interessandt at høre om nogen ville hjælpe den slags hunde, da jeg tænkte på alle de traumer de må ha og om bare en ud af dem ville kunne blive "normal" altså så normal at den ville kunne begå sig her i landet.
    For vi har jo alle en holdning til hvor meget en hund bør/må afvige før den er FOR problematisk, især for Hr. og Fru Danmark som nok er dem som ville adoptere denne slags hunde.


  • #12   25. aug 2012 Birgitta. Helt ærlig, lad være med at lægge ord og meninger i munden på mig når du åbenlyst ikke kender spor til mine holdninger eller mig for den sags skyld.
    I det hele taget..Stop det der med at blive personlig, det kan du være med dine venner og familie.


  • #13   25. aug 2012 Regitze, hvad har det at gøre med at være snobbet? Vi siger såmænd os bare vores mening... Er da meget muligt at det er det bedste du mener du har gjort, men er det ik bedre at aflive en hund humant frem for kun at tage den til sig for så at den ender med at blive en kastebold i systemet, fordi man ik har gennemtænkt det?

  • #14   25. aug 2012 Desuden er der SÅ mange hunde her i DK der mangler et hjem, skulle vi ik koncentrere os om dem først??

  • #15   25. aug 2012 Se der er vi rørende enige "Love Is" ang.de hunde vi har herhjemme. smiley

  • #17   25. aug 2012 LOL.Maj-Britt smiley

  • #18   25. aug 2012 HOV hvorfor er jeg ikke "blå" mere ? ejer heller ikke emnet smiley
    for lige at blive endnu mere OT .


  • #19   25. aug 2012 Måske Regitze skulle finde en ordbog frem ,så hun kan finde ud af hvad ordet "snobbet" rent faktisk betyder....

  • #21   25. aug 2012 ellers tak !

    Synes bestemt vi har nok sygdomme, arrige , bange, voldsomme, utilpassede hunde i DK .

    Vil gerne lægge en 100 lap for at de kan blive humant aflivet !


  • #22   25. aug 2012 Mai-Britt: Tydeligvis ikke...

  • #23   25. aug 2012 Nej det vil jeg ikke, man løser ikke problemerne i et land ved at flytte på deres hunde.

  • #25   25. aug 2012 jeg kan sagtens forstå jeres indlæg, men jeg sidder nu alligevel med et sug i maven på hundenes vegne.... sidder og kigger på mine 2 velbeghagelige der lige har gnavet okseben hele eftermiddagen, og tænker åhh.... ja ved godt man ikke kan redde dem alle...

    men hvor ser man billederne af de specifikke hunde, kan ikke finde ud af det via linket...


  • #26   25. aug 2012 Anita, du er blå hos mig smiley


  • #27   25. aug 2012 Jeg er så en af dem der har en gadehund, godt nok fra grækenland. Og han har ingen lig i lasten, han er den mest veltilpassede hund.Jeg har ellers altid haft DKK hunde, men det er slut, det er ganske enkelt for dyrt i dyrlægeregninger. Og ingen hjælp at hente hverken fra DKK eller DTK eller den meget "seriøse"opdrætter.Desværre må jeg kun have en hund, for ellers ville jeg godt have adopteret en af hundene

  • #28   25. aug 2012 Hanne M, under adoption kan du se billeder....

  • #30   25. aug 2012 Puha, mine 2 DKK har tjent deres sygeforsikringer ind for de næste 3 år bare på det seneste, men de forrige jeg havde var så ikke så tit afsted, tror ikke man kan generalisere den slags udgifter...

  • #31   25. aug 2012 Louise, det er vist op og ned med den ny blå farve, kan se at jeg var blå igen da jeg kom ind i tråden men nu er jeg igen "bare ligesom alle i andre..Hehehe.. LOL..Det lyder som om det er helt forfærdeligt, det er altså ikke meningen. ;-))

    Jeg havde troet at der var flere som ville ha "meldt sig" men de har nok trukket sig igen pga.den gængse holdning.

    Vel har jeg det en del som Hanne i og med at det gibber i mig, men man kan ikke redde alle og alle er ikke til at redde, jeg har svært ved at forstille mig at disse hunde hvor nogle har ædt af de andre kan blive til sunde individer igen, så er som sagt IGEN enig i at de ville være bedre tjent med at blive humant aflivede, hvilket de desv. bare ikke bliver og det er det der oprøre mig mest.

    Jeg har slet ikke set billederne, da det ikke var min mening at få "ansigt" på disse hunde..


  • #32   25. aug 2012 For nu at svare på oplægget:
    nej,jeg vil ikke adoptere,vi har rigeligt med div. gadehunde fra alverdens lande og utrolig mange har problemer,selvom det ikke ser sådan ud på overfladen.
    Man så kan gå ud og lære disse lande om human aflivning,hvor effektivt det så end er,når de pågældende lande ikke kan finde ud af at behandle deres egne fattige indbyggere humant.


  • #33   25. aug 2012 Savner A. En super "forklaring" som jeg tvivler på at eventuelle adoptører over hovedet skænker en tanke. smiley

  • #34   25. aug 2012 hvis der ikke er overskud i en befolkning til at handle humant,kan man heller ikke forvente at de har overskud til at behandle deres dyr humant.

  • #35   25. aug 2012 Savner A. Klogt sagt..Og det ses tydeligt i de aller fleste fattige lande, kun ganske få har en utrolig "connection" til dyr, men dem jeg har set i tv lever heller ikke som "oplyste folk" men som de har levet i århundrede.

  • #36   25. aug 2012 (Har ikke læst alle indlæg)

    Nej, det vil jeg bestemt ikke, for jeg ved ikke hvilken hund jeg får.
    Jeg vil have en hund, hvor jeg kan se hvilke aner, der er i den og hvilket temperament som forældrene har.
    Ligeledes vil jeg have mulighed for at indhente viden om alle andre hunde i stamtræet.
    Og dette kan jeg ikke med en stakkels hund fra Bosnien, desværre.

    Så et rungende og klart NEJ


  • #37   25. aug 2012 Anita. nej jeg vil ikke hjælpe , jeg vil ikke have flere hunde og jeg mener at man skal hjælpe dem med en human ( hvis det altså hedder human når der er hunde) aflivning og det vil jeg gerne støtte , jeg vil også gerne skrive under på protester så disse lande lærer at behandle deres dyr ordentligt. Da alle disse lande formentlig allesammen snart er i EU, håber jeg at man kan lave en fælles indsats for dyrene i EU, som man prøver lige nu at gøre med dyretransporter, det er nok et pres der vil have større effekt end noget andet.
    Men gud Anita, jeg føler med de hunde og hvis jeg vandt i lotto så ville jeg bruge resten af mit liv på at forbedre livet for alle dyr i verdenen.


  • #38   25. aug 2012 heino. Det kan jeg sagtens forstå :-). Jeg havde bare troet at der havde været flere som evt.har tavleløse hunde el.som kunne finde på at købe hund uden tavle som havde svaret, for det er ret indlysende at man ikke anskaffer sådan en hund hvis man kun vil ha en tavlevuf. smiley

    Men selv jeg der ikke går så højt op i en tavle, ville ikke ta imod een, da jeg ville være for bange for dens "bagage" mest den psykiske men bestemt også den fysiske.
    For jeg kan ikke forstille mig, at de ikke vil være vildt traumatiserede allesammen og derfor umulige at få en "sikker og glad" hund ud af.


  • #39   25. aug 2012 Jo jeg ville utrolig gerne overveje at hjælpe en eller flere hunde.

    Hvis det var til at få dem aflivet humant og oplyse befolkningen om hvordan man har hund og behandler/afliver dem humant


    Det andet hjælper intet på længere sigt andet end jeg får pudset min "dårlige" samvittighed, og jeg kan gå og reklamere med at jeg har gjort noget godt for jeg har redet EN hund, istedet for at få tyve aflivet humant.!
    Desuden ville jeg ikke ane hvad jeg fik inden for døren, og det vil jeg ikke byde mine hunde, min familie eller for den sags skyld gadehunden, som efter en lang hård rejse måske alligevel ender som kastebold eller aflivet!

    Så ja måske er jeg "snobbet" i ordets urigtige forstand, men jeg vil så sandelig ALTID stå inde for min holdning til de her emner.


  • #40   25. aug 2012 Nej vil vil ikke adoptere en af dem. Men jeg støtter gerne så de kan blive aflivet humant.

  • #41   25. aug 2012 Hold da op ja Mamma Jordnød, havde slet ikke tænkt på at de jo er "Europæere" og før el.siden vil være/blive en del af fællesskabet..

    Øv hvad skulle vi dog ind i det for, havde fortrukket et Nordisk fællesskab. smiley
    Nå nu er vi her og det er der ikke noget at gøre ved.

    Men er eller helt enig med dig, jeg ved dog ikke om jeg kunne overskue at hjælpe alle dyr i verden smiley det tar meget hårdt på ens psyke, bare at hjælpe vores egne/danske dyr tror jeg ville æde enhver lottogevinst op på no time, men tanken er sød og viser IGEN at du har hjertet på rette sted. smiley


  • #42   25. aug 2012 Bortset fra det, så er der da ingen billeder som der står i teksten?

  • #43   25. aug 2012 Er helt enig Kai og Nu som.
    Jeg mener også at det ville være katastrofalt hvis der f.eks kom et vognlæs af den slags hunde til landet, for de ville "som i alle på forskellig vis har sagt" bare blive "flyttet rundt" indtil de til sidst blev aflivet,
    Så hellere gøre det med det samme så de ikke skulle gennem en masse nye traumatiske oplevelser først.


  • #44   25. aug 2012 Anita, jeg er enig ser også hellere at vi var blevet ude, men der er jo fordele og ulemper ved alting, og nu er vi der så kan vi lige så godt forsøge at påvirke dem , det kunne vi ikke hvis vi ikke var sammen i EU ( nu er Bosnien ikke med endnu, men Serbien har fået godkendt det første skridt i marts 2012 så de er nok med inden ret længe)

  • #45   25. aug 2012 Nu som. Der var vist en der fandt nogle billeder, men det var ikke min hensigt at "få billeder med" da jeg bare var interesseret i at hører om nogen virkeligt ville redde denne slags hunde.

  • #46   25. aug 2012 puha. Det har været en lang dag for mig og jeg er helt færdig af smerter, så vil gå ind i min pt.MEGET tiltalende seng og prøve at få nogle timer på øjet.
    Ønsker jeg alle en Rigtig god nat når i kommer så langt. smiley

    Kigger self.ind imorgen tidligt som sædvanligt, man er vel afhængig af HG smiley jeg kan ihvertfal ikke løbe fra det. smiley Nat Nat HG smiley smiley


  • #47   25. aug 2012 Helt i orden, ønsker heller ikke at se dem smiley Tænkte bare om det var mig der var dum når jeg ikke kunne se dem smiley

  • #48   25. aug 2012 Sov godt og drøm sødt.:-)

  • #50   26. aug 2012 Godt indlæg Brigitta smiley

  • Ghita H
    Ghita H Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 6
    #51   14. aug 2014 ja det vil jeg rigtig gerne- selvom der også er hunde herhjemme der trænger til et godt hjem-- er det her bestemt dyremishandling- men kan desværre kun ta en hund

  • Ghita H
    Ghita H Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 6
    #54   27. okt 2014 ja helt klart- har selv en hund fra Bosnien om er jordens sødeste, kærligste og mest taknemmelige kræ jeg længe har op levet- og ja der var lidt problemer i start men nu har jeg en skøn hund Har derimod haft en skøn bulldog ægte med stamtavle der fik parvavirus og blev aflivet efter 5 dages meget dyre rndlæggelser på dyrehospital - og ja hun var dansk opdrætet. Vil aldrig ha en "ægte" hund igen, det var meget hårdt for mig- og ps er ligeglad med hvor gammel "tråden" herinde er, har vel lov til at kommentere alligevel


  • Ghita H
    Ghita H Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 6
    #57   29. okt 2014 jeg er ligeglad med om jeg hjælper en udenlandsk hund eller en hund herhjemme fra men må desværre kun ha en hund der hvor jeg bor- Og sådan er det og ps de haglpatroner kan du jo passende bruge på dig selv

  • Ghita H
    Ghita H Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 6
    #59   2. nov 2014 det med at aflive hunde humant det gir jeg dig fuldstændig ret i - problemet er bare at nogle lande afliver så modbydeligt-- at jeg slet ikke vil nævne det her men har førhen set billeder på wspa- og tvivler på at det er blevet bedre- men ja, hvis det er humant v dyrlæge eller måske skydning fra en jæger synes jeg det er ok og bedre end hunden i mangeår lever af rester i skraldespande osv, men mener stadig at kan man redde den bør det gøres

Kommentér på:
Vil DU være med til at redde hunde der er dømt til døden ?

Annonce