Hvalp blev bidt i søndermarken.. Hvalp blev bidt i søndermarken..
Jeg var ude og gå tur i dag med nogle jeg kender, vi har alle hvalpe og der leger rigtig godt sammemn. Vi stødte ind i et par andre hunde, her i blandt en chow chow hvalp og vi stoppede selvfølgelig op så de kunne lege. Vi stod der vel et kvarter, for hundene legede godt. Så kom der en sort flat løbende hen mod vores hunde og den løb direkte hen og bed chow chow hvalpen på 4 måneder! Jeg var tættest og jeg måtte slå flaten med min hundesnor for at den stoppede. Ejeren af Chow chow hvalpen var chokeret og prøvede at tage sig af sin hund. Flat ejeren virkede ligeglad og gik bare videre. Jeg blev bare så sur på den ejer og råbte at hun ikke skulle gå løs med den hund og sagde tre gange til hende at hun bare havde at tage sin hund i snor så den ikke kunne bide de andre hvalpe. Hun var ligeglad og gik bare videre. Og hn tog den ikke i snor. Jeg var virkelig gal! Hvis man har en hund der ikke kan med andre, så fint nok, men så kan man sku holde så fra de få steder i byen hvor hunde kan løbe og lege. Nu kan det være at den hund bliver bange eller endnu værre agressiv overfor sorte hunde, hvis ikke ejeren giver den en masse gode oplevelser nu her. Min egen hvalp(der nu er 7 måneder) blev også i den alder bidt af en beagel. Min hvalp var i snor og beaglen var løs ude på gaden og den løb helt moteveret hen og bed henne i hovedet så hun måtte til dyrlægen. Ejeren sagde vare "ja, den kan ikke lide hvalpe". Hvorfor går hun så løs med den på gaden? og hvorfor kalder hun ikke på den når jeg kommer gående med min lille hvalp. Vi har så gjort alt for at møde rigtig mange søde beagler, så hun har ikke fået nogle mén. Men alligevel... Skulle bare lige ud med mine vrede..
jun 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 56 Svar: 3.215
Hvis i vil møde en stor hund der er god til hvalpe må i sige til. Min er fantastisk med hvalpe, og vi bor ikke langt fra søndermarken.
nov 2006
Følger: 3 Følgere: 9 Hunde: 3 Svar: 279
aug 2006
Følger: 29 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 901 Svar: 11.844
Det er trist når sådan noget sker, og det er også årsagen til, at jeg ik kommer sådanne steder, for der render godt nok mange klaphatte rundt,
dec 2008
Følger: 29 Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 384 Svar: 8.652
alt behøver ikke handle om muskelhunde vs. ikke-muskelhunde.
Marie,
sikke en ubehagelig situation!
Godt at du som stod tættest på, reagerede. Nogle gange har folk svært ved at handle, fordi der sker så meget..
Jeg håber ikke hvalpen tager skade af det - hverken fysisk eller psykisk!
jun 2008
Følger: 20 Følgere: 19 Hunde: 3 Emner: 92 Svar: 640
jun 2008
jun 2008
jun 2008
maj 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 43
Personligt syntes jeg også at alle hundeejere bør tage deres hund i snor når de møder andre hunde for man hved aldrig hvad der kan ske hundene i mellem. Hvis så at begge hunde bare vil lege kan man jo så slippe dem løs.
Jag har boet med en veninde som havde en Dobberman, meget sød og elskværdig, men det var ikke alle hunde hun kunne med eller gad, hun var lydig og kom altid når man kaldte, men derfor tog vi hende da altid i snor når der kom en anden hund.
Og jeg syntes det burde være lov i alle hunde parker at man gør sådan netop for at undgå unødige konflikter og ikke mindst dårlige oplevelser for hvalpe.
Og ja det er da en dum ejer der bare ignorere sådan en situation. Hun har tydeligvis ikke forstand på at have hund.
Ellers rigtig god dag til alle jer hunde ejere...
aug 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 2 Emner: 3 Svar: 30
maj 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 43
Det er ikke folk der skal lægge mærke til det, men medierne der skal skrue ned for alt den negative opmærksomhed omkring muskelhunde/kamphunde.
Det er medierne der skaber angst blandt andre uvidende hundeejere og folk. De fleste hunde ejere hved jo godt at konflikter kan ske blandt alle hunde.
At der så er nogle mennesker der ikke kan finde ud af at have hund eller ligefrem opdrage hunden til at være glubsk og kamphund er jo forfærdeligt. De burde blive straffet, ikke hundene.
For med den rette opdragelse og prægning kommer der en god hund ud af det i sidste ende og det om det er en muskelhund eller ej.
jan 2008
Følger: 79 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 100 Svar: 865
Hvalp blev bidt i søndermarken..